Jump to content

Game of Thrones

Niels

Recommended Posts

Geweldige aflevering, maar 10/10 is toch weer overdreven :r

[spoiler=e09]Dat die 2 masters gingen worden vermoord door Grey Worm was zo voorspelbaar. Iedereen wist dat Littlefinger de battle zou redden, maar dat maakt niet veel uit. Dat de draakjes de schepen platbranden... Het is allemaal heel voorspelbaar geworden, niet alleen deze aflevering maar gewoon het hele seizoen al. De kracht van deze serie lag in de conversaties (conversatie Dany en Yara vond ik wel sterk) en het onverwachte steeds. Je dacht altijd het te weten, en dan gebeurde er toch iets waardoor je gewoon fout zat. Nu is alles super voorspelbaar gewoon, maar puur deze aflevering wordt er niet minder om. Geweldige aflevering, 9/10 verdient het wel zeker.

Scenes van Mereen, het gevecht in het algemeen, Ramsay en Sansa met Ramsay z'n dood waren echt heel sterk.

Dat voorspelbare deze aflevering was niet echt heel belangrijk, maar het is gewoon al heel het seizoen zo. Dat is het enige wat jammer is, verder was dit één van de beste afleveringen ooit idd.

Edited by Ozan

Toffe aflevering, maar rete voorspelbaar.

Zeker waar, maar [spoiler=]het was toch lekker toen de honden een hap uit Ramsey zijn gezicht nam :D Wel een echt goede tactiek van de beste Bolton, alleen hadden ze in die cirkel wat harder door moeten duwen. Kreeg ook wel een lach op mijn gezicht toen LF daar met zijn riddertjes stond. Verder ben ik blij dat Danny toch nog even een belangrijk deel in de aflevering had. Tof stuk met broer en zus en ook de intro naar die draken toe :< Tyrion ook weer even een klasbak.

Man deze ep was zo epic. Zeker 10/10. _O_ _O_ _O_

[spoiler=e9]

Begon al heerlijk met Meereen. Dothraki, 3 draken vrij & Dracarys :<

Maar die battle of winterfell was nog zo veel beter.

Tormund vs Umber, Jon die bijna stikt, Ramsay met Rickon, LF die arriveert, en de laatste scene. Zo gaaf allemaal _O_

Tof dat Tormund het overleeft, had ik niet verwacht.

Minder enthousiast dan de meeste mensen hier;

[spoiler=aflevering 9]

De tactiek van de slag was simpel en voorspelbaar, maar de techniek van filmen was erg mooi dynamisch. Ook dat Jon in de verdrukking kwam en de pure doodsangst van de Wildlings om weg te vluchten en hem onder de voet te lopen was op zich goed uitgebeeld.

Dat de reus eraan ging: voorspelbaar en zonde. Rickon: idem.

Het blijft een enorme achilleshiel van GoT. Slopen zonder nog een idee te hebben waarom.

Idem voor Lord Umber. Machtige verschijning, ook op het slagveld. Jammer dat hij eraan ging. Maar zijn lot was natuurlijk al bezegeld als aangever van Rickon.

Valt me wat dat betreft nog mee dat de makers Tormund hebben gespaard.

Sansa zal vanaf nu wel de strategische beslissingen willen nemen nu zij de slag eigenlijk gewonnen heeft.

Al met al een heerlijke sloop aflevering, maar zelfs als er revanche wordt genomen, dan moet de prijs weer zo hoog zijn dat je met een bittere nasmaak achterblijft. Jon en Sansa komen in een voorspelbare ruzie terecht. Rickon dood, reus dood.

[spoiler=Voorgevoel laatste aflevering]

Red Wedding 2.0 en een dode Jaimy.

[MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION];

[spoiler=Dansiee]Voorspelbaar was de dood van Rickon sowieso hé. Qua voorspelbaarheid stoorde dit mij het minste als je kijkt naar dit hele seizoen. Alsof Ramsay hem in leven ging laten, zoals Sansa zei is Rickon gewoon een dreiging voor hem wat betreft Lord of Winterfell gedoe. Maar de manier waarop was wel echt slecht... Hoe haal je het in je hoofd om in een rechte lijn te lopen :r

[MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION];

[spoiler=Dansiee]Voorspelbaar was de dood van Rickon sowieso hé. Qua voorspelbaarheid stoorde dit mij het minste als je kijkt naar dit hele seizoen. Alsof Ramsay hem in leven ging laten, zoals Sansa zei is Rickon gewoon een dreiging voor hem wat betreft Lord of Winterfell gedoe. Maar de manier waarop was wel echt slecht... Hoe haal je het in je hoofd om in een rechte lijn te lopen :r

[spoiler=SPOILER]Rickon leek me sowieso al niet de snuggerste. Heeft ook nooit echt een boeiende rol gehad in de hele serie. Of dit anders is in de boeken weet ik niet.

En daarnaast denk je er zo'n situatie alleen aan om zo snel mogelijk weg te komen.

Nou niet echt hoor :r Je moet toch echt behoorlijk achterlijk zijn volgens mij als je aan niets anders kan denken daar. Zeker nadat je die eerste pijl krijgt ga je toch beseffen dat je moet zigzaggen enzo.

Maar zorgt er wel voor dat de kans op een pijl door je pens een stuk kleiner is. Hoe hard je ook loopt een doelwit dat verder niet beweegt is makkelijk te raken hè.

Je kan een target sws niet raken na 400 meter, helemaal niet met een longbow en zware pijlen. Gewoon erg domme scene.

[spoiler=S06E09]Heerlijke aflevering zeg :<

Ramsey die op z'n 'eigen manier' dood gaat en de te verwachten redding van de Vale ridders. Sneu dat Rickon alsnog dood ging maar anderzijds een voorspelbaar iets. Die glimlach van Sansa op het einde, heerlijk.

Nu wel benieuwd wat Danaerys gaat doen met de Grejoys. Heerlijk scenes van haar kant, draakjes en de schitterende actie van Grey Worm _O_

Hopelijk valt de laatste aflevering niet tegen.