Kweekie Geplaatst 9 oktober 2014 Share Geplaatst 9 oktober 2014 Progressie is traag man op all pro, beter Fierce 5 kiezen ofzo brb elke week 1 rep toevoegen als beginner ... je zou als je gewoon goed eet prima 10 kg per maand kunnen toevoegen op de grote oefeningen (squat en deadlift zelfs meer). Reken maar is uit waar je dan staat over 3 maanden itt all pro Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 9 oktober 2014 Share Geplaatst 9 oktober 2014 Progressie is traag man op all pro, beter Fierce 5 kiezen ofzo brb elke week 1 rep toevoegen als beginner ... je zou als je gewoon goed eet prima 10 kg per maand kunnen toevoegen op de grote oefeningen (squat en deadlift zelfs meer). Reken maar is uit waar je dan staat over 3 maanden itt all pro Jij raadde me die all pro aan een paar weken terug ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 9 oktober 2014 Share Geplaatst 9 oktober 2014 Jij raadde me die all pro aan een paar weken terug ;c Changed my mind ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 9 oktober 2014 Share Geplaatst 9 oktober 2014 Changed my mind ;c Huhu maakt niet uit. Kan ik nu beter overschakelen op Fierce 5 dan? ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 9 oktober 2014 Share Geplaatst 9 oktober 2014 Huhu maakt niet uit. Kan ik nu beter overschakelen op Fierce 5 dan? ;c IMO wel: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=159678631 Je hebt nu iig (neem ik aan) de beweging van alle oefeningen kunnen oefenen, dat is sowieso met afstand het belangrijkste in het begin. Nu je dat waarschijnlijk beter onder de knie begint te krijgen zou ik kiezen voor een routine als Fierce 5 ja, waarmee je veel sneller gewicht erbij doet Plus t is mooi gebalanceerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 9 oktober 2014 Share Geplaatst 9 oktober 2014 IMO wel: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=159678631 Je hebt nu iig (neem ik aan) de beweging van alle oefeningen kunnen oefenen, dat is sowieso met afstand het belangrijkste in het begin. Nu je dat waarschijnlijk beter onder de knie begint te krijgen zou ik kiezen voor een routine als Fierce 5 ja, waarmee je veel sneller gewicht erbij doet Plus t is mooi gebalanceerd Thanks man. Vanmiddag gelijk mee beginnen dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 9 oktober 2014 Share Geplaatst 9 oktober 2014 Thanks man. Vanmiddag gelijk mee beginnen dan. Zorg dat je de post goed doorleest, net als je FAQ daaronder En zoals hij ook aanraad beginnen met een wat lichter gewicht. Dus voor je 5RM een gewicht waarmee je 8-10 reps kan oid, voor 8RM oefeningen een gewicht waarmee je 12 reps kan, zoiets zegt ie geloof ik vorm > gewicht. Beter met een goede vorm en lichter gewicht beginnen dan meteen zwaar. Je bouwt toch snel op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 9 oktober 2014 Share Geplaatst 9 oktober 2014 Heb een eigen schema met twee spiergroepen per dag en minimaal een heavy compound oefening per dag. Switch om de aantal weken tussen wat oefeningen. Ik ga ongeveer vijf keer per week nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 oktober 2014 Share Geplaatst 10 oktober 2014 Progressie is traag man op all pro, beter Fierce 5 kiezen ofzo brb elke week 1 rep toevoegen als beginner ... je zou als je gewoon goed eet prima 10 kg per maand kunnen toevoegen op de grote oefeningen (squat en deadlift zelfs meer). Reken maar is uit waar je dan staat over 3 maanden itt all pro Maar dat is dus het rare. Ik eet volgens mij prima, maar boek echt nauwelijks tot niet vooruitgang. Ik zal eens gaan kijken naar die Fierce 5 en dan helemaal opnieuw beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 10 oktober 2014 Share Geplaatst 10 oktober 2014 Maar dat is dus het rare. Ik eet volgens mij prima, maar boek echt nauwelijks tot niet vooruitgang. Ik zal eens gaan kijken naar die Fierce 5 en dan helemaal opnieuw beginnen. Wat eet je, en hoeveel eiwit en kcal per dag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 oktober 2014 Share Geplaatst 10 oktober 2014 Wat eet je, en hoeveel eiwit en kcal per dag?Op een sportdag (algemeen genomen): 2556 kcal, 358 g (:cab:) koolhydraten, 58 g. vet, 151 gram eiwitten, 1322 gram sodium en 110 gram suiker. Waarvan 250 gram appelmoes, 198, 46, 1, 0, 25, 45 (zelfde volgorde). Dus daar ga ik eerst eens mee stoppen. Bizar veel :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 10 oktober 2014 Share Geplaatst 10 oktober 2014 Op een sportdag (algemeen genomen): 2556 kcal, 358 g (:cab:) koolhydraten, 58 g. vet, 151 gram eiwitten, 1322 gram sodium en 110 gram suiker. Waarvan 250 gram appelmoes, 198, 46, 1, 0, 25, 45 (zelfde volgorde). Dus daar ga ik eerst eens mee stoppen. Bizar veel :cab: 58g vet is weinig man. Up dat eens. Appelmoes schrappen, vettere producten eten (volvette zuivel, hele eieren, nootjes, etc). Hoeveel weeg je, en hoeveel kom je gemiddeld per week aan? Ik kan je aanraden je elke dag te wegen 's ochtends, en in een excel bestandje je gewicht bijhouden. Dan kun je in excel berekenen wat je gemiddelde gewicht was over de afgelopen 7 dagen, dat haalt fluctuaties er grotendeels uit. Zo kun je makkelijker je gewicht bijhouden. Want als je niet sterker wordt is de kans groot dat je gewoon niet genoeg eet en dus niet aankomt. Je gewicht bijhouden is dus ook belangrijk. Verder niet minder gaan eten op rustdagen, dan heb je het net zo goed nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 10 oktober 2014 Share Geplaatst 10 oktober 2014 Heb nu voor t eerst de 70kg aangetikt huhu. Beetje richting een gezond gewicht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 10 oktober 2014 Share Geplaatst 10 oktober 2014 Weeg zelf 88kg, met 186cm. Ben nooit echt dun geweest, merk wel dat vet steeds meer plek maakt voor spier. Creatine-kuur is binnekort ook klaar dus dat zal ook 1-2 kilo schelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 oktober 2014 Share Geplaatst 10 oktober 2014 58g vet is weinig man. Up dat eens. Appelmoes schrappen, vettere producten eten (volvette zuivel, hele eieren, nootjes, etc). Hoeveel weeg je, en hoeveel kom je gemiddeld per week aan? Ik kan je aanraden je elke dag te wegen 's ochtends, en in een excel bestandje je gewicht bijhouden. Dan kun je in excel berekenen wat je gemiddelde gewicht was over de afgelopen 7 dagen, dat haalt fluctuaties er grotendeels uit. Zo kun je makkelijker je gewicht bijhouden. Want als je niet sterker wordt is de kans groot dat je gewoon niet genoeg eet en dus niet aankomt. Je gewicht bijhouden is dus ook belangrijk. Verder niet minder gaan eten op rustdagen, dan heb je het net zo goed nodig. Op rustdagen eet ik anders omdat ik dan kortere dagen maak, maar over het algemeen eet ik wel net zoveel calorieen denk ik. Eet standaard 3 eieren per dag ook al. Hoeveel gram (verzadigd?) vet raad jij ongeveer aan per dag? Ben overigens rond de 1.73 en weeg volgens mij 65-66 kg. Kijk vooral in de spiegel. Merk wel dat ik wat minder dik ben, maar m'n buikje is er nog steeds en vind m te groot (drink geen alcohol). Kom ook niet aan daardoor volgens mij. Maar heb al een tijdje niet meer op de weegschaal gestaan, dusja... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 10 oktober 2014 Share Geplaatst 10 oktober 2014 Op rustdagen eet ik anders omdat ik dan kortere dagen maak, maar over het algemeen eet ik wel net zoveel calorieen denk ik. Eet standaard 3 eieren per dag ook al. Hoeveel gram (verzadigd?) vet raad jij ongeveer aan per dag? Ben overigens rond de 1.73 en weeg volgens mij 65-66 kg. Kijk vooral in de spiegel. Merk wel dat ik wat minder dik ben, maar m'n buikje is er nog steeds en vind m te groot (drink geen alcohol). Kom ook niet aan daardoor volgens mij. Maar heb al een tijdje niet meer op de weegschaal gestaan, dusja... 1.25g vet per kg lichaamsgewicht minstens. Bronnen maakt niet zoveel uit, zo lang je maar voldoende omega-3 binnenkrijgt (vis, visolie) en niet enorm eentonig eet. Zuivel, eieren, nootjes, avocado's, vlees, vis, olijfolie of kokosolie zijn allemaal goede bronnen. Probeer je gewicht verder beter in de gaten te houden. Als je wilt afvallen zul je overigens niet echt sterker worden. Verder is het simpelweg meer of minder eten als aankomen of afvallen niet lukt. Doe het wel gecontroleerd, mik op 0.5 kg per week er af als je wilt afvallen of 0.3-0.4 kg per week als je wilt aankomen (als beginner). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 oktober 2014 Share Geplaatst 10 oktober 2014 Het is niet zozeer dat ik echt af wil vallen, ik heb gewoon een klein buikje wat ik plat wil krijgen. Is niet echt heel veel vet ofzo. Ben ook benieuwd hoeveel dat dan werkelijk in kilo scheelt, denk hoogstens 1 ofzo. En dat is misschien wel een probleem, ik eet behoorlijk eentonig. Alleen m'n avondeten verschilt, en zelfs dat varieert maar tussen 5 dingen ofzo ;c Ik ben nogal een moeilijke eter zegmaar.. En raad jij dan volle kwark aan? Aangezien in bijv. magere kwark 0,0 vet zit (tja beetje overdreven, maar je snapt 'm). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 11 oktober 2014 Share Geplaatst 11 oktober 2014 Volle kwark kan, of je neemt wat nootjes oid en meestal zit er meer vet op je buik dan je denkt, 1 kg maakt daar meestal nauwelijks verschil, aangezien dat ook vaak nog eens het laatste vet is dat verdwijnt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 11 oktober 2014 Share Geplaatst 11 oktober 2014 Volle kwark zitten wel weer een stuk minder eiwit in. Tenminste degene die ik tegenkom Zelf alle PRs gepakt vandaag Sq 62.5 Bp 45 Pc 37.5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 11 oktober 2014 Share Geplaatst 11 oktober 2014 Netjes man! haal zelf altijd magere franse kwark na een tijdje wen je wel aan de smaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 11 oktober 2014 Share Geplaatst 11 oktober 2014 500 gram kwark, 100 gram muesli, handje ongezouten walnoten, honing :< Ik geniet er van hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 11 oktober 2014 Share Geplaatst 11 oktober 2014 Die Franse kwark kun je leren eten, vind t nu heerlijk fris :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 11 oktober 2014 Share Geplaatst 11 oktober 2014 Kun je leren idd. Deed er eerst limonade in maar ben na een avondje zuipen eens zon bak wezen wegtikken zonder. Nu vind ik t wel prima Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 13 oktober 2014 Auteur Share Geplaatst 13 oktober 2014 Ik kreeg het voorheen ook nooit weg, maar gewoon blijven proberen en na een tijdje ga je het waarderen. Het werkte bij mij het best om het eten direct na het sporten als ik super veel honger had haha, dan smaakt alles beter! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 15 oktober 2014 Share Geplaatst 15 oktober 2014 Gebruiken jullie trouwens van die handschoenen tijdens het trainen? Eind van de week zit ik altijd onder de blaren ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten