Sick Blik Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september Geachte Managers, Ik heb zojuist goedkeuring gekregen om een Pokémon novelle te starten. Dus mocht je op zoek zijn naar een novelle over voetbal of Football Manager. Dan zit je hier niet op de juiste plek helaas. Mocht dit je niks uitmaken, lees dan vooral even mee, want ik ga aan de slag met alle mainline Pokémon games. Startende aan het begin, dus de games waar jij ook nostalgische herinneringen aan hebt. Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met een Pokémon Challenges Marathon. Wat houdt dat in? Ik ga alle generaties van Pokémon (jup, alle 9) doorlopen en minimaal 1 playthrough per generatie doen. Per game wil ik een bepaald thema aan de playthrough verbinden, om het voor mezelf uitdagend en leuk te houden. Ik zit al een paar jaar erover te denken om dit te doen. Tijdens corona was ik al een keer begonnen (volgens mij toen 3 games uitgespeeld), maar ik heb het nooit afgerond. Omdat ik sowieso al voornemens was om met Pokémon Blue te herstarten, om Pokémon te kunnen verkrijgen voor Pokémon Stadium 2, dacht ik dat dit ook meteen een mooi startpunt zou zijn. In dit draadje wil ik jullie meenemen in dit ambitieuze project en kunnen we samen nostalgische herinneringen ophalen vanuit deze games. Iedereen is welkom om hier mee te praten en als je een van de uitdagingen interessant vindt, ben je zeker welkom om mee te doen. Aangezien dit behoorlijk wat games zijn en ik zeker nog minimaal 50% van mijn gametijd aan niet-Pokégames zal besteden, kan dit best wel een tijdje gaan duren, maar we zien wel hoe ver we komen. Momenteel is de volgende game die ik moet gaan spelen Pokémon Platinum. Dat betekent dat er behoorlijk wat games en challenges dus al afgerond zijn. Ik neem jullie graag in deze challenges mee! We gaan beginnen met Pokémon Blue. Mijn eerste Pokémon ooit, en minimaal een van mijn eerste 3 games ooit. Toen ik nog een klein blikje was van een jaar of 3-4, kreeg ik van mijn ouders de allereerste Gameboy. Ik herinner me niet precies meer welke games ik eerst had en welke ik later had, maar ik weet dat mijn eerste 3 games 'Tetris', 'Super Mario Land' en 'Pokémon Blue' waren. Hoe ik als kind van 4 het Engelstalige Pokémon uit heb weten te spelen én bijv. de Game Corner en Safari Zone puzzels heb weten op te lossen, geen idee, maar het is me gelukt. Uiteindelijk heb ik een Articuno van lvl. 97 weten te behalen in deze eerste fysieke game, die ik uiteindelijk op latere leeftijd ben kwijt geraakt. Ik ken dit spel van binnen en van buiten, dus ik ga zeker niet voor een normale playthrough. Ik heb even na zitten te denken wat leuk zou zijn en ik heb besloten dat ik voor de RNGlocke ga. Wat houdt de RNGlocke in? Dit is een variant van een nuzlocke. Een nuzlocke is een manier van Pokémon spelen, welke uitdagender is dan de normale manier van spelen. De volgende regels gelden altijd in nuzlockes: Als een Pokémon faint is deze niet meer inzetbaar gedurende de rest van de playthrough Je mag maar 1 Pokémon per locatie vangen en dat mag alleen de eerste zijn die je tegenkomt Iedereen moet verplicht een nickname hebben Daarnaast ga ik ook een level cap aanhouden, wat betekent dat mijn sterkste Pokémon, max. het zelfde level mag zijn als de aankomende gym leader, of de Champion, na alle 8 gyms verslagen te hebben. Het RNG-element ga ik als volgt implementeren: Ik ga Blue spelen door middel van Dodrio mode in Pokémon Stadium 2. Dat betekent dat ik via mijn N64 deze game ga spelen, dit kan ik tot op 4x de normale snelheid doen. Aangezien het mogelijk is om Pokémon van Stadium 2 naar Blue te transferren en vice versa, plus dat ik de beschikking heb over Crystal, kan ik best wel een beetje spelen met de beschikbare Pokémon. Wat ik dus ga doen, is per encounter ga ik RNG, via random.org laten rollen van 1 tot 149. (Mew heb ik nog niet en Mewtwo ga ik sowieso niet gebruiken) Het getal dat hier uit komt correspondeert met een getal van een Pokémon in de Pokédex (deze kon ik als 4 jarig kind overigens uit mijn hoofd, voor alle Pokémon die ik in de game had in elk geval) Bijvoorbeeld 81 (testroll) is Magnemite. Dit betekent dat ik mijn starter ga traden met Magnemite. Indien mogelijk probeer ik deze te breeden in Crystal, zodat ik met een lvl. 5 Magnemite dan de game kan starten. Re-rolls gebeuren zodra: Een Pokemon niet verkrijgbaar is voor mij, met de games die ik heb (Machamp bijvoorbeeld) Een Pokemon niet verkrijgbaar is op een level corresponderend met het punt waar ik op dat moment in de game ben (bijvoorbeeld de Legendary birds vóór de 8e badge) Ik een dubbele Pokemon krijg, de hele line telt hiervoor. Dus als ik na 81, later in de game 82 roll. Dan roll ik opnieuw. Mocht ik onderweg nog iets gamebrekends vinden, dan voeg ik nog nieuwe regels toe. Hebben jullie vragen over deze regels of over iets anders? Laat het vooral weten! In de volgende post de eerste game-update! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september Dit ga ik zeker volgen, ook voor het eerst dat ik een hele tekst heb uitgelezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 27 september Auteur Share Geplaatst 27 september (bewerkt) Mijn eerste roll is #114, wat betekent dat mijn starter voor deze game niemand minder dan Tangela is. Ik ga een nickname thema aanhouden met voedsel, om mijn reputatie hoog te houden, dus Tagliatelle de Tangela wordt onze starter. Tagliatelle Ik zal alle Pokemon die ik ga gebruiken in deze game óf vangen in Crystal, alle moves deleten, breeden met een Ditto en hatchen óf in het wild vangen en direct inzetten. De grootste uitdaging in veel nuzlockes in gen 1, is Brock verslaan. Omdat bijna alle Pokémon met normal moves starten, is het bijna onmogelijk om schade te doen tegen Onix (vanwege Bide), ook Tangela helpt hierin niet mee, wegens de volgende pijnlijk slechte learnset. De enige twee positieve puntjes zijn, dat er een grote kans is dat mijn Tangela ei uitkomt met Sleep Powder (leert die op lvl 4 in Gen 2, waar ik aan het breeden ben) en dat ik natuurlijk nog 4 encounters te gaan heb voordat we bij Brock komen. Dus ik ben nog optimistisch! Onze starter is geboren. Is een mannetje overigens! Maar dat gaan we in Blue niet meer zien. De laatste 'e' van zijn bijnaam ook niet, want die paste niet Zo ziet onze starter in Blue eruit, Sleep Powder zou nog wel eens nuttig kunnen zijn Overigens verloor ik met Bulbasaur de rival battle van mijn rivaal Flesje (blikjes > flesjes als het om speciaalbier gaat), dus dat voorspelt veel goeds. In de volgende update gaan we Tagliatelle wat minder eenzaam maken, tijd om nieuwe teamgenoten te vinden en ons te gaan voorbereiden op de dekselse Brock! Edit: Wat vinden jullie van de screenshots? Goed op deze manier? Niet te groot? Voor deze run heb ik foto's van mijn tv gemaakt. de runs hierna zijn screenshots vanaf mijn laptop. 27 september bewerkt door Sick Blik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september Haha tering dat je op zo'n groot scherm heb weten te spelen, mooi man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september Met mij heb je er een volger bij. Screenshots zijn lastig te lezen, kan de tekst misschien wat groter de volgende keer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september Ben benieuwd naar het resultaat. Vanavond eten we tagliatelle thuis, komt wel erg dichtbij zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september Top, we zijn begonnen. Je kan de screenshots ook in een spoiler plaatsen eventueel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september Ik ga dit ook zeker volgen. Een tagje mag daarom ook zeker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 28 september Auteur Share Geplaatst 28 september @La Pulga haha ja dat is het voordeel van het starten van een retro game collectie. Ik had een Mewtwo nodig voor Pokemon Stadium 2, dus ik dacht ik ga die dan maar op een leuke manier verkrijgen met een playthrough. Ik heb dus Pokemon Blue en Crystal, maar ik heb geen Gameboy. Speel alles via de Nintendo 64 @ReneLeBlanc je houdt me voor de gek of niet? @Keeza wacht maar op wat er komen gaat! @Aaron21 dank voor de tip, ik denk wel dat de screenshots helpen bij het leesbaar maken van mijn lappen tekst aan mechanics uitleg. Nu is dat voor jou gesneden koek natuurlijk maar ik gok niet voor iedereen @bas huijsmans met een tag bedoel je wat ik aan het begin van deze zin heb gedaan? Zal ik doen vanaf nu aan het einde van posts. Op dit moment in mijn run stuitte ik op een probleem. Namelijk 'obeyen'. Aangezien ik veel van mijn rolls genereer door de Pokemon via Crystal over te zetten naar Blue, wordt dat gezien als een trade. En pas vanaf dat je de Cascade badge (Misty verslaan) hebt, luisteren Pokémon van boven de level 10. Ik heb het dus zodanig aangepast aan het begin, dat ik tenminste 1 roll heb met een Pokémon die ik in Blue kan vangen. Ik mag nu dus nog 4 teamgenoten aan toevoegen voordat we Brock hopelijk kunnen verslaan. Nu waren de eerste vier legitieme rolls Kangaskhan, Geodude, Doduo en Ponyta, maar vanwege de zojuist vernomen badge-casus heb ik ervoor gekozen om de laatste te rerollen, maar dan met alle Pokémon die ik legitiem vóór Brock kan vangen in Blue. Van deze Pokémon is het misschien wel de minst nuttige geworden voor Brock, namelijk Pikachu! Al is Pikachu voor Misty dan weer wel ontzettend nuttig. Kangaskhan en Doduo moest ik breeden om ze op een laag genoeg level te krijgen, hieruit kwam ik erachter dat mijn zojuist geboren Doduo al Fly kan, een vliegende emoe, go figure. Ik ga proberen Brock te verslaan zonder Fly, maar mocht het zonder niet lukken zonder casualties, dan maak ik alsnog gebruik van Fly. In onderstaande spoiler vind je de nieuwe 4 versterkingen: Spoiler Kirtap is overigens niet mijn username, maar van de gozert van wie ik Crystal op Marktplaats heb gekocht. Zal ooit in die versie nog wel een nieuwe game beginnen, maar nu nog niet. Oyakodon vond ik een leuke lugubere naam, betekent zoiets als moeder en kind rijstbowl, aangezien dat een gerecht is met een omelet met stukjes kip erin, heel lekker overigens! Ik heb besloten dat ik voor na Brock gebruik ga maken van een roll met alle Pokémon erin die voor mij t/m Mt. Moon te vangen zijn, zodat ik in elk geval 2 Pokémon heb voor Misty die naar me zullen luisteren. Alles daarna zal volledig random zijn Genoeg geluld, tijd om te vechten! Het eerste gevecht wat ergens over gaat. Ik was totaal vergeten dat je Rival al level 9 en 8 respectievelijk zou zijn, dus het ging niet makkelijk. Tabouleh de Pikachu kon ong. 2/3e van Pidgey's HP wegsnoepen met 2 Thundershocks, maar stond er toen wel erg riskant voor, een switch naar Maltesers de Geodude hielp ook niet echt. Oyakodon de Kangaskhan loste vervolgens met Comet Punch het duivenprobleem op. Vervolgens kon Charmander echt te weinig schade doen tegen Kangaskhan. Toen realiseerde ik dat Comet Punch best wel redelijk goed is in Blue, aangezien zodra 1 van de hits een crit is, gelijk alle hits een crit zijn. Aangezien Critical Hits in Gen 1 op Speed gebaseerd zijn en Kangaskhan een vrij aardige speed stat heeft, zou dat nog wel eens een troef kunnen zijn. Uiteindelijk kunnen we zonder schade flesje recyclen, ik zie je wel weer in Cerulean! Loser! Wat blijven die Gen 1 sprites trouwens toch heerlijk goofy hé. Dikke Pikachu, Kangaskhan alsof ze een snack krijgt van iemand, en waar zou Geodude toch naartoe wijzen? Net alsof die je wegstuurt uit zijn woning. @The Saint @neva @joostmakaay @Erwin. @Stefan en misschien vindt @Kyrill dit ook wel leuk. Laat maar weten ook als er iemand liever niet getagt wil worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Geodude is aan het liften geloof ik. Maar eh, je hebt Crystal gekocht? Werkt ie nog? Ik heb hem ook nog liggen, maar de interne batterij werkt niet meer. Dus ik kan m'n spel opslaan en als ik hem dan opnieuw opstart is ie weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 28 september Auteur Share Geplaatst 28 september 7 minuten geleden zei neva: Geodude is aan het liften geloof ik. Maar eh, je hebt Crystal gekocht? Werkt ie nog? Ik heb hem ook nog liggen, maar de interne batterij werkt niet meer. Dus ik kan m'n spel opslaan en als ik hem dan opnieuw opstart is ie weg. Jup, dat is helaas een probleem met oudere Pokémon games. Ik heb er een gekocht waar de interne batterij wel vervangen is, het schijnt relatief makkelijk te zijn om de batterij hiervan te vervangen, maar ik heb twee linkerhanden, dus ik durf dat zelf echt niet aan. Er zijn wel websites die dat voor je kunnen doen, waaronder eentje die een tientje daarvoor vraagt. (Wat ik persoonlijk geen gekke prijs vind) Misschien dat ik mijn Japanse Emerald daar eens naar toe stuur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Weer een heerlijke update, erg leuk om te volgen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september 3 uur geleden zei neva: Geodude is aan het liften geloof ik. Maar eh, je hebt Crystal gekocht? Werkt ie nog? Ik heb hem ook nog liggen, maar de interne batterij werkt niet meer. Dus ik kan m'n spel opslaan en als ik hem dan opnieuw opstart is ie weg. Je kan interne batterijen wel kopen op Aliexpress e.d. en je kan het spelletje zelf openvijzen en die batterij vervangen. Kangaskhan is echt een cheat zo vroeg in het spel. @Sick Blik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Zelf vervangen vind ik lastig, moet volgens mij gesoldeerd worden. Die interne batterijen zijn dacht ik gewoon kleine 'platjes', dat mag niet zo'n probleem zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september (bewerkt) 22 uur geleden zei La Pulga: Haha tering dat je op zo'n groot scherm heb weten te spelen, mooi man! Tip: Retroarch in combinatie met een chromecast. Kun je al deze klassieke spellen spelen op je tv. Een Playstation controller op je laptop/computer pluggen en je speelt deze Pokemon spellen met een controller in je hand Retroarch is te downloaden in Steam @Sick Blik Pokemon Iron Kaizo lijkt mij ook wel iets voor jou trouwens mocht je er niet bekend mee zijn 28 september bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september 14 minuten geleden zei neva: Zelf vervangen vind ik lastig, moet volgens mij gesoldeerd worden. Die interne batterijen zijn dacht ik gewoon kleine 'platjes', dat mag niet zo'n probleem zijn. Juist ja, moet je inderdaad solderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Hahaha die bijnamen. Mooi man, ook echt kapot gespeeld deze spellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Whahahaha geniaal dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 29 september Auteur Share Geplaatst 29 september Spoiler Dank voor alle reacties toppers! @Aaron21 Jup, het is geen Tauros, maar STAB Comet Punch zo vroeg in het spel is niet verkeerd! @Thomassje123 dank voor de aanrader. Heb daar wel naar gekeken, maar trekt me niet zo. Het leuke aan Pokémon vind ik het creatieve teambuilden en Pokémon gebruiken die je normaal niet gebruikt. Aangezien het zo gerandomized is dat je maar 1 Pokémon kan gebruiken en die dan extreem goed moet zijn, vind ik dat net wat minder. Heb daar een goede YouTube video over gekeken. Of je gaat er vroeg aan, of je sweept de hele game totdat je uiteindelijk je hard counter tegenkomt. Tijd voor de eerste RoadBrock, namelijk Brock. Afhankelijk van je team kan dit de makkelijkste of de moeilijkste gym in heel Kanto zijn. Brock gebruikt 2 Pokémon, ik zal voor beide hieronder mijn strategie beschrijven, ik verwacht dat dit wel eens het lastigste gevecht in de hele run zou kunnen worden, dus een lekkere warmloper: Geodude: In gen 1 (Red, Green, Blue, Yellow) werkt de AI extreem simpel. Het kijkt naar de types die jouw Pokémon hebben, als ze een type move hebben in hun arsenaal die super effective is tegenover de jouwe, zullen ze altijd die move kiezen. Zelfs als deze move geen damage doet (de infamous Dragonite van Lance die Barrier en Agility tegen Poison types spamt) Als er geen super effective type moves zijn, wordt er willekeurig 1 van de moves die deze Pokémon bezit gekozen. Voor Geodude zijn eigenlijk beide moves helemaal niet fijn om tegen te krijgen. Tackle doet me schade en Defense Curl zorgt ervoor dat het nog langer duurt voordat ik hem kan verslaan. Daarnaast heeft Brock 5 Full Heals klaar staan voor wanneer Sleep Powder lukt. De prioriteit is in elk geval om zsm een aantal Growls te doen, aangezien Geodude een vrij hoge Attack stat heeft, daarna heb ik geen keus, maar langzaam damage doen met welke move dan ook. Onix: Tackle en Screech zijn geen probleem. Onix heeft een ontzettend lage Attack stat, dus hij zal bijna geen damage doen, indien mogelijk kan ik met een paar Growls zijn Attack stat helemaal de vernieling in helpen. Screech kan ik gewoon op switchen. Bide is wel een probleem. Bide werkt in Gen 1 compleet anders en is best wel moeilijk te omzeilen. Sleep Powder stopt de Bide niet, Fly is niet immuun tegen Bide damage en Onix is best wel snel nog. Dit is mijn team voor dit gevecht en de rollen die ik in gedachten heb: Pikachu (Tabouleh) lvl. 14: Pikachu is de enige van een hoger level dan 10 die naar me zal luisteren. Pikachu kan echter maar 1 niet-Electric move en dat is Growl. Dus Pikachu wordt mijn designated Growler, is dan ook sneller dan Onix en Geodude, dus ik kan in principe als ik goed om ga met de HP van Pikachu, op zn minst beide Pokémon minimaal 1 keer Growlen. Verder is het van levensbelang dat Pikachu in leven blijft, want die gaat ontzettend belangrijk zijn tot en met Misty. Kangaskhan (Oyakodon) lvl. 14: Kangaskhan heb ik expres tot lvl 14 getraind, om haar stats zo hoog mogelijk te maken. Kan goed dat ze ongeveer maar de helft van de tijd gaat luisteren, maar Comet Punch gaat ontzettend handig zijn, aangezien die minimaal 1x per hit 1HP damage doet. Is overigens ook sneller dan Onix! Geodude (Maltesers) lvl. 14: Ook zo hoog mogelijk geleveld, om defense en attack zo hoog mogelijk te krijgen. Al zal die waarschijnlijk maar 1hp damage per hit doen. Mogelijk 1 of 2 Defense Curls en dan maar gewoon blind met Tackle stampen, om iig wat damage te kunnen doen. Tangela (Tagliatelle) lvl. 10: Ik wil dat Tangela alles luistert, dus kan maar max tot lvl 10 gaan. Sleep Powder is heel nuttig, al heeft Brock 10 Full Heals klaar staan voor mijn in totaal 15 mogelijke Sleep Powders. Aangezien Sleep Powder op Bide niet zo heel veel nut heeft, ga ik Tangela daarom vol op Geodude focussen. Constrict is de tweede aanval, zal maar 1hp max doen. Doduo (Satay) lvl 10: Kan in elk geval ook Growlen, maar is vanwege lagere level waarschijnlijk niet sneller dan Onix. Gaat het gevecht tegen Geodude in elk geval starten, omdat ik dan meteen een Growl kan plaatsen voordat Geodude ook maar iets anders doet. Als Geodude een Defense Curl doet, doe ik meteen een tweede Growl erop, anders denk ik dat ik meteen switch naar Tangela Wens me geluk! Ik zal het nodig hebben. Daar gaan we! Waarom heeft Brock geen shirt aan? Geodude: We beginnen met Doduo die succesvol kan Growlen. Geodude mist zijn eerste tackle, wat echt gigantisch is al meteen, dit is namelijk veruit de sterkste aanval die Geodude kan doen dit gevecht. Daarna deed zijn Tackle 4 van mijn 29HP damage, dus toen dacht ik, dan gaan we vol voor die 6 growls. Na alle 6 ging hij naar 2 hp damage op mijn Doduo, die veruit de zwakste defense stat heeft. Nu ga ik Pecken totdat ik op het randje van fainten sta, hopen op veel crits, ik heb daar een veel grotere kans op dan Geodude, omdat crits gebaseerd zijn op je Base Speed Stat in Gen 1. Ik had besloten dat ik Doduo tot 3hp laat zakken voordat ik ga switchen en op het einde krijg ik daar mijn 2 crits, waardoor ook Geodude in het rood was. Een mirror match met Maltesers was zelfs na een paar disobeys een makkelijk klusje om te klaren. Onix: Omdat Geodude veel beter dan verwacht ging, heb ik Tangela volledig kunnen sparen. Eerst deed ik met Pikachu 6 Growls, heb wel wat Tackle damage moeten eten, maar dat is geen probleem omdat Pikachu verder geen functie heeft in dit gevecht. Daarna switchte ik naar Tangela en probeerde ik de 5 Full Heals die Brock op zak heeft weg te werken, aangezien mijn eerste 4 Sleep Powders misten (!), wat betekent dat ik 9 Sleep Powders nodig heb gehad om door Brock zijn Full Heals heen te komen. Tussendoor deed ik nog wat sneaky Constrict damage, wat makkelijk te controleren was, omdat ik daar altijd 1HP damage mee doe, dus zelfs gedurende Bide kon ik dat nog doen. Toen Onix sliep, switchte ik naar Kangaskhan en ging ik tekeer met Comet Punch. Gelukkig zat mijn accuracy en ook het obeyen goed mee, waardoor zonder al te veel problemen, plus nog wat mooie crits (die dus voor alle hits gelden) ervoor zorgden dat ook Onix verslagen werd. Die vuilak rekende zich al rijk. Dacht dat ik het per se met super effective moves moet doen. En nu staat die demonstratief de andere kant op te kijken en ik wilde iets te snel een foto hiervan maken, dus vandaar de vage kwaliteit. Dat is in elk geval badge numero uno in de pocket. Nog zonder dat we Pokémon hebben verloren! Nu kunnen we weer het een en ander vangen tot aan Misty. Vanaf Misty gaat het echt leuk worden, want dan gaat de obey level cap van level 10 er eindelijk af en gaat mijn Kangaskhan ook gewoon eens fatsoenlijk luisteren naar mijn orders. In de volgende update gaan we Mt. Moon door crossen en daar een heleboel dood en verderf achterlaten! Zin an! Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 29 september Share Geplaatst 29 september Leuke uitdaging die je je hebt gegeven. Pokemon Blue moet ik ook nog ergens hebben liggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 30 september Auteur Share Geplaatst 30 september Even een korte snelle update tussendoor. Nu heb ik 2 keuzes, zsm naar Misty gaan, die Cascadebadge binnen halen zodat al mijn Pokémon weer luisteren en dan Nugget Bridge veroveren, of de Nugget Bridge op. Dit is afhankelijk van mijn volgende rolls. ik heb in elk geval 3 nieuwe encounters tot aan Misty. Waarvan ik de eerste gecontroleerd ga rollen (ofwel met Pokémon die voor mij tot aan Cerulean City verkrijgbaar zijn. Dit zijn: - Caterpie - Metapod - Butterfree - Weedle - Kakuna - Beedrill - Pidgey - Rattata - NidoranM - NidoranF - Spearow - Jigglypuff - Magikarp - Sandshrew - Clefairy - Zubat - Paras Welkom Baklava! Die ik overigens na een paar gevechten al bijna kwijt was, wegens Rattata van die Youngster die zijn shorts comfy and easy to wear vindt, daar zie je al gelijk mijn probleem met nuzlockes, ik ben soms wat te roekeloos aan het gokken. Overigens een geweldige roll voor tegen Misty. Wisten jullie dat Twineedle, de signature move van Beedrill die hij op lvl 20 leert (nog net op tijd voor de lvl 21 cap), de sterkste Super Effective move tegen Psychic types in Gen 1 is? Samen met Pin Missile, beide met 25 base power. Psychic was echt extreem overpowered in Gen 1. Volgende keer gaan écht we Mt. Moon in! Heb mijn catch daarbinnen al gedaan, dus dan mag ik een nieuw lid aan het team toevoegen: Deze roll was niet eens aangepast, dus behoorlijk toeval dat er nog een insect bijkomt. In elk geval prima, want binnen 5 levels heb ik dan een Butterfree klaar staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 30 september Auteur Share Geplaatst 30 september Als oplettende lezers vragen jullie jezelf af waarom jullie begroet worden met een Raticate die stoer zijn melktanden tentoonstelt. Jullie weten natuurlijk allemaal dat ik nog geen Rattata of Raticate in bezit heb en dat zelfs wanneer ik een Rattata zou mogen verkrijgen dat ik deze niet zo snel zou kunnen evolven. Nou, daar komen jullie in deze update achter, want Raticate is de hoofdrolspeler deze update! Mt. Moon behuist namelijk een aantal pittige gevechten. Het eerste gevaarlijke gevecht was tegen deze Lass met een Clefairy aan het begin van Mt. Moon. Allemachtig wat zat het dit gevecht tegen qua RNG. Continu sleep, continu disobeys. Metapod was pas level 15, dus nog niet inzetbaar en ik wilde geen risico nemen met Beedrill. Maar hier ben ik uiteindelijk zonder kleerscheuren heen gekomen. Echter was de Rocket met de lvl. 16 Raticate een ander verhaal. Ik wist dat die eraan zat te komen, dus ik had mijn Pokémon geheald voordat ik het gevecht in ging. Ik begon met Pikachu. Mijn idee was om 1 Thundershock af te vuren want Raticate heeft niet zo'n goede specia... Tabouleh fainted... En dat is het eerste verlies. Een oneshot door een Hyper Fang. Ouch, dit was echt te voorkomen. Daarna moest ik gaan bepalen wie ik potentieel zou gaan opofferen. Uiteindelijk koos ik voor Kangaskhan en Geodude, vanwege hun gelimiteerde potentieel in Cerulean vergeleken met Tangela en al helemaal de twee insecten. Ik kon Raticate vrijwel helemaal uitschakelen, zelfs met de allerslechtste obey RNG ooit, waardoor ik met een Confusion van Butterfree het kon afmaken. Ik was blij dat ik het überhaupt overleefde. Dit is namelijk een van de grootste run killers in Red/Blue. Hoeveel speedruns/nuzlockes en andere challenges van mensen hier kapot op zijn gegaan, is echt ongekend. Het is zo erg zelfs dat ze er in Yellow gewoon 2 Rattata's van lvl 13 van hebben gemaakt. Het eerste sterfgeval, Tabouleh de Pikachu. Het ontzettende slagveld nadat de kwelling genaamd Raticate eindelijk van het veld werd geveegd. Diverse mensen in Kanto zeiden: 'dit nooit meer'. En dit is hoe Team Rocket de sympathie van het volk officieel verloor. Ik kwam erachter dat Giovanni de leider van Team Rocket is en ik zwoor om wraak te nemen tegen deze rotzakken. Direct na het verlaten van Mt. Moon kregen we wel gelijk een nieuwe encounter cadeau voordat we aanmeren in Cerulean City. En de roll kwam uit op.... Snorlax. Wauw, wat een opsteker! Dat betekent, zodra we Misty kunnen verslaan dat we een Snorlax klaar hebben staan die naar ons luistert, dat is natuurlijk fantastisch nieuws. Daarom dat ik nu ga grinden en dan meteen Misty aan ga pakken. Ik hoop dat Beedrill bestand is tegen Starmie, maar ik zal voor de zekerheid ook Tangela en Snorlax een beetje grinden, zodat ze ook iets kunnen doen tijdens het gevecht, al zullen ze waarschijnlijk niet veel luisteren. Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 30 september Share Geplaatst 30 september Zonde van Pikachu, die had je goed kunnen gebruiken tegen Misty maar wat een heerlijke update weer. En die 'evolutie' van Snorlax. Geniaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 30 september Share Geplaatst 30 september Ziek hoor! Leuk om te volgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 september Share Geplaatst 30 september Ik snap het even niet maatje... Btw je doet dit super fucking goed, en hoe je het schrijft, geweldig! Maar ik heb in de loop der jaren heel veel van dit soort games gespeeld, alleen hoezo zouden pokemons niet naar jou/mij de trainer luisteren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten