DGremlin Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Erg knappe reeks! Ik twijfel er niet aan dat je Chelsea ook over de knie legt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 maart Auteur Share Geplaatst 6 maart - 73. Copa del Rey 2026 finale - In de finale van de Copa del Rey stond een Catalaans onderonsje op het programma. We namen het immers op tegen de Blaugrana uit Barcelona om een derde Spaanse beker op rij te veroveren. Allesbehalve een sinecure, zeker in de wetenschap dat we Barcelona nog niet hadden geklopt dit seizoen. Op speeldag 3 verloren we met 2-1 in Camp Nou. In de terugronde werd het 3-3. Onderweg naar de finale kwamen we een paar keer goed weg, al klopten we even goed Real over twee wedstrijden in de halve finale. Barcelona had ook wel eens geluk, zoals tegen Elche dat pas na verlengingen werd verslagen, maar wipte even goed Atlético onderweg. Aangezien we in twee wedstrijden al vijf tegendoelpunten hadden moeten slikken van de Catalanen besloot ik voor een onuitgegeven formatie te kiezen. Op papier zag het er nogal assymetrisch uit, maar ik hoopte onze tegenstander vooral wat uit balans te brengen. Dat lukte aanvankelijk deels, want bij de rust hadden ze nog niet gescoord. Maar wij even goed niet. Meer zelfs. We kwamen ook tot amper kansen. Spoiler Na de rust was het wel meteen raak toen Artem Dovbyk ons op voorsprong wist te zetten na een ongelofelijke blunder in de Catalaanse verdediging. Ik besloot bij te sturen en onze voorsprong te gaan verdedigen in plaats van zelf op zoek te gaan naar meer doelpunten. Barcelona drukte ons weg maar vijf minuten voor het verstrijken van de reguliere speeltijd stond dezelfde stand nog steeds op het bord. Aleix Garcia besloot echter onze tegenstander een cadeautje te doen en na een copy-cat blunder was de stand opnieuw in evenwicht. In het vervolg van de wedstrijd, die naar verlengingen ging, trokken we toch opnieuw ten aanval. Beide ploegen waren vermoeid en je voelde dat het een kwestie van tijd was voor dat één van de hoog opgeschoven verdedigingen een stapje te kort zou komen. Jammer genoeg was dat de onze en na een razend snelle tegenaanval kon Vitor Roque zich met zijn tweede doelpunt tot matchwinnaar kronen na 116 minuten. In de resterende slotminuten konden we niets meer terugdoen. Geen derde bekeroverwinning op rij! Spoiler Tags & reacties Spoiler @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Tim Windt @ElMarcos @Kyrill @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Boyzone @jeffrey koole @Cervantes @Titan Bedankt voor het reageren allemaal! De eerst mogelijke prijs hebben we alvast niet te pakken. Verliezen kan dus nog altijd. Wie weet staan we op het einde van het seizoen zelfs gewoon met 0 prijzen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Kan gebeuren, Barcelona blijft een sterren essemble natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart In de bekerfinale spelen tegen een team waar je dit seizoen moeite mee had is nooit makkelijk. Helaas bleken ze net iets te sterk, maar dat is geen schande. In ieder geval goed dat je ze probeerde te verrassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Gevochten als leeuwen en eervol verloren. Het zegt al genoeg dat deze twee teams vrij gelijk met elkaar opgaan in een wedstrijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Jammer, maar hoedje af voor hoe je Barça bekampte! Weinigen gegeven om het hen zo moeilijk te maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Jammer van de bekerfinale. Winnen van een streekgenoot is altijd lekker, maar helaas mocht het niet zo zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Je houdt de spanning er wel in bij elke update toch heel benieuwd naar de resultaten in de competitie en Champions League. Jammer van de bekerfinale maar je kunt niet alles winnen, tenzij je in Ecuador zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Zonde dat finale niet gewonnen werd maar ook dat hoort bij voetbal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Jammer dat je de beker net misloopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 maart Auteur Share Geplaatst 7 maart - 74. La Liga 2025 - 2026, deel III - Nadat de bekernederlaag was weggespoeld, was het tijd voor de ontknoping in La Liga en een mogelijk andere prijs. Daarvoor moesten we natuurlijk nog wel over Real zien te spring in het klassement, die op vijf speeldagen van het einde nog steeds 1 punt voorsprong telden op Girona. We begonnen de eindspurt op speeldag 34 met een uitwedstrijd bij Eibar, dat zelf nog in volle degradatiestrijd verwikkeld was. We hielden het bij een zuinige 0-1, maar het waren de drie punten die het belangrijkst waren. Real won ook, met 2-0 van rode lantaarn Mallorca en zo bleef alles hetzelfde. Speeldag 35 dan maar. Real mocht eerst aan de bak en trok naar Camp Nou. Na vijf minuten kreeg Militao al een rode kaart onder de neus. Barcelona profiteerde in de tweede helft van de vermoeidheid en man-meer-situatie en scoorde nog twee keer. Een welgemeende dankjewel ging richting onze Catalaanse buren maar nu was het zaak van het cadeautje zelf nog te verzilveren. Tegen het verraderlijke Villarreal lukte dat maar net. Van de Beek zorgde na 9 minuten al voor het enige doelpunt van de wedstrijd. Met ondertussen ook een ticket voor de Champions League finale op zak trokken we als leider naar Madrid, om de 3e club van de stad partij te geven. Opnieuw hadden we geen overschot maar dankzij een doelpunt van Artero op het halfuur haalden we toch weer drie punten binnen. Real won met 3-1 van Sociedad en hield ons in het vizier. Op speeldag 37 kregen wij met Athletic een Baskische tegenstander voorgeschoteld. Dovbyk en van de Beek wisten ons naar veilige oorden te loodsen. Een tegendoelpunt in blessuretijd deed ons nog even zweten. Real won met 0-3 in Sevilla van Betis en hield de druk op de ketel. Zo wisten we bij aanvang van speeldag 38 waar we aan toe waren. Bij hetzelfde resultaat als Real waren we kampioen. Bij een gelijkspel van de Madrilenen konden we ons een nederlaag permitteren. En met Real dat het moest opnemen tegen stadsgenoot Atlético was dat niet eens ondenkbaar. De zenuwen stond strak gespannen en dat was eraan te zien op het veld maar toen Joao Felix de gasten op het halfuur op voorsprong bracht in Bernabeu keerde rust alvast op de bank wat terug. Na een kwartier in de tweede helft was de situatie op beide velden nog onveranderd maar enkele minuten later trapte Rafa Mir Sevilla tegen ons op voorsprong en kwam het nieuws uit Bernabeu dat Vinicius gelijk had gemaakt. Het zou toch niet? Nee hoor! Na 82 minuten trapte Pablo Barrios ons met een schicht van net buiten de zestien opnieuw op gelijke hoogte. In Real-Atlético veranderde niets meer en dus pakken we onze derde titel op rij! Spoiler We realiseerden uiteindelijk 96 punten en dat was maar net genoeg om Real af te houden. Ook Barcelona scoorde met 90 punten allesbehalve slecht. In de vorige twee seizoenen sprokkelden we respectievelijk 99 en 101 punten als kampioen. Toen hadden de nummers twee en drie er 94 en 89, en het jaar voordien 88 en 86. Het is duidelijk dat we dit jaar dan ook tot het uiterste gedreven werden. Spoiler Tags & reacties Spoiler @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Tim Windt @ElMarcos @Kyrill @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Boyzone @jeffrey koole @Cervantes @Titan Bedankt voor alle reacties! De bekernederlaag werd gelukkig doorgespoeld met winst in La Liga, wat toch nog steeds het hoofddoel was. Zoals een beetje verwacht had Real toch nog te lijden onder het zwaardere speelschema en konden wij optimaal profiteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart De titel is toch de mooiste prijs maar real heeft je er wel voor laten werken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Je flikt het gewoon. Heel knap om de titel zo te gaan pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Hoewel je lichtelijk in het voordeel was bij het ingaan van de laatste speelronde, blijft de 'het-zal-toch-nietgedachte' om te achter sluimeren. Gelukkig was die gedachte onterecht en heb je al die grootmachten achter je gelaten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Dat was spannend zeg. Gefeliciteerd met de titel!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Barrioooooss! Ongelofelijk sterke prestatie om de titelwinst al voor de tweede maal te prolongeren in een competitie als La Liga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeffrey koole Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart weer lekker bezig gefeliciteerd met kampioenschap en op naar die belangrijke finale ben benieuwd hoe je het gaat doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 maart Auteur Share Geplaatst 8 maart - 75. Champions League 2025-2026, deel IV, finale - Update nummer 75 en deze valt meteen samen met een belangrijke mijlpaal, namelijk een allereerste Champions League finale voor Girona FC. We zijn nog maar drie seizoenen ver en dus komt deze er al erg vroeg aan. Ook naar mijn verwachting, want ik had het voor aanvang van het seizoen toch het gevoel dat we daar nog niet klaar voor waren. Bovendien was ik mij ook stilletjes meer aan het toeleggen op de jeugdwerking. Maar dankzij een goede groepsfase met bijhorende top-8 notering mochten we de tussenronde overslaan en met nadien eerstvolgens Aston Villa en Porto als tegenstanders mochten we niet klagen. Ook Arsenal in de halve finale was geen klapper van het kaliber City, PSG of Bayern. Ook onze tegenstander Chelsea is dat in de finale eigenlijk niet, maar ik vind het wel de sterkste tegenstander die we in Europa treffen sinds de eerste ronde. Mede vanwege het parcours de Londenaren wisten af te leggen. Met onder meer een remontada tegen PSG en de uitschakeling van Liverpool op weg naar de finale lieten ze toch een impressionanter parcours dan ons optekenen. We waren vanzelfsprekend de underdog en aangezien onze ploeg in de laatste competitiewedstrijden ook enige tekenen van verval en vermoeidheid liet optekenen besloot ik naar de tekentafel te trekken. Onze sterkst mogelijke elf op papier leek mij in dit geval niet het beste strijdplan: Spoiler Wanneer we de Champions League wedstrijden van onze tegenstander analyseren merken we dat ze in elk van hun drie verliespartijen een tegenstander voor zich kregen die speelde in dezelfde formatie als Chelsea zelf: een soort van 4-3-3 met een laag middenveld. Aangezien dat niet heel erg verschilt van het systeem dat we zelf gewend zijn besluit ik de gok te wagen. We moeten immers enkel ons middenveld een rij naar achteren schuiven. Spoiler Qua opstelling kunnen we terug rekenen op onze doelman Kristoffer Klaesson. Hij kon na zijn blessure ook al de laatste competitiewedstrijd spelen en is dus terug helemaal fit. Verder besluit ik een aantal wissels door te voeren, zoals gezegd omdat ik het gevoel heb dat sommige jongens op hun tandvlees zitten. Zo zijn de prestaties van Joel Roca op de linkerflank de laatste weken wat minder en wordt hij vervangen door Halseth Nypan. De jonge Noor staat normaal centraal in het middenveld maar komt in een opstelling met zo'n laag middenveld minder tot zijn recht. Conditioneel loopt het trouwens ook wat minder bij Nypan waardoor het plan is om na maximum 60 minuten te vervangen door Mason Greenwood, die terugkeert uit zijn blessure maar allesbehalve fit is voor een volledige wedstrijd. Toch geloof ik erin dat hij met zijn klasse nog iets kan forceren. De positie van de Noor wordt op het middenveld ingenomen door Daley Blind, die een rij naar voren schuift. Achterin kies ik voor het duo Riad-Bernardo (die sterk presteert sinds zijn terugkeer). De 17-jarige Yeto verdwijnt dus naar de bank ondanks dat hij al een gans seizoen een certitude was achterin. En onze achterhoede is dus eigenlijk 'de tweede keuze'. De wedstrijd dan. Werkte ons plannetje? Aanvankelijk wel. Uitgerekend Daley Blind, einde contract en bezig aan zijn laatste wedstrijd voor de club, trapte ons na nog geen 20 minuten spelen op voorsprong met een hard schot. Vlak voor rust kon Nkunku de score echter opnieuw gelijk trekken met een rake strafschop. Chelsea domineerde en trok die lijn ook door in de tweede helft. Greenwood viel zoals gepland in, en met nog een kwartier op de klok besloot ik onze principes overboord te gooien en toch meer risico's te gaan nemen. We kwamen iets minder onder druk te staan maar uiteindelijk ging de wedstrijd toch naar strafschoppen. En dat was niet voor het eerst dit seizoen. De vraag was of we weer als winnaar uit de loterij konden komen. Konden jongelingen zoals de ingevallen Ricardo Artero en Isidre Fosch om met de druk? En kon Kristoffer Klaesson zich nog eens opwerpen als penaltypakker? Spoiler Tags & reacties Spoiler @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Tim Windt @ElMarcos @Kyrill @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Boyzone @jeffrey koole @Cervantes @Titan Bedankt voor het reageren allemaal! Zo ... de wedstrijd en de update waar iedereen wellicht op zat te wachten Nog steeds een warme oproep om te laten weten wat mijn volgende bestemming zou moeten worden, of waarom ik toch beter bij Girona kan blijven. Ik hoor het graag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart De finale wint op strafschoppen is wel spannend genoeg hoor. Nu ben ik wel benieuwd of het je laatste wedstrijd was met Girona. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Een historische overwinning. Ik kom je novelle nu pas (weer) tegen, maar de resultaten zijn niet geheel nieuw voor mij en wat ik van je gewend ben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Je verwees in mijn novelle een aantal keer naar een fameuze thrillerregisseur, maar dat Girona van jou kan er ook wat van! Het is knap hoe je de tactiek in de finale durft af te stemmen op en aan te passen naar je tegenstander. Hiermee heb je de nul weten te houden, wat vertrouwen moest geven voor de beslissende strafschoppenreeks. Prachtig dat dit vertrouwen dan zijn werking heeft gedaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Wat een geweldige en historische CL overwinning . Winnen van Chelsea na penalty's, echt heel goed en knap. Je bent de beste manager van Girona ooit! Gefeliciteerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart De beker met de grote oren. Mooi hoe je ons meeneemt in je wedstrijdvoorbereiding en dat die dan ook nog eens uitpakt en ervoor zorgt dat je gelijke voet houdt met Chelsea en het na verlengingen bij 1-1 stand in de strafschoppenserie kunt afmaken, is echt knap. Ik zou persoonlijk niet weten wat te doen. Je hebt bij Girona alles van betekenis gewonnen wat je kan winnen. Zou een stap naar de Catalaanse grote broer misschien wel durven overwegen en proberen te heersen over Europa. Invincible seizoenetje of twee er proberen uit persen en wat spelen met de jeugdopleiding? Of het helemaal over een andere boeg gooien en binnen de city group naar Manchester gaan, ik weet niet of die de BPL domineren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Met penalty's winnen heerlijk hoor maar zorgt meestal ook wel voor wat extra grijze haren. Ik zou lekker blijven door de goede jeugd die er door breekt en werken na een soort youth only Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart Lekker zeg Zo'n zinderende strafschoppenreeks is niet goed voor de nagels en het hart, maar dat je de CL uiteindelijk mag bijschrijven is wel wat stress waard lijkt me Ik blijf bij mijn eerdere suggesties, maar ben hoe dan ook benieuwd waar je volgend seizoen aan het roer staat - of dat bij Girona is of elders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten