Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Probeer t weer een beetje op te pakken na anderhalve maand nauwelijks te hebben getraind en niet bijzonder goed op eiwitinname te hebben gelet

iets van -15 kg op bankdrukken en squats :r

rest iets slapper maar nog wel enigszins acceptabel

nja boeiend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lukt mij ook nog niet goed man. Steeds een kromme rug ;e Blijf ook op 65 steken daardoor want wil pas omhoog bij goede form

Heb je de barbell over het midden van je voet? Borst zo hoog mogelijk en een klein beetje door je knieën

Ik ga ook weer fanatiek beginnen nu ik tijd teveel heb. Ben lekker laag gestart met:

A: Squat 40, Bench 30, Deadlift 60

en

B: Squat 40, OHP 25, Pendlay Row 30

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lukt mij ook nog niet goed man. Steeds een kromme rug ;e Blijf ook op 65 steken daardoor want wil pas omhoog bij goede form

Mij trouwens ook nog nooit goed gelukt, heb het sinds eind 2012 niet meer gedaan denk ik :D Ga volgende week als het rustig in de gym is het weer proberen, ff form rustig goed proberen te krijgen, nu is het ramadan dus heb je 25 Marokkanen in de nacht. :D Niet dat ik er last van heb hoor, zijn degelijker dan al die tokkies, die flikkeren alles op de grond neer.

En ben zelf na het squatten ook zwaar uitgeput hoor, niet duizelig, maar zie dat echt als mn zwaarste oefening, heb daar ook vaak een hoop adrenaline door wat spanning, omdat als het fout gaat die ook goed fout gaat. :D

Merk wel dat ik weinig kracht kwijt ben gelukkig na weer maanden amper iets te doen, zit maar 1 á 2 gewichten onder waar ik normaal zat.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pendlay Rows ff lager gewicht gepakt voor een betere form. Merkte wat pijn in mn onderrug vorige keer daarna. Nu wel prima :< Net als bench press die steeds beter gaat

Wat zijn trouwens reverse flyes. Kan daar alleen maar verschillende instructies over vinden. Iemand linkje?

Volg die Fierce5 en daar doen ze 3*5 :cab: Voel me beter als ik 5*5 doe eigenlijk. Gevoel dat ik dan meer werk verricht en sneller groei. Onzin? Qua herstel maakt het niks uit want heb nooit spierpijn na een training.

Voorover toch? Dat je meer een pull techniek hebt ipv push

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nu aardig aan het stilvallen wat betreft progressie. Ben er nu 1 jaar en 8 maand mee bezig, niet altijd even goed.

Heb nu even voor mijzelf een schema gemaakt, ga over een maand voor een half jaar naar Finland en ben van plan daar flink los te gaan.

Day 1, Chest, Triceps and Calves

Flat Barbell Bench Press

Incline Dumbbell Bench Press

Dips

Close-Grip Bench Press

Dumbbell Overhead Triceps Press

Calf Raises

Day 2, Back, Biceps and Abs

Deadlift

Pendly Row

Chin Up / Wide Grip Pull Up / Wide Grip Lat Pull Down

Hammer Curl

EZ-Bar Biceps Curl

Ab Wheel Rollout

Hanging Leg Raise

Day 3, Legs and Shoulders

Barbell Squat

Leg Press

Romanian Deadlift

Military Press

Dumbbell Site Lateral raise

Evt: Dumbbell Front Raise

Deed eerst altijd setjes van 8, maar ga nu naar 6. Feedback?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is spotten nou echt nodig? Haal de 5*5 wel met moeite in de laatste set maar het is niet zo dat ik het niet meer haal. Bovendien heb je nog een standje lager waar je je barbell op kunt knallen just in case ;c

Nja ik denk wel dat het de effectiefste manier van trainen is, denk dat die laatste paar die je niet in je eentje kan doen maar nog wel met een extra paar handen wel extra veel van je spiervezels vragen, maar miss is dat gewoon broscience

[MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; zal het vast beter weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk an sich niet dat het kwaad kan, ik denk alleen dat het een beetje stom is persoonlijk. Het lijkt mij dat je alles helemaal zelf wil doen, je kan niet zeggen dat je bv 5x100 bankdrukt als je hulp nodig hebt op de laatste 1 of 2 reps.

Maar kwa trainen zal het niet echt uitmaken denk ik, tot failure trainen (waar het op neer komt lijkt me hoewel je natuurlijk hulp krijgt) kan geen kwaad, en spotten maakt het iets veiliger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites