Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Go Ahead Eagles

Pinolero

Aanbevolen berichten

Over Kolder gesproken. Het is een cultheld. En voor het spel is die zeker in thuiswedstrijden best bruikbaar, maar hij wordt toch wel overschat. Hij heeft geloof ik 4 goals gemaakt waarvan 1 vrije trap en 1 penalty. Ik zie veel liever Falkenburg daar spelen en Rijsdijk op het middenveld. Verder hoop ik dat Amevor zo gauw mogelijk rechtsback komt, al deed Schmidt het verdienstelijk zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erger me altijd dood aan hoe ze zijn naam altijd uitspreken op tv alsof het een Duitser is. Het is gewoon op z'n Hollands. Hij speelde afgelopen zondag eindelijk eens lekker, maar zie ook 10 x liever Amevor daar staan.

De naam is hier in de omgeving van Arnhem niet bijzonder algemeen, maar ik ken twee personen die Schmidt heten. In beide gevallen spreek je dat dan op zijn Duits uit. Ik zou het dan dus ook van nature al op zijn Duits uitspreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[FC Twente - Kowet: de nederlaag van Joop

We schrijven februari 2009. De Stentor meldt dat de vermaarde jeugdopleiding van Go Ahead binnenkort niet meer is.

De D pupillen en de C junioren blijven vooralsnog in rood en geel uitkomen, maar de (betere) spelers uit de oudere lichtingen zullen verkassen naar de voetbalschool in Hengelo.

Na de jeugdopleiding hebben Twente en in (veel) mindere mate Heracles de eerste keus uit deze jeugd.

Het raakt veel supporters van Go Ahead tot in het diepst van hun ziel.

Verfoeid worden ze, de busjes met het logo van de Tukkers, die "onze" beste talenten komen roven.

En gemijmerd. Over de tijden van weleer. Het vrijwel continu eredivisiewaardige spelers leverende jeugdinternaat.

Het is voorbij.

De club neemt het pijnlijke besluit vast niet zonder pijn in het hart. Maar het moet.

Wel krijgt Go Ahead jaarlijks een paar voetballers te leen, waar de club haar voordeel mee zal kunnen doen. En zo komen daar Reimerink, Colak, Peters, Marsman, Promes.

Ze hadden hun bijdrage aan de sportieve prestaties van de laatste paar jaar, dat zeker.

Maar vervolgens werd de Deventer club vriendelijk bedankt voor haar diensten, en streek Twente de transfersom op van spelers als Reimerink (naar Energie Cottbus). De roemruchte Deventer club verwerd meer en meer tot een filiaal van Joop's FC Twente.

De Tukkers ontplooien zelfs initiatieven om mensen uit de Deventer bedrijfsleven naar hun stadion te trekken. Er worden busreizen georganiseerd. Kom naar de Grolsch Veste. dáár gebeurt het!! Toch?

Go Ahead?? Da's toch niks meer, man!!!

Zomer 2012. Go Ahead heeft opnieuw een vrij kleurloos seizoen achter de rug.

Hoe anders zal het worden.

Want opeens is daar Erik ten Hag, kind van...uitgerekend FC Twente.

Nieuwsflarden over een dug-out die een paar meter verplaatst moet worden op last van Ten Hag.

Schampere reacties. Hoongelach. Laat hem Heerkens maar leren koppen!!

In mei 2013 haalt de Tukker zijn gelijk.

Hij blijkt een hele cultuuromslag bewerkstelligd te hebben. Oog te hebben voor details.

Hoe hij het doet, doet 'ie het, maar op 26 mei promoveert "Kowet" zomaar naar de Eredivisie.

"Per ongeluk", zeggen velen.

De supporters malen er niet om. Zielsgelukkig zijn ze, na zeventien lange jaren eindelijk weg uit de donkere krochten van de Eerste Divisie.

Als je wint, heb je vrienden. Ook Go Ahead. "Successupporters" noemt men die ook wel.

Maar....is dat wel zo? Zijn dat wel "successupporters"?

Tuurlijk, er zijn enkele duizenden die-hards. Vaak jongeren. Een hele generatie die eigenlijk niet eens weet hoe het vroeger was.

Veel ouderen zijn in de loop der jaren afgehaakt. Die zijn opgegroeid in een tijd dat Go Ahead standaard in de Eredivisie speelde. En dan vaker in het linkerrijtje dan het rechterrijtje.

De veertigers van nu hebben het vanaf hun jonge jaren tot pak hem beet 2007 alleen maar minder zien worden. Hou het dan maar eens vol.

Er waren voetballiefhebbers die voetbal op niveau wilden zien.

Mannen van middelbare leeftijd op de tribune van de sporthal in Arnhem.

Jongens nog, toen ze in de jaren zeventig met de trein helemaal naar Kaalheide afreisden, achter hun geliefde "Kowet" aan.

Mensen uit plaatsen als Hellendoorn en Nijverdal gingen buurten bij Heracles. Zutphenaren bij Vitesse of De Graafschap.

En Twente? Dat verschoof de grens van haar achterland steeds meer richting Deventer.

Joop zag dat het goed was.

Tot 26 mei 2013. Wat zal men in Tukkerland vol ongeloof gekeken hebben naar de beelden van de huldiging op de Brink.

Een rood-gele zee.

Nooit had men gedacht dat Go Ahead nog zó diep zou zitten bij zóveel mensen. Dick Schneider heeft gelijk, met zijn rood-gele pyamas!!

Joop heeft volop proberen te schieten onder de Deventer duiven. Hij heeft nieuwsgierige voetballiefhebbers uit deze contreien naar de Grolsch veste weten te lokken. Maar supporters?

Die krijgt hij dit weekend pas voor het eerst binnen de poorten.

In rood en geel. Duizend man sterk.

Inclusief een aantal "spijtoptanten", die na veel verloren jaren hun eerste liefde teruggevonden hebben. Hun échte liefde.

En dat is wat anders dan "successupporters".

Toeschouwer kun je altijd worden. Echt supporter van een club word je maar één keer in je leven.

De uitslag dit weekend doet er niet eens toe.

Go Ahead is springlevend. Joop heeft al verloren....

1000 man richting Twente_O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt weer zo'n typisch stuk geschreven door Eagles supporters :cab: Sorry dat ik t zeg, maar jullie leggen het er echt iets te dik op. Wij zijn DE traditieclub bladiebla ENGELSE SFEER bladiebla. Het punt van het stuk is me ook niet helemaal duidelijk. Soort van Twente is stom en kowet heeft tenminste echte supporters :cry:ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot 26 mei 2013. Wat zal men in Tukkerland vol ongeloof gekeken hebben naar de beelden van de huldiging op de Brink.

Een rood-gele zee.

Nooit had men gedacht dat Go Ahead nog zó diep zou zitten bij zóveel mensen. Dick Schneider heeft gelijk, met zijn rood-gele pyamas!!

Ik kom van Deventer vandaan en ik ken zat mensen die er alleen heen gingen voor het feestje.... Zo waren er zat mensen die ik ken die in 2010 ook naar de huldiging gingen puur voor het feestje... niet eens omdat ze wat met Twente hebben. Bovenstaande zegt dus helemaal niks.

Toch verder wel respect voor de GAE supporters want die zijn zeer fanatiek. Heb 5 jaar in Deventer gewoond, dus vind het wel leuk dat GAE het zo goed doet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites