Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] FM24 Pride of the North

Djurovski

Aanbevolen berichten

RmIC9yj.jpg

Luciano José Pereira da Silva

TrpNj2d.png

Geboren op 16 maart 1980.Was een Braziliaanse doelman In 1994 kwam hij in de jeugdopleiding van Vasco de Gama. Om vervolgens naar Tombense te vertrekken in 1995. Daar bleef hij tot hij verkocht werd aan Germinal Beerschot. In Antwerpen wist hij de beker te winnen. Hij was al jaren de eerste keeper daar tot hij een week voor de finale geblesseerd raakt in een wedstrijd tegen Beveren. Uiteindelijk werd hij onder politiebegeleiding en de clubarts naar het stadion begeleid. Met gebroken ribben een een pijnstillende spuit in zijn lichaam. Germinal wist met 2-1 te winnen van Club Brugge en dat was de eerste prijs sinds de fusie van de club. Het jaar erop won hij de gouden rat ( beste speler van het jaar ) Op zijn 27e verjaardag werd hij toegezwaaid door 200 Braziliaanse vlaggen en diverse malen toegezongen met happy birthday to you. Na de wedstrijd barste hij in tranen uit. In 2007 vertrok hij naar FC Groningen.

Het eerste seizoen was vooral wennen voor Luciano die dat ook zelf had aangegeven. Het seizoen erop werd hij 1e doelman en was sindsdien een publiekslieveling. Met katachtige reflexen en zijn sprongkracht wist hij vaak het doel schoon te houden en was het een genot om naar te kijken. Het seizoen dat hij doorbrak wist hij ook de zilveren schoen te winnen. Op 25 januari 2010 speelde hij mee in een benefietduel voor Unicef tussen teams van Ronaldo ( de echte ) en Zidane. Luciano speelde voor team Ronaldo. En verlengde daar zijn contract tot 2014. In 2011 werd hij gepasseerd door Huistra. Van Loo zou beter met de verdedigers kunnen samen spelen. In december werd Luciano echter weer eerste keeper. In het seizoen 2012/2013 werd hij na de winter gepasseerd onder Maaskant ten koste van Bizot. Het seizoen erop was het weer Bizot die 1e keus werd en in februari 2014 werd er besloten om het contract te ontbinden. Hierna ging Luciano direct terug naar Brazilië voor een operatie aan zijn knie.

Tegenwoordig ziet het leven van Luciano er heel anders uit. Samen met zijn vrouw verkoopt hij nu kinderkleren in Brazilië en heeft hij het professionele voetbal vaarwel gezegd. Een paar jaar geleden was hij nog keeperstrainer van de A1 van Germinal Beerschot maar door de coronacrisis moest hij weer terug naar Brazilië. En besloot hij dus samen met zijn vrouw een winkel te beginnen in kleren. En zei het het voetbal vaarwel hoewel? 

Citaat

Al kan één club daar misschien verandering in brengen. “Voor FC Groningen is het anders. Als zij mij naar Nederland willen halen, moet ik het wel overwegen, want Groningen zit in mijn hart. Alles wat ik nu heb, heb ik aan Groningen te danken. Zij hebben mij de kans gegeven om in een goede competitie te spelen.”

In zijn 2e seizoen voor de FC vestigde hij een clubrecord met maar 31 tegentreffers en 17 clean sheets en dat record staat er nog. Volgens hemzelf werd het mogelijk gemaakt door de goede spelers voor hem , Stenman , Lovre , Berg , Garcia-Garcia en van der Laak. Na zijn contract ontbinding stopte hij met voetballen door een blessure en keerde dus terug naar Brazilië ook door het overlijden van zijn vader. En ondanks dat hij geniet van zijn leven zo'n 400 km van Rio af mist hij Nederland nog wel eens. Op zondag middag speelt hij nog voetbal met een vriendenteam. Niet als keeper maar als controleur. Na zijn afscheid van Groningen heeft hij nooit meer gekeept. Te veel pijn aan zijn knie als hij moet springen. Lopen gaat wel maar springen niet en dat was toch zijn beste kwaliteit. Als hij de beste spelers moeten opnoemen waar hij samen mee heeft gespeeld noemt hij Sankoh  ( een echte goede speler ) Garcia-Garcia ( magistraal ) maar de beste was Tadic ( van een andere wereld ) In zijn tijd bij Groningen is hij zelfs op stap geweest met Guus Meeuwis. Na een wedstrijd tegen PSV 1-1 ( magistrale aanval Berg Garcia-Garcia ) Was Meeuwis daar en die was bevriend met van der Laak. Zijn ze samen Groningen in gegaan. En nu nog luistert hij regelmatig Nederlandstalige muziek. 

Citaat

Marco Borsato en natuurlijk Guus Meeuwis. Leuke muziek en is goed voor mijn Nederlands”, aldus Luciano, die nog opvallend goed Nederlands praat.

En het doet hem pijn hoe het gaat met Groningen 

Citaat

Momenteel gaat het minder goed bij FC Groningen. De onverwachte degradatie heeft impact op de voormalige goalie, die zijn club in al die jaren vanuit Brazilië is blijven volgen. “Ja, ik volg het met pijn in mijn hart. Ik kijk alle wedstrijden op televisie hier. Soms is het in Brazilië dan pas negen of tien uur in de ochtend. Dan zie ik dat Groningen weer aan het verliezen is, dan is mijn dag gelijk verpest. Het is echt niet leuk om Groningen in deze situatie te zien. Mensen geloven het niet als ik zeg dat Groningen gedegradeerd is. 

Voor mij is Luciano de beste keeper die ik heb gezien bij de FC. En er hebben ( tot vorig jaar ) altijd wel goede keepers onder contract gestaan. Maar wat deze man geweldig. Natuurlijk maakte hij wel een fout maar zijn reflexen en reddingen waren grandioos. En was het gaaf als de z-side dit liedje inzette. Helaas geen beelden vanuit het stadion dus moeten jullie het maar met het origineel doen

VZ: Luciano de club is weer gepromoveerd naar de Eredivisie dat moet jou zeker goed doen

LS: Ja natuurlijk de club zit in mijn hart en mooi dat ze komend seizoen weer op het hoogste niveau spelen. Daar horen ze ook. Dat verdiend de stad en zijn supporters. 

VZ: Het was dit seizoen een stuivertje wisselen onder de lat. Hoe kijk jij naar de huidige doelmannen van de FC?

LS: Ik snap dat de manager niet voor Verrips heeft gekozen. Hij was vorig seizoen ook al niet al te sterk en is gehuurd. Moser deed het aardig. Is gewoon een prima keeper. Cumming is wel verder , speelt niet voor niets voor Chelsea maar is natuurlijk wel gehuurd. Stiekem hoop ik dat ze achter de schermen bezig zijn met hem want anders is het vreemd dat Verrips werd uitgesloten als huurling

VZ: Wat verwacht je van het komende seizoen?

LS: Ik verwacht dat ze niet in de problemen gaan komen. Er waait een nieuwe wind en denk dat ze minimaal wel in de middenmoot kunnen eindigen. 

Helaas zit Luciano niet in de database dus een terugkeer naar Groningen is helaas niet mogelijk.

@MNie Dank u en die prijs is altijd mooi meegenomen

@chrisje1993 We zullen het nodig hebben denk ik maar dank je wel

@Rykjvk1 Zo'n prijs is altijd mooi meegenomen. Ja het is een goed stel die hopelijk nog beter worden

@Tim' Ik heb er zeker vertrouwen in. 

@DutchClass22 Ik ben zeker benieuwd naar komend seizoen. Met de juiste spelers is zeker wel wat mogelijk

@delichris Dank je wel

@Marius De meeste spelers hebben zeker goed gepresteerd. Zeker omdat de meeste best jong zijn zie ik nog wel voldoende groei

@Titan Het is zeker geen gestolen titel

@Tim Windt Dank je wel

@keano77 @Badmuts @Satioz Thnx

@ElMarcos @19CH98 @Daz @MKLVMOND @Thomassje123 @broabander @John Terry 2.0 @JC14

@De Raam @KayDeManaager @Oerlie @MisterX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal leuk en aardig, maar zo'n Luciano valt toch in het niet bij Jurjus ;c . Nee, een heerlijke keeper die in mijn herinnering vooral wedstrijden had waarin hij álles had en zomaar een potje kon hebben dat niets lukte. Een mooi figuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9U1WJFc.jpg

De datum die bij de meeste managers hun hartslag wat doet stijgen. 1 juli dus de internationale transfermarkt is officieel geopend. Ik pak de uitgaande en inkomende transfers tot het sluiten van de markt in 1x. En dan meteen de selectie waar we het dus mee gaan doen naar het sluiten van de markt. Betekend dus dat jullie in de komende updates eventueel nog spelers lezen die er niet meer zijn of juist niet lezen omdat ze er nog niet waren. We beginnen met de spelers die ons tijdelijk hebben verlaten

eXZMekP.png

RyuMTAt.png

Vier van onze spelers vertrekken naar Polen in de hoop zich zelf te ontwikkelen en hopelijk Wisla terug te schieten naar het hoogste niveau. Ik hoop vooral dat van Kaam en Emeran veel vlieguren gaan maken want die heb ik nog niet afgeschreven maar zouden bij ons weinig aan speeltijd toe komen. De andere twee hoop ik dat ze zichzelf in de kijker spelen want zie die niet bij ons doorbreken. Bij Tabidze was ik even vergeten dat hij nog geen twintig wedstrijden voor ons had gespeeld. Wie weet krijgt hij volgend seizoen nog de kans daarop Mits de optie van 525k niet gelicht wordt. Voor Postema lijkt de kans op speelminuten in het eerste ook gering. Het is nu eenmaal geen echte killer. Maar goed eigen jeugd dus die geef je toch wat kansen. Mag het nu bij Ado laten zien.

Dan de spelers die ons definitief hebben verlaten

Stijn Petiet zijn contract werd niet verlengd. Doelman zonder kans op speeltijd. Eind maart in game wanneer ik deze update schrijf is hij nog altijd zonder club, al heeft Deinze interesse. Jay Kuiper een andere speler uit de reserves zonder progressie vertrekt voor 74k naar VVV wat nog kan oplopen naar 105k. Jasper Meijster doelman van de reserves zonder ook maar enige vorm van wat talent vertrekt voor 145k wat nog oplopen naar 325k naar NEC. Met Samuel Dikos hoopte Groningen op een nieuwe Suslov maar komt ernstig te kort voor het eerste. Volendam durft het met hem aan en maakt ook 145k over wat nog kan oplopen tot 205k. Ooit was hij tien miljoen euro waard. Nu vertrekt Nicolai Jorgensen voor 165k naar AGF. Had misschien wel meer ingezeten maar dure jongen in het salarishuis dus hop strik erom. Voor 200k vertrekt Nordin Musampa naar Beerschot. Had wel DR Congo voor ons af kunnen vinken maar vind hem absoluut niet goed genoeg plus is 1 van de stoorzenders in het echt. Ragnar Oratmangoen ondanks zijn exotische naam heeft hij alleen de Nederlandse nationaliteit. Toch besloot hij Wilders 1 niet af te wachten en vertrekt na een niet zo succesvolle verhuurperiode in Sittard naar het Italiaanse Pescara. Wat 525k naar ons overmaakt. Zo nu de broodkruimels zijn binnen geharkt gaan we over naar de cijfers met 6 nullen. 

Drie spelers vertrokken namelijk voor 1,2 miljoen euro. Marvin Peersman , speelde een goed seizoen maar was al wat op leeftijd. Hannover'96 vind dat geen probleem. Joey Pelupessy helaas ook geen extra nationaliteit was een bruikbare speler maar ook al in de 30. Real Betis is zijn nieuwe werkgever. Tot slot zou deze man er wel even 30 scoren het werden er maar 5. Toch ziet een andere Spaanse ploeg het wel in Kevin van Veen. Real Sociedad ziet een ideale pinchhitter in hem. Braunschweig kon hem voor 350k overnemen tijdens de verhuurbeurt van Florian Krüger. Die deden dat niet en bij terugkomst was hij 5 miljoen waard. Aanbieden dus en voor 2000000 is Florian nu speler van Plymouth wat uitkomt in het Championship. Een andere notoire lastpak is Liam van Gelderen. Toch kan die best wel ballen en dat was het Franse RC Lens ook opgevallen. Met 3,500000 euro brengen we hem op de trekker naar Frankrijk. Het record deze zomer werd gezet door Radinio Balker. Met nog een contract van 2 jaar had hij al aangegeven onder geen voorwaarde te willen verlengen. Met een goed seizoen in de benen waren veel clubs geïnteresseerd en was het Valencia die er met hem vandoor is gegaan. Met 4,500000 euro zijn wij zeer tevreden. Waar andere clubs bijvoorbeeld een helikopter gebruiken voor nieuwe aanwinsten doen we het hier in het hoge noorden anders. Abseilen van d' Olle Grieze

ViVbLSV.jpg

Lyes Hoël is een talentvolle doelman die we vooral gehaald hebben voor de Poke Player. Want deze 17 jarige doelman uit San Marino ( waar al niet al te beste spelers vandaan komen ) heeft behalve de San Marinese nationaliteit ook nog de Franse en Algerijnse nationaliteit. Zal hij 1e keeper worden waarschijnlijk maar 20 keer invallen in de blessuretijd telt ook.

Komt ook nog een gratis over van het altijd illustere US Thionville Lusitanos

Spoiler

h23teoz.png

Dit betekend dat Moser niet meer de enigste keeper is. Nee Lyes mag eerst even wennen in de U18. Wie wel werd gehaald als concurrent. En dat hij nu pas komt was omdat ik weer eens te snel klikte want wou hem in de winter halen. Maar blijkbaar kun je een speler die verhuurd was niet direct overnemen. Oud bekende van mijn Neunkirchen game komt voor 1 miljoen over van Go Ahead. Was verhuurd aan Dordrecht. Hebben het over niemand minder dan Luca Plogmann

Spoiler

BcviGNi.png

Achteraf misschien niet de slimste transfer want onze huurling. Nee niet Verrips die stuurden we gewoon op de trein naar Sittard maar die andere. Jamie Cumming had het hier zo naar zijn zin in de KKD dat hij mee wou naar de eredivisie en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen Met een aflopend contract kost hij ons dus geen transfersom

Spoiler

CvD7jce.png

Met het vertrek van Balker en van Gelderen moest er wel een nieuwe rechtsback komen ( Inverted Full Back het liefst ) In de wedstrijden tegen Ado was mij Justin Che opgevallen. Hij was gehuurd van Bröndby IF en heeft zowel de Amerikaanse als Duits als Kameroense nationaliteit. Ideaal dus. Laat hij dan ook nog eens beter zijn dan Balker en van Gelderen samen en koste maar 1,9 miljoen. En laat hij nu ook nog eens als IFB kunnen spelen

Spoiler

RWWElAW.png

Met onze manier van spelen geven wij veel ruimte weg. Zowel Blokzijl als van Aken zijn niet de snelste spelers. Hoewel hij pas 18 jaar is verwacht ik veel van Finn Jeltsch. Deze Duitse CV heeft al wat meer snelheid en is zeker een versterking. Voor maar 2 miljoen komt hij over 1.FC Nürnberg. 

Spoiler

LJxIPQ9.png

Centraal op het middenveld gaat het dringen worden want allen Pelupessy vertrok. Transfervrij kwamen twee spelers ons versterken. De eerste is er 1 voor de toekomst al hoopt hij zeker minuten te gaan maken. Zeker gezien de status die ik hem gegeven heb maar dat passen we later wel aan. Ik had even geen actieve herinnering aan die belofte. Bij Vitesse liep Daan Huisman namelijk uit zijn contract. Dan moet je soms wel even iets beloven. Eventueel kan deze centrale middenvelder ook nog op de rechtsbuiten positie terecht. 

Spoiler

7DQSEcG.png

De tweede speler voor centrale middenvelder is een ex speler van Bayern München en speelde al 15 interlands voor team USA. Julian Green zijn contract liep af bij Greuther  Fürth. Voordeel is dat hij als VMC kan spelen. En in nood zo'n beetje overal op het veld. Voor de Poke Player spelers hij is behalve Amerikaan ook Duits. 

Spoiler

Kv5tJyP.png

Hebben we genoeg middenvelders? Ja eigenlijk wel maar als je voor 1,2 miljoen de speler van de week van de laatste podcast kunt overnemen van 1.FC Köln dan moet je een koe niet in de kont kijken. Daarnaast kun je hem echt overal inzetten. Behalve als keeper. En dat hij naast de Duitse ook nog eens de Bosnische nationaliteit heeft is 1+1 hier gewoon 2. Denis Huseinbasic is dus speler van de trots van het noorden

Spoiler

7O7ilwB.png

De flanken zijn al aardig bezet maar met het oog op de Poke Player kon ik deze twee jongens niet laten lopen. Arianit Ferati had een aflopend contract bij Fortuna. Waar Verrips op de trein naar het zuiden werd gezet kwam Ferati een paar uur laten op station Europapark aan in Groningen. Basis zal hij niet veel spelen maar met de Albanese en Kosovaarse nationaliteit zal hij zeker de twintig ( inval ) wedstrijden spelen. 

Spoiler

VEOGxqa.png

Zouden we hem nu niet huren was hij daarna waarschijnlijk nooit meer haalbaar. We hebben een optie tot koop maar dan moeten we wel eerst flink cashen op een andere speler. Maar goed met Claudio Echeverri kunnen we na dit seizoen sowieso Argentinië afvinken. En het is ook nog een vrij aardige speler :classic_dry: En we betalen alleen maar zijn loon. Claudio Echeverri is de naam

Spoiler

bM4ppTj.png

In de spits werd ons ene Tim Prica ( vandaar de naam die ik herkende @MNie ) ons aangeboden door een intermediair. Met het vertrek van Van Veen , Jorgensen , Postema en Krüger was hier wel plaats voor een extra spits. Voor 950 k komt Prica over van AaB. Kan hij mooi in het Zweeds met Abraham praten over de vriendin van ene Sander S

Spoiler

eQm2fGH.png

Tot slot kregen wij dan weer een optie om een groot talent te halen. Is hij direct nodig ? Nee. Als we nu niet ja zeggen is de kans verkeken dat hij ooit het shirt voor ons kan dragen. Hebben we nog 3,5 miljoen euro  liggen ja. Hebben we Servië al afgevinkt? Nee , Hebben we goede ervaringen met Serviërs binnen de club uh Tadic , Kostic. Kost deze jongen iets ja maar goed Jovan Mijatovic dus. Make us Proud

Spoiler

DRIIApn.png

Hoe ziet de selectie er dan uit na 01-09-2024. We beginnen met de doelmannen

EojeC2g.png

Cumming lijkt opnieuw de 1e keeper te worden. Plogmann de man van een miljoen lijkt de minste van de 3. Maar goed ik weet wat hij kan ( in FM18 ) en Moser heb ik in het echt zien keepen. Hebben iig drie prima doelmannen in tegenstelling tot vorig jaar. Voor de rechtsback hebben we nu

rzF3Jpt.png

Met Che een uitgesproken basisspeler. Met Milovic en Beukers hebben we aardige back ups. Milovic is er vooral voor de Poke en die andere challenge. Beukers kan nog een prima back worden. 

zZ8c1do.png

Centraal is het erg jong met Blokzijl en Jeltsch. Maar de ervaren van Aken en Rente laten niet zien dat ze echt beter zijn. Echt overhouden doet het niet maar hoop dat we ontwikkelingen zien bij de 1e 2. 

0pIxId8.png 

Met Bacuna en Duarte hebben we twee ervaren spelers om als VMC te spelen. Wetend dat Green en een Denis hier ook kunnen spelen en zelfs Blokzijl is het prima zo

BnVrxIf.png

Pure luxe hier. Aankopen Denis en Julian is al genieten. Hove is niet veel minder en dan hebben we nog de twee talenten Huisman en Valente. Terwijl Hove en Denis ook nog niet zo oud zijn. Gaat of veel rouleren of boze spelers worden. Maar goed de beste speelt.

Waarom verhuur je zowel van Kaam als Emeran als je alleen Irandust hebt? En er vorige zomer nog een nieuwe speler voor wou aantrekken. Nou Hellas Verona heeft geslapen en niet 1,5 miljoen voor Suslov overgemaakt. Die is dus gewoon weer speler van de FC. Ferati er nog bij en daarom zijn ze dus verhuisd.

WzFIfHS.png

K9b1TmS.png

Drie klasse spelers. Kishna was sterk vorig seizoen. Abraham was vorig jaar vooral spits maar weet ook dat de concurrentie daar hoog is. Echeverri is een klasbak maar gehuurd. 

w3PWIXQ.png

Cullen , Mijatovic of Prica zeg het maar?

Het B team is nog altijd een beetje team van ja wat moet je ermee. Dit zijn onze beste spelers daar

hA1Hla5.png

Onze U18 daarin tegen bevat wel talent. Vooral centraal achterin loopt er wel wat leuks rond. Daarom ook niet  veel geïnvesteerd in die positie. Het is een risico omdat het al jeugdig is maar goed. 

toI5Hyw.png

@DutchClass22 Heerlijke keeper was het. Waarschijnlijk zullen er nog wel meer spelers volgen die je nog niet kent. Fijn dat het beviel

@delichris Was zeker een goede keeper

@Tim' Dat hij na de FC geen club meer heeft gehad wist ik ook niet. Echt genoten ( ondanks af en toe een blunder ) van deze keeper

@Titan Met Jurjus heb ik zo'n uitgebreide update nodig dat doe ik jullie niet aan ;c Luciano had zeker zijn blunders maar maakte het meestal wel goed met de geweldigste reddingen. Hij had in tegenstelling tot Jurjus de gun factor

@Marius Geheel ontspannen keek je niet nee. Maar die fouten maakte hij goed met de beste reddingen. Doe mij maar zo'n keeper , paar onnodige tegentreffers accepteer ik dan wel

@19CH98 Is hij de beste FC keeper aller tijde? Waarschijnlijk niet , Brengt hij nog altijd een glimlach op mijn gezicht jazeker. Geweldig mens en keeper was het

@Daz Thnx voor het compliment. Emotioneel was hij zeker. Al herinner ik hem vooral door zijn geweldige saves. 

@Rykjvk1 Hij was niet erg groot maar door zijn sprongkracht wist hij zijn lengte goed te verbloemen . Al vielen er ook wel eens ballen binnen die een grotere keeper gehad zou hebben maar goed dat risico loop je dan

@MNie Genoten van die man onder de lat. Zeker toen Van Loo erin kwam zie je toch wel verschil hoor. Daarna Bizot en later Padt dan vervaagd het maar zo spectaculair als Luciano zien we ze zelden meer

@Badmuts @Tim Windt @Satioz @ElMarcos thnx

@chrisje1993 @keano77 @MKLVMOND @Thomassje123 @broabander @John Terry 2.0

@JC14

@De Raam @KayDeManaager @Oerlie @MisterX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een prima lijstje met aanwinsten, volgens mij gaat handhaving prima lukken. En goed om te zien dat er veel talenten klaarstaan. Hopelijk heb je met zo'n volle selectie tijd om ze een keer speeltijd te kunnen geven. Ook lekker veel poképlayers, ook niet onbelangrijk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites