Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Tennis Topic

FC-Breda

Recommended Posts

Op 29-7-2023 om 20:00 zei 19CH98:

Bizar zeg dat je een WTA toernooi kan winnen met maar 1 tegenstander uit de top 100. Maar goed, je kan alleen verslaan wie er tegenover je staat.

Blijf ik ook apart vinden. Heeft het te maken met de timing v/d ondergrond? Dat het voor veel speelsters nu niet logisch is om van gras (Wimbledon) naar gravel (Hamburg) te gaan voor ze naar hardcourt (US Open) moeten?

6 minuten geleden zei Lenstra:

Blijf ik ook apart vinden. Heeft het te maken met de timing v/d ondergrond? Dat het voor veel speelsters nu niet logisch is om van gras (Wimbledon) naar gravel (Hamburg) te gaan voor ze naar hardcourt (US Open) moeten?

Klopt. Die wisseling is voor velen niet zo gunstig. Er is in de States tot aan de US open ook een hele rits hardcourt toernooien dacht ik. 

3 minuten geleden zei Lenstra:

Denk dat dat er deels mee te maken heeft. Daarnaast is het natuurlijk het laagste WTA niveau en zijn er sowieso veel verrassingen in het damestennis. Er stonden namelijk wel een aantal "top"speelsters aan de start aangezien Rus als 7e geplaatst was. 

Misschien wel de belangrijkste oorzaak is dat de top 10 van de wereldranglijst maar 2 WTA 250 toernooien mag spelen per jaar. Dan is de kans wel zeer klein dat je dat soort spelers gaat treffen. 

Gepost (edited)

Wat de uitslag ook wordt: Klassepot van Griekspoor. Een 5-setter tegen Zverev (4e geplaatst), 

Ten onder in de matchtiebreak, na in de 5e set met een dubbele break voor te hebben gestaan. :( 

Edited by MetalMichael

Ik was gisteren naar de Libema Open. Helaas is die dag flink verregend, dus geen tennis gezien... Nu heeft de organisatie mij twee gratis (economy) kaarten aangeboden om vandaag, morgen of donderdag langs te komen. Helaas kan ik niet, omdat ik moet werken, maar als iemand interesse heeft om te gaan, stuur me even een PM. 

Sinner doet weer bizarre dingen :D Echt mn favo tennisser van de afgelopen jaren. 

Uitschakeling van Alcaraz zegt veel over Nadal, Federer en Djokovic he. Die stonden bijna systematisch in de halve finale, jaar op jaar. Wat een niveau hadden en haalden die drie joh. Leuk dat die Spanjool wat Grand Slams heeft, maar het speelveld nu is wel een stuk zwakker natuurlijk.