Arezo Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Ik ren alleeen s ochtends naar de plee, dat is een beetje mijn longrun Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart 1 uur geleden zei Thierryvane: Ken je dat gevoel dat je een long run gaat maken op de zondag maar je (nog) niet naar de wc kan? Al twee koffie op maar het werkt nog niet. Beter dat je toch even wacht. Ik heb wel eens een man zien schijten aan de bosrand. Sta je daar op je hurken met je broek op de knieën. Hij had wat mij betreft wel iets dieper het bos in gemogen, want iedereen kon het zien. Helpt natuurlijk ook niet mee dat het toen herfst was en er geen blaadje te vinden was. Vraag je je toch af waar je je reet mee af veegt.. Sowieso als je tijdens je run een krampje voelt aankomen de eer aan jezelf laten en zo snel mogelijk rechtsomkeert richting huis. Na je run helemaal bezweet op die pot zitten met een hartslag van 170 is ook top trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart 4 minuten geleden zei Beppu: Beter dat je toch even wacht. Ik heb wel eens een man zien schijten aan de bosrand. Sta je daar op je hurken met je broek op de knieën. Hij had wat mij betreft wel iets dieper het bos in gemogen, want iedereen kon het zien. Helpt natuurlijk ook niet mee dat het toen herfst was en er geen blaadje te vinden was. Vraag je je toch af waar je je reet mee af veegt.. Sowieso als je tijdens je run een krampje voelt aankomen de eer aan jezelf laten en zo snel mogelijk rechtsomkeert richting huis. Na je run helemaal bezweet op die pot zitten met een hartslag van 170 is ook top trouwens. 100%. Zonder de grote boodschap gedaan te hebben ga ik nooit de deur uit om te rennen. Zeker niet na koffie (nodig voor een long run). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Haha anders even een Tom Dumoulinetje Hier net thuis van een lekkere 10 Engelse Mijl (16,1km). Gemiddelde van 5.28 en kwam dus uit op 1.27.54. Dikke prima, alleen even vergeten een gelletje mee te nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart 1 uur geleden zei 007mark: even vergeten een gelletje mee te nemen. Als je haar maar goed zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Hier ook een 10K gelopen, hartslag 146 bpm en een tempo van 5:04 /km. Ideaal voor de zondag, weekdoel weer behaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 24 maart Share Geplaatst 24 maart Afgelopen donderdag een geslaagde poging om een record te rennen op de 5km. Lukte om 5 seconden eraf te halen naar 23.27. Vandaag gegaan voor een long run. Helaas wel een paar flinke buien op mijn porem en flinke wind. Maar ging wel erg goed qua tempo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart (bewerkt) Hier rustig begonnen met intervallen op de sintelbaan in de buurt. Alvast voor in oktober. Zes keer één kilometer op ong. 3:45 gemiddeld en daarna 1,5e minuut uitlopen. In het midden van 't blok drie minuten rust. Was pittig, tering Jantje. Maar oh zo lekker als je klaar bent. 29 maart bewerkt door Thierryvane Foto opnieuw geupload... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Misschien maakten jullie je al zorgen, maar dat is niet nodig. Heb gewoon weer mijn kilometertjes gemaakt de afgelopen weken. 27-03-2024 7,00 km 35.31 5.05 31-03-2023 9,00 km 48.55 5.26 03-04-2024 7,00 km 36.25 5.12 Ging afgelopen zondag eigenlijk helemaal niet lekker. Buiten een plaspauze onderweg kwam ik ook totaal niet in mijn ritme, terwijl ik eigenlijk een lange run wilde doen (20km). Uiteindelijk veel vroeger een afslag genomen en beetje uitgebold. Vandaag stuk beter in mijn vel, ritme was goed en niet eens heel druk gemaakt. As zondag nieuwe poging om een écht lange afstand te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april (bewerkt) Sta te popelen om weer te beginnen als ik jullie berichtjes hier lees en buiten de mensen weer zie gaan. Vorig jaar zelf de marathon van Rotterdam gedaan maar eigenlijk net ervoor weer last gekregen van een hardnekkige voetblessure (opgezette zenuw tussen twee van m'n middenvoetsbeentjes). Dag ervoor kon ik praktisch niet meer lopen maar op de dag zelf met twee zware ibuprofens erin toch uitgelopen (3:58 voor de nieuwsgierigen). Toen een maand een rust gepakt en in de zomer weer langzaam begonnen, maar helaas eind juli toch weer gestopt en sindsdien (dus nu al een maand of 8) niet meer kunnen rennen. Bij de podotherapeut en bij de orthopeed geweest, heeft helaas nog niets opgeleverd. Komende vrijdag voor second opinion naar een tweede orthopeed (wachttijd van 2 maanden), dus hopelijk op korte termijn weer m'n eerste rondjes maken. Heel veel zin in elk geval, nu wandel ik maar zo nu en dan maar is toch echt niet hetzelfde gevoel als je krijgt van een lekker rondje hardlopen. Veel succes aan iedereen die de komende lentemaanden zestiende/achtste/kwart/halve/hele marathons of andere afstanden gaat lopen 3 april bewerkt door Wokulski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april 13 uur geleden zei 007mark: Misschien maakten jullie je al zorgen, maar dat is niet nodig. Heb gewoon weer mijn kilometertjes gemaakt de afgelopen weken. 27-03-2024 7,00 km 35.31 5.05 31-03-2023 9,00 km 48.55 5.26 03-04-2024 7,00 km 36.25 5.12 Ging afgelopen zondag eigenlijk helemaal niet lekker. Buiten een plaspauze onderweg kwam ik ook totaal niet in mijn ritme, terwijl ik eigenlijk een lange run wilde doen (20km). Uiteindelijk veel vroeger een afslag genomen en beetje uitgebold. Vandaag stuk beter in mijn vel, ritme was goed en niet eens heel druk gemaakt. As zondag nieuwe poging om een écht lange afstand te doen. Gelletje mee? Kan enorm schelen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Of een peperkoek. Denk dat t met lopen een stuk makkelijker eten is tijdens sporten als met fietsen. Dus dan zou ik zelf kiezen voor wat smakelijks ipv vieze gel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april 22 minuten geleden zei Thierryvane: Gelletje mee? Kan enorm schelen! Zeker, had ik bij mijn vorige poging ook wel mee. Maar merkte al zo snel dat het vrij kut ging, dat ik besloot deze lekker niet aan te raken. En er dus een veel korter rondje van te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april 19 minuten geleden zei Gert: Of een peperkoek. Denk dat t met lopen een stuk makkelijker eten is tijdens sporten als met fietsen. Dus dan zou ik zelf kiezen voor wat smakelijks ipv vieze gel. Ik vind eten tijdens het fietsen juist veel makkelijker En in peperkoek zit ook veel tragere suikers die pas opgenomen gaan zijn door je lichaam als je alleen weer thuis bent na je hardlooprondje. Dan zijn de specifieke snelle suikers van een gelletje nuttiger en efficiënter (maar peperkoek is vaak lekkerder inderdaad). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april 1 uur geleden zei FlyD: Ik vind eten tijdens het fietsen juist veel makkelijker En in peperkoek zit ook veel tragere suikers die pas opgenomen gaan zijn door je lichaam als je alleen weer thuis bent na je hardlooprondje. Dan zijn de specifieke snelle suikers van een gelletje nuttiger en efficiënter (maar peperkoek is vaak lekkerder inderdaad). Zie peperkoek idd vooral om lekker wat te eten en geen gevoel van trek te hebben. Niet iets wat direct snel werkt tegen een hongerklop bijv. Kan mezelf niet echt voorstellen dat je snelle suikers nodig hebt bij een hardloop sessie van 1,5u en zie dat meer noodzakelijk bij een duurtocht op de fiets van enkele uren. Maar kan het natuurlijk mis hebben. Schenk zelf te weinig aandacht aan voeding Wat betreft op de fiets eten heb ik zelf ook geen enkel probleem. Maar blijkbaar is het wel een ding voor mensen. Vooral als je omhoog fietst. Bijv Leipheimer kon dat niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april 14 minuten geleden zei Gert: Zie peperkoek idd vooral om lekker wat te eten en geen gevoel van trek te hebben. Niet iets wat direct snel werkt tegen een hongerklop bijv. Kan mezelf niet echt voorstellen dat je snelle suikers nodig hebt bij een hardloop sessie van 1,5u en zie dat meer noodzakelijk bij een duurtocht op de fiets van enkele uren. Maar kan het natuurlijk mis hebben. Schenk zelf te weinig aandacht aan voeding Wat betreft op de fiets eten heb ik zelf ook geen enkel probleem. Maar blijkbaar is het wel een ding voor mensen. Vooral als je omhoog fietst. Bijv Leipheimer kon dat niet. Voor een gewoon loopje is het inderdaad zeker niet nodig. Als je meer gefocust bent op prestaties natuurlijk wel. Een volledig 'gefueled' lichaam kan ongeveer 1u30 aan intensieve sport aan, maar dan is de tank leeg. Voor optimale prestaties begin je die best al wat eerder terug aan te vullen. Leipheimer was inderdaad niet de handigste op de fiets. Eten is nochtans echt niet zo moeilijk, hoewel ik moet toegeven dat ik ook eens een eerste waaier heb gemist omdat ik een rijsttaartje aan het pakken/eten was. Had toen wel nog handschoenen en een regen/windjack aan dat ik als excuus kan gebruiken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april 2 minuten geleden zei FlyD: Voor een gewoon loopje is het inderdaad zeker niet nodig. Als je meer gefocust bent op prestaties natuurlijk wel. Een volledig 'gefueled' lichaam kan ongeveer 1u30 aan intensieve sport aan, maar dan is de tank leeg. Voor optimale prestaties begin je die best al wat eerder terug aan te vullen. Leipheimer was inderdaad niet de handigste op de fiets. Eten is nochtans echt niet zo moeilijk, hoewel ik moet toegeven dat ik ook eens een eerste waaier heb gemist omdat ik een rijsttaartje aan het pakken/eten was. Had toen wel nog handschoenen en een regen/windjack aan dat ik als excuus kan gebruiken Volgens mij is het ook wel een fysiek iets dat iemand eten dan niet binnen krijgt terwijl je hardslag hoog is. Althans zo begreep ik het toen bij Leipheimer. Zelf wel een keer een hongerklop gehad tijdens een fietsweekend met vrienden. Dat is wel echt kut (helemaal als savonds een bbq met bier is en je zelf dan rillend in bed ligt). Dus goed eten is sowieso wel een prima tip Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Zeker met fietsen moet het lichaam wel in staat zijn het voedsel op te nemen. Dat heeft verder niet zoveel met handigheid op de fiets te maken @FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Op het fietsje is het toch juist makkelijk om een banaantje of Snelle Jelle naar binnen te werken? Snapte je (@Gert) zin al niet helemaal. Met hardlopen moet ik iets vloeibaars nemen en absoluut geen reep o.i.d. Tenzij je echt stopt met rennen en een pauze neemt. Anders ga je daar onderweg last van krijgen. Ik in ieder geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april (bewerkt) Ligt eraan waar je het naar binnen werkt denk ik. 4 april bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Ik ben momenteel niet de fitste en wil beginnen met hardlopen. Mensen die in deze situatie hebben gezeten en tips hebben? Eventueel een prima schema om te volgen hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april 3 minuten geleden zei timpy00: Ik ben momenteel niet de fitste en wil beginnen met hardlopen. Mensen die in deze situatie hebben gezeten en tips hebben? Eventueel een prima schema om te volgen hebben? https://running.snelle-jelle.nl/ Iets naar onder scrollen en dan bij 'Download mijn 5k starter schema om op een veilige manier op te bouwen naar je eerste 5 kilometer!' je naam en e-mailadres invullen. Is echt top! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Toch stiekem snelle jelle peperkoekjes promotie. Run 2 day heeft ook wel goede schema's. Bijv: https://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner Dan bouw je het echt verantwoord op. Moet je wel veel geduld hebben, maar dan weet je wel echt dat je basis goed gaat zijn. En zonder blessures. Maar kan me voorstellen dat dit niet bevredigend is en je voor een progressiever schema kiest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april 19 minuten geleden zei Thierryvane: https://running.snelle-jelle.nl/ Iets naar onder scrollen en dan bij 'Download mijn 5k starter schema om op een veilige manier op te bouwen naar je eerste 5 kilometer!' je naam en e-mailadres invullen. Is echt top! 15 minuten geleden zei Gert: Toch stiekem snelle jelle peperkoekjes promotie. Run 2 day heeft ook wel goede schema's. Bijv: https://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner Dan bouw je het echt verantwoord op. Moet je wel veel geduld hebben, maar dan weet je wel echt dat je basis goed gaat zijn. En zonder blessures. Maar kan me voorstellen dat dit niet bevredigend is en je voor een progressiever schema kiest. Bedankt. Ga naar beide even kijken. Ben sowieso nog aan het bedenken hoe ik mijn telefoon mee ga nemen zonder mezelf daaraan te irriteren. Want moet wel muziek luisteren ofzo denk ik. Of raden jullie aan van niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Zo'n telefoonhouder die je om je bovenarm kunt doen is dikke prima. Dat gebruik ik al jaren met hardlopen. Alleen met wedstrijdjes doe ik zonder oortjes in maar voor de rest altijd. Lekker muziek luisteren of een podcast op als je wat verder gaat lopen. Wel draadloze oortjes raad ik dan aan. Wat jaren terug met draad en dan moest ik dat draad zo wegwerken via mijn mouw. Dat was wel irritant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten