Kyrill Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 [spoiler=]Nee dat was Viserys, weer een andere broer van Dany en Rhaegar. [spoiler=For]Is de vrouw die we zagen bevallen Lianne Stark? Wie was die baby en is zij de 1e vrouw van Ned nog voor Cathlyn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 En het is de zus, niet de vrouw van Ned. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 En het is de zus, niet de vrouw van Ned. Ja dacht ik ook al...Maar wie is die baby dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 Ja dacht ik ook al...Maar wie is die baby dan? [spoiler=Lyanna]Lyanna is de zus van Ned. Zij had een verhouding met Rhaegar, zoon van The Mad King (Aerys) en broer van Viserys en Daenerys. Ik geloof dat de oorlog is uitgebroken doordat Rhaegar en Lyanna een verhouding hadden terwijl Robert Baratheon verliefd was op Lyanna. Het kind wat zij samen hebben (de baby die je in de laatste aflevering ziet) is Jon Snow (Jon Targeryen dus eigenlijk). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 Spoiler vriend, genoeg mensen die het nog niet gezien hebben.. [spoiler=Baby]De baby is Jon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank. Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 [spoiler=""] Die baby is Jon, dat leek me toch wel vrij duidelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 Voor iemand die de boeken nog niet heeft gelezen, ik dus, was het inderdaad ook niet geheel duidelijk hoor. [spoiler=baby]Heel even dacht ik zelfs dat Ned het Lannister-stijl had gedaan en dat hij dus zijn zus had liggen naaien... :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 3xaspBsfgRg Ik denk wel dat als je de 'formule' niet kende je deze stukjes allemaal veel minder makkelijk op hun plek kon leggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 [spoiler=Lyanna]Lyanna is de zus van Ned. Zij had een verhouding met Rhaegar, zoon van The Mad King (Aerys) en broer van Viserys en Daenerys. Ik geloof dat de oorlog is uitgebroken doordat Rhaegar en Lyanna een verhouding hadden terwijl Robert Baratheon verliefd was op Lyanna. Het kind wat zij samen hebben (de baby die je in de laatste aflevering ziet) is Jon Snow (Jon Targeryen dus eigenlijk). [spoiler=]Dit verklaart wel de 'Robert can't find out'. Toen dacht ik even dat Robert de pa was van onze Jon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 Ik kom net toevallig deze tegen op reddit. Wel leuk om even door te lezen en om het allemaal op een rijtje te krijgen. https://m.imgur.com/gallery/VVAoG Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 Ik kom net toevallig deze tegen op reddit. Wel leuk om even door te lezen en om het allemaal op een rijtje te krijgen. https://m.imgur.com/gallery/VVAoG Ow dit is handig, thanks! :) [MENTION=8759]E2E[/MENTION]; Ben ik wel van plan ja, alleen nog geen tijd voor gehad haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 Ik heb de boeken nu al een jaar of 2 maar kom er vrij moeilijk doorheen. Ben normaal ook totaal geen boekenlezer. Ik zit nu ergens halverwege boek 2. Maar de boeken zijn wel nice, geven veel meer info en detail. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 Ik wil ze ook graag nog eens gaan lezen ja, heb er wel tijd voor op zich, maar als ik gegrepen word door een boek is dat altijd zo slecht voor m'n nachtrust. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 [MENTION=16195]Beppu[/MENTION]; Thnx!! :) Alleen [spoiler=Aegon of Rhaegar]Aegon was toch de madking die door Jaime in de rug werd neergestoken? En Rhaegar zijn zoon ging weg met Lyanna? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 [MENTION=16195]Beppu[/MENTION]; Thnx!! :) Alleen [spoiler=Aegon of Rhaegar]Aegon was toch de madking die door Jaime in de rug werd neergestoken? En Rhaegar zijn zoon ging weg met Lyanna? [spoiler=Targaryens] Aerys was de Mad King, die door Jaime werd gedood. Rhaegar was de zoon van Aerys. Viserys en Dany waren de andere twee kinderen van Aerys. Rhaegar had twee kinderen met zijn vrouw Elia Martell (zus van Oberyn), Aegon en Rhaenys. Die twee kinderen zijn samen met Elia door de Mountain vermoord. Rhaegar zelf had een verhouding met Lyanna. Jon is de zoon van Lyanna en Rhaegar, en daarmee is de Mad King zijn opa, en Dany zijn nichtje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 [spoiler=Targaryens] Aerys was de Mad King, die door Jaime werd gedood. Rhaegar was de zoon van Aerys. Viserys en Dany waren de andere twee kinderen van Aerys. Rhaegar had twee kinderen met zijn vrouw Elia Martell (zus van Oberyn), Aegon en Rhaenys. Die twee kinderen zijn samen met Elia door de Mountain vermoord. Rhaegar zelf had een verhouding met Lyanna. Jon is de zoon van Lyanna en Rhaegar, en daarmee is de Mad King zijn opa, en Dany zijn nichtje. Dank (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 [spoiler=Targaryens] Aerys was de Mad King, die door Jaime werd gedood. Rhaegar was de zoon van Aerys. Viserys en Dany waren de andere twee kinderen van Aerys. Rhaegar had twee kinderen met zijn vrouw Elia Martell (zus van Oberyn), Aegon en Rhaenys. Die twee kinderen zijn samen met Elia door de Mountain vermoord. Rhaegar zelf had een verhouding met Lyanna. Jon is de zoon van Lyanna en Rhaegar, en daarmee is de Mad King zijn opa, en Dany zijn nichtje. [spoiler=.]Dany is z'n tante toch? ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 Ja natuurlijk ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 Aegon is toch ook de eerste Targaryen die zich in Westeros vestigde? Aegon The Conqueror. Meen gelezen te hebben dat hij de grootste draak uit de geschiedenis als huisdiertje had en daarmee Harrenhal veroverde en later King's Landing bouwde of iets dergelijks. Dit was dan wel al iets van 300 jaar voor de huidige gebeurtenissen. Wat is het toch een doodzieke wereld hè, zo gedetailleerd ook:D ongekend. Ben vorig jaar blijven steken in boek 3, denk dat ik daar van de zomer toch weer aan ga beginnen;c. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 Boek 3 is het mooiste van de 5 joh, die tweede helft daarvan. Goh Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 Aegon is toch ook de eerste Targaryen die zich in Westeros vestigde? Aegon The Conqueror. Meen gelezen te hebben dat hij de grootste draak uit de geschiedenis als huisdiertje had en daarmee Harrenhal veroverde en later King's Landing bouwde of iets dergelijks. Dit was dan wel al iets van 300 jaar voor de huidige gebeurtenissen. Wat is het toch een doodzieke wereld hè, zo gedetailleerd ook:D ongekend. Ben vorig jaar blijven steken in boek 3, denk dat ik daar van de zomer toch weer aan ga beginnen;c. Ik geloof dat de mad king Aegon de 4e was Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 Aegon is toch ook de eerste Targaryen die zich in Westeros vestigde? Aegon The Conqueror. Meen gelezen te hebben dat hij de grootste draak uit de geschiedenis als huisdiertje had en daarmee Harrenhal veroverde en later King's Landing bouwde of iets dergelijks. Dit was dan wel al iets van 300 jaar voor de huidige gebeurtenissen. Wat is het toch een doodzieke wereld hè, zo gedetailleerd ook:D ongekend. Ben vorig jaar blijven steken in boek 3, denk dat ik daar van de zomer toch weer aan ga beginnen;c. [spoiler=draakje Aegon] Pittig groot ja. En zoveel details ja. Als ik eens op de boeken wiki kijk (die extreem uitgebreid is), de hele geschiedenis van elk huis en alle oorlogen en alles is uitgedacht. Zo ziek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 (bewerkt) Ik geloof dat de mad king Aegon de 4e was Mad king is Aerys toch? [MENTION=12165]Justin[/MENTION]; ja echt vet hè. Heb ook wel eens op een regenachtige middag op bed met het laptopje echt lappen teksten liggen lezen over bepaalde personages, huizen, oorlogen etc. Zelfs over de kleinste en meest nietszeggende dingen is zo erg over nagedacht en is zo veel informatie over, echt absurd. Toch maar weer even het derde boek opengeslagen voor de voetbal en even een paar hoofdstukjes gelezen;c. 30 juni 2016 bewerkt door Beppu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 Ja het is echt heel extreem. Ik heb ook avonden lang zitten lezen hoor. (d) De geschiedenis van House Gardener ofzo :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 30 juni 2016 Share Geplaatst 30 juni 2016 https://www.bol.com/nl/p/the-world-of-ice-fire/9200000001582637 Heb deze ook al een tijdje op m'n verlanglijstje staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten