DGremlin Geplaatst 25 december 2023 Share Geplaatst 25 december 2023 Geen al te goede periode, al zijn er duidelijk wel lichtpuntjes te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 29 december 2023 Auteur Share Geplaatst 29 december 2023 (bewerkt) I. Oktober Met een gelijkspel op zak tegen PSG was het tijd om de maand Oktober in te gaan. Tegenstander was Newcastle United in de Champions League.. En eerlijk? We deden het best goed. Waren de betere. Maar Newcastle het meest effectief want zij winnen met 2-1 ondanks een goal van Dallinga. In de wedstrijd die daarop volgt spelen we tegen het in vorm verkerende Rennes. Met pijntjes en vermoeide spelers verliezen we deze met 1-0. Ik besloot om mijn tactiek eens te reduceren naar minder complexiteit. Simpel doch doeltreffend is het idee. Daarbij houden we ook een teamgesprek waarbij we hopen het moraal omhoog te kunnen krikken en thuis tegen Nantes werpt dat zijn vruchten af. Wij winnen met 3-1 door goals van Dallinga, een eigen doelpunt en een goal van Kadewere. De wedstrijd daarna spelen we tegen Real Betis en thuis weten we flink kansen te creëren. Het stadion ontploft want we winnen met 2-0 door een goal van de kwakkelende Cherki en een rake penalty van Kadewere! Tot slot de laatste wedstrijd tegen Auxerre. Het gaat erg moeizaam maar Doku weet zijn eerste in dienst voor Lyon te maken met veel geluk en hierdoor winnen we met 0-1! Spoiler II. Stand Ligue 1 en Champions League We staan nu op een prima 5'de plek waar we eerst 8'ste stonden. Kampioen worden dat gaat 'm zeker niet worden maar wellicht is de vierde plek nog haalbaar. Derde of tweede kan ook nog. In de nieuwe setup van de Champions League staan wij na 3 wedstrijden op de 25'ste plaats van de 36. III. Extra Stiekem kijken we al naar de winter transfermarkt. Er wordt gekeken in alle competities naar spelers die een aflopend contract hebben. Daarbij zoeken we nog een versterking voor op de rechtsbuiten positie. En voor de spits positie is Henk Veldmate terug gekomen met een zeer positief rapport over spits Marcos Leonardo. Of hij haalbaar gaat zijn is een tweede maar met een transferbudget van 11 miljoen wordt dat op dit moment lastig. Wellicht dat we Lacazette van de hand gaan doen omdat hij zijn contract niet wilt verlengen en meer speeltijd wilt. Daarnaast mag Aouar vertrekken bij Roma. Hij heeft een zwaar salaris maar de ex speler van Lyon kan denk ik best van waarde zijn. Wie weet. Tags @ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 29 december 2023 bewerkt door Daz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 Gaat lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 Prima resultaten waarop je verder kan bouwen. Mooi dat je ook weeral verder kijkt en ons meeneemt in je gedachtegang mbt de spelers die je opvallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Degelijke resultaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Herpakt in de competitie en ik zou het persoonlijk wel lekker vinden mocht Aouar terugkeren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 31 december 2023 Share Geplaatst 31 december 2023 Het herstel is ingezet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 1 januari Auteur Share Geplaatst 1 januari I. Korte update Allereerst de beste wensen lieve volgers! Voorzichtig werden we weer positief over het spel en de resultaten. Het kreeg een vervolg in de eerste wedstrijd van November. Bordeaux werd met 2-0 aan de kant gezet door Cherki en Lacazette. De wedstrijd daarop kwam Real Madrid op bezoek en met een bomvol stadion streden de mannen voor wat ze waard zijn. Resultaat: 0-0. Een uitslag waar we mee kunnen leven. In de uitwedstrijd tegen Le Havre bleek dit een taaie tegenstander. Er waren niet veel kansen en er werd met 1-1 gelijkgespeeld. Tussendoor speelde ik nog een oefenduel tegen Galatasaray die door de wissels met 2-1 werd gewonnen (Lacazette en Tolisso). En de maand eindigen we in mineur door een 1-2 verlies tegen Brest en liefst 1-3 tegen Salzburg verliezen in de Champions League. Spoiler II. Competitiestand Hierdoor zijn we helaas afgezakt naar de 8'ste plaats maar alles dicht nog vrij dicht bij elkaar. III. Reacties Dank! En Marius en Bogatyr; dat probeer ik ook zeker te doen. Dit zal ik ook meer beschrijven in de eerstvolgende transfermarkt update. En Aouar ga ik eens goed in de gaten houden. Kwaliteiten heeft hij maar het salaris moet het wel waard zijn. En met 26 jaar nog een prima leeftijd. Tags @ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari De wedstrijden tegen Real en Gala moet je deugd doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari Met Nypan heb je een heerlijk talent aangetrokken, mooi ook dat je naar mogelijke versterkingen blijft kijken. Prestaties vallen wat tegen maar dat betekend alleen maar dat er ruimte is voor verbetering Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari Gaat erg slecht met maar 8e plaats helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari De resultaten zijn nog niet echt goed, maar er is nog altijd geen man over boord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari Niet de beste periode maar het seizoen is nog lang natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 2 januari Share Geplaatst 2 januari Even terug moeten lezen, waar ik bij de transfers dacht er zit weer een sterk seizoen in valt dit toch wat tegen. Hopelijk weet je het tij snel te keren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 4 januari Auteur Share Geplaatst 4 januari I. December en begin transfermarkt Januari Een nieuwe update en dit keer behandel ik de maand December en ook een stukje Januari. We gaan iets sneller de resultaten behandelen want ik wil jullie met name meenemen naar de ontwikkelingen op de transfermarkt. Na een vrij matige maand November begon December erg lekker. We winnen 4-1 van Toulouse en we trekken de lijn door met een 1-0 winst op Strasbourg en 3-0 op Lille. Halseth Nypan lijkt zijn draai steeds beter te vinden en is belangrijk als invaller en ook Zakharyan en Dallinga weten weer wat scoren is. De maand wordt afgesloten met een teleurstellend 1-1 gelijkspel tegen Young Boys en Stade Reims. En mocht je de spoiler bekijken, we zijn stiekem de maand Januari in de beker begonnen met twee keer een 6-1 overwinning. Daarover straks meer. Spoiler II. Transferactiviteit deel 1. De maand Januari breekt aan en we zijn intern al volop bezig met het oriënteren naar versterkingen. Lacazette en Tagliafico geven nogmaals aan dat zij aan het einde van het seizoen willen vertrekken en Atalanta komt met een bod van liefst 20.5 miljoen euro op Tagliafico. Lacazette lijkt te vertrekken naar Valladolid maar weigert te tekenen. In de meantime gooien wij hengeltjes uit naar spelers die beschikken over een transfervrij contract. Osimhen, Koopmeiners, Pellestri, en enkele talenten komen tevoorschijn in onze shortlist. Alle genoemde vragen te veel salaris of willen simpelweg niet komen. Wie wel na de zomer de overstap zal maken is Paris Brunner. Zijn naam alleen al wekte mijn interesse en de 18-jarige Duitser komt transfervrij over van Borussia Dortmund. Hij is aardig op schot in het tweede en bij U17 is hij een vaste kracht. De spits zal aansluiten bij het tweede van Dortmund en concurreren met onze eigen jeugdspeler El Azzouzi die van U18 de overstap naar Lyon B zal maken. Dit omdat we te weinig scorend vermogen in het tweede hebben. Spoiler De speler die ons direct zal komen versterken is Abdul Fatawu Issahaku. De 20-jarige Ghanees komt over voor een bedrag van 6.5 miljoen euro van Sporting Lissabon waar hij maar tot twee duels kwam na eerder uitgeleend te zijn aan Leicester. Ik ken hem vooral van zijn geweldige prestatie in de Youth League tegen Ajax op 1 Maart 2023 waar hij een hattrick scoorde maar ik heb hem altijd in mijn achterhoofd gehouden. Met de grote kans dat Kadewere in de zomer zal vertrekken en we een optie nodig hebben komt hij voor een salaris van 598k en de 'Supersub' rol voordelig in ons team te spelen. Spoiler II. Transferactiviteit deel 2. Maar de créme de la creme is een onze nieuwe versterking in de punt van de aanval. Met een Lacazette die weg wil, Dallinga die dit seizoen niet consistent is en qua positieverslagen zelfs Doku en Cherki notabene hoger worden beoordeeld was het tijd voor een nieuwe spits. We hebben moeten vechten met o.a. Feyenoord, AS Roma, en nog twaalf andere clubs maar deze Braziliaanse parel kon ik niet laten liggen. Nu lees ik zelfs dat hij in real life klaar staat voor een overstap naar Benfica na de degradatie van Santos. Ik heb het over Marcos Leonardo Santos Almeida. De 21-jarige spits komt over (stond op de transferlijst) voor een bedrag van 18.25 miljoen euro en is de duurste aankoop onder mijn leiding bij Lyon. Daarbij gaat hij een bedrag van 3.85 miljoen verdienen wat hem per direct de meest verdiendende speler zal maken op Lacazette en Tolisso na. Met het oog op het vertrek van Lacazette, de miljoenen van Tagliafico en het tegenvallende presteren van Dallinga zal dit de nieuwe diamant moeten zijn die ons naar een hoger niveau zal tillen. Spoiler Daarnaast keert Momodou Sonko terug van zijn terugverhuurperiode bij Häcken waar hij goed was voor 8 goals en 5 assists in 27 duels. En nemen we een aantal talenten transfervrij over van clubs uit Engeland. Vooral voor in het tweede met oog op meer of winst. (Zie spoiler) Spoiler III. Ranglijst We staan op dit moment op de 8'ste plek maar het ligt zo dicht bij elkaar dat Europa League of Champions League voetbal nog mogelijk is. Tags @ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 Reacties Het valt inderdaad tegen, maar dat houdt het ook voor mij leuk en uitdagend. Lyon is nog steeds een team wat aan het opbouwen is en de wisselvallige resultaten horen daarbij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Sportief gezien een sterke periode neergezet en zo is de weg omhoog ingezet. Op de transfermarkt ook erg lekker gehandeld. Benieuwd of je met de versterkingen nog CL voetbal kan behalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Sterke resultaten en ook sterk gehandeld op de transfermarkt lijkt het! Dit belooft voor de tweede seizoenshelft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Sterke resultaten hoor. Ook leuke beloftevolle spelers gehaald Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 6 januari Share Geplaatst 6 januari Sterke periode maar die had je ook wel nodig. Leuke spelers gehaald ook weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 8 januari Auteur Share Geplaatst 8 januari I. Speelmaand Januari Zoals ik al zei speelde we twee bekerwedstrijden en beide wonnen we met 6-1. De wedstrijd daarop speelde we tegen Red Bull Leipzig en Marcos Leonardo maakte zijn debuut meteen met een goal. Smet was de directe rode kaart van Kumbedi in minuut 30 maar ondanks dat wisten we toch met 2-0 te winnen door een goal van Adli. De wedstrijd daarna gingen we op bezoek bij de nummer 3 RC Lens en hierin trokken we aan het langste eind door met 2-1 te winnen door een goal van Zakharyan en invaller Dallinga. De laatste wedstrijd van de maand was in de Champions League tegen Barcelona en werd met 0-1 verloren. Waar dat eigenlijk ook 0-8 had kunnen zijn. Spoiler II. Speelmaand Februari In de maand februari trappen we af met de kraker uit tegen Marseille. Zoals altijd tegen deze club is dit een lastige wedstrijd en werden er ook aan mijn kant vier gele kaarten getoond. Ondanks een goal van Leonardo en invaller en debutant Fatawu trokken wij aan het korste eind: 2-3. In de bekerwedstrijd die volgde werd Amiens eenvoudig aan de kant gezet met 1-5 door goals van Doku (2x), Dallinga, Mata en een terugkeer bij zijn oude liefde: Aouar. Hij komt over van AS Roma voor een bedrag van 5.5 miljoen. Dan de twee competitieduels tegen Lorient en Montpellier. Lyon weet weer wat winnen is want we winnen met 5-2 van Lorient (Dallinga, Zakharyan 2x, Sonko, Aouar) en met 3-1 van Montpellier (Zakharyan 2x, Dallinga). Dankzij de winst op Leipzig waren wij door in de Champions League! Ik dacht dat we uitgeschakeld waren maar ineens werd ik naar de loting geroepen. Met flink wat lastige tegenstanders in de pot kwamen wij uit bij AC Milan. Daar was ik best blij mee. We starten thuis en als een wervelwind raast Lyon over het veld. Het is uitgerekend oud speler Yacine Adli die zijn gram haalt en in minuut 19 de 1-0 maakt. Vier minuten daarna is het Halseth Nypan die de 2-0 binnen jaagt. En in de 52'ste minuut tekent Leonardo voor de 3-0 eindstand. 3-0. Ik geloofde mijn ogen niet. 6 dagen daarna volgt direct de return en waar ik een hels karwei verwachtte bleek dit toch minder erg dan gedacht. Lang keken we naar een 0-1 achterstand door Leao. Maar Aouar en Doku zorgden ervoor in de tweede helft dat we er toch met de volle buit vandoor gingen! En de tegenstander van de Laatste 16? Die komt ook uit Milaan en dat is Internazionale. Zij bekleden de nummer 1 positie in de ranglijst van Italië en hebben slechts 2x verloren. Spoiler III. Ranglijst Dankzij deze geweldige twee maanden staan wij op de vierde plek maar is de derde plek ook binnen handbereik. Maar zoals je kunt zien, het verschil met de nummer 3 en 8 is erg klein. Het wordt erg spannend dus. Tags @ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Je doet weer mee voor CL voetbal na twee sterke maanden. In het kampioenenbal zelf ook erg sterk om door te stoten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Hele sterke periode! Wel jammer dat je van OM verloren hebt, anders had je al derde gestaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Lekker bezig! Die nederlaag tegen Barcelona was niet meer dan logisch maar verder rijg je de overwinningen momenteel aan mekaar. AC Milan was ook al een mooie horde in de CL, wie weet zit er tegen Inter wel een stunt in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Met deze resultaten zal je bovenin meedraaien en kan CL een reëel doel worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 9 januari Auteur Share Geplaatst 9 januari (bewerkt) I. Maart 2025 Na zo'n indrukwekkende maand wisten we dat in de Champions League alles mogelijk is. Maar voordat we het duel met Inter zouden spelen moesten we eerst tegen PSG. En weer bleek onze tactiek niet voldoende te zijn om van PSG te winnen. Sterker nog, zij hadden echt de grootste kansen maar met geluk hebben we met 1-1 gelijkgespeeld door Tolisso. Hij krijgt wat meer kansen nu verschillende spelers pijntjes of vermoeidheid beginnen te krijgen. Dan het duel tegen Inter. De wedstrijd ging aardig gelijk op maar het bleek de wedstrijd van Valentin Barco te worden. Niemand heeft het meer over Tagliafico want de nieuwe Argentijn liet direct zijn waarde zien. Eerst verzorgde hij de assist op de 1-0 van Doku en in de 34'ste minuut scoort hij fraai uit een directe vrijetrap. Verder zou er niet meer gescoord worden dus het duel werd gewonnen met 2-0. Veel tijd om na te genieten was er niet want een paar dagen later spelen we de kwartfinale van de beker tegen PSG. Opnieuw weten we niet van PSG te winnen en wordt het 0-1 waardoor we uit de beker liggen. Dan de return in San Siro. Al snel komen we op 1-0 achter waarna Aouar verdiend de 1-1 binnen knalt. In minuut 93 krijgt Inter een penalty die Martinez benut. Maar omdat we de heenwedstrijd met 2-0 wonnen zijn wij door in de Champions League! De laatste 8. En de tegenstander zal Manchester City zijn. Een hele, hele, héle zware kluif. Tot slot spelen we nog twee duels. Tegen Rennes winnen we met 2-1 dankzij Mata en Tolisso en thuis tegen Auxerre wordt het liefst 7-1 door goals van Doku, Leonardo (2), Adli, Fatawu en Diomandé. Spoiler II. Stand competitie Kijk zo'n prestatie als in het eerste seizoen zag ik mijzelf echt niet makkelijk herhalen. Ondanks de aankopen. Maar inmiddels staan we op een keurige 5'de plek en is het nog steeds mogelijk om als derde te eindigen. En wat opvalt; Nice staat op gelijke hoogte met PSG. Dat wordt dus ook spannend. III. Jeugd Intake Iedereen is er fan van. De jaarlijkse jeugdintake van FM. Omdat de faciliteiten goed zijn en ik een meer dan prima hoofd jeugdopleidingen heb verwachtte ik er best veel van. En de preview leek al te bevestigen dat er een mooie lichting aan zat te komen. Onderstaande is de screenshot van wat er is binnen gekomen en ik zal één speler uitlichten wat echt een wereld talent moet zijn denk ik. Ik zal hem in de gaten houden en wellicht kan hij volgend seizoen al aansluiten bij het tweede of zelfs eerste. We zullen ongetwijfeld een mooi budget krijgen na de successen in de Champions League maar met een aantal verhuurde spelers, jeugd wat het goed doet in het B en U18 elftal gaan we toch proberen om meer jeugd de kans te geven. Profiel Kévin Pages Ik schrok nogal toen ik zijn waarde zag nadat hij een eerste contract had ondertekend. Binnen de club wordt al geroepen om een profcontract maar volgens mij kan dat nog niet. Enfin, deze linksbuiten is erg rap, technisch en al op een goede 'current ability'. Ik ga hier veel van verwachten. Profiel Jacques Freitas Mist op dit moment snelheid en koppend vermogen maar zijn techniek en balvaardigheid en afwerken springt in het oog. Profiel Enzo Mollard Een speler die zowel op 10 als op de flanken uit te voeten kan. Scoort goed op passing en teamgeest maar moet nog groeien. IV. Spotlight player Dit had natuurlijk Barco kunnen zijn maar ik wil een ietwat onbekendere speler uitlichten: Abdul Fatawu. De Ghanees kwam twee maanden geleden over van Sporting en heeft nu in de competitie 2 goals en 3 assists in 3 wedstrijden, waaronder als invaller. Daarnaast heeft hij in twee bekerduels 2 keer gescoord en één assist gegeven. Met een aankoopprijs van 6.5 miljoen en nu een geschatte waarde van max 33 miljoen mag je wel zeggen dat het een speler is die zeer in de smaak valt. En zijn status als supersub maakt het dat hij niet veel minuten verwacht. Mocht je op zoek zijn naar een nieuwe rechtsbuiten, scout hem eens zou ik zeggen. Reacties @Tim Windt Thanks! Ik had ook niet verwacht om door te stoten in de CL. Blijkbaar liggen Italiaanse teams ons wel. @De Raam Ja dat is jammer! Maar ook wel weer het mooie, alles gaat niet zo makkelijk. @Marius Thanks Marius! Die stunt zat er zeker in. Al ben ik bang dat we tegen City het loodje gaan leggen. @MNie Dan zal ik eerst moeten afrekenen met ploegen als City, PSG, Real. Ik vrees dat die nog veels te hoog gegrepen zijn. Tags @ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 9 januari bewerkt door Daz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten