Hansje Geplaatst 16 juli 2013 Share Geplaatst 16 juli 2013 Op 15 november komt in de Verenigde Staten de langverwachte Calvin & Hobbes-documentaire 'Dear Mr. Watterson' in de zalen. Aan de documentaire is meer dan zes jaar gewerkt. Calvin & Hobbes, in het Nederlands ook wel bekend als 'Casper en Hobbes', is een legendarische stripreeks van de Amerikaan Bill Watterson. De komische strip over de avonturen en - bij tijd en wijlen filosofische - overpeinzingen van de zesjarige Calvin en zijn knuffeltijger Hobbes verscheen tussen 1985 en 1995 in meer dan 2.400 kranten wereldwijd en blijft ook nu nog steeds een hit. De documentaire, een project van Joel Schroeder, komt er met behulp van crowdfunding op de website Kickstarter.com. Schroeder, die het scenario schreef en de docu ook zelf produceerde, haalde via twee campagnes meer dan 120.000 dollar op bij zo'n 2.000 'backers'. 'Dear Mr. Watterson' wordt geen film over het leven van de striptekenaar, die liever niet in de schijnwerpers staat, maar onderzoekt hoe een 'simpele' strip van vaak niet meer dan drie kadertjes zo populair kon worden en zo'n impact kon hebben op zijn lezers. Van de 17 verzamelalbums van Calvin & Hobbes werden tot nu toe wereldwijd al meer dan 23 miljoen exemplaren verkocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 14 september 2013 Share Geplaatst 14 september 2013 http://www.youtube.com/watch?v=_O99sS6K7RU&&hd=1&********=1&fs=1 http://www.moviemeter.nl/film/92034 Ziet er goed uit zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 17 februari 2014 Share Geplaatst 17 februari 2014 Weet er iemand nog goede documentaires? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 17 februari 2014 Share Geplaatst 17 februari 2014 Waarover? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 17 februari 2014 Share Geplaatst 17 februari 2014 Blackfish, Act of Killing, The Cove, The Imposter, Inside Job, GasLand, Vals Im Bashir, Food Inc., Bowling for Columbine, Sicko, Grizzly Man, ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 17 februari 2014 Share Geplaatst 17 februari 2014 Waarover? Maakt niet zoveel uit. Maatschappijkritisch, over het midden-oosten, milieu, etc. [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinolero Geplaatst 17 februari 2014 Share Geplaatst 17 februari 2014 Super Size me Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 18 februari 2014 Share Geplaatst 18 februari 2014 Blackfish, Act of Killing, The Cove, The Imposter, Inside Job, GasLand, Vals Im Bashir, Food Inc., Bowling for Columbine, Sicko, Grizzly Man, ... Op IMDB staat inderdaad dat Vals Im Bashir ook een documentaire is, maar zo zou ik het toch niet willen noemen. Hooguit een beetje in documentairestijl. Verder wel een goed lijstje waar ik dit nog aan wil toevoegen: Home - Eén van de mooist gefilmde 'natuur'documentaires over de invloed van de mens op de aarde. Paradise Lost - Eerste (en met afstand de beste) van een driedelige docuserie over de West Memphis Three. Verschrikkelijk goede documentaire over vooroordelen, het rechtssysteem en meer. Met heel veel beelden die rechtstreeks uit rechtszittingen komen. Een documentaire waar ik echt boos van werd. Eén van de beste die ik ken. Deep Water - Gaat over een zeilreis rond de aarde, maar nog veel meer over 'de menselijke natuur'. Waanzinnig sterk verhaal. Baraka - Over cultuur en de relatie mens tot natuur. Zonder narratief, maar met verschrikkelijk mooie beelden en bijzondere muziek. Moet je wel van houden. Samsara - Het 'vervolg' op Baraka en op dezelfde manier gebracht. Minder de focus op culturen en meer kritiek op een debiele samenleving. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 18 februari 2014 Share Geplaatst 18 februari 2014 Ha, ik wist niet dat Samsara een prequel had. Cool. En Deep Water is erg goed inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 18 februari 2014 Share Geplaatst 18 februari 2014 Nice, kijkvoer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robertoow Geplaatst 19 februari 2014 Share Geplaatst 19 februari 2014 Heb 2 weken geleden, net voordat de olympische spelen begon een hele mooie documentaire gezien over een sporter Kevin Pearce die vlak voor de OS van Vancouver ongeluk kreeg en hersenbeschadiging opliep The Crash Reel heet die documentaire en hij is gewoon op uitzending gemist te zien! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cazimir. Geplaatst 23 februari 2014 Share Geplaatst 23 februari 2014 Maakt niet zoveel uit. Maatschappijkritisch, over het midden-oosten, milieu, etc. [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; thanks The Sound of Torture, gezien tijdens de laatste editie van IDFA. Goede documentaire over Oost-Afrikaanse vluchtelingen die door de Sinaïwoestijn naar Israël proberen te trekken. Gisteren overigens Hiver Nomade gezien, een heerlijk ontspannen documentaire over moderne transhumance schapenherders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 februari 2014 Share Geplaatst 25 februari 2014 http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2013-2014/de-noodzaak-van-een-utopie.html Toffe docu. Vind hem wel interessante visie hebben :) :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 21 oktober 2014 Share Geplaatst 21 oktober 2014 http://www.documentairenet.nl/review/the-yes-men-fix-the-world/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zokipfc Geplaatst 24 oktober 2015 Share Geplaatst 24 oktober 2015 Jongens, kunnen jullie me helpen? Ik zoek namelijk een docu die ik een jaar terug heb gezien op Al-Jazeera. Het is een verhaal van een man die in de jaren '60/'70 een van de mensen was die constant voor 't witte huis stonden om flyers uit te delen en mensen aan te spreken tegen de Vietnam oorlog en het politieke systeem in de V.S.. Iets wat ik me nog meer kan herinneren is dat hij door Noord-Afrika had gereisd en enthousiast was over het feit dat de arme families die in de bergen woonden hun eten met hem deelden en hem gratis onderdak aanboden enz. Toen hij aankwam in Israel had hij zijn paspoort de zee in gegooid (of eerder?) en werd hij door de grenspolitie daar op een vliegtuig naar de V.S. gezet, tegen zijn wil in. Dit is alles wat ik me ervan kan herinneren.. Iig, ik zoek de naam van de docu. Heb 't namelijk nodig als onderdeel van een paper die ik schrijf. Als iemand me hiermee kan helpen neem ik in december warme Bulgaarse Banitza voor diegene mee :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 30 december 2015 Share Geplaatst 30 december 2015 Vandaag even Winter on Fire: Fight for Freedom gezien op netflix. Gaat over de protesten in Oekraine ruim 2 jaartjes terug over het toetreden tot de EU (en het niet doen van de regering in dezen). Echt heel mooi en interessant gedaan. Ik wist dat het destijds een hele agressieve strijd was, maar niet dat de protesten zo vredig georganiseerd waren. Om na zoveel klappen gewoon weer een vredig protest te (willen) organiseren, heel indrukwekkend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 30 december 2015 Share Geplaatst 30 december 2015 (bewerkt) Tips van mijn kant Het leven van vroeger: Walking with... 6 afleveringen, vergeet de bonussen. In die docu word teruggegaan naar de tijd van de dino's in zes afleveringen (+ bonusafleveringen) die elk een tijdperk uitlichten met een kijkje van hoe de mensen leefden onder begeleiding van een mooie warme stem. Een van de beste dinodocu's Walking with Monsters Meer dan een spinoff, over het leven nog voor dat van de dinosauriers. 180 minuten lang volgens mij. Zeker de moeite waard! Walking with Beasts Dit dan weer over de dieren na de dinosauriers. Je hebt ook nog walking with cavemen, een driedelige reeks over sea monsters, en 2-3 spinoff afleveringen. Planet Dinosaur Zelfde principe als walking with.. Earth: making of a planet Legt gewoon in korte tijd beslag op alles van vroeger. Een van de beste docu's daaromtrent. Tonen ze regelmatig wel eens op NG. https://www.youtube.com/watch?v=Q_3PFfMdZ9c Meer heb ik voorlopig nog niet, maar ik ga wel nog eens wat zoeken maar dit zijn de meest spraakmakende documentaires over het leven van vroeger. Ik heb nog wat boeken voor de geïnteresseerden die erg goed zijn. Animal Armageddon CGI iets minder hier, maar blijft erg goed. Gaat over de grootste uitstervingen in de geschiedenis van de Aarde met de laatste aflevering concentrerende op de uitsterving van nu. Rise of Animals: Triumph of the Vertebrates Met David Attenborough over de opkomst of zoogdieren Natuurfenomenen End of the Line: El Reno Kippenvel krijg je van deze documentaire. Earth: The Power of a planet Planet Earth Beste natuurdocumentaire misschien wel Frozen Planet over leven op de poolkappen Blue planet over leven in de oceanen Over vulkanen, aardbevingen ed moet ik nog goede documentaires vinden enzo. geschiedenis apocalypse world war I Zes afleveringen over wereldoorlog I, over de omstandigheden maar ook voor het verloop. Een van beste documentaires die ik ooit zag -> wordt binnenkort uitgezonden op canvas, vanaf 5 januari iedere dinsdag om 9 uur. Wordt ook geregeld uitgezonden op NG. Apocalypse world war II Zelfde maar dan over WOII. Wordt geregeld uitgezonden op NG. RUIMTE Cosmos a spacetime odyssey over de ruimte The universe eerste seizoenen erg goed varia drugs inc over drugleven. vooral eerste seizoenen erg goed, latere seizoenen gaan meer in detail in op amerikaanse steden ultimate survival bear grylls die probeert te overleven in de natuur air crash investigation als je geinteresseerd bent in vliegtuigongelukken. Iemand tips voor mij: politiek, geschiedenis, natuurfenomenen, leven van vroeger, rampen, gewoon leerrijk enzovoort. 30 december 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 30 december 2015 Share Geplaatst 30 december 2015 Aangezien je die nog niet genoemd hebt: Life, de 'opvolger' van Planet Earth. Daarnaast zendt Nederland 2 op zondag nu Speeches uit, waarin wordt teruggeblikt op belangrijke speeches uit de geschiedenis. Afgelopen zondag ging het over de speech van Lech Walesa, doe gezien wordt als een cruciale stap naar democratie in Polen en Oost-Europa en het voorkomen van militair ingrijpen in dat proces. Eerder was een speech van een vrouw van een gedood mafia-lid die de maffioso en hun dubbele moraal ter verantwoording riep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 30 december 2015 Share Geplaatst 30 december 2015 Deze die je noemt: Meerdere malen bekeken. Blijft boeien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 30 december 2015 Share Geplaatst 30 december 2015 Deze die je noemt: Meerdere malen bekeken. Blijft boeien. Is inderdaad erg goed. World war I zeker kijken hé! :) tonen ze op canvas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 30 december 2015 Share Geplaatst 30 december 2015 Kijk niet zoveel TV live. En in NL kun je niet dingen van de belgische tv terugkijken :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 30 december 2015 Share Geplaatst 30 december 2015 "Jamie Vardy: Record Breaker" (2015) staat hoog op mijn lijstje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 30 december 2015 Share Geplaatst 30 december 2015 Walking With Dinosaurs (d) vroeger zoveel naar gekeken joh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 30 december 2015 Share Geplaatst 30 december 2015 Kijk niet zoveel TV live. En in NL kun je niet dingen van de belgische tv terugkijken :( Opnemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 30 december 2015 Share Geplaatst 30 december 2015 Kijk niet zoveel TV live. En in NL kun je niet dingen van de belgische tv terugkijken :( Hola Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten