Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Documentaire-topic

Gast

Aanbevolen berichten

Ja, daarom is downloaden wel beter. Bij de BBC versie van Africa heb je ook na elke aflevering nog een stukje van 10 minuten 'achter de schermen' waarin wordt getoond hoe de filmcrew moest werken daar in Afrika en hoe ze alles beleefden enzo. Dat was er voor de Vlaamse versie (en wss andere) afgeknipt..

Ga iig wel eens wat andere docu's binnenhalen uit dat rijtje wat je daar opnoemt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben op zoek naar 3 sportdocu's van 'vroeger', ik hoop dat iemand ze heeft of er naar kan linken:

- H.J. Cruijff 50 jaar uit 1997 (Commentaar: Tom Egbers; Eindredactie: Theo Reitsma)

- Het kanon zwijgt (over Ronald Koeman) uit 1997

En nog een oude documentaire over Jari Litmanen (ik gok uit 1996 ongeveer) daarin hebben ze het o.a. over Ajax, hockeyen in Finland enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, da's jeugdsentiment voor mij (h) Echt een hele gave serie wel.

Klopt ja. Ik heb ook Walking With Monsters gekeken, dat speelt zich af voor die tijd, ook erg gaaf. Heb nu ook Walking with Beats en Walking With Caveman gedownload. Ben benieuwd. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet of iemand laatst die docu heeft gezien over Justin Bieber? Heb hem opgenomen omdat ik nieuwsgierig was, hoe hij nou zo beroemd kan zijn binnen zo korte tijdsbestek. Ook al vind ik hem een arrogant pleuris ventje, heb ik toch wel ergens respect voor hem gekregen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net naar 'Alles wat we wilden' [VPRO, 2010] gekeken. Hoewel het onderwerp duidelijk is en goed wordt weergegeven, is het toch een matige docu. Suggestieve vragen, vooral mensen uit dezelfde beroepsgroep (vrienden/bekenden van de regisseuse?), slechte introductie van de personen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net naar 'Alles wat we wilden' [VPRO, 2010] gekeken. Hoewel het onderwerp duidelijk is en goed wordt weergegeven, is het toch een matige docu. Suggestieve vragen, vooral mensen uit dezelfde beroepsgroep (vrienden/bekenden van de regisseuse?), slechte introductie van de personen.

Vond het juist een sterke docu, maar dat komt wellicht doordat ik veel met mensen uit de creatieve/kunstsector omga. Daardoor ontzettend herkenbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Men Who Built America, miniserie van 8 afleveringen. Geproduceerd door de History Channel. Over hoe VS eigenlijk uit t niets binnen 50 jaar 's werelds sterkste land werd. Met commentaar van (ex)CEO's/oprichters van grote bedrijven. Sommige beelden komen wel te vaak langs, maar de manier waarop t wordt verteld, laat je dat wel vergeten.

Wel een aardige propaganda voor de kapitalisme. Zal [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; wel leuk vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites