Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] De ooievaar gaat Europa veroveren

delichris

Aanbevolen berichten

660a632e4659f-ado_den_haag_banner_fm24_d

Seizoen 2026 - 2027

Champions League gaat echt heel moeilijk worden voor ons. Maar goed het is een goede leerschool voor ons. We spelen deze maand tegen Fiorentina in de Champions League. FC Dordrecht is onze tegenstander in de KNVB Beker. In de Eredivisie gaan we spelen NEC, Ajax en SC Cambuur. Ik moet nog een maand wachten en dan komen in mijn ogen veel spelers vrij om ze in de zomer transfervrij aan te trekken. Ik hoop dat wij dan al aardig klaar kunnen zijn voor de zomer.

ADO Den Haag - Fiorentina Champions League

6647404b9b36d-adofiorentina.png

December

6647417eb4007-december.png

Stand Eredivisie

6647419098eb5-standere.png

Stand Champions League

664741af37eed-standcl.png

Loting KNVB Beker

664741bfdf0ba-lotingbeker.png

Overzicht manager

664741d8464ba-overzicht.png

Financien

664741e738ef3-financien.png

Antwoorden op posts van users

@ElMarcos Feyenoord is heel sterk bezig dit seizoen. Verder is er een mooie strijd achter Feyenoord gaande.

@Marius Ik had hier al rekening meegehouden. Maar ik wil wel elke CL met de sterke elf aantreden. 

@Mordurette Dat had ik al gezien bij de loting. Het is niet anders. Wie weet kunnen wij nog eens een stunt doen.

@Djurovski @MNie @De Raam @Rossini' @MarcFM1 @Lensherr @KayDeManaager @xJordinosaur @Genkie_06 @Boyzone @keano77 @DemoN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2026 - 2027

In januari is het tijd voor de transferperiode. Ik wilde eigenlijk geen transfers doen, maar toch is er uiteindelijk één speler naar Den Haag gekomen. Maar ik heb ook twee spelers tijdelijk laten gaan. Angelo Moulin is verhuurd voor de rest van het seizoen aan Union Namur. Hier kan hij lekker ervaring op gaan doen. Derrick Luckassen is verhuurd aan FC Utrecht. Ik kon hem niet op zijn favoriete plek laten spelen en daardoor besloot hij weg te willen. Nu is hij verhuurd en ik verwacht hem in de zomer te verkopen.

De enige speler die naar ADO komt is Malayro Bogarde. Hij komt over van Bologna en kost ons 3,1 miljoen. Hij is een mooie aanwinst voor onze verdediging.

Gelukkig wordt er ook nog gespeeld door ons. Heracles, sc Heerenveen en PSV zijn onze tegenstanders in de Eredivisie. PSV treffen wij in de KNVB Beker en in de Champions League gaan we nog spelen tegen AC Milan en FC Barcelona. In de Champions League hebben wij gewoon geen geluk gehad met de loting. Op Anderlecht na alleen maar grote clubs gehad. Wie weet volgens seizoen meer geluk.

Tranfers uit

66484a5c88702-transfersuit.png

Transfer in

66484a6c71ba6-transfersin.png

Spoiler

66484a81a9b19-bogarde1.png

PSV - ADO Den Haag KNVB Beker

66484a9b23e04-psvadobeker.png

AC Milan - ADO Den Haag Champions League

66484aafc2d9b-milanado1.png

66484ac23d28f-milanado2.png

ADO Den Haag - FC Barcelona Champions League

66484ae09bca2-adobarcelona.png

PSV - ADO Den Haag Eredivisie

66484af4d5978-psvadocomp.png

Januari

66484b0ae4160-januari.png

Stand Eredivisie

66484b1c169e4-stand.png

Stand Champions League

66484b34d7456-standcl.png

Loting KNVB Beker

66484b48ab7eb-lotingbeker.png

Overzicht manager

66484b5bcdf50-overzicht.png

Financien

66484b70d184e-financien.png

@MNie Alleen Europees blijven we achter op dit moment.

@ElMarcos In de Eredivisie en beker heb ik niets te klagen. In de CL gaat het niet best en moeten wij nog stappen gaan zetten.

@Marius CL is gewoon een verloren zaak. Maar goed we leren er van. Hopelijk gaat Feyenoord nog fouten maken.

@Mordurette @De Raam @Rossini' @MarcFM1 @Lensherr @KayDeManaager @xJordinosaur @Genkie_06 @Boyzone @keano77 @DemoN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De CL pijnlijk afgesloten, maar de resultaten in eigen land staan wel in groot contrast daarentegen. Zo kan het nog wel eens een leuke tweede seizoenshelft worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2026 - 2027

We hadden dus helemaal niets te zoeken in de Champions League dit seizoen. Maar als je op Anderlecht na alleen maar grote clubs treft dan is het niet anders. Ik hink nu ook op een andere gedachte. Of ik wel voor de titel moet gaan en alles laten gaan en vol voor de beker te gaan. En dan gewoon één of twee seizoenen in de Europa League te gaan spelen. Om zo de reputatie van de club omhoog te krijgen. Want zo ontloop je wel alle grote ploegen in Europa en kunnen wij wel succes hebben in Europa. Toch maar eens zien hoe jullie erover denken?

Deze maand spelen wij tegen Sparta in de KNVB Beker. En in de Eredivisie gaan we spelen tegen Go Ahead Eagles, FC Emmen en De Graafschap.

Sparta - ADO Den Haag KNVB Beker

6649995712aff-spartaadobeker.png

Loting KNVB Beker

66499a79c0ff8-bekerloting.png

Roda JC - ADO Den Haag KNVB Beker

66499a916e868-rodaado.png

Februari

66499aa1c8ad5-februari.png

Stand Eredivisie

De stagair van @MNie is hier ook bezig geweest en helaas geen screen. Het is in ieder geval wel spannend.

Affiche finale KNVB Beker

66499aba3dfc4-affichebekerfinale.png

Overzicht manager

66499ae64adfa-overzicht.png

Financien

66499b04ae2a1-financien.png

@MNie In Europa had ik niets anders verwacht vanwege de loting. En ik ben geen manager die gaat verdedigen. Liever aanvallend ten onder. In de Eredivisie doen we het niet slecht.

@Mordurette We hebben toch wat centen verdiend en nu zien wat we de rest van het seizoen nog kunnen doen. Bogarde is een aanwinst voor ons.

@Marius Ik speel altijd aanvallend. Ik had misschien wel meer punten kunnen pakken als ik verdedigend ging spelen, maar ik houdt van aanvallend voetbal. 

@ElMarcos @De Raam @Rossini' @MarcFM1 @Lensherr @KayDeManaager @xJordinosaur @Genkie_06 @Boyzone @keano77 @DemoN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Keurige resultaten! Zelf ben ik wel te vinden voor het idee om je Europees een niveau te laten afzakken, maar niet ten koste van een kampioenschap. Idealiter stroom je pas in de voorronde van de CL in, en laat je je dan uitschakelen, maar die keuze heb je natuurlijk niet altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou nooit opzettelijk proberen te verliezen en daardoor geen kampioen worden als de kans zich voordoet. Speel je in de Champions League willen ook betere spelers naar jouw club komen. Hierdoor heb je ook weer meer kans om te winnen. Speel je in de voorrondes en is jouw team al gereed voor dat seizoen kan je alsnog overwegen om in de Europa League te gaan spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2026 - 2027

Als wij de titel kunnen winnen dan gaan we er toch maar voor. Want het is tenslotte wel een titel zoals jullie zelf ook aangeven. Ik heb een verzoek gedaan bij de KNVB om de de naam van de KNVB Beker te laten veranderen in de ADO Cup. Aangezien we voor de vierde keer in de finale staan. Men heeft aangegeven om te kijken of het mogelijk is. 

We spelen in de maand maart maar drie wedstrijden. Fortuna Sittard, Excelsior en FC Utrecht zijn onze tegenstanders. Normaal gesproken zou dit negen punten moeten zijn. En deze maand krijgen wij ook nog een nieuwe jeugdlichting.

Jeugdlichting

664b157ad3672-jeugdlichting.png

FC Utrecht - ADO Den Haag Eredivisie

664b155c0542c-utrechtado.png

Maart

664b158a91c96-maart.png

Stand Eredivisie

664b15ae4b71f-stand.png

Overzicht manager

664b15bc578db-overzicht.png

Financien

664b15cc244dc-financien.png

@MNie Ik ga zeker op zoek naar een andere stagiar. Deze was te dom om te poepen. Ik ga voor de titel mochten wij de kans krijgen.

@Marius Als kampioen zitten wij gelijk in het hoofdtoernooi van de CL. Dat was een dilemma, maar ik wil toch wel voor de titel gaan als de kans zich voordoet.

@Mordurette Ik ga wel voor de titel. Alleen om echt mee te doen om de CL zullen wij zeker vier jaar verder zijn vermoed ik zo.

@ElMarcos @De Raam @Rossini' @MarcFM1 @Lensherr @KayDeManaager @xJordinosaur @Genkie_06 @Boyzone @keano77 @DemoN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2026 - 2027

Voor de vierde keer staan wij in de finale. Maar gaan we de beker ook voor de vierde keer winnen? We spelen tegen RKC en dat lijkt op papier een makkelijke tegenstander. Maar zo stonden wij in onze eerste finale onder mijn leiding ook en wij wonnen toen van Sparta. Ik mag RKC dus niet onderschatten. En dat geef ik de spelers ook mee. Speel alsof je leven ervan af hangt en geniet ook van de finale. 

Aankondiging KNVB Beker finale

664cba1104fac-aankondigingbekerfinale.pn

Road to the final RKC

664cba1dab548-roadtothefinalrkc.png

Road to the final ADO Den Haag

664cba2dccf9e-roadtothefinalado.png

Opstelling RKC - ADO Den Haag

664cba3bad475-opstellingrkc.png

664cba50ae778-opstellingado.png

Finale KNVB Beker

664cba65e8e97-finale.png

664cba7d3b065-feest.png

664cba89bc814-winst1.png

664cba9d74b6c-winst2.png

664cbaace0a42-winst3.png

@MNie Ik denk dat ik ook weet hoe ver ik kom :P  .

@Marius Het kon inderdaad wel eens een heel spannend slot worden. 

@Mordurette Dat zou wel heel mooi zijn als dat gaat gebeuren.

@Djurovski We zijn gewoon nog niet sterk genoeg voor CL dit seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2026 - 2027

Vier keer de KNVB Beker winnen is niet voor veel ploegen weggelegd. Ik moet zeggen dat ik daar wel trots op ben. Maar nu moet alle focus op de Eredivisie, want wie weet kunnen wij de titel prolongeren. Daarvoor moeten wij wel FC Twente, Sparta, PEC en Feyenoord zien te verslaan. En ik kan zeggen het gaat spannend worden!

ADO Den Haag - Sparta Eredivisie

664e0ca6ac353-adosparta.png

ADO Den Haag - Feyenoord Eredivisie

664e0cb462bc4-adofeyenoord.png

April

664e0cccec8ff-april.png

Stand Eredivisie

664e0ce333a71-stand.png

@MNie Dit was de makkelijkste bekerwinst van de vier die ik won.

@Mordurette Gelukkig wel, maar helaas heeft de KNVB nooit gereageerd.

@Marius We moeten het dan ook nog eens waar zien te maken. Gelukkig was het voor ons een makkelijke tegenstander.

@ElMarcos Ik ben blij dat wij deze gemakkelijk wonnen. Ik kon zelfs wat reserves laten spelen.

@Djurovski @De Raam @Rossini' @MarcFM1 @Lensherr @KayDeManaager @xJordinosaur @Genkie_06 @Boyzone @keano77 @DemoN

Link naar opmerking
Deel via andere websites