timpy00 Geplaatst 31 oktober 2023 Share Geplaatst 31 oktober 2023 Succes afgelopen fm hier een leuke tijd gehad voor zelfde challenge. Halve finale CL was het hoogste waar ik gekomen ben tot ik stopte om fm24 te gaan spelen. Heel veel succes. Nationaal is het goed mogelijk snel heel dominant te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Van deze club had ik bijna vanzelfsprekend nog nooit gehoord. Benieuwd of je er successen mee kunt gaan boeken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Succes met deze club, nog nooit van gehoord dat maakt het volgen extra interessant! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 november 2023 Auteur Share Geplaatst 4 november 2023 Ik ben bang dat deze novelle helaas gaat stoppen voordat hij goed en wel begonnen is. Ik ben ondertussen bijna aan het einde van het eerste seizoen en ik ben er achter gekomen dat er een bug in de database zit die ik gebruik. Dit seizoen zijn er 3 tickets voor Europa te verdelen. Een voor de Champions League en twee voor de Conference League. For some reason - ik heb echt geen idee waarom - gaat dit volgend seizoen veranderen. We houden alleen het ticket voor de Champions League over. De andere komen opeens te vervallen. En dat terwijl we op basis van onze een-na-laatste plek in de EUFA ranking wel nog steeds recht zouden hebben op de 3 tickets... In deze post wil ik daarom in 1x het avontuur tot nu toe toelichten. Grote kans echter dat dit al de laatste update gaat worden door de bug in Europese tickets. Laten we beginnen met een verhaal over de selectie; Inkomend staan heel veel huurtransfers vanuit Zuid-Amerika. Ik weet niet waarom, maar deze competitie was al overspoeld met Zuid-Amerikanen. Brazilië, Argentinië, Colombia, Peru, Uruguay, Bolivia, ... Noem het hele rijtje maar op en je vindt er meerdere spelers van die in Andorra spelen. Wij zijn vooral uitgekomen bij Argentijnen die gehuurd werden. De grote clubs uit Argentinië willen hun jeugdspelers wel stallen bij een club uit Andorra blijkbaar. En vaak ook nog eens gratis. Uiteindelijk had ik zelfs zoveel gratis huurspelers dat ik ze geen eens allemaal tegelijkertijd kon opstellen. Ik was wel 1 ding vergeten: Je huurt spelers met een verwachting voor positie en rol en als ze niet op die positie/rol gaan spelen, dan gaan de managers zeiken. Op een gegeven moment heeft een van de clubs zelfs een speler teruggetrokken. Funny enough kon ik opnieuw een bod uitbrengen op die speler en kwam hij vervolgens weer naar ons toe... Inkomende transfers sinds mijn komst Bijna de gehele selectie is daarom in de uitverkoop gezet. Een groot deel is niet goed genoeg en zit weg te rotten in het B-team. Een deel van hen hebben we al weten te slijten, de rest heeft bijna allemaal een aflopend contract die natuurlijk niet verlengt gaat worden. Op dit niveau van semi-profs kun je niet echt transfersommen vragen. Dus in totaal hebben we maar liefst 1k ontvangen voor tientallen spelers. Dat is de totaalopbrengst wel te verstaan. Daarnaast waren er een paar spelers die ik wel graag had willen behouden, maar die speelde op een amateurcontract en zodoende weggeplukt werden. Of spelers die belangrijk waren voor de bank, maar gingen klagen over hun speeltijd. Op zich snap ik dat wel: Door de vorige manager zijn ze gehaald als sterspelers, maar door een heel huurleger zijn ze opeens veroordeeld tot de bank. Uitgaande transfers sinds mijn komst Aangezien de game in begin juli startte, de vakantie pas in augustus over was en onze eerste competitie wedstrijd pas eind september was, had ik de tijd voor veel oefenwedstrijden. Aangezien je een heel klein stadion hebt, heb je er eigenlijk niets aan om grote buitenlandse clubs binnen te halen. Die vragen alleen maar veel geld en je verdiend er maar weinig aan. Het zijn daarom veelal binnenlands clubs geweest. Of anders kleinere clubs vanuit de buurlanden. De grootste namen kwamen nog voort uit een toernooi. Dat was echter een toernooi tegen de tweede elftallen van deze ploegen. Al met al kunnen we niet echt ontevreden zijn over de uitkomsten van de oefenperiode. Uitslagen oefenwedstrijden De competitie is een vreemde. Iedereen speelt in hetzelfde stadion, waardoor wedstrijden al meteen verplaatst zijn. Het gevolg is dat je soms opeens in 6 dagen tijd 3 wedstrijden hebt, terwijl er daarna opeens weer een gat zit. Zo schreef ik al dat we op 21 september begonnen: Sommige andere teams hadden toen al 3 of 4 wedstrijden gespeeld. Dergelijke verschillen waren continu aanwezig. Het was daardoor niet altijd meteen duidelijk hoeveelste welk team stond. Nou ja, behalve voor ons eigen team dan... Pas in onze 10e wedstrijd leden we voor het eerst puntverlies door gelijk te spelen. Uiteindelijk zouden we zelfs de hele reguliere competitie geen enkele keer verliezen. Uitslagen competitie Met deze streak bereikte we het onmogelijke: Nog voordat de kampioenschapsplay-off van start gaat, zijn we al kampioen. In de play-off zijn we simpelweg niet meer te achterhalen. Na 19 wedstrijden hadden we al een gat van 24 punten met de nummer 2. Met 2 reguliere wedstrijden en 6 play-off wedstrijden kon de nummer 2 hooguit gelijk aan ons komen. Het onderling resultaat was ruimschoots in ons voordeel. Dus toen wisten we eigenlijk al wel dat het ons echt niet meer zou kunnen ontgaan. Toen we in de 20e speelronde de wedstrijd wisten te winnen, was het helemaal zeker. We konden echt niet meer ingehaald worden. Voor de game was dit trouwens wel een vreemde situatie. Ze erkende ons nog niet als kampioen, omdat er gedurende de reguliere competitie alleen naar die stand werd gekeken. Er werd niet gekeken naar de situatie van na de play-offs. Pas nadat de reguliere competitie was afgelopen, keek de game naar de resultaten in de play-off. Pas toen vond de game dat we kampioen waren. Ik had verwacht dat we best snel dominant konden gaan worden in deze competitie. Maar ik had niet verwacht dat we het eerste jaar al op deze manier zouden gaan huishouden. Kampioen worden voor de play-offs leek me een meerjarenproject. Eentje waarbij je het geluk zou moeten hebben dat ook de tegenstanders veel punten zouden moeten laten liggen. Ik had echt niet verwacht dat we in het eerste jaar dit al zouden kunnen bereiken. Ik heb mezelf daarmee verbaasd. Eindstand competitie De play-offs zelf moeten nog gespeeld worden. Ik ben nu op dit moment in de game. Ik kreeg een vraag van een journalist wat ik er van vond dat er volgend jaar minder tickets te verdienen waren in de competitie. Dat was voor mij dan ook het moment waarop ik achter de bug in de ticket-verdeling kwam. Voor ons zijn de play-offs allang niet meer interessant. Zelfs als we alle verliezen, dan nog eindigen we als eerste. En dan hebben we ook nog de beker. Het zal jullie vast niets verbazen als we daarin ook gewoon ons best hebben gedaan. De eerste 3 rondes werden met steeds grotere cijfers gewonnen. De halve finale eindigde zelfs in een 7-0 overwinning. De finale moet echter nog gespeeld worden. Deze staat voor eind mei op het programma. Dat is voor ons de enige wedstrijd die er nog toe doet. Uitslagen bekeravontuur Ik ben dus bang dat de game hier helaas al eindigt als gevolg van de bug. Ik heb namelijk al gekeken of het geen visuele bug is door een tijdje op vakantie te gaan om te zien wat er gebeurt. Er is volgend jaar echt maar 1 ticket te verdienen, terwijl de 53e plek op de ranking recht zou moeten hebben op de zelfde 3 tickets als waar we dit seizoen voor konden strijden. Ik vermoed dat er iets niet goed is gegaan in de game door de vele data updates die ik in de game heb gestopt, zodat ik - als ik zou willen - zo'n beetje in ieder land terecht kan. Ik verwacht dat de bug daardoor is ontstaan... Spoiler @keano77 @DemoN @19CH98 @Djurovski @Fulceny @Marius @Mordurette @chrisje1993 @KayDeManaager @ElMarcos @Titan @Thomassje123 @timpy00 @Tim Windt @MNie Bedankt voor de reacties Mijn dank gaat uit naar @Bogatyr voor het maken van de banner. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Jammer, maar omwille van dit soort bugs speel ik zelf zelden tot nooit met een custom database. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Zou zonde zijn. Misschien even wachten tot er betere updates zijn en dan weer eens proberen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 november 2023 Auteur Share Geplaatst 4 november 2023 5 minuten geleden zei Djurovski: Zou zonde zijn. Misschien even wachten tot er betere updates zijn en dan weer eens proberen Ik heb niet de verwachting dat er betere updates gaan uitkomen voor FM22 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Jammer dat je nu al stopt maar het is zeer begrijpelijk. Je was in ieder geval goed op weg en dat is nogal een understatement. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 7 uur geleden zei MisterX: Ik heb niet de verwachting dat er betere updates gaan uitkomen voor FM22 excuses Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Zonde dat dit leuke en sympathieke avontuur nu al moet stoppen, maar ik snap je keuze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 november 2023 Auteur Share Geplaatst 7 november 2023 I'll be back soon. Met een FM24 novelle Ik heb al wel ideeën. Het wordt in ieder geval niet een 'Building a nation' uitdaging kan ik alvast verklappen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten