MNie Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Gedurfde aanstelling hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Ouédraogo Genieten man, gelet op de barre financiële omstandigheden bij Schalke 04 altijd een koopje in deze FM. Lyon past ook wel bij een speler van zijn profiel denk ik. Ook in de staf een aantal goede aanwinsten binnen weten lijven! Sterk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Mooi dat je de staf hebt weten te versterken. Met Ouédraogo haal je een potentiële topper in huis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Ik weet nou niet of Misintat aantreken een heel goed idee is hahaha Maar mooie en toffe update weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Mooi om uitgebreid in te gaan op je aanstellingen in de staf, dat je het aandurft met Sven is ook wel een compliment waard. Met Quédraogo haal je een fantastische speler in huis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Een paar bekende namen voor de staf en ook al meteen een erg beloftevoller versterking! Dat klinkt alvast veelbelovend. Laat die andere namen maar komen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Staff zeer goed versterkt en een heerlijke speler gehaald Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 20 januari Auteur Share Geplaatst 20 januari I. Inkomende transfers Met Ouédraogo als eerste inkomende transfer zou je zeggen dat er meer vuurwerk te wachten staat. Toch waren we niet meteen happig om zomaar de portemonnee te trekken. Eerste prioriteit was een centrale verdediger aan het elftal toevoegen. Hoewel we met Sarr en Meupiyou twee talentvolle spelers hebben zijn ze nog niet op het level dat ze er direct bij een blessure of schorsing kunnen staan. Er werd geboden op Leopold Querfeld (15 miljoen) maar die koos ervoor om naar Atalanta te gaan. Vervolgens duurde het even tot ik iemand had gevonden waarvan ik dacht; dit is hem. Tot een scout met een rapport kwam van een speler die nu ruim een jaar op onze shortlist stond. Spoiler Het was lang onderhandelen want ik vond 40 miljoen teveel geld om te betalen voor een nieuwe speler. De scouts zijn lovend en op het eerste oog zijn de statistieken ook sterk. Maar omdat hij over de Franse nationaliteit beschikt zien we in hem één van de toekomstige Franse sterren in ons elftal. Hij komt over van Lille waar hij voor 725k per maand excl salaris wordt gehuurd met een verplichte koopoptie van 25 miljoen. Dan transfer nummer twee. Dallinga mocht van mij verder kijken naar een nieuwe club en onze jeugdspitsen zijn er nog niet klaar voor om directe back-up te zijn. Opeens kreeg ik in mijn inbox dat FC Utrecht in gesprek ging met niemand minder dan Mason Greenwood. Dat kan een interessante zijn.. en niet duur. Zijn we bereid om hem vast te leggen wetende wat er om hem heen is gebeurt? We gingen in gesprek en Mason vertelde dat hij na Getafe, Lyon nu als een mooie vervolgstap ziet en wilt inleveren op zijn salaris. De statistieken zijn sterk en Greenwood komt over voor een salaris van 1.46 miljoen per maand. Daarmee is hij dus absoluut geen grootverdiener en zijn geschatte waarde is meteen gestegen naar 29-37 miljoen. Spoiler Tussendoor wordt er nog een linksbuiten CQ 10 vastgelegd voor 2.5 miljoen. Franck Hermant mag zich melden bij het tweede en hopelijk maakt hij een mooie groei door. Spoiler Ii. Uitgaande transfers Met de reorganisatie betekent het ook dat er meerdere spelers mogen kijken naar een nieuwe club. Lacazette was al akkoord met Brianza waarmee een legende maar toch dure speler ruimte vrij maakt in het salarishuis. Jeffinho wordt verhuurd aan Atletico Mineiro voor 2.1 miljoen met optie op koop van 8 miljoen. Datzelfde geldt voor Dallinga, hij speelt op huurbasis voor Crystal Palace en kan verkocht worden voor 11.25 miljoen. Ook Tino Kadewere mag kijken naar een nieuwe club en vertrekt naar Famalicao met een optie op koop van 7.75 miljoen. Tot slot Amin Sarr, die van een succesvolle uitleenbeurt bij Anderlecht weg mocht. Hij gaat spelen voor Vallecano en kan verkocht worden voor 5 miljoen. Bij elkaar levert dat toch aan het einde van het seizoen zo'n 30 miljoen op. Jeugdige spits Enzo Molebe mag ervaring opdoen bij Rodez AF, onze jeugdkeeper Justin Bengui doet dit bij Ajaccio en een aantal jeugdspelers doen hetzelfde. We sluiten af met het verhuur van Assane Diao naar PSV. Na een zeer succesvolle verhuurperiode aan Tenerife, zie hieronder, mag hij het nu in de Eredivisie laten zien, dan wel als regelmatige basisspeler. Dit omdat er op dit moment simpelweg geen plek is voor hem. Zijn we daarmee klaar? Nou.. nee want er dient zich toch ineens een buitenkansje aan. We sluiten deze avond af met de sensationele terugkeer op de Franse velden van Neymar! Nadat zijn contract was afgelopen bij Al Hilal stond de 33-jarige dribbelaar voor een lastige keuze. Was er nog interesse voor hem in een topcompetitie? Hij ging praten met Olympique Marseille maar we kunnen wel zeggen dat deze deal gekaapt is. Neymar komt transfervrij over en zal een bedrag van 3.64 miljoen verdienen wat hem net onder Marcos Leonardo en Cherki plaatst qua salarissen. Hij is misschien niet de meest snelle speler meer maar met hem halen we ontzettend veel ervaring binnen, iemand die de corners en vrije trappen kan nemen en de ploeg hopelijk op sleeptouw kan nemen. Zijn komst heeft waarschijnlijk het gevolg dat we één of twee spelers moeten verhuren maar dat lijkt me met zo'n jonge ploeg geen straf. Ik ben van plan om hem te gebruiken op de nummer 10 positie wat hij zal afwisselen met Zakharyan die nog steeds 'maar' 22 is. Spoiler Ook is de loting van de voorronde Champions League bekend. De tegenstander waar we het gaan opnemen nét na de pre-season wedstrijden is Benfica van Roger Schmidt. Tijd om de messen te slijpen dus! Reacties Hahaha, ik vind het wel leuk om Mislintat een nieuwe kans te gunnen. Gelukkig hoeft hij zich niet te bemoeien met het aankoopbeleid. Ook is onze nieuwe Duitse speler zeker een heerlijke aankoop als ik het zo zie. Tags @ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 @Willem @JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Damm Neymar netjes hoor. Als 10 kan hij nog zeker van waarde zijn. Ook de rest van de aankopen zien er goed uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Met Neymar tover je daar wel een verrassing uit je hoge hoed! Ook benieuwd naar de prestaties van Greenwood natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Mooie transfers gedaan hoor, benieuwd naar Greenwood. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Pfoe mooie transfers hoor! Jong Frans talent, een Engelsman die zelfs in zijn privéleven soms doeltreffend uithaalt en een Braziliaanse vedette Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Leuke transfers! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Fantastische transfers! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Nog altijd lekker aan het bouwen. Ik ben groot fan van Assan, die heeft mij een hoop plezier bezorgd bij Sporting. Inderdaad ook multifunctioneel! Staf lijkt ook goed uitgebreid te zijn en met Neymar haal je ook nog eens iets speciaals binnen! Greenwood zal er ook op gebrand zijn om zich te bewijzen dus het belooft een mooi jaar te gaan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 29 januari Auteur Share Geplaatst 29 januari (bewerkt) I. Voorbereiding Over de voorbereiding kan ik kort zijn. We spelen tegen diverse clubs uit Frankrijk, Porto en Trabzonspor en geven al onze spelers inclusief jeugd de kans om zich in de kijker te spelen. De laatste wedstrijd laat zien dat we wel klaar moeten seizoen voor het aankomende seizoen. Cherki, Leonardo, Zakharyan en Greenwood zijn de meest voorkomende namen op het scorebord. II. Selectie Op doel staat nog steeds Anthony Lopes. Met 34 jaar en alleen maar voor Lyon gespeeld is hij echt een boegbeeld voor de club. Wel lijkt dit zijn laatste seizoen vast onder de lat. Justin Bengui Joao is verhuurd aan AC Ajaccio waar hij, zoals het er nu naar uit ziet, eerste doelman is. Hier mag hij zich ontwikkelen, iets waar hij tegenaan zat te hikken in het tweede van Lyon. Tot slot Luiz Junior de Braziliaanse doelman die vorig jaar overkwam van Famalicão. Hij toont toch niet aan erg rustig te zijn in het doel en hierdoor hebben wij, in de wedstrijden dat hij meedeed, toch vaak een doelpunt tegen gekregen. Opmerkelijk staat hij in de belangstelling van West Ham United. Dus het is een optie om hem te verhuren en een tweede keeper te huren. De verdediging bestaat op dit moment uit 9 spelers. Deze zijn onderverdeeld in 5 centrale, 2 rechtsback, 2 linksback. Barco op links en Kumbedi op rechts zijn zekerheidjes. Kumbedi maakt goede progressie en is nog altijd 'maar' 20. Tevens is hij jeugdproduct en zijn leiderschap trait is hierin ook fijn. Centraal is het duo Caleta-Car en Diomandé voor de hand liggend. Zij zijn immers de afgelopen seizoenen al degene die centraal staan. Met de komst van Yoro komt er bovendien een toptalent bij die zich moet gaan bewijzen. Met Yoro, Sarr en Meupiyou staan er bovendien drie 19-jarigen in de selectie en de verwachting is dat wellicht Sarr speelminuten mag maken bij een andere club. Met Laaziri hebben we een redelijke back-up voor Barco achter de hand. Omdat het een speler is afkomstig uit de opleiding sta ik ook niet te springen om direct de portemonnee te trekken voor een nieuwe linksback. Datzelfde geldt iets minder voor de rechtsback positie want Barisic is ook een talent, die zowel centraal als rechtsback uit te voeten kan. Wel is het een interessante optie om te kijken naar een ervaren verdediger voor erbij. Dat kan zijn op rechts, of op links. Wellicht iemand die multifunctioneel is. We hadden een speler die centraal en rechtsback kon in de persoon van Clinton Mata (32) maar deze is verkocht aan Levante. Het middenveld van ons team ziet er wat mij betreft zeer sterk uit. Met Adli hebben we voor het derde seizoen op rij sinds het begin onze vaste spelmaker voor de defensie. Daarnaast zal Caqueret de vaste man zijn als balafpakker. Aouar kwam in de winter over voor 5,5 miljoen en had met 9 wedstrijden, 4 doelpunten en 3 assists meteen zijn waarde. Bovendien is hij de oudste van allemaal en kan hij zowel op de plek van Adli of op 10 spelen. Want op die positie strijdt hij samen met Zakharyan en Neymar (wordt later benoemd). Lepenant is gestagneerd in zijn ontwikkeling maar ik wil hem er toch bijhouden als back-up van Caqueret. El Arouch wordt opnieuw verhuurd maar aan Ligue2 club Valenciennes FC. Zijn vorige huurperiode aan Modena was erg matig en hopelijk kan hij nu wel groeien in zijn ontwikkeling. Ook zien we Dahbo, afkomstig van dezelfde club als Sonko: Häcken. Hij is voor 1.7 miljoen vastgelegd en terugverhuurd. Tot slot heb ik met Ouédraogo en Nypan twee toptalenten die meer op de vleugels te zien zijn. Wel is de verwachting dat door de komst van eerstgenoemde, Nypan verhuurd mag worden aan een club om daar echt in de basis te spelen. Voorin zitten we denk ik ook goed. Als we even uitgaan van linksbuiten, #10, rechtsbuiten en spits dan zullen Doku, Neymar, Cherki en Leonardo zijn. Fatawu mag strijden op rechtsbuiten en Greenwood mag dat ook én de spitspositie. Cherki is op links, rechts en centraal klaar om te spelen. Zakharyan zal denk ik nu Neymar in het elftal is gekomen banken, maar wie weet. Op het moment van schrijven staat Sonko klaar om verhuurd te worden aan Crystal Palace. Ondanks dat ik super fan van hem ben is hij op dit moment overbodig en ik wil dat hij veel minuten gaat maken. Tot slot de spitspositie, hier zal Marcos Leonardo de vaste man zijn. Vorige winter kwam hij over van Santos en was hij in 9 wedstrijden direct goed voor 8 doelpunten en 2 assists. Nieuwkomer Greenwood zal zijn voornaamste concurrent zijn en daarachter hoop ik met El Azzouzi een leuk talent te hebben die ook minuten moet gaan maken. III. Reacties Dank! Ik ben ook zeer benieuwd wat Neymar ons kan brengen. IV. Tags @ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 @Willem @JoonsterkeBE Screenshots op aanvraag. Mocht je de stats willen zien van een speler, let me know! 29 januari bewerkt door Daz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 januari Share Geplaatst 29 januari (bewerkt) Heel veel leuke namen om naar uit te kijken. Zelf ben ik vooral benieuwd naar de prestaties van Neymar en Greenwood. 29 januari bewerkt door Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 29 januari Share Geplaatst 29 januari Lekkere transfers man! Kern lijkt klaar voor het seizoensbegin. Geeft toch altijd iets speciaal als je een (voormalig) wereldster naar je club kan halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 29 januari Share Geplaatst 29 januari De kracht van je ploeg ligt toch vooral voorin lijkt het. Achterin zie is best wat vraagtekens. Je plaatje van het middenveld werkt bij mij helaas niet, maar dat kan best aan mijn verbinding liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 29 januari Share Geplaatst 29 januari Ik zie een groot deels van je middenvelders niet meer maar zoals hierboven al aangegeven boezemt vooral de aanval ontzag in. Alleen PSG zal het voorin beter voor elkaar hebben denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 januari Share Geplaatst 29 januari Mooie en toffe update. Wat Willem zegt, zie helaas maar 1 middenvelder Zakhryan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 29 januari Auteur Share Geplaatst 29 januari Dank allen, de afbeelding van de middenvelders zou nu gefixt moeten zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 29 januari Share Geplaatst 29 januari In mijn ogen heb je een sterke selectie staan, die mee zou moeten kunnen doen om het kampioenschap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari Leuke selectie staat er hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 22 februari Auteur Share Geplaatst 22 februari I De eerste twee maanden van het seizoen De afgelopen tijd heb ik niet zoveel tijd in FM kunnen stoppen wegens gewoonweg; life. Ik heb zeker hier en daar wat gespeeld maar had niet zoveel tijd om daar ook een post aan te besteden. Daarom behandel ik in deze latere update meteen de eerste twee maanden. In het kort hebben we nog een rechtsback aan onze selectie toegevoegd. Malo Gusto komt over van Chelsea op huurbasis en we hebben bij hem een optie om hem voor een bedrag van circa 15 miljoen over te nemen. Hij is een jeugdproduct van ons en kwam bij Chelsea maar tot 12 wedstrijden in zijn twee seizoenen. Daarnaast hebben we Sverre Halseth Nypan uitgeleend aan Real Betis omdat we met de komst van Ouedrago en Neymar genoeg middenvelders hebben. II. De wedstrijden We zullen dit jaar helaas niet in de Champions League te bewonderen zijn. We speelden de voorronde tegen Benfica en uit werd er met 1-4 verloren. Thuis werd er met 2-1 gewonnen maar dit was niet genoeg. Ik merk verder dat er in de competitie het er moeizaam vanaf gaat. We winnen maar krijgen vaak een goal tegen en het is niet zo dat we wedstrijden domineren. Daarom heb ik besloten, eind tweede maand, om de tactiek weer wat te vereenvoudigen. Wel zijn beide Marcos Leonardo en Greenwood op dreef qua goals en heeft Neymar met een invalbeurt zijn eerste gescoord. Op de linkerflank presteert hij totaal niet. Daarom ga ik hem vaker de kans geven op 10. III. De stand Het is erg jammer dat we gelijk hebben gespeeld tegen Partizan en verloren van RC Lens maar de huidige stand van zaken is als volgt: We staan dus op een nette tweede plaats maar er is nog veel werk te verrichten. De volgende update zal wat meer in depth zijn. Reacties Het is voornamelijk de voorhoede die de aandacht pakt inderdaad. Maar met zoveel namen is het best puzzelen. Ik wil toch houden aan hetgene waar we het meest mee hebben gespeeld. De nieuwkomers moeten zich dan bewijzen. Tags @ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 @Willem @JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten