FMNOOB Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Er zijn al wat coaches genoemd en Peter Bosz is daar één van. Aanvallende speelstijl en af en toe ook lef met keuzes. Toch vaak kunnen genieten van het spel dat op en neergaat, maar voor diehardfans echt een aanslag op je hart. Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? Naast inzet, de wedstrijdverloop in het geheel. Meestal door emoties/stress vanwege je favoriete cluppie kijken sommigen toch heel anders naar een wedstrijd dan dat in werkelijkheid is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Wouter Vrancken. Laat de nodige vrijheid aan zijn spelers en houd het gewoon simpel. Geeft de jeugd een kans en gaat altijd uit van eigen sterkte. Hij is ook iemand die vanuit het allerlaagste niveau in België in elke reeks kampioen is geworden. Zelf hou ik er ook altijd van om persoonlijk vanaf het laagste niveau mij op te werken. (los van FM gericht). Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? De gemiddelde mens denkt dat degene die het doelpunt maakt of assist geeft de belangrijkste speler is. Maar wie zorgt er voor de balans en maakt die speler beter op het veld? Wissels worden ook vaak verkeerd begrepen en mensen snappen de keuze erachter niet van de trainer. Of bijvoorbeeld een blunderende doelman. Ja het is volgens de meeste mensen hun fout maar waar gebeurt de fout vooraf? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Misschien wel Ancelotti. Valt qua vermaak een hoop op aan te merken, maar hoe hij de basis weet neer te zetten voor teams en die dan weet aan te passen aan tegenstanders. In mijn eigen team (reserve Vijfde klasse ) probeer ik er ook altijd enigszins voor te zorgen dat we qua organisatie enigszins fatsoenlijk staan. Voor mij is Ancelotti de trainer die dat op een ongeëvenaard niveau doet. Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? Hoe belangrijk verdedigende looppatronen zijn. Als Feyenoorder kan ik enorm genieten van Wieffer, maar ik vond dat peak-Blind dat ook altijd zo goed deed. Als jij een bal onderschept, omdat je daar staat, dan lijkt dat simpel, maar daar zit vaak zoveel achter. Blind had een fase dat hij al die terugtrekkende voorzetten eruit haalde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Trainers als Simeone. Zeker in de jaren dat Atletico de finale van de CL haalde. Of de trainer van Getafe toen tegen Ajax. Tegenstander volledig ontregelen. Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien Het te snel roepen om ( rode ) kaarten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 3 maart Share Geplaatst 3 maart Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Niemand. Ik denk dat ik meer van het creatief lenen van de ideeën ben. Manager A kan dit heel goed, nemen we mee. Manager B is ergens anders weer sterk in, kijken of ik daar iets mee kan. Uiteindelijk kom je zo tot je eigen versie en kijk op de zaken. Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? "Dat was puur geluk/pure pech." Nee, dat was het meestal niet. Ja, een bal die via de lat en de rug van de keeper in de goal gaat, dat is pech of geluk, afhankelijk van je standpunt. Heel veel andere situaties hebben geen ruk te maken met geluk, maar dat zijn vaak spelers die het spel beter kunnen lezen en daardoor beter anticiperen. "Zo'n De Jong heeft altijd geluk met hoe vrij hij staat." Nee, dat is een kwaliteit als je het zo vaak doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 3 maart Share Geplaatst 3 maart Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Dickie Schreuder. Lekker harakiri aanvallen, alles voor het vermaak. Dat laffe verdedigen doe je maar bij handbal. Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? Door deze vraag inhoudelijk te beantwoorden, lijkt het alsof ik een bovengemiddeld analytisch vermogen heb, maar ik ben ook maar een simpele ziel als het om voetbal gaat. Dat laatste had ook gerust tussen haakjes gemogen trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 3 maart Share Geplaatst 3 maart 23 minuten geleden zei Grote Ree: Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Dickie Schreuder. Lekker harakiri aanvallen, alles voor het vermaak. Dat laffe verdedigen doe je maar bij handbal. Nu willen we toevallig binnenkort een Dick Schreuder podcast special opnemen. Heb je wellicht tijd en zin om mee te doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 3 maart Share Geplaatst 3 maart 4 uur geleden zei Nom de Guerre: Nu willen we toevallig binnenkort een Dick Schreuder podcast special opnemen. Heb je wellicht tijd en zin om mee te doen? Ik vraag me af of ik hem genoeg gevolgd heb om hier een zinnige bijdrage in te kunnen leveren. Ben natuurlijk PEC Zwolle-fan, maar ik volg(de) lang niet alle wedstrijden even nauwlettend (lees: 9 van de 10 keer zat ik zelf FM te doen met vrienden). Daarnaast speelt mijn antwoord op vraag 2 hier ook uiteraard weer een rol. Mocht je dus een podcast met enige inhoud willen, dan ben je bij mij niet aan het goede adres. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Winnen, daar gaat het om. Niet iedere wedstrijd kan oogstrelend zijn. Waar ik kan genieten van aanvallend voetbal, kan ik dat ook van een goede counter. Bijvoorbeeld PSV onder Hiddink. Daarnaast zat ik vaak met een stijf plassertje te kijken naar het Benfica onder Jorge Jesus. Aanvallend, direct, veel druk, meerdere systemen in een wedstrijd. Jammer dat zijn tweede periode zo mislukte. Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? Eigenlijk is dit allemaal beantwoord. Luchtledige kreten als inzet, strijd, motivatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 4 maart Auteur Share Geplaatst 4 maart Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? Om hem zelf ook te beantwoorden: Hoe belangrijk het is om spelers te hebben die een tegenstander uit kunnen spelen met een pass of een dribbel op het middenveld en om zo een overtal te creëren of onder druk uit te spelen. Vind dat er ook te weinig aandacht voor dit soort type spelers is qua statistieken. Deze spelers worden ook vaak op goals of assists afgerekend terwijl dat helemaal niet hun 'taak' is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 4 maart Auteur Share Geplaatst 4 maart Spoiler Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? Vraag 3: Als je 5 minuten de tijd zou hebben om een speler te beoordelen. Waar let je dan op bij je beoordeling? Uiteraard mag dit ook per positie/linie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Arne Slot. Heel afgezaagd misschien, maar ben toch wel fan van deze man geworden. Ook een stukje realiteitszin die hij heeft in zijn interviews, maar vooral om het aanvallende voetbal en pressie wat hij speelt. Iets wat hij natuurlijk ook niet helemaal zelf bedacht heeft, maar volgens mij is hij erg goed in analyseren van andere ploegen/teams waar hij inspiratie uit haalt. En dan doel ik natuurlijk op Guardiola / De Zerbi etc. Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? In het verlengde van de xG statistiek; dat een ternauwernood uit de kruising getikt afstandsschot van 30 meter wordt gezien als een 'grote kans'. Terwijl feitelijk gezien deze pogingen vrijwel altijd naast of over gaan, en de kans dat er vanaf daar gescoord wordt, bijzonder klein is. En een situatie waarbij een buitenspeler/back de bal vanaf de achterlijn, op de kruising met de 5m-lijn niet bij hun spits krijgen, wordt afgedaan als een 'kleine mogelijkheid. Terwijl de kans op een assist op die positie een stuk hoger is. Vraag 3: Als je 5 minuten de tijd zou hebben om een speler te beoordelen. Waar let je dan op bij je beoordeling? Uiteraard mag dit ook per positie/linie. Voornamelijk handelingssnelheid en overzicht. Kan een speler bijvoorbeeld de bal in 1x raken en doorspelen, en daarmee tempo in het spel houden? Of valt het meer in de categorie Diemers/Zerrouki, waarbij een speler ruzie heeft met de bal, nog een keer valt, en dan de bal naar de linksbuiten speelt? Terwijl alle spelers alweer terug zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Vraag 3: Als je 5 minuten de tijd zou hebben om een speler te beoordelen. Waar let je dan op bij je beoordeling? Uiteraard mag dit ook per positie/linie. Functionele techniek. Het is soms zo hemeltergend hoe spelers die balverliefd zijn die bal bij zich houden. Dat haalt alle tempo uit een aanval. Wordt hierboven ook al enigszins aangehaald door Mark. Waarom een bal zes keer aanraken als je diezelfde bal door middel van 1 keer raken direct kan doorspelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Aanvallers: looplijnen. Een fatsoenlijk spits creëert pak m beet de helft van zijn kansen zelf ipv op die ene voorzet of dieptepass te wachten. Middenvelders: inzicht als die de bal heeft, maar ook inzicht van wat de tegenstander zou doen. Verdedigers: tactisch verdedigingsspel. Een goede verdediger rent zelden achter een aanvaller. Die heeft zich al gepositioneerd als een voorzet komt of als die kort aan het dekken is. Daarom is VVD beste (ooit) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart 5 minuten geleden zei Acquafresca: Daarom is VVD beste (ooit) Dit is voetbal topic, geen politiek topic. Geintje natuurlijk hè! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Op 2-3-2024 om 15:27 zei Lenstra: Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Misschien wel Ancelotti. Valt qua vermaak een hoop op aan te merken, maar hoe hij de basis weet neer te zetten voor teams en die dan weet aan te passen aan tegenstanders. In mijn eigen team (reserve Vijfde klasse ) probeer ik er ook altijd enigszins voor te zorgen dat we qua organisatie enigszins fatsoenlijk staan. Voor mij is Ancelotti de trainer die dat op een ongeëvenaard niveau doet. https://www.vi.nl/nieuws/ancelotti-hangt-celstraf-boven-het-hoofd-wegens-belastingontduiking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Vraag 3: Als je 5 minuten de tijd zou hebben om een speler te beoordelen. Waar let je dan op bij je beoordeling? Uiteraard mag dit ook per positie/linie. Voornamelijk handelingssnelheid, positionering en wat hij doet zonder de bal. Ik denk persoonlijk dat je het meest kan leren van wat een speler doet als hij niet in balbezit is, bij aanvallers zie je dan direct of het een speler is die niet bang is om te werken, en bij verdedigers zie je direct hun aanvallende intenties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Wouter Vrancken. Laat de nodige vrijheid aan zijn spelers en houd het gewoon simpel. Geeft de jeugd een kans en gaat altijd uit van eigen sterkte. Hij is ook iemand die vanuit het allerlaagste niveau in België in elke reeks kampioen is geworden. Zelf hou ik er ook altijd van om persoonlijk vanaf het laagste niveau mij op te werken. (los van FM gericht). Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? De gemiddelde mens denkt dat degene die het doelpunt maakt of assist geeft de belangrijkste speler is. Maar wie zorgt er voor de balans en maakt die speler beter op het veld? Wissels worden ook vaak verkeerd begrepen en mensen snappen de keuze erachter niet van de trainer. Of bijvoorbeeld een blunderende doelman. Ja het is volgens de meeste mensen hun fout maar waar gebeurt de fout vooraf? Vraag 3: Als je 5 minuten de tijd zou hebben om een speler te beoordelen. Waar let je dan op bij je beoordeling? Uiteraard mag dit ook per positie/linie. Ik ben geen fan er van om op 5 minuten een beoordeling te maken. Dus laat staan om specifiek op bepaalde kwaliteiten te richten zoals balbehandeling, inzicht, snelheid enzovoort. Dan zou ik vooral kijken naar de dingen die me globaal gezien opvallen aan die speler binnen die 5 minuten tijdens de situaties die zich toe dienen binnen dat beperkt aantal minuten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 11 maart Auteur Share Geplaatst 11 maart Vraag 3: Als je 5 minuten de tijd zou hebben om een speler te beoordelen. Waar let je dan op bij je beoordeling? Uiteraard mag dit ook per positie/linie. Bij verdedigers zou ik mijzelf aansluiten bij wat Acquafresca zegt. Het voorkomen van aanvallen door tactisch goed gepositioneerd te staan. Voorkomen is beter dan genezen zeggen ze niet voor niets. Bij middenvelders vind ik het belangrijk dat zij in de opbouw aanspeelbaar zijn, maar ook weten waar de bal vervolgens heen moet. Slim een station overslaan met een pass, de bal net iets langer bij zich houden waardoor een optie vrij komt etc. Slim vrij lopen, rustig blijven en scannen zijn dus cruciaal. Bij een aanvaller loopacties zonder bal. Soms is het niet eens nodig om zelf de bal te krijgen, maar is het wel belangrijk om ruimte voor een ander te creëren. Variatie aan loopacties in combinatie met overzicht/gogme. Blinde renpaarden zijn er al genoeg. Het stukje overzicht behouden in bepaalde situaties onderscheidt naar mijn mening een goede voetballer van een blind renpaard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Ik heb geen duidelijke voetbalfilosofie. Of, je moet altijd kijken naar de club en situatie. Ik ben een voorstander van attractief voetbal, maar bv bij Ajax nu telt resultaat nu wel even meer. Ik zou altijd kijken naar de kwaliteiten binnen een elftal, talent de kans geven zodra het kan en je kan als coach ook gewoon een beetje normaal communiceren. Duidelijke afspraken zonder extremen ben ik ook wel een voorstander van. Spelers aanspreken op hun inzet mag ook wel. Arne Slot past wel in dit verhaal denk ik. Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? Op basis van de geluiden, de beslissingen van scheidsrechters uiteraard. Ik erger me ook aan fans die niet door hebben dat sommige spelers veel risico in hun spel leggen en daarmee veel "fouten" maken. Dit is dan ook nog een extra toevoeging op de vorige vraag; mag wel risico in het spel zitten en foutje mag gemaakt worden. Vraag 3: Als je 5 minuten de tijd zou hebben om een speler te beoordelen. Waar let je dan op bij je beoordeling? Uiteraard mag dit ook per positie/linie. Eerste wat mij te binnen schiet is de snelheid van handelen en daarin slimme keuzes maken (tegenstander op het verkeerde been zetten). Wat spelers als Frenkie, Timber en laatste wedstrijdjes bv Kaplan laat zien geeft zeker bonuspunten. Dit gaat uiteraard samen met een bepaalde rust aan de bal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 13 maart Auteur Share Geplaatst 13 maart Spoiler Vraag 1: Welke voetbalcoach sluit perfect aan bij jouw persoonlijke voetbalfilosofie? Vraag 2: Wat denk je dat de meeste voetbalfans die naar de wedstrijd kijken voortdurend verkeerd zien? Vraag 3: Als je 5 minuten de tijd zou hebben om een speler te beoordelen. Waar let je dan op bij je beoordeling? Vraag 4: Welk doelpunt was qua technische vaardigheid de moeilijkste die je ooit hebt gezien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Vraag 4: Welk doelpunt was qua technische vaardigheid de moeilijkste die je ooit hebt gezien? Ik weet niet of dit de moeilijkste goal ooit is, ongetwijfeld niet, maar er schuilt voor mij een ongeëvenaarde schoonheid in spelers die hele moeilijke dingen op haast achteloze wijze doen. Dat kan een aanname zijn, maar bijvoorbeeld net zo goed een perfect uitgevoerde stift. De voetbalwereld kent veel technisch begaafde spelers, maar die achteloosheid gecombineerd met daadwerkelijke competentie is zeldzaam. In deze categorie moet ik daarom altijd aan Dimitar Berbatov denken. Hij ziet er uit als je luie Bulgaarse glazenwasser, maar in diezelfde achteloosheid is hij tot dit soort pareltjes in staat. Wat kan ik verder zeggen? Ga zitten, leun wat achterover en geniet. Ik kan aanraden om te blijven hangen voor de herhalingen uit alle hoeken en standen. Dit doelpunt hoort in het Louvre thuis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Vraag 4: Welk doelpunt was qua technische vaardigheid de moeilijkste die je ooit hebt gezien? De eerste die mij te binnen schiet (mooie woordspeling...), is het doelpunt van Dennis Bergkamp in het shirt van Arsenal tegen Newcastle United. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Vraag 4: Welk doelpunt was qua technische vaardigheid de moeilijkste die je ooit hebt gezien? Messi tegen Athletic de Bilbao is de eerste die in mij op komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Bergkamp tegen Newcastle. Al vond ik deze van Thiago ook een technisch hoogstandje die ik altijd wel wil delen met zo een vraag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten