Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Ik zat al te wachten op de eerste, het jaarlijks terugkerende ritueel. Worden mensen niet moe van zichzelf? De inzending van Nederland van dit jaar is best oké (niet geschikt voor dit platform imo) en die van vorig jaar was Anouk met een prima nummer (dus niet die, inderdaad, rare indiaan). Daarnaast is het stemmen op elkaar is deels aangepakt doordat de vakjury 50% van de stemmen nu bepaalt. De Balkanlanden/voormalig Joegoslavische landen (je weet dat dit onder hetzelfde valt?) presteren al jarenlang zwaar beroert (geen één in de finale afgelopen jaar) dus dit is ook een zinloos argument. De verdiende winnaar zal aan het einde altijd bovenaan staan. Je hebt wel een hele duidelijke mening over iets waar je blijkbaar totaal niet op de hoogte van bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit zo af en toe wel wat belachelijke troep tussen, dat ook hoog eindigt (Vijf oude Russische omaatjes op een podium, dat soort dingen) Maar in het algemeen is het niveau niet er definitie slecht. Er zitten alleen zo weinig echte meezingers bij of zo :P Dat Deense liedje van vorig jaar zit er bij mij echt niet meer in... maar goed

Favorieten

Hongarije

Armenië

UK

Persoonlijke favorieten

Ierland

Israël

Griekenland

Maar goed uiteindelijk gaat het volgend jaar naar Jerevan of misschien naar Boedapest :P

(In de voorbereidingen is Ierland daarentegen heel slecht, terwijl Nederland bijvoorbeeld precies gaat doen waar ik op hoopte :P)

bewerkt door himan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat denken jullie wie halen morgen de finale binnen in de eerste halve finale van het eurovisie song festival

En natuurlijk ook in de twede. Wie is jullie persoonlijk favoriet en wie denken jullie wie wint.

Ik denk":

In de eerste halve finale:

Armenie

Zweden

Rusland

Azerbeidjan

Ukraine

Nederland

Montenegro

Hungary

Estland

San Marino

in de twede halve finale:

Israel

Noorwegen

Austria

Lithuanie

Ireland

Greece

Slovenia

Roemenie

Finland

Belarus

Persoonlijke favorieten:

Belarus

Nederland

Ireland

Armenie

Israel

Hongarije

Wie denk wie wint:

Armenie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albanië, Is best een aardig liedje, veel jurypunten :) Wel heel erg op het randje...wordt de verrassing van de eerste halve finale, neemt de bookmakers' plaats van België in...

Armenië, Een van de beste liedjes van het songfestival, geen punten van Azerbeidzjan

Azerbeidzjan, In de as van de televotemazzelaars, gaat ook zeker door, goed liedje

Estland, Niet echt bijster interessant, ik hou van echte Estische liedjes, nu 12 in een dozijn, gaat net genoeg zijn.

Hongarije, goed liedje, sowieso finale

Moldavië, Ook in de as van de televoting, gaat door, want een goed liedje.

Nederland, Ik vond het eerst heel saai, staging gaat daarentegen heel goed zijn, haalt daarom toch de finale. Liedje is natuurlijk erg mooi.

Rusland, eigenlijk vind ik het helemaal niets, hopelijk gaan landen als Hongarije ze 0 punten geven en vliegen ze eruit ten koste van San Marino ofzo. Gaat vast niet gebeuren...

Zweden, goed gezongen, makkelijk naar de finale.

Oekraïne, tick tock, gaat naar de finale, maar ik hou hier dus niet van gvd. van die nietszeggende popliedjes, haal ze eruit

voor morgen... Dat is de verwachting. Niet mijn hoop Rusland mag er nog wel uit, Oekraïne vind ik ook niet echt fantastisch. Ik gun het San Marino wel en ook Montenegro, die laatste maakt nog wel een kansje San Marino niet echt. Voor België: Je moeder haalt de finale...België kan de finale halen op sentiment van de Europeanen over hun moeder. Ik vind haar heel aardig, maar ik ga nog niet België stemmen om die reden. Ik denk dat mensen in Hongarije en Moldavië niet eens echt weten wat een mother is . Dus tsja, misschien is het modder??? Andere landen die nog meedoen zijn IJsland, Letland en Portugal. De striphelden, koekenbakkers en slechte Belle Perez doen ook nog mee. Maar goed echt belachelijk slecht is het allemaal niet... Toppers, Sieneke of Ierse kippen doen nog niet mee.

bewerkt door himan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albanië: Vind ik een verrassend goed nummer. Ben alleen benieuwd of haar stem ook daadwerkelijk zo klinkt live. Zo ja, dan zeker door.

Armenië: Vind het wel een redelijk nummer. Vrij krachtig al zou het bij mij snel gaan vervelen. Voor ESC echter perfect nummer.

Azerbeidzjan: Ook prima nummer, zal zeker (verdiend) doorgaan.

Estland: Tja, erg cliché maar zal wel doorgaan verwacht ik.

Hongarije: Wijkt af van de rest. Niet mijn smaak maar kan het wel waarderen en denk de rest van Europa ook wel.

Montenegro: Vind ik een prachtig nummer. Zal met name in de Balkan zeker gewaardeerd worden verwacht ik.

Nederland: Ik heb er wel vertrouwen in. Omdat je het pas gaat waarderen naar een aantal keer te hebben geluisterd is het niet het beste voor dit platform. Verwacht wel dat dit genoeg wordt gewaardeerd om toch door te gaan.

Oekraïne: Ook een nietszeggend nummer. Ik houd hier totaal niet van maar ik verwacht Europa wel.

Rusland: Waardeloos nummer, maar zal door stemmen van ''vriendjes'' wel doorgaan. Hoop van harte van niet overigens.

Zweden: Klinkt als één van de zovelen. Zal zeker doorgaan maar vind het persoonlijk te simpel allemaal.

Moldavië en San Marino vind ik opzich wel oké liedjes. Verwacht alleen dat deze ten koste gaan (onterecht) van het populairdere Oekraïne, Rusland en/of Zweden. België, IJsland, Letland en Portugal... tja.. niet best imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ff mijn mening geven, weet niet wat doorgaat ofzo, kijk gewoon hoe de nummers zijn:

Armenie: Saaaaaaai, irritante stem ook, zo'n 13 in een dozijn ballad, waar de eerste 2 min skippable zijn en er daarna eindelijk pas iets gebeurt.

Letland: Lachen man, lekkere trollpoging, instrumentaal wel erg simpel, maar vind het wel grappig.

Estland: Massaproductie dance-pop, niks bijzonders.

Zweden: Begint aardig, meid kan goed met emotie zingen, totdat het verneukt wordt met zo'n dance-pop beat. ;e

IJsland: Leuk nummertje, lekker gitaarwerk, ondanks dat het redelijk simpel is, maar het is wel pakkend. Tekst wel enorm cheesy huhu.

Albanië: Shakira-impersonatie.

Rusland: Redelijk popnummertje, steekt goed in elkaar, desondanks niet echt iets wat blijft hangen of bijzonder is.

Azerbeidjan: Erg sterk nummer hoor, bijzondere stem, iig niet dat gladde en met veel gevoel en emotie gezongen, instrumentaal toned down maar sluit toch sterk aan, iig niet zo'n saai pianotje, best aardige chick ook alweer uit dat Azerbeidjan, misschien eens ooit op vakantie gaan huhu

Oekraïne: Ja leuk popnummertje hoor, kan ik wel waarderen. Chickie ook.

België: Tja dit is echt helemaal niks he. Zo'n 13 in een dozijn ballad, nou joepie

Moldavië: Laten we lekker meecashen op de brostep-hype van 3 jaar geleden, ja goed idee!

San Marino: Helemaal niks vind ik het, weer zo'n saaie pianobeat, nasale zangstem met Engrish.

Portugal: Jeuj, lekker zomernummertje, beetje Kuduro-invloeden, lekker dansbaar, Portugees ook prachtige taal.

Nederland: Ongelooflijk saaie folk-pop zonder climax, een van de minste nummers die ertussen zitten. Ze dachten er ook niet aan om serieus iets met die gitaar te doen zoals het de bedoeling is bij Folk?

Montenegro: Typisch Yugo-ballad. Niet verkeerd hoor, best aardig.

Hongarije: Doet me aan dat Rudimental nummer denken, en die was awful.

Malta: Mumford imitatie, en Mumford is al meuk.

Israel: Standaard dance-pop, saaaaaai.

Noorwegen: Perfect als je wil gaan slapen.

Georgië - Doet me een beetje aan Toto denken, zit lekker in elkaar instrumentaal, beetje prog rock hoor ik erin.

Polen: O HE DIE IGGY AZALEA VIDEO IS WEL VET, ZULLEN WE ONZE HELE ACT DAAROP BASEREN?

Oostenrijk: Creepy en een matig nummer.

Litouwen: Matig, enorm vaag refrein en in zo'n standaard nummer moet het al gauw daar vanaf hangen.

Finland: Hebben teveel naar de nieuwe Editors-plaat geluisterd, erg matig.

Ierland: Aardig popnummertje.

Wit-Rusland: Tim Haars does Blurred Lines? Wel geinig tho.

Macedonië: WTF @ dat wijf, kutnummer ook.

Zwitserland: Aardig, niet bijzonder. Beetje folky met die banjo.

Griekenland: Ja leuk op een feestje hoor, maar daarbuiten echt niet.

Slovenië: Wat een idiote oorbellen.

Roemenië: Ja redelijk nummertje, hebben die niet eerder meegedaan?

Denemarken: Helemaal geen reet aan.

Spanje: Spanje heeft altijd saaie nummers, dit jaar geen uitzondering.

Italië: Hmm, weet niet wat ik ervan moet vinden.

Frankrijk: En een Stromae imitatie, origineel is al kut.

UK: Ja best aardig, alleen zo zonde altijd dat Britten altijd met een Amerikaans accent moeten zingen in pop-muziek.

Duitsland: Hmm aardig.

Mijn favorieten zijn Azerbeidjan en Portugal. Vooral Azerbeidjan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb Nederland nog niet gehoord, ben benieuwd. Zag wel dat die Anouk zich weer arrogant heeft uitgelaten, dus ergens hoop je dat ze keihard laatste worden maar goed. Voor de verandering een keer meedoen is ook goed.

Waar is Turkije eigenlijk? Mis ik wel. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites