Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Radio 2 Top 2000

Kweekie

Aanbevolen berichten

Zag iemand met een geniaal lijstje. :-D

Twarres Wer Bisto

Rick Astley Never Gonna Give You Up

Rasmsus In The Shadows

PSY - Gangnam Style

O-Zone - Dragostea Din Tei

Marco Borsato - Rood

James Blunt - You're Beautiful

Hot Butter - Popcorn

Guus Meeuwis & Vagant - Per Spoor (Kedeng Kedeng)

Duck Sauce - Barbra Streisand

Youp van 't Hek - Flappie

Tina Turner - Private Dancer

Stromae - Alors On Danse

Swedish House Mafia - Save The World

Red Hot Chili Peppers - Tell Me Baby

Eigen keuze

Darude - Sandstorm

Baauer - Harlem Shake

K-Liber - Viben

DHC - 180CC

Captain Ahab - This Music Sucks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alan Parsons Project - Old And Wise

Alan Parsons Project - Turn of a Friendly Card

Alice Cooper - Poison

Bill Withers - Ain't No Sunshine

Blue Öyster Cult - Don't Fear The Reaper

Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky

Foo Fighters - Learn to Fly

Johnny Cash - Hurt

Lynyrd Skynyrd - Free Bird

Journey - Don't Stop Believing

Steve Miller Band - Rock 'N Me

Stromae - Formidable

The Police - Don't Stand So Close To Me

The Police - So Lonely

The Rolling Stones - Gimme Shelter

Lekker opbeurende, positieve muziek dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alan Parsons Project - Old And Wise

Alan Parsons Project - Turn of a Friendly Card

Alice Cooper - Poison

Bill Withers - Ain't No Sunshine

Blue Öyster Cult - Don't Fear The Reaper

Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky

Foo Fighters - Learn to Fly

Johnny Cash - Hurt

Journey - Don't Stop Believing

Steve Miller Band - Rock 'N Me

Stromae - Formidable

The Police - Don't Stand So Close To Me

The Police - So Lonely

Lekker opbeurende, positieve muziek dus.

Gaat de hoogste nieuwkomer worden denk ik

[MENTION=6764]Kelvin[/MENTION]; blijf je toch houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde, het enige wat dat nummer heeft is dat het vrolijk is. Niet dat ik het heel erg vind om naar te luisteren(want het is ontzettend catchy) maar zeker geen top 100 materiaal. Wat mij betreft niet eens top 2000, maar goed ik bepaal niet alleen natuurlijk. Geldt niet alleen voor Happy overigens.

Formidable stond er overigens vorig jaar ook al in

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Led Zeppelin - Stairway To Heaven

Pink Floyd - Comfortably Numb

Pink Floyd - Wish You Were Here

Radiohead - Paranoid Android

Neil Young - Old Man

James Taylor - Fire And Rain

Kylie Minogue & Nick Cave - Where The Wild Roses Grow

Guns N' Roses - November Rain

Dire Straits - Telegraph Road

The Doors - The End

Supertramp - School

Pearl Jam - Black

Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay

The Velvet Underground - Heroin

Metallica - Nothing Else Matters

Michael Jackson - Man In The Mirror

The Beach Boys - God Only Knows

Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel. Alleen nu zijn die lijstjes zo kut he, constant een "Oh shit die had ik ook erin moeten hebben" gevoel

Echt prima lijstje, had de helft ook zomaar kunnen hebben. Snap alleen niet wat Bon Jovi erin doet. Hopelijk ben je ontmaagd dat nummer :D, zodat je nog een goede reden hebt.

Bijna iedereen hier heeft Pearl Jam met Black in de lijst staan trouwens. In de toekomst mogelijk de nummer 1?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt prima lijstje, had de helft ook zomaar kunnen hebben. Snap alleen niet wat Bon Jovi erin doet. Hopelijk ben je ontmaagd dat nummer :D, zodat je nog een goede reden hebt.

Bijna iedereen hier heeft Pearl Jam met Black in de lijst staan trouwens. In de toekomst mogelijk de nummer 1?

Haha nee, Living on a Prayer is de 'anthem' van mijn vriendengroep. Standaard keihard brullen als die voorbij komt, vandaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die stond er vorig jaar al in ;)

Overigens wel heel fijn dat Kerft alweer heeft kunnen aangeven hoe alternatief en elitair zijn muzieksmaak is, was het bijna vergeten

O daar gaat het helemaal niet om, jammer dat mensen dat verschil niet kunnen zien. Blijft gewoon raar dat sommige genres in de totaliteit niet in de voorselectie gezet worden, wat dachten we van Jazz? Mid jaren 90 tot mid jaren 2000 is ook de complete muziekindustrie genegeerd. Wereldwijd geaccepteerde en bekende bands zoals Arcade Fire worden ook volledig genegeerd, zijn slechts voorbeeldjes. Ondertussen staat er wel Gangnam Style in ofzo, tja. Heeft niks met mijn smaak te maken verder, zou best een prima lijst kunnen maken, maar meer dat hetgeen wat de Top 2000 pretendeert te zijn, ze zichzelf al tegenspreken door het maken van zo'n voorselectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O daar gaat het helemaal niet om, jammer dat mensen dat verschil niet kunnen zien. Blijft gewoon raar dat sommige genres in de totaliteit niet in de voorselectie gezet worden, wat dachten we van Jazz? Mid jaren 90 tot mid jaren 2000 is ook de complete muziekindustrie genegeerd. Wereldwijd geaccepteerde en bekende bands zoals Arcade Fire worden ook volledig genegeerd, zijn slechts voorbeeldjes. Ondertussen staat er wel Gangnam Style in ofzo, tja. Heeft niks met mijn smaak te maken verder, zou best een prima lijst kunnen maken, maar meer dat hetgeen wat de Top 2000 pretendeert te zijn, ze zichzelf al tegenspreken door het maken van zo'n voorselectie.

Radio 2 Top 2000. Dat scheelt nogal hè. Als 3FM dit zou organiseren zou je al een andere voorselectie krijgen. Zonder voorselectie is het maken van een lijst voor veel mensen niet te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio 2 Top 2000. Dat scheelt nogal hè. Als 3FM dit zou organiseren zou je al een andere voorselectie krijgen. Zonder voorselectie is het maken van een lijst voor veel mensen niet te doen.

Dat weet ik ook wel, maar dat spreken ze dan wel weer tegen door opeens allemaal popmuziek van de laatste 3 jaar erin te verwerken, al die nummers van Adele, wederom Gangnam Style, etc. Daar kunnen Radio 2 luisteraars niet mee, plus dat de spanwijdte allang niet meer beperkt is tot de oorspronkelijke doelgroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal indd wel richting de top 10 gaan lijkt mij, en terecht overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik ook wel, maar dat spreken ze dan wel weer tegen door opeens allemaal popmuziek van de laatste 3 jaar erin te verwerken, al die nummers van Adele, wederom Gangnam Style, etc. Daar kunnen Radio 2 luisteraars niet mee, plus dat de spanwijdte allang niet meer beperkt is tot de oorspronkelijke doelgroep.

Ik denk dat Adele prima bij Radio 2 past, die vliegt zomaar ook niet uit de lijst. Gangnam Style en soortgelijke nummers verdwijnen binnen 2 jaar er wel weer uit. Net als nummers als Blurred Lines, Wake Me Up, Hey Brother of Royals. Die stonden er vorig jaar ook in, puur omdat ze makkelijk in het gehoor hebben en mensen toch op nummers stemmen die op dat moment in de hitlijsten staan. Bijvoorbeeld een Gangnam Style is vorig jaar al 1000 plaatsen gedaald, die zal dit jaar wel rond plek 1700 komen. Zijn we daar over een paar jaar ook weer van af. En qua Jazz en Arcade Fire etc zou je waarschijnlijk gelijk hebben, dat heb ik weinig verstand van. Was wel bedoeld als een plaagstootje die opmerking, maar daar kan jij wel tegen toch ;)

Daar vind ik nou weer niks aan. Net weer even opgezet maar ik heb er niks mee

bewerkt door Baddoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Adele prima bij Radio 2 past, die vliegt zomaar ook niet uit de lijst. Gangnam Style en soortgelijke nummers verdwijnen binnen 2 jaar er wel weer uit. Net als nummers als Blurred Lines, Wake Me Up, Hey Brother of Royals. Die stonden er vorig jaar ook in, puur omdat ze makkelijk in het gehoor hebben en mensen toch op nummers stemmen die op dat moment in de hitlijsten staan. Bijvoorbeeld een Gangnam Style is vorig jaar al 1000 plaatsen gedaald, die zal dit jaar wel rond plek 1700 komen. Zijn we daar over een paar jaar ook weer van af. En qua Jazz en Arcade Fire etc zou je waarschijnlijk gelijk hebben, dat heb ik weinig verstand van. Was wel bedoeld als een plaagstootje die opmerking, maar daar kan jij wel tegen toch ;)

Altijd hoor, weet van wie het komt. :D Ga bij nader inzien ook wel even een lijstje maken, want ik ben lijstofiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar komt ie, de lijst waarvan ik een jaar nooit gedacht had dat ik hem op deze manier in zou vullen.

Al Green - Let's Stay Together

Billy Joel - Piano Man

Dire Straits - Walf of Life

Johnny Cash - Ring of Fire

Michael Jackson - Man in the Mirror

Otis Redding - (Sittin' on) the Dock of the Bay

Prince- Purple Rain

Queen - Another One Bites the Dust

Buena Vista Social Club - Chan Chan

Curtis Mayfield - Move On Up

James Brown - I Got You I Feel Good

Acda en de Munnik - Het Regent Zonnestralen