Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Tennis Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

De coaches/het management van Sharapova weet dat ze dat medicijn gebruikt. Dan is het toch ook jouw taak om op de hoogte te blijven van de veranderingen op de dopinglijst en hierop in te spelen? Dat een sporter zelf er niet mee bezig is kan ik enigszins begrijpen, maar voor het management is dit toch belangrijk. Ik neem tenminste aan dat de ITF veranderingen op de dopinglijst bekend maakt. Als dat niet zo is, is het een grote schande van de ITF.

Het schijnt zo te zijn dat sporters in december een mail krijgen met de veranderingen (die komend jaar ingaan) op de dopinglijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waren er hier nog mensen die zelf ook tennissen? Ik probeer nu sinds twee weken mijzelf een enkelhandige backhand aan te leren. Heb al die jaren dubbelhandig geslagen, maar was het opeens zat :cab: Het valt me nog mee hoe redelijk goed hij al gaat.

Een enkelhandige backhand is echt onmogelijk voor mij :cab: Tenzij soms een slice ofzo. Is sowieso wel 10x mooier dan een dubbelhandige.

Roland Garros is weer begonnen. Wawrinka al een enorm lastige wedstrijd gehad en lijkt mij niet erg lang mee te zullen draaien in het tornooi, Murray momenteel 2-1 achter in setstegen Stephanek, wordt morgen verder gespeeld, maar lijkt wel te gaan winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waren er hier nog mensen die zelf ook tennissen? Ik probeer nu sinds twee weken mijzelf een enkelhandige backhand aan te leren. Heb al die jaren dubbelhandig geslagen, maar was het opeens zat :cab: Het valt me nog mee hoe redelijk goed hij al gaat.

Altijd van de baan afkijken is mij geleerd. Zodat je je borst goed naar voren kunt drukken en daardoor een stabielere slag krijgt. Ben zelf sinds vorig jaar gestopt met tennis omdat ik verhuisd ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sla zelf op mijn (lage) niveau enkelhandig, en heb er zelf veel aan om gewoon te kijken/bestuderen hoe de Wawrinkas, Federers en Thiems van deze wereld het doen. Merk wel dat t nog wel eens aanpoten is tov tegenstanders met een dubbelhandige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sla zelf op mijn (lage) niveau enkelhandig, en heb er zelf veel aan om gewoon te kijken/bestuderen hoe de Wawrinkas, Federers en Thiems van deze wereld het doen. Merk wel dat t nog wel eens aanpoten is tov tegenstanders met een dubbelhandige.

Tegenstanders met een dubbelhandige backhand veel laten slicen. Maar is ook maar net waar je sterke kanten liggen. Als je halfdiepe ballen speelt bijvoorbeeld kan je wachten op een diepe klap op je backhand. Vooral als je daar minder stabiel op bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een enkelhandige backhand is echt onmogelijk voor mij :cab: Tenzij soms een slice ofzo. Is sowieso wel 10x mooier dan een dubbelhandige.

Haha, ik moet zeggen, het gaat me echt nog aardig goed af. Zeker gisteren ging het wel echt lekker. Welk niveau speel je?

Altijd van de baan afkijken is mij geleerd. Zodat je je borst goed naar voren kunt drukken en daardoor een stabielere slag krijgt. Ben zelf sinds vorig jaar gestopt met tennis omdat ik verhuisd ben.

Hoe bedoel je van de baan afkijken? Persoonlijk merk ik vooral dat ik echt mijn racket eerst zo ver mogelijk naar achteren moet halen. Wel zonde dat je gestopt was, er zijn daar toch ook gewoon tennisverenigingen?

Welk niveau speel je? Ik probeer ook goed te kijken maar zij doen het zoooo snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk niveau speel je? Ik probeer ook goed te kijken maar zij doen het zoooo snel.

Wawrinka-filmpjes op Youtube, staat veel slow-motion in. Die doet de enkelhandige echt zoals god het bedoeld heeft. Speel niveau 7 zelf en kan daar aardig meekomen, maar veel hoger moet het absoluut niet worden bij mij.

Tegenstanders met een dubbelhandige backhand veel laten slicen. Maar is ook maar net waar je sterke kanten liggen. Als je halfdiepe ballen speelt bijvoorbeeld kan je wachten op een diepe klap op je backhand. Vooral als je daar minder stabiel op bent.

Ja het is een beetje uitvogelen zelf. Dwingen tot slicen werkt inderdaad goed bij mij, ben vrij goed in het aanpakken van dat soort ballen. Dubbelhandige leggen er vooral veel meer kracht in dan ik kan, dus als ik tegen een nauwkeurige tegenstander speel ren ik vaak als een Duracell-konijn van A naar B.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ik moet zeggen, het gaat me echt nog aardig goed af. Zeker gisteren ging het wel echt lekker. Welk niveau speel je?

Hoe bedoel je van de baan afkijken? Persoonlijk merk ik vooral dat ik echt mijn racket eerst zo ver mogelijk naar achteren moet halen. Wel zonde dat je gestopt was, er zijn daar toch ook gewoon tennisverenigingen?

Ja er zijn hier ook wel verenigingen. Al had ik nog niet echt de behoefte om meteen weer te beginnen. Ga binnenkort wel weer een keertje kijken daar. Tennis blijft wel een dure sport voor een student natuurlijk. Als je de backhand slaat dan beweeg je je rechterheup, of als je links bent je linker natuurlijk, naar de bal toe. Op het moment dat je de bal raakt sta je dus met je neus naar buiten gericht (naar de tramrails in ieder geval) Als je dan focust op een object ter ooghoogte dan zorg je ervoor dat je stabieler draait. Bij de slag zelf druk je je borst naar voren om je arm een goede swing te laten geven.

Google maar eens op single backhand. Staan voldoende filmpjes op Youtube waarin het uitgelegd wordt.

Wawrinka-filmpjes op Youtube, staat veel slow-motion in. Die doet de enkelhandige echt zoals god het bedoeld heeft. Speel niveau 7 zelf en kan daar aardig meekomen, maar veel hoger moet het absoluut niet worden bij mij.

Ja het is een beetje uitvogelen zelf. Dwingen tot slicen werkt inderdaad goed bij mij, ben vrij goed in het aanpakken van dat soort ballen. Dubbelhandige leggen er vooral veel meer kracht in dan ik kan, dus als ik tegen een nauwkeurige tegenstander speel ren ik vaak als een Duracell-konijn van A naar B.

Als je zelf niet wilt rennen, dan moet je zorgen dat de ander gaat rennen. Oftewel als je merkt dat je veel moet gaan lopen betekent dat dat je dieper moet gaan slaan. Daarmee dwing je je tegenstander achteruit en kan je zelf beter dicteren. Ook wel mooi gezegd, je moet de tegenstander het boek voorlezen. Ik speel praktisch elke bal diep op het lichaam. Vanuit daar kan ik dan weer de hoek zoeken omdat de tegenstander moet reageren op mijn bal. Soms zijn de ballen ook wel te makkelijk en speel ik hem langs de lijn natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, ik ben momenteel C30/1 in België, maar jullie klassement is volledig anders he ;c Is geen topniveau hoor. Moet het ook vooral hebben van mijn fysiek, forehand en tactiek.

Na een vergelijkende studie lijkt het mij categorie 6 bij jullie te zijn ;c

bewerkt door Michiel RAFC
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, ik ben momenteel C30/1 in België, maar jullie klassement is volledig anders he ;c Is geen topniveau hoor. Moet het ook vooral hebben van mijn fysiek, forehand en tactiek.

Na een vergelijkende studie lijkt het mij categorie 6 bij jullie te zijn ;c

Volgens de KNLTB ben je dan 8 :P. Categorie 6 zou je zijn als je C+15/3 of C+15/4

Ik ben zelf ook 6, met een dodelijke forehand :evil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.knltb.nl/siteassets/1.-knltb.nl/downloads/tennissers/regelgeving/speelsterktenvergelijkingstabel.pdf

7 volgens deze tabel ;c Jullie categorie 6 bevat wel 4 klassementen van ons.

Hoe wordt jullie klassement bepaald? Bij ons is het jaarlijks, op basis van de wedstrijden krijg je punten. X aantal punten voor overwinning tegen eigen klassement, Y aantal punten voor overwinningen tegen hoger klassement en minpunten voor nederlagen. Vermoed dat dit overal wel zo werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk, ik keek bij de internationale :cab:

Bij ons is het redelijk ingewikkeld.... Een klein voorbeeld van de singel:

Stel je bent qua actuele rating een 6,5. Dit wordt dan berekend door (6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5) / 6 = 6 ,5

Als je dan wint van iemand die bijvoorbeeld 6,3 staat, dan krijg je er een (6,3 - 1)= 5,3 bij.

Dan is je nieuwe actuele rating (6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5 + 5,3) / 7 = 6,3286

Als je had verloren zou je er een (6,3 +1) = 7,3 bij gehad en zou je dus een 6.6143 zijn.

Dit is de simpele uitleg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk, ik keek bij de internationale :cab:

Bij ons is het redelijk ingewikkeld.... Een klein voorbeeld van de singel:

Stel je bent qua actuele rating een 6,5. Dit wordt dan berekend door (6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5) / 6 = 6 ,5

Als je dan wint van iemand die bijvoorbeeld 6,3 staat, dan krijg je er een (6,3 - 1)= 5,3 bij.

Dan is je nieuwe actuele rating (6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5 + 6,5 + 5,3) / 7 = 6,3286

Als je had verloren zou je er een (6,3 +1) = 7,3 bij gehad en zou je dus een 6.6143 zijn.

Dit is de simpele uitleg

Oftewel je bent best wel genaaid als je iemand treft die te goed is voor zijn rating maar door dit systeem achter loopt met betrekking tot zijn normale rating. Zo trof ik in de 7 wel eens mensen die een 8.88 hadden maar gewoon makkelijk in de 6 mee konden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Systeem hier in NL trekt inderdaad nergens op vergeleken met bijvoorbeeld België. Hebt hier in regio ook veel buitenlanders (via uni bijvoorbeeld) die voor het eerst hier lid worden van KNLTB en dan speelsterkte toegewezen krijgen die eigenlijk nergens op slaat. Kun je in 1 klap bekans een heel punt verliezen met een pot. Zelf dit jaar in 1 pot van 2,7 naar ongeveer 3,2 gegaan door te verliezen van een jongen die tegen de 5 aan zat. Stond wel gelijk een zandzak te spelen, maar dan nog. Een slechte pot op slechte moment en je kunt je hele rating verkloten. Niet dat het me wat uitmaak, stop er toch mee na dit seizoen, maar wat dat betreft is dat Belgisch systeem wel een stuk beter.

Ook die toernooien in België. Als je kijkt in NL heb je hier in zuiden maar stuk of 3 grote toernooien. In België gewoon hele zomer door toernooien van 2 weken met 300/400 man die meedoen. Wereld van verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites