Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

[FM24] FAK!

De Raam

Aanbevolen berichten

Prima start van je nieuwe novelle. De tactiek is ook zeer logisch en duidelijk. Lijkt een beetje op de tactiek die ik hanteerde bij Benfica na mijn overgang bij AA Gent. Alleen had ik rechts mijn vleugelspits en naar binnenkomende verdediger en was ik nog iets gekker om nog aanvallender te spelen vanuit een 4231 dan met een schaduwspits en cm op attack. Ik ben er zeker van dat deze tactiek goed zal renderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fakbanner.png.423f1b835ad3de2f87d52455f6651026.png

6. Juli '23

Zoals gezegd moesten de mannen van Sindelar ervoor zorgen dat ze binnen twaalf dagen klaar zouden zijn voor het nieuwe seizoen. Na de aanstelling van de kersverse manager van Austria Wien duurde het nog geen twee weken voordat de eerste competitieve wedstrijd gespeeld zou gaan worden. 

De eerste oefenpartij werd gewonnen van FAC Wien, de dochterclub van Austria. Enkele dagen later werd er een vriendschappelijk bekertoernooi georganiseerd. In de halve finale namen de Oostenrijkers het op tegen Randers FC. Na 120 minuten voetballen stond er een 3-3 stand op het scorebord, waardoor er een strafschoppenreeks volgde. De mannen in paars trokken uiteindelijk aan het langste eind. Een dag later werd de finale tegen Hannover 96 afgewerkt, deze werd overtuigend met 3-1 gewonnen.

De overwinningen tijdens deze korte oefencampagne brachten vertrouwen en waren goed voor het moraal. Helaas kreeg de club uit Wenen wel te maken met enkele blessures. Rechtsbuiten Andreas Gruber verrekte een borstspier op de training en stond daardoor twee weken noodgedwongen langs de kant. Fisnik Asllani verrekte zijn lies toen hij werd getackeld. Op deze manier verliest Matti Sindelar toch twee beoogde basisklanten in aanloop naar enkele belangrijke wedstrijden. 

bles.png.44eee71549ab1a7b881b60277fc8dc1d.png

bles2.png.605dc79f642013a77d0f3327befa7e9e.png

De eerste wedstrijd werd gespeeld in de eerste ronde van het nationale bekertoernooi. Daarin werd het opgenomen tegen Vorwärts Steyr, dat vorig jaar nog op het tweede niveau actief was maar geen lijfsbehoud kon bewerkstelligen. Er was dan ook een duidelijk klasseverschil merkbaar op het veld, dat resulteerde in een zeer verdiende 4-1 overwinning. Dominik Fitz, die de plek van Gruber overnam, werd verkozen tot man van de wedstrijd en schreef een doelpunt en assist op zijn naam. 

1.png.4e297368553433d65bd153de2a881f2e.png

Enkele dagen later kwam Alashkert op bezoek in Wenen. De Armeense ploeg had zich, net als Austria Wien, geplaatst voor de tweede kwalificatieronde van het derde Europese toernooi. Matti Sindelar heeft de Conference League aangestipt als belangrijkste competitie aan het begin van het seizoen. De club wil namelijk uiterst graag de groepsfase behalen omdat dit de penibele financiële situatie zou kunnen helpen verbeteren. 

De Armenen hadden dan ook geen melk in de pap te brokkelen. Huurling Krätzig mocht in de zevenentwintigste minuut aanleggen vanaf elf meter en maakte daarbij geen fout. Zo’n tien minuten later liet Dominik Fitz zich opnieuw zien met een doelpunt. Alashkert kwam geen moment in de wedstrijd. In de tweede helft leidden twee individuele fouten tot nog eens twee doelpunten. In de 87ste minuut werd er uit een hoekschop de 5-0 eindstand op het scorebord gezet. 

2.png.d716d37d35c8463cc121326ff11e731f.png

Vervolgens werd in de eerste competitiewedstrijd van het seizoen meteen een enorme kraker gespeeld. De welbekende Wiener Derby stond namelijk op het programma. In het stadion van Austria Wien werden de punten uiteindelijk gedeeld. In de eerste helft lieten de ploegen elkaar niet aan voetballen toekomen en werden er aardig wat overtredingen gemaakt. 

De tweede helft was iets beter. Rechtsback Rantfl opende de score in de 62ste minuut met een geweldig schot van afstand, een typisch doelpunt dat je in zo’n derby wilt zien. Helaas had Rapid het betere van het spel en wist invaller Fally Mayulu de stand in de 89ste minuut gelijk te trekken. 

3.png.634ef8fe40d0ecc753c9f5b6b5346bee.png

De fans en het bestuur hadden de wedstrijd tegen de grote rivaal natuurlijk het liefst gewonnen, maar iedereen lijkt tevreden te zijn met deze opening van het seizoen onder leiding van de nieuwe manager. De resultaten en het vertoonde spel zijn veelbelovend, al durft niemand keihard uit te spreken wat nou eigenlijk de doelstellingen zijn voor dit seizoen. Alleen Matti Sindelar heeft dus aangegeven dat de prioriteit momenteel ligt bij het behalen van de groepsfase van de Conference League. 

In augustus wachten opnieuw enkele zware ontmoetingen. Zo komt grootmacht Salzburg op bezoek en zal Austria Wien het in de derde voorronde van de Conference League zeer waarschijnlijk op gaan nemen tegen FC Haka of CFR Cluj. Ervan uitgaande dat Alashkert geen verdere problemen gaat opleveren. 

games.png.c56e4d5b1e746243d098675d61e8edf0.png

line.png.9a0ba984a68517cec73bbd25fc3c728c.png

Spoiler
Op 24-6-2024 om 10:01 zei Marius:

Gegenpress in a nutshell zeg maar  

Bedankt voor de pakkende samenvatting, haha!

Op 24-6-2024 om 12:30 zei Willem:

Aan de tactiek zal het, zoals we van jou gewend zijn, niet gaan liggen zo te zien. 

Denk het ook niet ;) 

Op 24-6-2024 om 19:27 zei Djurovski:

Prima tactiek zo op papier

Vond ik ook!

Op 25-6-2024 om 12:48 zei Lensherr:

Prima start van je nieuwe novelle. De tactiek is ook zeer logisch en duidelijk. Lijkt een beetje op de tactiek die ik hanteerde bij Benfica na mijn overgang bij AA Gent. Alleen had ik rechts mijn vleugelspits en naar binnenkomende verdediger en was ik nog iets gekker om nog aanvallender te spelen vanuit een 4231 dan met een schaduwspits en cm op attack. Ik ben er zeker van dat deze tactiek goed zal renderen.

Thanks! Zo aanvallend spelen durf ik vanaf de start nog niet helemaal aan. Austria Wien is een grote club, maar wel wat afgegleden. Onze selectie is echt wel wat zwakker als enkele andere clubs, dus voorzichtigheid is geboden. 

@Svenpunt @chrisje1993 @DGremlin @Mordurette @Rob1981 @ElMarcos @Boyzone @KayDeManaager @SantiagoMunez @Satioz @nasje92 @Nom de Guerre @Gert @rich ruzzian

Bedankt voor de likes!

@Blauwbeer @MNie @keano77

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog te vroeg om enige conclusies te trekken uit die eerste resultaten, maar het vertrouwen zal het alvast goed zitten momenteel. Cluj vind ik trouwens al als een behoorlijk pittige tegenstander klinken in deze fase van het tornooi. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites