Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Radio 2 Top 2000

Kweekie

Aanbevolen berichten

Queen - Bohemian Rhapsody vind ik trouwens een echt kutnummer. Gelukkig dat John Lennon op 1 staat, of het was een lachertje deze 'top'-lijst.

Volgend jaar stem ik trouwens sowieso op Metallica (dat is de laatste maand enorm in waardering gestegen). Mogelijke toekomstige nummer 1.

Adele - Hello staat trouwens belachelijk hoog. Ik vind het erg dat het zelfs meegenomen mag worden. Het is nog maar drie maanden uit en het is al direct het 22ste beste liedje aller tijden. Is gewoon compleet gehypet en iedereen stemt erop omdat het nu op de radio komt. Andere nummers van Adele daardoor ook een pak hoger (meer Adelefans hebben gestemd..). Adele wel erg goede zangeres, dat kan je dan weer niet ontkennen. Chasing Pavements en Daydreamer zijn mijn favorieten.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Queen - Bohemian Rhapsody vind ik trouwens een echt kutnummer. Gelukkig dat John Lennon op 1 staat, of het was een lachertje deze 'top'-lijst.

giphy.gif

Als je die Nederlandse nummers eruithaalt (en misschien Fix You, hoewel dat een prachtig nummer is maar het is wmb te nieuw om echt een legendarische status aangemeten te krijgen) dan hou je een top-10 over met de meest legendarische nummers in de geschiedenis van de muziek. Zowel muzikaal als tekstueel absolute pareltjes. De enige reden dat je Bohemian Rhapsody niet zou kunnen waarderen is omdat het jouw smaak niet is, en dat mag allemaal, maar om de lijst dan een lachertje te noemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het oproepen om op een specifiek nummer te stemmen noem ik in dit geval een hype.

Ik ook, had je er eerder ook op moeten stemmen

Trigger. Cue. Noem het hoe je wil. Wanneer je ergens aan herinnerd wordt is het niet direct een hype. Kan goed zijn dat het nooit in je op kwam maar nu je er zo aan herinnerd werd, dacht "o ja daar zit wel wat in"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fucking hell man. Dat er veel Coldplay nummers instaan oke maar Adventure of A LifeTime die ik nu voor het eerst hoor en pas dit jaar is uitgekomen is wel HEEL overdreven op 1642 :cab: :r

Sowieso man. Heb gister dat hele album even gedraaid en vind het persoonlijk belachelijk dat dit nummer in de hitlijsten staat. Andere nummers op het album zijn veel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso man. Heb gister dat hele album even gedraaid en vind het persoonlijk belachelijk dat dit nummer in de hitlijsten staat. Andere nummers op het album zijn veel beter.

Top!! Ik hoorde hem serieus net voor het eerst :cab: Welke vind je beter op t album :)?

Gossip-Heavy Cross heb ik dan weer helemaal niks op te zeuren wat een prachtig nummer is dat zeg _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Adventure of a Lifetime best aardig. Had 't ook nog niet gehoord, t was dat ik gelijk de stem van Chris Martin herkende, want vond het helemaal niet Coldplay-achtig klinken. [MENTION=28281]lennard95[/MENTION]; zou dit een 'Prima nummer' noemen.

En nu JXL :<

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top!! Ik hoorde hem serieus net voor het eerst :cab: Welke vind je beter op t album :)?

Gossip-Heavy Cross heb ik dan weer helemaal niks op te zeuren wat een prachtig nummer is dat zeg _O_

Hymne for the weekend

Everglow

Deze 2 sowieso.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.nporadio2.nl/nieuws/10323/alle-generaties-stemmen

Ik moet zeggen dat ik het wel opmerkelijk vind. Ik kan mij niet indenken dat wij allemaal zo massaal op Queen of zelfs de 11-15 op Hotel California hebben gestemd. Ik kan het mis hebben maar volgens mij hebben er echt weinig van ons hier op Bohemian Rhapsody.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnen veel mensen te zijn die het traditie vinden. Zonde, want zo blijft de vernieuwing altijd beperkt.

Verbaas me altijd weer over een hoop topnoteringen. Child in time bijvoorbeeld. Maar ook Pink Floyd 3 keer in de top-15. Meat Loaf was lange tijd ook vaste klant in de top-10 volgens mij. Als je dan ziet dat (bijvoorbeeld) de eerste van de Stones net aan in de top-50 staat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Child in Time is van al die standaardklassiekers verreweg het beste nummer wat mij betreft. Bohemian Rhapsody was voor mij dan wel het begin van mijn muziekliefhebberij. Echter heb ik dat nummer nogal kapot gedraaid. Het doet me niet meer zo heel veel. Ik vind die nummer 1 positie van Imagine een voorbeeld van kuddegedrag. Net als die 3438 noteringen van Adele bij de top 50. Pfff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel vernieuwing hoeft ook niet, maar het is natuurlijk niet gek om te veronderstellen dat andere generaties andere nummers als beste nummers aller tijden zien. Door bijvoorbeeld ontwikkelingen in de muziek, populaire nummers in de formatieve periode en bijvoorbeeld herinneringen aan bijzondere gebeurtenissen in je jeugd. Ik had het bijvoorbeeld niet gek gevonden als je in de leeftijdscategorie 25-35 pak 'm beet U2, Red Hot Chili Peppers, Robbie Williams, Spice Girls of Nirvana had gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja, er staat nu natuurlijk enorm veel muziek in, die erin is gestemd door de babyboom generatie. De muziek uit hun jeugd, die herinneringen oproept enzo. Je zou verwachten dat daar, met het verstrijken van de jaren wat meer diversiteit in komt, doordat nieuwe generaties meer gaan stemmen. Zou zou je al wat meer jaren 90 klassiekers hoog verwachten.

Hoewel het natuurlijk niet zo zwart-wit is dat babyboomers niet op die nummers zouden stemmen en 20/30-ers niet op jaren 70 muziek maar je snapt wat ik probeer te zeggen.

De definitie "beste nummer aller tijden" verandert per definitie. Er komen ieder jaar zoveel nummers bij, dat de kans dat er een toekomstige nummer 1 nog gemaakt moet worden 100% nadert. Anders hadden we al eeuwen iets van Bach op nummer 1 gehad. ;)

Dusja, [MENTION=23287]Hwb[/MENTION]; zegt weer eens wat ik ook wilde zeggen... :{

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnen veel mensen te zijn die het traditie vinden. Zonde, want zo blijft de vernieuwing altijd beperkt.

Verbaas me altijd weer over een hoop topnoteringen. Child in time bijvoorbeeld. Maar ook Pink Floyd 3 keer in de top-15. Meat Loaf was lange tijd ook vaste klant in de top-10 volgens mij. Als je dan ziet dat (bijvoorbeeld) de eerste van de Stones net aan in de top-50 staat...

Het verschil met bv The Beatles en The Stones is dat zij zó veel muziek en ook zo veel bekende muziek hebben gemaakt, dat ieder zijn eigen favoriet heeft. Van de meeste andere bands zijn er toch maar een paar écht bekende en dus stemt bijna iedereen daarop. Bij The Beatles en The Stones stemt iedereen op een ander nummer, waardoor ze uiteindelijk zo'n 40 keer in de lijst staan, maar geen enkel nummer bij de eerste 30.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een reactie op bovenstaande discussie: als je kijkt naar de lijsten van andere muziekzenders, dus de Veronica Top 1000 aller tijden, Q Top 1000, etc. dan zie je toch vaak wel weer dezelfde muziek in de hoogste regionen staan. Zeker Bohemian Rhapsody en Hotel California kom je overal tegen in de top 5-10. Dat betekent dan toch dat dit nummers zijn die ook onder de jongere generatie nog altijd populair zijn, aangezien zo ver als ik het kan inschatten bijvoorbeeld Veronica een zender is waar veel 30'ers naar luisteren en Q-Music een zender is waar een aanzienlijk percentage van de luisteraars onder de 25 is.

bewerkt door Jimmyy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een reactie op bovenstaande discussie: als je kijkt naar de lijsten van andere muziekzenders, dus de Veronica Top 1000 aller tijden, Q Top 1000, etc. dan zie je toch vaak wel weer dezelfde muziek in de hoogste regionen staan. Zeker Bohemian Rhapsody en Hotel California kom je overal tegen in de top 5-10. Dat betekent dan toch dat dit nummers zijn die ook onder de jongere generatie nog altijd populair zijn, aangezien zo ver als ik het kan inschatten bijvoorbeeld Veronica een zender is waar veel 30'ers naar luisteren en Q-Music een zender is waar een aanzienlijk percentage van de luisteraars onder de 25 is.

Hotel California staat ook ieder jaar in mijn lijstje. Maar moet zeggen dat het steeds lastiger wordt om de 'oude' klassiekers een plek te geven. Maar ik denk dat het niet snel meer gaat gebeuren dat we weer 20 jaar dezelfde nummer 1,2 en 3 krijgen. Daar is de muziek te divers voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites