Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Pokémon] Sick Blik's Pokémon Challenges Marathon

Sick Blik

Aanbevolen berichten

Proficiat met het afronden van Yellow.

Het is wel van het ene uiterste in het andere. Dit lijkt me wel heel moeilijk. Hoe ga je in godsnaam Whitney kloppen met 1 Smeargle bijvoorbeeld? Ik laat me verrassen.

Ik kom later terug met 2 pokémons uit Gen 3 of Gen 4. Mogen legends of pseudo legends? 

bewerkt door Aaron21
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Aaron21:

Het is wel van het ene uiterste in het andere. Dit lijkt me wel heel moeilijk. Hoe ga je in godsnaam Whitney kloppen met 1 Smeargle bijvoorbeeld? Ik laat me verrassen.

Ik kom later terug met 2 pokémons uit Gen 3 of Gen 4. Mogen legends of pseudo legends? 

Alles mag en kan! Ik zal een tipje van de sluier geven over die Challenge. Ik mag elke Pokémon maar beperkt gebruiken. Het is geen Nuzlocke trouwens. Meer zeg ik nog niet. Want duurt nog ff voordat ik bij die games aan kom.

Straks nieuwe update!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dubbelpost, maar het is mijn topic, dus who cares!

@Mordurette Ik kan je verzekeren dat het heel anders gaat worden dan de vorige twee runs!

@ReneLeBlanc Haha Smeagol en Smeargle lijkt ook wel redelijk op elkaar. Ik snap die associatie wel. Jup, na zovaak de Pokémon games te hebben gespeeld, heb ik dit soort dingen wel nodig om het leuk te houden. En leuk dat deze run was/is/wordt :D

@FMNOOB Precies! Ik heb een hele sterke mening over de ranking van Pokémon games en ik vind het altijd verbazingwekkend als men Yellow boven Red/Blue zet.

@Kyrill Chartender kan nu lekker met pensioen inderdaad!

@Aaron21 Ik ga nog niks spoilen, je gaat het zien! Het wordt echt heel anders Pokémon spelen.

292ec43d16120f16eaf1f60038e95438.png

We gaan in elk geval beginnen! Kenners zullen mijn naam wel herkennen, het bekende museum in Florence. Misschien wel een van de bekendste musea wereldwijd. Alle Smeargle's zullen ook namen van kunstenaars krijgen uiteraard.

5b182dcd2782b99b3d58e148fa08d8c6.png

Onze starter heb ik Dalí genoemd. Ik heb nog geen hele uitgebreide kunstkennis, maar het surrealisme is toch wel een van mijn favoriete stijlen, dus vandaar.

We stuiten direct op een groot probleem, namelijk: Smeargle is zo snel, dat ik in het begin nog geen enkele move kan sketchen. Sketch heeft namelijk maar 1PP. Dit betekent dat ik het eerste rival gevecht moet gaan strugglen. Een eventuele oplossing zou zijn om Pokémon tegen te komen die Quick Attack kunnen. Dan gaan ze me outspeeden. Rattata leert Quick Attack op lvl. 7, maar ik kom geen enkele Rattata van level 7 of hoger tegen voordat ik de Violet Gym in ga. Dat schiet dus niet op!

De eerste trainer in Violet Gym heeft een Spearow van lvl. 9, Spearow heeft een iets lagere Base speed dan Smeargle, dus als ik lvl. 7 max. ben dan zou het wel moeten lukken om Spearow te sketchen. Dit moet dan wel Peck zijn, anders kan ik resetten.

Als ik eenmaal Peck heb, kan ik terug gaan om de andere trainers te verslaan.

Dus het eerste rival gevecht moet ik met opzet gaan verliezen 😛
Samenvatting van het eerste gevecht:

560a6e7bca9cda04678a254e6ae90da1.png

45ddfe119b5cbfef64531c648f8104e9.png

Hier zie je dus een mislukte Sketch poging.

Ik heb Chikorita als rival Pokémon gekozen, omdat Bayleef sterker is voor de rival dan Quilava en Croconaw (leert Razor Leaf ipv Water Gun of Ember in het Azalea Town gevecht, het moeilijkste rival gevecht in deze game)

6909a2527798e83811caf0a073f03c1b.png

Nog ver gekomen, maar ik had natuurlijk geen kans met alleen Struggle.

2893824de5e397b97b9abe69f59602f1.png

Ook tegen Youngster Mikey win ik niet, 2 crits betekenen een nederlaag. Nu zijn crits vanaf deze game wel eindelijk normaal, dus het is niet alsof Rattata een extra hoge crit kans heeft. Ik ga een Berry (10HP restore) als held item geven en het opnieuw proberen.

739e4093926c8b22180ead66e795618a.png

Een berry is nipt voldoende, mede dankzij een Struggle Critical hit (wist niet eens dat dat kon)

Het leuke van deze challenges is dat je alle spellen echt goed leert kennen, wie wist dat er maar 2 verplichte gevechten zijn voordat je Violet Gym kan betreden? Namelijk je rivaal en Youngster Mikey. Dat betekent dat je maar 1 gevecht hoeft te winnen voordat je Violet Gym in kan.

9fbdd5b70b430893b48ee70118efbefa.png

d6b78ccff136e7ea6aacfc823575dd72.png

Dit potloodje is een goed teken! dat betekent dat we een move hebben geleerd. Zoals gepland hebben we in 1 keer Peck kunnen Sketchen.

bdd1732d3545ebecb06d47dcbfb3d07c.png

Uiteraard verliezen we weer, maar nu kunnen we in elk geval gevechten gaan winnen. Een 1-3 record staat niet zo goed, denk ik nog nooit zo slecht een Pokemon game begonnen, maar het was nodig!

Dan kunnen we nu terug gaan en andere trainers opvegen. Op level 11 leert Dalí haar tweede Sketch. De volgende update gaan we hier mee beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank iedereen voor de reacties en likes! Verliezen als een soort van investering, zo begint deze run! Ik moet ook bekennen dat ik echt nog geen onderzoek had gedaan toen ik deze run begon, dus dat alles zo zou lopen, ik had ook geen idee :D 

a6305b7520e66258176ba9b816c8c24f.png

Nu wordt het een stuk makkelijker.

4569313cec61f94288037e099fecb252.png

Tijd voor een van de meest legendarische gevechten in Gen 2. Joey met zijn top percentage Rattata.

855ed9bacc4132fd93042c1fa548f360.png

Joey maakte het spannend, totdat Dalí het niet meer pikte.

fde8a91fea142519d9bd920d6a78f628.png

Vroeger begreep ik nooit wat dat bewegende ding in het midden in hield. Totdat ik zelf naar Japan ging en in een vergelijkbare toren stond.

4df89f55456a8efb5e1aa314bcd6d5b8.png

Ook dit gevecht kwam ik nog niet doorheen, HootHoot pakte mijn lvl. 12 Dalí met gemak. Ik heb dus een tweede Sketch verkregen, maar had op dit punt nog niet besloten wat ermee te gaan doen.

d8c9ee8d05a8e41746c3bab4ec5d8462.png

Je kan ook al gelijk een Ruins of Alph puzzel oplossen vóór de eerste gym.
Dit deed ik om even te checken wat mijn Hidden Power type was: Ground, door Hidden Power bij Unown te sketchen. Daar was ik niet tevreden mee, dus ik heb de move gereset. Dan is Mud Slap eventueel gunstiger, wegens de accuracy drops bij de tegenstander.

Zoals gezegd, mag ik dus andere Pokémon vangen, om bepaalde moves te forceren bij tegenstanders. Gen 2 AI is een stuk beter dan Gen 1 geprogrammeerd. Ik heb er ooit een YouTube video over gekeken, dat je een soort van 8 AI types hebt in deze game. Grotere gevechten als gymleiders zijn zodanig geprogrammeerd dat ze damage proberen te maximaliseren. Als ze een super effective move kunnen doen, doen ze dat altijd. Dit brengt echter een probleem mee. Ze voelen de urgentie niet om Mud Slap te doen, zodat ik deze niet kan Sketchen.

Ik probeerde een Geodude te vangen en deze als eerste in te zetten, vervolgens switch ik dan naar Smeargle. Dit werkte perfect. Daarna kon ik dus Mud Slap sketchen.

a6b3c81aa2800469914c62baff7cf62b.png

Ik heb een Geodude lvl. 3 gevangen en deze meteen geswitched, zodat ik Mud-Slap kon sketchen. Mud Slap gaat me in elk geval door Union Cave heen helpen, omdat ik nu een move heb die iets doet tegen Rock Types. Verder gaat dit ook heel zinvol zijn tegen Gastly in het Azalea Town rival gevecht. Voor Miltank kan het ook geen kwaad! Ook Magnemites hebben nu niks meer in te brengen.

Daarna heb ik weer voor de zoveelste keer verloren van Falkner.

f19dedfb39793ad8e9c48a137ec6594e.png

Li hebben we op level 15 relatief gemakkelijk verslagen, dat betekent dat alleen nog Falkner over is om tegen te vechten, voordat we door kunnen. Gaan we gewoon blijven proberen totdat het lukt, op zo'n laag mogelijk level. Met een Berry als held item heb ik misschien al voldoende kans.

Allereerst, wat een heerlijk battle theme hebben de gymleaders in Gen 2. Gen 2 heeft sowieso voor het grootste deel een uitstekende soundtrack:

bd9430088f1994c9d7b5099d0cebcb45.png

Ik denk dat ik niks hoef uit te leggen wat betreft Falkner, ik gok dat iedereen hier genoeg keren tegen hem gevochten heeft. Lvl. 7 Pidgey en een ge-gamesharkte lvl. 9 Pidgeotto.

Movesets zijn niks bijzonders, behalve dat in gen 2 Gust een Flying-move is, ik wilde zeggen dat het meer damage doet wegens Same Type Attack Bonus, ofwel STAB. Maar Pidgeotto is uiteraard ook een Normal-Type, dus dat maakt geen verschil ten opzichte van Gen 1.

Daarnaast bezitten beide Pokemon de move Mud Slap (is toch geen flying move?), maar die gebruiken ze dus nauwelijks. 

Ik heb de Pokémon keuzes van de Johto gym leaders altijd heel raar gevonden (waar zijn de Johto Pokémon?) en had zelf een team met bijvoorbeeld Yanma, Ledyba, Skiploom of Murkrow leuker gevonden. Als je alle Johto gym leiders bekijkt hebben ze allemaal een groot gebrek aan Johto Pokémon. Falkner, Bugsy, Chuck en Morty gebruiken zelfs alleen maar Kanto Pokémon. Waarom heeft Bugsy geen Ledian, Ariados, Heracross, Pineco of Yanma? Waarom heeft Chuck geen Hitmontop (waarschijnlijk omdat Bruno die heeft) of Heracross en waarom heeft Morty geen Misdreavus? De andere 4 gym leiders hebben iig 1 Johto Pokémon als Ace (en uit mijn hoofd heeft Pryce nog een Swinub), maar waar zijn Snubbull/Granbull, Togetic en Smeargle voor Whitney en Delibird of Sneasel voor Pryce? Voor Steel en Dragon begrijp ik het wel. Daar had je geen andere keuze. Maar goed, genoeg geklaagd!

ce7baf4dc7888171475565bc8e667fa3.png

Toen Pidgeotto erin kwam had ik nog 34HP over, plus de Berry held item was nog niet gebruikt. Ik deed niks anders dan Peck spammen en door 1 crit en 0 crits bij Pidgeotto wist ik te winnen.

ab0ea7227c493d37aee524edb072639e.png

Vanaf nu wordt het dus alleen maar leuker!

Het grappige is dat Falkner na het gevecht zegt dat het niet zijn Pokemon zijn, maar van zijn vader. Die vent doet aan genetische manipulatie met zijn lvl. 9 Pidgeotto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-11-2024 om 14:21 zei Aaron21:

Je zou Metronome van Clefairy kunnen sketchen en op RNG proberen te winnen :D 

Spoiler

Is er een pokemon met rage of fury cutter voor Whitney? Dat zijn ook nog opties

Dit soort runnen forceren je om creatief te zijn en echt na te denken over welke move goed is te gebruiken. Pokemon Gold heb wel eens een keer een speedrun van gedaan. Weet niet de precieze tijd maar volgens mij had ik hem binnen 5 uur uitgespeeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Thomassje123:

Je zou Metronome van Clefairy kunnen sketchen en op RNG proberen te winnen :D 

Toon verborgen inhoud

Is er een pokemon met rage of fury cutter voor Whitney? Dat zijn ook nog opties

Sketch cannot be used to copy Transform, Metronome, or Mimic.

Gaat helaas niet op dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ de discussie hierboven. Metronome zou zeker kunnen werken op een andere Pokémon dan Smeargle, maar die kans is zo ontzettend laag. Ik raad deze video om te zien dat een Metronome run eigenlijk minder leuk is dan het zou lijken!

Heb veel runs van dit kanaal gezien trouwens, topper!

Hij heeft de Smeargle only run ook gedaan, begin is bijna identiek, maar het wordt daarna ontzettend anders!

b60519a354f4abbc66092ed2389d174c.png

Van Elm hebben we een ei gekregen, maar die gaan we uiteraard nooit gebruiken. Dus die gaat de computer in, dit ei zal nooit uitkomen.

a479d38f2efac49456f03330339833f3.png

Nu ben ik zo blij dat ik voor Mud Slap ben gegaan.
Uiteraard was Water Gun ook een optie, maar ik denk dat Mud Slap veelzijdiger is.

6fb5bb45aef4f1b0e8e630b973a2cfd0.png

7a2039b96bd3ae685c98e71b62edb45f.png

Plus deze boost, extra nuttig voor Peck!
By the way, dat super effective geluidseffect in Gen 2, chef's kiss.

7b27f8d2ca0f2cdd78de0b46bf15fd9d.png

Hier kwam ik mijn eerste shiny tegen, toen ik een jaar of 10 was. Zubat. Ik dacht dat het een bug in het spel was en drukte snel op 'Run'.
Pas in Omega Ruby en Alpha Sapphire kwam ik mijn volgende shiny tegen, in een horde gevecht. Zigzagoon.
Daarna nog wel wat shinies gehunt en uiteraard in Scarlet/Violet ben ik een paar shinies tegengekomen. Mijn vriendin kwam binnen een paar uur een Shiny Shinx tegen. Ze had het niet eens door, gelukkig stond ik op te letten!
Wat betekent dat in al die jaren Pokemon spelen, dit de enige full odds random encounter shiny Pokemon is geweest die ik tijdens het zelf spelen tegen ben gekomen. (Die Zigzagoon)

In elk geval is dit misschien ook een goed moment om de Shiny Clause uit te leggen. Aangezien ik nooit extreem veel geluk met shinies heb gehad en het wel een speciaal iets is, gaat elke run vanaf nu een Shiny Clause hebben. Dat betekent dat het niet uitmaakt wat de regels zijn, als ik een shiny tegen kom, mag ik deze vangen en gebruiken. Zelfs in deze Smeargle only run. En neem van mij aan dat ik niet voor de lol encounters ga zitten farmen totdat ik een shiny tegen kom :P In de Nuzlocke challenges overruled de shiny clause de duplicate clause en mag de Shiny zelfs 1 keer dood gaan (dan moet ik wel de andere variant van die Pokémon opgeven). Maar goed, de kans dat dit klein is nogmaals zeer klein. Vanaf deze game kan het in elk geval!

Maar goed Union Cave is een van mijn favoriete areas, omdat het een heel optioneel gebied heeft, waar je o.a. op vrijdagen Lapras tegen kan komen en uiteindelijk in een stukje gras terecht komt waar je o.a. Natu (ik ben dol op Xatu) en Smeargle kan vangen.

c00261ee24c3a35ac8129c612161eb83.png

Vage trainer class vond ik dit altijd.

9404c4e22114985805c5e35599ce2522.png

Deze hiker heeft me een tijd staan gatekeepen, pfoe. Heeft een Machop die mijn leven heel erg zuur maakte.

1741d83c60d9bfb6fe5ab47e3a83e751.png

Pas in de 4e poging hadden beide van zijn Pokémon zodanig veel Mud Slap misses dat ik het overleefde.

0f724d7ddb69a9aa9464200a47452a8a.png

In Azalea komen we Kurt tegen die Team Rocket een lesje pijn gaat geven.

Althans...

d5a15f67327ece2cf3f140ea6191baac.png

Als hij niet van de trap pleurt en daarmee acute rugpijn oploopt. Nutteloos! Hoe moet dat verder? Dat zien we de volgende keer, in een update met minder gelul over mechanics en regels.

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een shiny is altijd leuk en bijzonder, zeker in de oudere reeksen spellen. In mijn eigen run met Legends Arceus mag ik dus alleen type Ground gebruiken (lootjes trekken is altijd leuk) maar een shiny overruled die regel ook. Zou tof zijn als je deze run al gelijk een shiny tegenkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mordurette Ja! Shinies zijn zo speciaal dat je er altijd ruimte voor wil inwinnen. Was je er nog 1 tegengekomen?

@McMarkson De Pokémon games hebben veel van dit soort verborgen dingetjes!

@Aaron21 Daar ga je deze update achter komen

Vergeet trouwens niet dat @Aaron21 2 en @Michaelinho* 1 Gen 3 of Gen 4 Pokémon mag noemen die ik tijdens mijn HeartGold run mag gebruiken. Ik wacht in spanning af op jullie suggesties!

9e61ea7f9121d76cae5aeab8ecacecbc.png

De leidinggevende Rocket achter de Slowpoke kidnapping heeft alleen een Koffing, Mud Slap bewijst wederom haar nut!

Vroeger dacht ik dat slap gewoon voor het Nederlandse woord slap stond, omdat het een slappe aanval is, maar nu waardeer ik de accuracy drops meer dan ooit. Koffing heeft alleen maar moves als Smog en Poison Gas weten te missen. Moves die sowieso allebei al niet uitblinken qua hoge accuracy. Plus het feit dat Koffing nog geen Levitate heeft is ook fijn!

Ik heb ook mijn 3e Sketch zojuist geleerd en daarvoor heb ik eigenlijk 3 opties in gedachten:

Water Gun, wat misschien een beetje overbodig is, met Mud Slap al achter de hand, Fire Punch, wat in dit gedeelte van het spel een hele fijne aanval is, of Hypnosis. Ik neig naar die laatste.

2c805da2f12a6d0082f511a786111acd.png

Mijn rivaal Louvre kom ik eerst voor de tweede keer tegen. Dit keer moet ik hem verslaan om door te mogen Ilex Forest in. Hij forceert me al in een vroeg stadium een keuze te maken wat te doen met de 3e Sketch. Ik besluit om te proberen Hypnosis af te pakken. Sleep turns in combinatie met Mud Slap's accuracy drops zijn een goede strategie om het gebrek aan Speed van Smeargle te compenseren.

ee2ac50313a74c8cb0cd79e255c10124.png

Als je goed naar Louvre zijn sprite kijkt, zie je eigenlijk dat er maar niks klopt van zijn gezicht.

a0df7c3112a857fc0fce7f464416f980.png

Hypnosis is binnen. Was geen probleem om te sketchen, heeft al een lage accuracy, plus met de Mud Slap stat drops wordt dat nog minder.

1cbe069fcff229f1da3ff3ac8554a15d.png

Zou een combinatie van Hypnosis, Mud Slap en Peck genoeg zijn om Bayleef met de voor dit stadium sterke move Razor Leaf te verslaan?

031140b42769f611b5dd1b4a8a5c32f3.png

Het antwoord is nee, maar ik was wel dichtbij!

96bd36ee42480350f18eaf9b3c421aef.png

Een 2e poging was voldoende, ondanks dat ik mezelf 4x hitte in Confusion tegen Zubat, Bayleef raakte me dit keer geen enkele maal.

814d7afb5e7851e171dfe9620d84cc95.png

Bugsy tijd! Zou weinig moeite moeten kosten, aangezien ik Peck heb en Bugsy weinig damage doet. Ik ga tegen Scyther proberen Hypnosis te doen om daarna te Pecken, zodat de Fury Cutter damage niet te hoog wordt. 

Verder werkt Scyther's Leer alleen in mijn voordeel, voegt Metapod niks toe en zou Kakuna me potentieel alleen kunnen poisonen. Mocht dit gebeuren en ik verlies, ga ik in de herkansing een Psncureberry gebruiken. 

01fe3275a3efb9134839275cb92ad9da.png

Ik denk serieus dat Bugsy een van de slechtste Gym Leaders is, in alle Pokémon games. Scyther heeft goede stats, maar die moves kan je echt niks mee. Helemaal ook omdat je op dit punt een Onix, Geodude, Cyndaquil, Spearow, Hoothoot of Pidgeotto kan hebben die dit zooitje met gemak kunnen wegvegen.

e950485f1cb028ed73e913b57d96f1e8.png

Kakuna deed alleen Harden, Scyther viel meteen in slaap en bleef 4 beurten slapen. Dat ging wel echt ontzettend makkelijk. Alles in Azalea Town is dus afgerond, tijd om Ilex Forest door te crossen en naar Goldenrod te gaan. Waar we naar volgens de meesten de moeilijkste gym leader gaan in Pokémon historie (ben ik het mee oneens, maar ga ik volgende post meer op in!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Hypnosis er een mooi wapen bijgekregen. 

Ik heb met Arceus nu een Shiny Machamp, helaas is hij vrij nutteloos omdat er geen Abilities zijn in dat spel. Een ander type erbij dan Ground is altijd fijn. 

Verder nog een Shiny Ponyta, Drifloom, Lickilicky en Zorua.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel je voor dat je een Smeargle nuzlocke doet, haha!

Ik heb voor jou een pokémon uit gen 3 en uit gen 4 uitgekozen:

Gen 3:

Spoiler

Volbeat

Gen 4:

Spoiler

Drifblim

Hopelijk heb je wat aan deze keuzes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mordurette Jup dan is Machamp ook maar een matige Fighting type. Zonder abilities. Die Shiny Ponyta is vet he, maakt me niet eens uit dat iedereen die krijgt. Beetje Red Gyarados van die game. Zorua ook cool!

@Aaron21 Een Smeargle Nuzlocke is letterlijk onmogelijk! :P Volbeat heb ik geen reet aan hahaha, Drifblim nog wel. Houdt die challenge wel leuk overigens.

Ik wil Whitney niet op een te hoog level gaan verslaan, maar ik heb echt heel erg een move nodig van haar. Dus daarom ga ik een test run doen op lvl. 26, voordat ik reset en naar lvl. 31 ga. Whitney heeft geen introductie nodig, maar toch doe ik het.

8abf9cd084dffd7a9c6adc192df5efd6.png

Whitney wordt door velen gezien als de moeilijkste gymleader aller tijden. Nu ben ik het daar compleet mee oneens. Misschien de moeilijkste Gen 2 Gym Leader in Johto (Blue is sowieso beter), al vind ik Clair ook wel aardig sterk met een Kingdra. Als je andere games meetelt dan vind ik Whitney niet eens in de top 5 horen. Wattson, Elesa, Clay, Norman en Lenora vind ik allemaal pittigere teams hebben. Whitney is namelijk alleen lastig als je niet om haar team heen plant. Clefairy heeft een moveset van niks en als je geluk hebt doet ze hooguit DoubleSlap of een move Mimicen die ze nooit gebruikt. Als je ongeluk hebt valt Metronome in je nadeel uit, maar dat zal meestal niet gebeuren.

Miltank heeft vrij aardige stats voor dit punt in het spel en heeft een redelijke moveset. 2 moves zijn echter compleet nutteloos. Namelijk Rollout en Attract. En ja ik ga echt zeggen dat Rollout nutteloos is. Rollout hit namelijk pas in beurt 3 voor 90 damage (hetzelfde als Earthquake), De kans dat alle drie de Rollouts hitten is slechts 72,9%. Dat is ongeveer even hoog als Blizzard. Een move die ik niet toevertrouw in penibele situaties. Attract is nutteloos tegen meer dan de helft van de Pokemon (vrouwtjes en onzijdig). Stomp is dan nog eens nutteloos tegen zwakke maar makkelijk beschikbare Pokémon als Geodude, Onix en Machop. Geodude is ook nog eens een guaranteed encounter in Nuzlockes. De enige manier waarop Miltank dan kan winnen is Stomp-flinch luck.

Nu wil ik niet zeggen dat Whitney slecht is, die Miltank heeft best een prima moveset, maar er zijn gymleaders die minder makkelijke of duidelijke counters hebben, of gewoon een hele sterke strategie hebben. Lenora haar Pokémon met Retaliate of Norman's Slaking schat ik gewoon hoger in.

Na dit alles gezegd te hebben, tijd om te vechten:

0411a51611d2acf0bb2b8cf4f19cadaf.png

Clefairy is uiteraard een wild card, Encore, Mimic, DoubleSlap, Metronome. Een gevecht tegen haar kan letterlijk alle kanten op. Miltank is bekend bij iedereen. Stomp hit kneiterhard. Rollout is niet zo'n issue aangezien ik Hypnosis en Mud Slap heb, Attract heeft geen effect wat Dalí is ook een vrouwtje, Milk Drink kan ook best problematisch zijn.

De tactiek is simpel, turn 1 hypnosis, Mud Slaps en dan Peck spammen.

71f666c69c7a986edffd483c52442fd1.png

Beurt 1 metronome is poison sting en poisoned me, dat betekent dat deze poging eigenlijk na 1 beurt al over is.

f7c94d9829e4fdff06a0ebcd845bfd94.png

5 Hypnosis misses op rij en Clefairy doet Mach Punch. Dat kon niet veel ongelukkiger, we proberen het opnieuw.

1d319a0f51062a3af71d8ab954065917.png

Waar in poging 1 alles fout ging, gaat in poging 2 tot dusver alles goed. Hypnosis raakte meteen en Clefairy sliep 4 beurten, waar ik 4 Mud Slaps kon doen. Ze mimicte mijn Mud Slap wat een issue zou kunnen zijn, maar ook de 2e Hypnosis hit meteen, ik bleef Pecken en Clefairy kon nog 1 DoubleSlap proberen die miste.

Ik ga er nu van uit dat Miltank eerst een Stomp uitdeelt, die zeker 30HP schade zal doen, ik denk dat het zonder een beurt 1 Hypnosis hit heel lastig gaat worden.

fe4a254fba7038e2a8e653e5fcc891ed.png

Ik outspeed Miltank verbazingwekkend genoeg! Hypnosis hit meteen, wat betekent dat ik op z'n minst 1 gegarandeerde Mud Slap hit heb.

d5c134567d2a5619aaa79781e6d4c4ee.png

Miltank hit 2 Stomps en ik mis 2 Hypnosis, de 3e raakt wel.

a48eece9d9735d0e854c5a31e75cfa19.png

Ik kan 4 Mud Slaps hitten terwijl Miltank nog slaapt, wat betekent dat Miltank nu -6 accuracy heeft. Rollout is nu compleet nutteloos, Ik ben wel klaar met 1 tot 2 Stomp hits.

8a6503f2ce305d2e91600df1ef27721a.png

Ik vergat opeens dat ik Hypnosis had en deed 2 keer Peck, voordat ik Miltank weer in slaap suste, gelukkig miste ze 3 Stomps, terwijl ik 1 Hypnosis miste.

72d204ff0002c59547dd3b3555f913f9.png

Vervolgens mis ik 2 Hypnosis en hit Miltank haar 3e Stomp. Met 2 Pecks ipv Hypnosis had ik het mogelijk gered, dit moet te doen zijn, ik ga het nogmaals proberen met dezelfde strategie.

eb401a12e0f41359b961c96efd2146c6.png

Poging 3 was wat minder gelukkig, Hypnosis hitte wel voldoende, maar Miltank gaf niks om -6 accuracy en Clefairy had al een Aeroblast en nog een sterke aanval gehit.

245999563c9dda422de535e4c6dde163.png

Poging 4 haalde ik ruim, zat ontzettend mee in deze poging. Clefairy viel meteen in slaap en deed verder niks, Miltank hitte alleen de eerste Stomp en heeft voor de rest alleen geslapen en gemist, bleef ook meteen het maximaal aantal beurten slapen (6), waardoor ik al mijn Mud Slaps kon hitten voordat ze wakker werd.

Deze manier van vechten is vrij variabel, maar ik denk dat er zeker een 40-50% kans op winst is.

Gezien poging 2 een aantal foutjes had, poging 1 echt bizar ongelukkig is en poging 3 ook relatief aan de ongelukkige kant zat. Ik denk dat poging 2 een redelijk gemiddelde is voor hoe dit gevecht zal verlopen.

Ik herlaad de save vóór het gym gevecht en ga Dalí levelen naar 31 met allerlei trainers boven Goldenrod, in de volgende sessie ga ik nog een keer met Whitney vechten, maar wil ik specifiek 1 move sketchen. Overigens kostte Whitney 1 poging minder dan Falkner en evenveel als de willekeurige Hiker net na Union Cave. Zie je wel dat het meevalt :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mordurette Ga je heel snel achter komen :D

6082b75e6800c0a020cff9140eaa7eec.png

Goldenrod underground, heeft iemand een lvl 7 Magnemite, waarom? Dat is wel heel laag.

64ac4172d738eaa79424784051289e41.png

Haha volgens mij deden ze echt maar wat met de spreiding van de Pokemon hier, wel geinig.

ce46d945b616e9c7ddf94d8e8635eeb8.png

Dit is de 4e move waar ik voor gegaan ben, zoals Mordurette succesvol voorspelde, kan ik er in elk geval voor zorgen om Dalí langer in leven te houden. Deze kon ik alleen maar Sketchen tegen Whitney, wilde Miltank hebben deze move nog niet.

de0bbdc3353690e2a878b3242ffb6390.png

Dat vind ik nou ook!

764cde8226dc61f7925e7690f9ce7e6e.png

Morty is niet zo heel lastig, aangezien Ghost moves geen effect hebben, dus Shadow Ball doet niks. Het ding is wel, Hypnosis + Dream Eater en Curse kunnen zeer problematisch zijn, omdat ik nog maar 1 Pokémon heb.

65b59991fa1dcfc123e24b061894f012.png

Dit was niet zo slim, ik had tegen Gengar moeten Mud Slappen, maar ik probeerde Hypnosis, 3 Dream Eaters zijn genoeg om me te killen.

Curse is sowieso ook een garantie op een verloren gevecht, zo zag ik in poging 2, ik kan niet snel genoeg melk drinken om mezelf te healen.

4b754dfb76240d5bb9d27d722f500e0a.png

Poging 3: ik kreeg Gengar gepakt zelfs incl. Curse damage, maar ik had maar 10 Milk Drinks en dat was niet genoeg.

Die laatste Haunter had ik helemaal niet hoeven Hypnosis'en, was niet helemaal alert tijdens deze poging.

33053693b465d2d01582304dc9a0194e.png

Beide Pokemon met Curse zijn eraan, zonder damage. Het enige wat er nog kan gebeuren is een Hypnosis hit van Gengar. Ik ga beginnen met Mud Slaps om die accuracy zoveel mogelijk te laten dalen.

366633aa029133d265d8e78eef7cd4d1.png

Ondanks 3 Mud Slap's, wisten er 3 Hypnosis' me te raken. Gelukkig waren de accuracy drops wel genoeg om me telkens net in leven te houden met Dream Eater misses. Milk Drink (ik wist dat dit een goede keuze zou zijn) zorgde voor een gepaste recovery.

1ae5e65ad4393e30961f90983cc851b9.png

De laatste Haunter was totaal geen bedreiging, deed alleen maar Spite en Mimic.
Dit betekent dat ik nu Surf mag gebruiken en dus 5 extra Smeargle kan gaan vangen! De Kimono Girls waren ook geen uitdaging, want die zijn allemaal lvl 17. In de volgende update gaan we 5 Smeargle vangen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites