CrisChivu Geplaatst 1 juli 2023 Share Geplaatst 1 juli 2023 (bewerkt) HIer 2 van mijn 3 doelen gehaald nu voor deze zomer m.b.t. hardlopen. Ik ben voornamelijk snel geblesseerd en was altijd blij als ik de 5KM onder de 30 minuten kon lopen. Door het nu meer op te bouwen heb ik mijn eerste doel gehaald door onder de 28 minuten te lopen. 5.35 Per KM. Ik probeer een combinatie te doen van soms een coopertest, soms een stuk wandelen en soms lekker volle bak te gaan. Ben nu lekker bezig, en vandaag mijn tweede doel voor deze zomer gehaald; een 10k lopen. Tot vandaag had ik als maximale afstand 7,5 KM gelopen en wilde vandaag voor de 8k gaan. (6.38 per km op 24 mei) Toch nog even stoer willen doen en uiteindelijk 10 Km gelopen in een tijd van 1 uur 1 minuut en 1 seconden. Verder nog goed om te vermelden dat ik probeer 2 á 3 keer te sporten in 9 dagen, om niet gelijk geblesseerd te raken. Mijn volgende doel zal zijn om de 10Km onder het uur te lopen. Als er nog mensen tips hebben of dringende aanpassingen aan mn trainingen laat me weten! 1 juli 2023 bewerkt door CrisChivu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 5 juli 2023 Share Geplaatst 5 juli 2023 Heb me net ingeschreven voor halve marathons van Amsterdam-Noord (start op 500m van mijn huis) en Haarlem. Op 3 sept. en 24 sept. Ertussenin ook nog Dam tot Dam op de 17e met mijn bedrijf. Benieuwd hoe dat gaat zijn, lekker veel in 1 maand gepropt. Dus heb ik wel iets om echt naartoe te werken Halve van Amsterdam was uitverkocht helaas, maar blijkbaar ook fucking duur. Nu 2 inschrijvingen en hou je nog geld over t.o.v. Amsterdam zelf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 6 juli 2023 Share Geplaatst 6 juli 2023 Na een weekend festivallen en gister dagje ziek zijn, valt deze tijd mij alles mee eigenlijk. Zaterdagochtend ook nog 8,5 loopje hier doen in wijk ernaast. Soort eventje met 2 collegas samen om te trainen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 juli 2023 Share Geplaatst 8 juli 2023 (bewerkt) Molenwijkrun dus vandaag. Enorme warmte, dus start was iets vervroegd naar 11.00 uur. Alsnog wel last van, en dat heb ik niet snel. Run van 8,5km en dan verdeeld over 4 rondjes. Mijn rondetijden waren: 11.41 11.59 12.19 11.56 Eindtijd uiteindelijk 47.55. Had al idee dat ik te snel was begonnen. Vooral bezig met slalommen en langzame mensen inhalen. Misschien iets te enthousiast, maar ook niet slim om helemaal achterin het startvak te beginnen misschien. Vraag mij ook af in hoeverre de afstand klopte. Collega had 10,4km op zijn Strava staan namelijk. Ook kleine afwijking waarschijnlijk, maar toch. 8 juli 2023 bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 10 juli 2023 Share Geplaatst 10 juli 2023 Quatropost, ga eens rennen jongens Net 6 seconden boven mijn PR van een kleine 2 weken terug. Toch lekker hoor. Ook mijn snelste kilometer ooit gerend, namelijk 4.29 in de laatste km van deze run vandaag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 11 juli 2023 Share Geplaatst 11 juli 2023 Je bent goed bezig @007mark; doe mooi zo verder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 12 juli 2023 Share Geplaatst 12 juli 2023 @DGremlin Thanks voor het onderbreken van mijn post streak Zojuist weer geweest, weer eens de 10 aangetikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 15 juli 2023 Share Geplaatst 15 juli 2023 Hoppaaaa, ging lekker zeg. Toch weer een mijlpaal om deze afstand onder de 5.00 per km te lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 19 juli 2023 Share Geplaatst 19 juli 2023 Klasse @007mark. Onder die 5:00! Hier nog redelijk veel aan het lopen maar alles lekker op een relaxed tempo. Rond die 5:00 gemiddeld. Probeer rond de 20-25 kilometer per week te hollen en daarnaast nog één a twee dagen op de racefiets. 1 oktober weer de 10K Singelloop in Utrecht. Dan gaan we gek doen. Mijn PR staat nu op 44:30 minuten (4:27 /km). Kijken of we richting die 4:15/4:20 gemiddeld kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 19 juli 2023 Share Geplaatst 19 juli 2023 Aardige richttijd zeg, lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 19 juli 2023 Share Geplaatst 19 juli 2023 Verrassend goede tijd, ondanks 3 dagen feesten in Gent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 juli 2023 Share Geplaatst 21 juli 2023 Hier gelukkig toe een een volgende stap in mijn herstel. Mag nu krachtoefeningen gaan doen om mijn been aan te gaan sterken nu de pees van mijn hamstring op een acceptabel pijnvrij niveau lijkt te zijn. Oa Quad lunges. Hopelijk dan komende 1,5/2 maand daar weer stappen in maken en dan beginnen om te gaan hardlopen onder begeleiding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 21 juli 2023 Share Geplaatst 21 juli 2023 (bewerkt) Ik heb 'ja ik weet het' mijn PR inmiddels op de 5Km met 45 seconden aangescherpt, naar 27:07.. op naar de -27 Edit: mijn doelen waren deze zomer onder de 28 minuten lopen (check), een 10Km volmaken (Check) en de 10 k onder het uur (nog niet check) dus ieder zn ding, ben content 21 juli 2023 bewerkt door CrisChivu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 23 juli 2023 Share Geplaatst 23 juli 2023 Ho-ly shit. Voor het eerst een halve marathon getraind, en wat was het zwaar zeg. Laatste kilometers deed wel echt alles pijn en wist niet waar ik het zoeken moest. Zelfs eigenlijk geen idee wat je nog aan het doen bent Maar heel erg blij dat het gelukt is en ook nog eens in een meer dan prima tijd. Had 2 uur als richttijd, dus daar zit ik mooi onder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 juli 2023 Share Geplaatst 26 juli 2023 En weer wat kilometers gemaakt. Als ik alles netjes heb bijhehouden via Runkeeper zit ik op 222 kilometer dit jaar al. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 29 juli 2023 Share Geplaatst 29 juli 2023 Ander rondje, zelfde afstand als woensdag. Gisteravond op sleeptouw genomen door mijn huisgenoot, die vroeger atletiek heeft gedaan. Pushte mij om onder de 5.00 per kilometer te rennen, en lukte vrij aardig. Maar na 8,5km was de tank wel leeg. Evengoed een meer dan prima tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 29 juli 2023 Share Geplaatst 29 juli 2023 Hier een erg tegenvallende week gehad.. Geen idee wat er aan scheelde; maar begin deze week eerst nog een erg matig rondje van 4km gelopen. Bij mijn volgende twee loopsessies ben ik telkens na 3km moeten stoppen omdat ik geen poot meer vooruit kwam. Gisteren gelukkig toch kunnen aanknopen met een gelukt rondje van 5,5km. Tempo lag wel vrij laag, maar ik was al blij dat ik het kon uitlopen Hopelijk snel terug richting 10km aan een deftig tempo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 augustus 2023 Share Geplaatst 1 augustus 2023 PR met 2 seconden verbeterd. Klein verschil, maar toch lekker. Begon expres ook heel snel in hoop dat ik het zou volhouden. Km tijden waren als volgt: 4.41 4.44 4.49 4.45 4.32 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Hoe gaan julle met pijntjes om? Ik vind het zoo latig om in te schatten of ik er wel of niet mee kan doorlopen. Vaak krijg ik de klap daarna.. Ik wil ook niet stoppen qua progressie maar ook niet het lichaam belasten. Blijft moeilijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 5 uur geleden zei CrisChivu: Hoe gaan julle met pijntjes om? Ik vind het zoo latig om in te schatten of ik er wel of niet mee kan doorlopen. Vaak krijg ik de klap daarna.. Ik wil ook niet stoppen qua progressie maar ook niet het lichaam belasten. Blijft moeilijk! Doorlopen is eigenlijk het slechtste wat je kan doen. Op de (middel)lange termijn, maar eigenlijk ook op de korte termijn heb je er meer aan om gewoon te stoppen. Anders maak je het vaak alleen maar erger. Overigens helpt bij mij kracht- en stretchoefeningen het beste om pijnvrij te blijven, ook al is dat niet mijn favoriete bezigheid en zou ik dat ook veel vaker moeten doen. Als je echt door wil lopen, kun je het beste gewoon op een rustig tempo blijven lopen. Geen gekke dingen en als de pijn niet wegtrekt alsnog stoppen. Kan natuurlijk ook bijvoorbeeld stijfheid zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Wat Rogier zegt, ja. Rust nemen. Hoe kut dat soms ook is. En daarna héél rustig weer beginnen. Heb inmiddels in 2 jaar tijd alle blessures al gehad. Inmiddels nergens meer last van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Is wel een mentaal spelletje. Als je 5km van huis bent en je moet dan naar huis lopen.. pfoeh. Maar het is inderdaad beter om te stoppen. Denken dat je er wel doorheen loopt gaat met het hardlopen eigenlijk vrijwel nooit op. Op wat voor ondergrond lopen jullie trouwens het liefst? Ik ben meestal wel een asfalt mannetje: fietspaden en gewoon over de weg. Bosloopjes doe ik eigenlijk zelden, en als ik door het bos/duinen loop is het meestal gewoon verhard. Gister ben ik even naar het strand gereden en daar een 'rondje' van 8km gemaakt langs het water. Dat is wel even andere koek hoor, vooral als je delen hebt waar je geen hard zand hebt. Voordeel is dat je daarna lekker even een fris duikje kan nemen. Voel je je extra voldaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Dank mannen voor het advies. Ik ga het even rustig aan doen, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thom Geplaatst 16 augustus 2023 Share Geplaatst 16 augustus 2023 (bewerkt) Zit nu voor het eerst sinds lange tijd weer in een fase dat ik vrij weinig motivatie heb om de schoenen aan te trekken. Voor mij gevoel zit er weinig progressie in mijn huidige lopen. Zowel qua tempo en afstand, wellicht dat ik gevarieerder en andere rondes moet gaan lopen. Sluipt er toch wel in dat ik veelal hetzelfde rondje loop. Hoe gaan jullie dit tegen, plus hebben jullie nog tips om het lopen weer wat uitdagender te maken? 16 augustus 2023 bewerkt door Thom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 16 augustus 2023 Share Geplaatst 16 augustus 2023 5 minuten geleden zei Thom: Zit nu voor het eerst sinds lange tijd weer in een fase dat ik vrij weinig motivatie heb om de schoenen aan te trekken. Voor mij gevoel zit er weinig progressie in mijn huidige lopen. Zowel qua tempo en afstand, wellicht dat ik gevarieerder en andere rondes moet gaan lopen. Sluipt er toch wel in dat ik veelal hetzelfde rondje loop. Hoe gaan jullie dit tegen, plus hebben jullie nog tips om het lopen weer wat uitdagender te maken? Laatste tijd doe ik . wat heuveltraining. Nouja heuvel een viaduct is het waar ik tegenop loop. Maar daar moet je ook maar zin in hebben natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten