Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] FM24 Pride of the North

Djurovski

Aanbevolen berichten

PcgGQGK.jpeg

In november mocht ik mij weer aan de andere kant van de wereld melden voor de ontmoeting met Jamaica en mocht ik dus voor het eerst mijn eigen team samenstellen. Met Jamaica hebben wij een zware tegenstander getroffen en ben dus zeer benieuwd hoe we ons tegen hun kunnen gaan bewapenen.

FhCgPOf.png

Helaas nog geen spelers kunnen overhalven om voor ons uit te komen behalve het talentje van ons eigen FCG die ik ook maar meteen bij de selectie heb gehaald. Achterin heb ik er voor gekozen om Kenneth Paal ook weer op te roepen. Ook waren er volgens de media nog een paar verrassingen. We spelen in eigen huis voor een uitverkocht huis en dat is altijd mooi natuurlijk. Hopelijk kunnen onze fans ons naar voren schreeuwen. Met deze 11 gaan we het veld in

GonnCex.png

We starten als een roedel wolven die al een week niet gegeten hadden en Jamaica wist niet wat hun overkwam. Al na vijf minuten stonden wij op 1-0, t'Zand tikt een voorzet van Becker knap binnen. Nog binnen de tien minuten komen wij zelfs op 2-0. Klas steekt Hilterman goed weg en die weet 1 op1 met de doelman wel raad met zulke kansen. Hierna komt Jamaica wel terug in de wedstrijd en scoren in de 37e minuut dan ook de aansluitingstreffer. In de tweede helft is de wedstrijd in evenwicht en wordt er niet meer gescoord. Blij met de overwinning maar het gaat nog knap lastig worden in Jamaica. Wel wisten we aardig wat records neer te zetten deze wedstrijd. Hasselbaink is namelijk de jongste speler ooit in de nations league. En ook de jongste speler ooit voor Suriname. Met de inmiddels 81e plek op de wereld heeft Suriname ook een nieuw record gebroken het oude record was de 84e plek. En Hilterman heeft met zijn treffer het record van topscoorder over genomen. Hasselbaink was blij met zijn debuut

qQobPbJ.png

FsbU3JM.png

Uit moeten wij zien te overleven en deze mannen moeten het dus gaan doen. Het werd een wedstrijd die net als de thuiswedstrijd zeer aan elkaar gewaagd was. En leken de rust met 0-0 te gaan halen. Echter vlak voor rust scoort Nichelson de 1-0. Zeven minuten na rust komen wij langszij. Invaller Jubitana scoort op aangeven van Goudmijn. In de 68e minuut komen de Jamaicanen weer op voorsprong Gray schiet knap raak. Met nog een kwartier te spelen beslist Nichelson de wedstrijd met de 3-1. Hebben gestreden voor wat we waard zijn maar komen helaas net te kort

DO4unLq.png

nSNKZl4.png

Volgens mij zijn ze echt de weg kwijt daar in dat deel van de wedstrijd want ik heb mij gekwalificeerd voor de play off van de Copa America omdat ik gewonnen heb? Ben toch echt uitgeschakeld hoor maar bon ik klaag niet

lJXhGkH.png

@delichris Dit zijn idd heerlijke maanden hoewel het aanvallend niet altijd over hield maar goed

@ElMarcos Zeker een sterke maand. Normaal maken de spelers met weinig minuten hun minuten in het B team. De oefenwedstrijden waren ingelast door de interland periodes en wil dan de spelers die niet zijn opgeroepen wel in speelritme houden

@Marius Dat was idd een heerlijke maand voor de achterhoede.

@Vlonkie Ik klaag niet nee

@MNie Hahah ja dat gebeurt mij niet vaak hoor dit soort maanden zonder tegentreffer maar is wel eens leuk

@Daz Verdedigend stond het heerlijk idd. Toch mooi als je vorig seizoen het gedroomde koppel voor de meeste jaren hebt verkocht. Mijatovic doet het gewoon lekker. Net als Cullen

@KayDeManaager @Satioz @chrisje1993 thnx

@De Raam @Badmuts @Thomassje123 @Boyzone 

@broabander @John Terry 2.0 @Oerlie @MisterX 

@Rykjvk1 @Cervantes 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @DutchClass22 @Lensherr @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra @Glenn08

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heel mooi om een keer te winnen van Jamaica. Dat je uiteindelijk toch een poging mag wagen om naar de Copa America te gaan, is alleen maar handig meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even door de laatste pagina's gescrollt hier. Wat blijf je lekker bezig daar in Groningen! Heerlijk seizoen met de club tot nog toe, door alles tot hier te winnen. Suriname is een leuke sidejob, zeg. Jammer dat je de return tegen Jamaica niet ook hebt kunnen pakken. Ondergewaardeerde novelle dit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LwluXI5.jpeg

Behalve de wedstrijden met Suriname stonden er ook wat wedstrijden met de trots van het noorden op het programma in november. Drie wedstrijden voor de competitie namelijk Helmond Sport , FC Utrecht en NAC Breda en in de Champions League nemen we het op tegen Borussia Dortmund en Barcelona. Benieuwd of we onze ongeslagen reeks kunnen voortzetten in beide competities. We starten deze maand met een uitwedstrijd in het Signal Iduna Park. Dortmund en bier zijn niet zo heel bekend als bijvoorbeeld Kölsh en Keulen maar toch komt uit Dortmund best goed bier. De bekendste is DAB en ook Dortmunder Export is een vrij bekende. Goed dan de wedstrijd.

Het werd een spannend en doelpuntrijk potje waar beide ploegen weinig voor elkaar onder deden. In de 11e minuut leken wij op 0-1 te komen maar Cullen stond net aan buitenspel geen treffer dus. Vier minuten later is het wel raak wanneer Tesic vertrekt aan de rechterflank , Herrera ziet dit en geeft een heerlijke pass in de loop. Tesic kapt zijn man uit en schiet de bal strak in de korte hoek. Gejuich in het uitvak. Beide ploegen krijgen kansen in de loop van de eerste helft maar scoren deden ze niet tot in de blessuretijd. Malen maakt er namelijk 1-1 van. Met een aantal wissels trekken wij direct ten strijde na de thee en resulteert al snel in de 1-2 van invaller Adingra die scoort op aangeven van medeinvaller Tillman. Na ongeveer een uur spelen duwt Sauer Malen omver in de 16 en gaat de bal op de stip. Reyna zet de bordjes weer in evenwicht. Lang kan Dortmund niet van dat gelijkespel genieten want Tesic kopt ons al weer snel op voorsprong door een goede voorzet van Gudmondsson. Met nog ongeveer een kwartier te spelen glipt Adingra langs zijn man en weet de vrije Tesic te vinden die zo simpel de bal kan binnen tikken. Twee minuten later schiet Malen de 3-4 binnen en is de slotfase erg spannend. Gescoord word er echter niet meer en zodoende weten we hier te winnen

oedSGvP.png

Ondertussen vlogen er aardig wat spelers uit voor interland voetbal. Maar voor het zover was stond er nog wel de thuiswedstrijd tegen Helmond Sport op het programma. Rochelle won in 2011 X factor en heeft o.a samengewerkt met PartySquad. Ook kent Helmond zijn eigen versie van de Braboneger namelijk de Braboturk. Die het liefst Nederlandstalig zingt. Ook gangsterrapper Kempi komt uit Helmond. Wij waren heer en meester deze wedstrijd maar de doelpunten wisten in de eerste helft maar niet te vallen. Een treffer van Sousa werd afgekeurd in de blessuretijd maar nog dieper in blessuretijd ging de bal op de stip voor ons. Sousa werd geduwd. Cullen zet ons op 1-0. Direct na rust zet Sousa ons op 2-0 op aangeven van Manhoef en in het verzet van Helmond gebroken. In de 55e minuut wordt Cullen onderuit gehaald en gaat de bal wederom op de stip. Wederom is Cullen trefzeker. Paar minuten later gaat de bal weer op de stip. Hands en dus mag Cullen weer aan treden en weer is hij succesvol vanaf 11 meter. In de blessuretijd mag Helmond dan scoren voor de eer. Met deze overwinning zijn we al 53 wedstrijden ongeslagen in de eredivisie. 

cLYSppA.png

Malik Tillman won de prijs voor Amerikaans voetballer van het jaar. Altijd mooi als 1 van jouw spelers zo'n prijs mag winnen niet waar. Gudmondsson werd uitgeroepen tot Zweeds verdediger van het jaar. Voor de wedstrijd tegen Utrecht krijgen we wel slecht nieuws want Cullen raakt gebleseerd op de training voor een aantal weken. En ook in de staff is er nog een verandering. 

pY06qTx.png

Kruiswijk gaat ons verlaten en wordt de nieuwe manager van onze satellietclub Roda JC. Hierdoor moesten wij weer op zoek naar een nieuwe assistent voor de beloften en kwamen uit bij Vitesse. Nicky Hofs wordt de vervanger van Kruiswijk. 

APj3CfK.png

Lyes Hoël kan als zijn voetbal carrierë niet van de grond komt altijd nog aan de slag als stand up comedian. FC Utrecht is de volgende tegenstander. Kensington is vrij bekende band die uit Utrecht komt. Ook Marianne Weber komt hier vandaan. Ook Kyteman komt hiervandaan. Een van de bekendste is natuurlijk Henk Westbroek. Genoeg muzikaal talent dus in de Domstad. Waar wij het vrij lastig hadden tegen de plaatselijke FC. Het is Kratzig die Mijatovic onderuit haalt in de 16 en de bal gaat weer eens op de stip. Geen Cullen dus , dus neemt Pepi zijn plaats in en die schiet ons op 0-1. In de blessuretijd van de eerste helft zet Herrera ons op 0-2. Hij scoort op aangeven van Tesic. In de tweede helft consolideren wij de wedstrijd om niet te veel krachten te verliezen voor de pot tegen Barca die er aankomt maar met nog een kwartier te spelen is het Jankto die scoort op aangeven van Ramselaar en het zo toch nog spannend maakt. De VAR maakt zich niet populair in Utrecht wanneer een lichte overtreding van Sauer niet tot een penalty leid voor de domstedelingen in de 90e minuut. 

iCrqkIj.png

Vervolgens komt Barcelona op bezoek. De ploeg uit de gelijknamige stad met natuurlijk de Sagrada Familia ( ook alleen van buiten al de moeite waard ( net als de taco bell er vlakbij :p ) ) Park Güell wat helaas niet meer gratis is te bezoeken ( had ik dat vorig jaar maar geweten ) Casa Batllo , La Rambla ( vond ik zeer tegenvallend al was de officiële Real Madrid store wel weer humor daar ) Port Vell de haven van Barca zeker een aanrader. En natuurlijk de Spaanse Arc de Triomf. Helaas wisten wij deze wedstrijd niet te winnen en zelfs geen punt er aan over te houden. Barca was niet eens zoveel beter maar wel een stuk scherper en doeltreffender. En wij waren gewoon niet goed genoeg. Een 0-3 was dan ook teletekst score maar onverdiend kon je het niet eens noemen. Er is dus nog zeker werk aan de winkel en het betekend ook onze eerste nederlaag en puntverlies dit seizoen

0V7J0M9.png

We sluiten af met een thuiswedstrijd tegen NAC. Uit Breda komt 1 van wereldsbeste en bekendste DJ's namelijk Tiësto oftewel Tijs Michiel Verwest. Daar mogen ze wel trots op zijn. En ook Corry Konings komt uit Breda ook geen kleine naam hoewel wel een heel andere genre natuurlijk. Er stroomt blijkbaar wat goeds door het water in Breda want ook DJ Hardwell komt hier vandaan. En wel is waar niet geboren maar wel lang woonachtig in Breda Vader Abraham.

Feest werd het echter niet voor de ploeg uit Breda in Groningen. Geen moment maakten ze kans op iets. De ploeg was vol revanche gevoelens het veld op gegaan na de nederlaag tegen Barca. Herrera onderscheote de bal op het middenveld die paste hem naar Tesic en zijn voorzet werd in de 6e minuut binnen geschoten door Mijatovic. Na een kwartier spelen werd Herrera gevloerd in de 16 en ging de bal op de stip. Geen probleem voor Pepi. Hierna kakte het spel even in. Maar het laaste kwartier was dan echt weer voor ons. Invaller en speler uit eigen jeugd Zeriouh ging goed door op de rechterflank en zijn voorzet komt bij Mijatovic die de bal keurig binnen kopt. Invaller Sousa zorgt voor de 4-0 op aangeven van Reis

PhgWIiT.png

stbXYrs.png

mnSgXfL.png

Na 15 wedstrijden zijn wij nog altijd zonder puntverlies en dat had ik niet verwacht. Ajax volgt op 11 punten hoewel Feyenoord nog op 8 kan komen. AZ , Heerenveen en PSV volgen daarna. Onderin blijft Twente het zwak doen en moeten dus weer echt rekening gaan houden met degradatie. Ook Helmond heeft het nu wat lastiger maar staan er nog wel goed voor. In de CL is de stand als volgt

wnvzyim.png

We staan er nog goed voor en ook Ajax staat nog bij de eerste 24. Ook Real Sociedad doet het weer keurig momenteel. Voor de rest niet hele verrassende namen toch?

cXxGGix.png

Zowel Sauer als Tesic worden genoemd als de nieuwe Golden Boy. Benieuwd of 1 van de twee hem ook echt weet te winnen. Heeft even geduurd maar mijn ogen zijn zo goed als hersteld dus kunnen we weer gaan fm'en en updaten

@MNie Helaas wisten we het net niet te redden maar de basis is er. Staan zeker een paar bekende namen tussen

@Marius Dat we er zo dicht bij waren betekend dat we op de goede weg zijn. En dat we alsnog mogen proberen om ons te plaatsen voor de Copa is alleen maar mooi

@delichris Het kon beide wedstrijden beide kanten op helaas net niet de onze. Zo best kunnen maar dan is de vertaling wel apart maar goed ik klaag niet

@De Raam Helaas is de eerste nederlaag een feit maar dat mag de pret niet drukken. Suriname is zeker een leuke sidejob benieuwd hoe ver ik er mee kan komen. Thx voor de mooie woorden

@Satioz @KayDeManaager thnx

@ElMarcos @Vlonkie @Daz @chrisje1993 

@Badmuts @Thomassje123 @Boyzone 

@Rykjvk1 @Cervantes 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @DutchClass22 @Lensherr @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra @Glenn08

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eJ9dZ9A.jpeg

En dan zijn wel al aangekomen bij de laatste maand van dit kalenderjaar. Een maand met drie competitiewedstrijden namelijk tegen PSV , RKC en Sparta en beker wedstrijd tegen Go Ahead en in de champions leauge spelen we uit tegen Napoli. We beginnen met een uidwedstrijd in Eindhoven tegen PSV. Wie Eindhoven zegt zegt Armand met zijn hit Ben ik te min. Een andere bekende artiest is Peter Koelewijn met de hit "Kom van dat dak af " onder de naam Gompie maakte hij de hit Alice who the f*ck is Alice. Ook rapper Fresku komt uit de Lichtstad, De topper op papier werd voor de neutrale supporter geen topwedstrijd. Wij neutralisereerden de wedstrijd en kwamen er twee keer goed uit wat twee treffers opleverden. 

Up0fb7j.png

In Waalwijk zijn er weinig bekende artiesten / bands te benoemen, Dus gaan we maar snel door naar de wedstrijd in het hoge noorden waar de Brabanders weinig hadden in te brengen. Een sterk spelend elftal met een zeer sterk middenveld was ruim de baas over de ploeg uit Waalwijk. Een uitenindelijke 4-0 was dan ook geen verrassing

3BXSfCK.png

Vervolgens gingen we op bezoek in Napels. Op papier een zware tegenstander maar al bij rust was de wedstrijd gespeeld. Het waren voornamelijk de terugkerende oud spelers als Pepi , Reis en Gudmondsson die zeer belangrjk waren deze wedstijd. Wij wisten boven ons uit te stijgen en met een 1-5 zetten wij een geweldig resultaat neer

oAQV2Wz.png

Een geweldige reeks in de competitie loopt een deukje op Spangen. Waar Sparta voor het eerst in de competite ons punten weet af te snoepen. Pakken nog wel een punt maar onze perfecte reeks komt wel ten einde

Mjteyax.png

Waar we  vorig seizoen nog penalty's nodig hadden om GAE uit te schakelen in de beker waren nu 90 minuten voldoende. Vooral Mijatovic was zeer belangrijk deze wedstrijd. Al met al een zeer goede maand dus

pRupJar.png

ovv20Bu.png

Feyenoord is onze volgende tegenstander in de beker en dus direct een zware tegenstander. 

Citaat

hebben wij laten gaan omdat we in mijn ogen een betere optie konden binnen halen met Jonathan Woodgate

Spoiler

IDBx3aJ.png

Voor het B team wisten wij een oud international te strikken namelijk niemand minder dan Ferdinand Vierklau . En daar bleef het niet bij want ook keeper Maarten Stekelenburg voegt zich bij onze staff. Wel voor het B team dat dan weer wel. Tussendoor werd onze U18 kampioen van de najaarscompetitie, 

M1xhr7N.png

OoEDQGD.png

KWSo9K8.png

Wij doen het momenteel het erg lekker al bljven Ajax en Feyenoord het zeer goed doen. Mogen dus echt niet verslappen. Met negen en tien punten verschil mogen wij absoluut niet klagen maar veel velies lijden die ploegen ook niet. Onderin is het lastig voor de ploegen in Brabant al is het vooral Volendam die het erg zwaar heeft

rnoZx0L.png

In de CL staan we er gewoon goed voor

@Marius We hopen momenteel mee te kunnen op het niveau van o.a Barca echter is dat nog niet het geval

@delichris Ajax en Feyenoord blijven in de buurt dus niets is nog zeker, 

@KayDeManaager @Satioz @Boyzone @MNie Thnx

@De Raam 

@ElMarcos @Vlonkie @Daz @chrisje1993 

@Badmuts @Thomassje123 @Boyzone 

@Rykjvk1 @Cervantes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

veqkvjg.jpeg

Januari al weer en dus is de transfermarkt geopend. Niet dat ik echt de behoefde voelde om mij hier echt in te mengen maar uiteindelijk kwamen er toch drie nieuwe spelers naar Groningen. De eerste gaat zeker geen basisspeler worden maar door een eerdere spelersupdate was ik benieuwd of hij nog speelde en dat deed hij en zijn contract liep af op 31/12. Hoop hem uiteindelijk bij de staff te kunnen halen en zal waarschijnlijk af en toe eens mogen ballen tegen de mindere tegenstanders dat hij dan ruim inzetbaar is is wel een voordeel. Heb het over niemand minder dan mister bekerfinale Albert Rusnak. 

Spoiler

zbbNkJy.png

Vervolgens kwam 1 van onze scouts met een buitenkansje. Voor nog een geen 14 miljoen konden wij een groot Nederlandstalig talent halen voor de AMR positie. Met Tesic hebben wij hier afgelopen zomer al een groot talent gehaald maar er achter is de spoeling redelijk dun. Met Zeriouh hebben we wel een speler uit de eigen jeugd die hier kan spelen maar die moet nog wel wat groeien om een serieuze concurrent te worden voor Tesic. Bij FC Utrecht weten wij Bjorn Menzo te halen voor 13, 75 miljoen. 

Spoiler

HeYROrQ.png

Tot slot kregen wij te horen dat er in Madrid ene Denso Kasius voor acht miljoen euro was op te halen. De 25 jarige rechtsback had 1,5 seizoen geleden voor 20,5 miljoen de overstap van AZ naar Real gemaakt maar kwam tot 11 competitie wedstrijden waarvan 4 als invaller. En mocht nu dus al voor minder dan helft van het aankoopbedrag weer vertrekken. En daar zeg ik geen nee tegen.

Spoiler

xV5YcOl.png

Het goede spel van ons was niet ongemerkt voorbij gegaan. En kwam er dus ook interesse in spelers en dan vooral in spelers die het liefst ook nog meer minuten wouden gaan maken. Million Manhoef die 1,5 seizoen geleden voor 5,5 miljoen werd gehaald vertrekt nu voor 17,75 miljoen naar Celta de Vigo. Hij heeft bij ons vooral de pech dat Gudmondsson het zo goed doet en met Larsen hebben wij nog een prima talent achter de hand dus als wij dan een prima winst kunnen maken zeggen ik geen nee. Hetzelfde geldt voor Ingvar Rafn Kristmansdottir ( Emil Breivik ) Hij kwam vorig seizoen voor bijna 10 miljoen over van Molde en gaat nu zijn geluk beproeven in China bij Shanghai Port voor 18,75 miljoen. Beide transfers kunnen nog oplopen met bonussen tot 21 miljoen. De echte klapper kwam uit Italië waar Napoli het clausule bedrag van Simon Adingra activeerde en die stond op 50 miljoen. Met Hiddink hebben wij al een ( betere ) speler en ook nog uit de eigen jeugd en Tillman kan ook prima hier speler en we hebben dus ook nog Rusnak voor in noodgevallen gehaald. Ik vind het dus een heerlijke deal. Er werd ook nog geoefend voor het echte werk weer actueel werd.

ZdnPwIg.png

We begonnen de eredivisie weer met een wedstrijd tegen Volendam. Een wedstrijd die wij vanaf het begin in handen hadden. En kwamen al vroeg op voorsprong door Tesic. Een vrije bal van Pranckus kwam via de lat voor de voeten van onze Belgische Serviër en die tikte de bal simpel over de lijn. Zo'n tien minuten na rust kopte Hiddink de 2-0 tegen de touwen op aangeven van een vrije bal van Andreou. Een magere maar simpele zege. Ideaal om het nieuwe jaar te starten. Menzo maakte zijn debuut als invaller. 

PrnT8dW.png

Vervolgens troffen wij Feyenoord in de Kuip voor de beker. En het werd vooral een zeer spannende en harde wedstrijd met vele gele kaarten over en weer. Na ongeveer een kwartier spelen pakten wij de leiding via Hiddink die knap binnenschoot op aangeven van Pranckus. Echter wisten wij niet echt afstand te nemen en hierdoor wist Feyenoord langszij te komen door Colombo een kwartier voor tijd. Musah ging er voor de Rotterdammers nog af in de 81e minuut met zijn tweede gele kaart. Maar profiteren konden wij niet in de slotfase en ook niet in de extra tijd. Strafschoppen moesten de beslissing geven. Feyenoord miste de 3e penalty terwijl wij foutloos bleven en zo mocht keeper Seimen ons naar de volgende ronde schieten met onze 5e strafschop en dat deed hij zeer koelbloedig.

pXVXpVf.png

2R4mgNr.png

In de kwartfinale treffen wij FC Utrecht. De volgende wedstrijd was er 1 voor de Champions League. Red Bull Salzburg kwam op bezoek. En die hadden beter thuis kunnen blijven want wij waren heer en meester. Toch duurde het tot in de tweede helft dat wij ons overwicht in doelpunten konden omzetten. Direct na rust was het dan toch raak , Mijatovic jaagt goed door en veroverd de bal en weet ook de keeper te verschalken. Met nog zo'n twintig minuten te spelen zet invaller Tillman ons op 2-0 op aangeven van Reis.

ke9Vsws.png

AZ is de volgende tegenstander in de Borg en die wisten ons spel behoorlijk lam te leggen. AZ was misschien zelf wel iets sterker dan ons maar juist dan is het belangrijk om zulke wedstrijden over de streep te trekken en dat lukte ons ook. Een treffer van Mijatovic in de 41 minuut op aangeven van Hiddink was voldoende voor de drie punten en hierdoor zijn we nu al 60 wedstrijden ongeslagen in de eredivisie. 

TLg01UR.png

Benfica was de laatste tegenstander in de groepsfase van de CL en die hadden blijkbaar de beelden van AZ goed bekeken want het scheelde niet veel of wij hadden voor de tweede maal verloren in de Champions League. En onverdiend had ik dat niet kunnen noemen want de Portugezen was qua kansen beter. Wij mochten de bal hebben maar waren daarin niet gelukkig. Op de counter waren de Portugezen wel degelijk gevaarlijk en kwamen na iets meer dan uur spelen dan ook verdiend op voorsprong door Cabral. In de laatste minuut wisten wij een tweede nederlaag te voorkomen doordat Tillman goed druk zet en de bal weet te veroveren. Hij ziet Hiddink goed mee lopen en zijn pass was op maat. Hiddink schuift de bal onder de keeper door en zorgt zo voor de 1-1.

EKyXlU5.png

Ge5T2ID.png

We eindigen hierdoor als 7e en ontlopen zo net als vorig seizoen de tussenronde. Sociedad heeft weer een zeer sterke poulefase achter de rug. Voor de rest zijn het wel de bekende namen. Al is Haugesund misschien wel een verrassing als nummer 24. Tot slot mochten wij deze maand nog maals afreizen naar Rotterdam voor een ontmoeting met Feyenoord. Aangezien de laatste paar wedstrijden moeizaam gingen besloten om de andere tactiek maar weer eens te proberen en dat pakte goed uit. Met het debuut van Kasius als rechtsback die het prima deed wisten wij met 0-2 te winnen en vooral onze Xg was weer een stuk beter dan de laatste wedstrijden. En als je al in de 6e minuut mag aanleggen vanaf 11 meter helpt dan ook zeker mee. Cullen scoort dit kadotje en als dan een treffer van Colombo in de 41e minuut wordt afgekeurd en je even later door een eigen treffer op 0-2 komt is dat helemaal lekker Thee drinken. In de tweede helft komen wij niet in de problemen en spelen de wedstrijd rustig uit. 

189Ozbc.png

ZLC2mAN.png

EqLrd0K.png

Ondanks weer een heerlijke maand in de competitie ( negen punten en geen tegentreffer ) is het gat maar negen punten met de ploeg uit de hoofdstad, Een leuk gat maar niet zo groot dat we kunnen freewheelen want gemakellijk gaat het lang niet altijd. Feyenoord en AZ lijken wel te zijn afgehaakt. Onderin lijkt Volendam het wel te hebben opgegeven en moet Twente zich wederom echt zorgen gaan maken

@MNie Ik klaag niet

@delichris Zie hier boven ik klaag niet haha

@Vlonkie ty

@Marius Als het dan puntverlies is dan maar tegen de ploeg uit Rotterdam

@Daz Ik mag zeker niet klagen

@KayDeManaager @Satioz @Rykjvk1 Thnx

@Boyzone @De Raam @ElMarcos @chrisje1993 @Badmuts @Thomassje123 

@Rykjvk1 @Cervantes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie leuke spelers gehaald hoor. Bij mij is Menzo niet zo'n goede speler. Ik ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen bij je. De uitslagen zien er ook weer goed uit en je mag in de CL de tussenronde overslaan en dat is wel lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DwNRrNM.jpeg

Februari was een korte maand met maar drie of  vier wedstrijden ( offiicieel 5 maar ik tel 29 februari mee met maart ) 

We beginnen de maand met een bekerwedstrijd tegen Utrecht in Utrecht daarna komen er twee competitie wedstrijden tegen Heerenveen en Zwolle en eventueel nog een volgende bekerwedstrijd. We beginnen dus met de bekerwedstrijd in en tegen Utrecht

Utrecht heeft inmiddels de beschikking over een ex Groningen spits namelijk Thijs Dallinga. En dat was een ware plaag voor onze verdediging. Binnen een half uur had hij twee keer gescoord en stond Utrecht er goed voor. Op slag van rust komen wij terug in de wedstrijd via Cullen op aangeven van onze Rus en direct na rust staan wij al gelijk via ex Utrecht speler Menzo. Tien minuten na rust schiet Menzo ons op voorsprong en is hij al elke cent weer waard. Na iets meer dan een uur gespeeld te hebben is het opnieuw Dallinga die scoort en in het komende half uur werd er niet meer gescoord. Ook in de verlenging niet en dus penalty's de beslissing brengen en die wisten wij beter te nemen

Ximbiyi.png

2jVJkKf.png

In de halve finale treffen wij dus NEC later deze maand. In de competitie is het dus Heerenveen die onze volgende tegenstander is. En tegen de Frienzen besloot ik de boel weer eens om te gooien en over te gaan op onze andere tactiek. En dat pakte z

eer goed uit. Beide spitsen wisten te scoren op aangeven van onze rechtsbuiten Tesic. Pepi en Mijatovic mochten dus juichen. Twee assistst van Herrera zorgde ervoor dat Tillman en Mijatovic weer konden scoren, En zo stond het met rust al 4-0 en was de buit al binnen. Na rust zorgde Tesic voor de 5-0 en mocht Cullen er op het eind nog 6-0 van maken, Heerlijke overwinning in de derby van het noorden

QYjAQ9y.png

Uit in Zwolle waren we heer en meester maar bleef de score uit. In de blessure tijd van de eerste helft was het Tillman die ons op voorsprong zette. De pas kwam van Herrera. Die aan een sterk seizoen bezig is. In de 77e minuut werd een treffer van invaller Pepi nog afgekeurd door de VAR. Een krappe zege is ook een zege

NJsm75V.png

In de halve finale van de beker nemen wij het op tegen NEC uit Nijmegen. Al binnen het kwartier staan wij op 0-2 door Tesic die scoort via een kopbal op aangeven van Gudmondsson en Leite die raak kopt na een korte corner op aangeven van Mijatovic. Wanneer Hiddink dan vijf minuten voor rust ook nog een vrije bal tegen de netten jaagd is de buit binnen. Zo'n tien minuten na rust kopt Tesic de 0-4 binnen en is de 1-4 van Ramon er 1 voor de statistieken

sil3wAW.png

fBLoOgX.png

PfDXY7u.png

We blijven er goed voor staan en hebben alles in eigen hand. NEC doet brutaal mee met de bovenste plekken. Onderin is het billen knijpen voor zeker Volendam maar ook voor Twente

0Jfe1Yk.png

In de CL worden we gekoppeld aan Rennes waar Rejczyk sinds januari contract speler is. Gaat een leuke ontmoeting worden. 

@delichris Menzo is inmiddels Nederlands international of dat er mee te maken heeft dat ik hem ook voor Suriname kan oproepen sluit ik niet uit. Maar is hier een leuke buitenspeler die ik er goed bij kan hebben

@Marius De beker is best pittig op de een of andere manier

@Daz Het was zeker een record en we verlengen het momenteel per wedstrijd

@Satioz  @ElMarcos @rich ruzzian @KayDeManaager thnx

@MNie @Vlonkie 

@Rykjvk1 

@Rykjvk1 @Cervantes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HfsCd6p.jpeg

En dan is het al weer maart. Een drukke maand met de dubbele ontmoeting tegen Rennes. En stonder er maar liefst zes wedstrijden in de competitie op het programma. Namelijk tegen Willem II , Ajax en Vitesse en tegen NEC , Cambuur en FC Twente. Een lekker druk maandje dus. Vooraf tegen de uitwedstrijd tegen Rennes kwam Rejczyk nog in het nieuws dat hij veel respect voor mij had. Als dat echt zo was dan had hij inmiddels wel voor ons gespeeld en dus wil ik maar al te graag winnen van Rennes en hem. We beginnen dus met de uitwedstrijdstrijd voor de CL officieel nog in februari maar de 29e telt als maart bij mij. Het werd een spannend potje in Frankrijk

Waar de thuisclub op 1-0 komt in de 10e minuut door Blas. Na een half uur spelen komen wij langszij wanneer Tesic de bal goed voorgeeft en Mijatovic raak kan koppen. Vlak na rust pakken wij enigzins tegen de verhouding in de voorspprong wanneer Herrera de bal goed doorspeelt op Pepi en die schiet knap binnen. Rennes geeft weer wat extra gas en komt in de slotfase langszij door wederom Blas. Toch mogen de uitfans en dus wij juichen wanneer invaller Larsen de bal pamklaar legt voor medeinvaller Menzo en diep in blessuretijd maakt hij de 2-3 en dat is een mooie uitslag voor de return

PHBMVog.png

Tussen de wedstrijden met Rennes stond de thuiswedstrijd tegen Willem II op het programma. Al snel stonden wij op voorsprong toen Paulsen uit een korte corner van Pranckus de 1-0 tegen de touwen schiet. Halverwege de eerste helft verdubbeld Hiddink de score uit een vrije bal en vlak voor tijd mag Herrera de 3-0 aantekenen op aangeven van invaller v/d Boomen. 

iNb8ltF.png

Met een mooie uitslag in Rennes beginnen we vol goede moed aan de return. Een zeer gelijkopgaande wedstrijd die wordt geopend door jawel Rejczyk die na 17 minuten de 0-1 maakt. In de blessure tijd van de eerste helft komen de Fransen zelfs op 0-2. Gouiri scoort op aangeven van Rejczyk. Vlak na rust lijken wij de aansluitingstreffer te maken door Mijatovic maar stond net buitenspel.. Tien minuten later is het wel raak door helaas wel weer voor de Fransen. Gouiri maakt er zelfs 0-3 van. Uur gespeeld 0-3 lijkt wel over maar dan.... Vijf minuten na de 0-3 krijgen wij een strafschop en Tillman weet wel raak met zulke kansen. Zes minuten later is het al weer 2-3 wanneer Mijatovic raak kopt op aangeven van Hiddink. Tien minuten nog en de bal gaat weer op de stip. Wederom is het Tillman die rustig blijft en zo staat het 3-3. In de laatste minuut weten wij zelfs de overwinning uit het vuur te slepen wanneer Mijatovic raak schiet na een goede voorzet van Hiddink. Het moest van ver komen maar we weten Rejczyk en co toch naar huis te sturen

90b3kvu.png

vncFI87.png

In de kwartfinale treffen wij FC Porto een loting met perspectief. Kon echt wel erger maar makkelijk zal het zeker niet worden. Vervolgens mogen wij naar Amsterdam voor de uitwedstrijd tegen Ajax. En sorry neutrale fans wat was dit een slechte wedstrijd. Wat wij wel goed deden was Ajax compleet te neutraliseren maar kwamen zelf ook weinig tot voetballen toe. Toch gingen de punten mee naar het hoge noorden door een doelpunt diep in blessuretijd door twee spelers die zijn terug gekeerd naar Groningen. Invaller Rusnak legde de bal goed af op Gudmondsson en zijn schot was onhoudbaar

ciAuvWE.png

Zo lastig als het in Amsterdam ging zo makkelijk leek het in Arnhem te gaan als je alleen de einduitslag zou meepakken. Een 1-5 is toch een uitslag die er staat. Toch zou een Co Adriaanse het hebben over scorebord journalistiek en zou hem geen ongelijk kunnen geven. Want Vitesse deed zeker mee en wij hadden het geluk dat wij ze wel maakten en hun niet. Zeker aangezien de 1-0 werd afgekeurd. Via Hiddink die als rechtsbuiten mocht spelen kwamen we voor rust op 0-1. Via Tillman en Mijatovic liepen we uit naar 0-3. Vitesse deed nog wat terug maar in de slotfase was het Rusnak en wederom Mijatovic die voor de 1-5 zorgden. Tja ook dit soort wedstrijden heb je nodig in een seizoen

HCE9ZdZ.png

Tegen NEC waren we heer en meester maar leken wij zomaar tegen onze eerste nederlaag aan te lopen. Oud Groningen speler Sverko maakte namelijk de 0-1 in de 28e minuut uit een corner en veel van onze kansen werder vakkundig gemist. En deze 0-1 stond heel lang op het bord... Pas vijf minuten voor tijd zorgde invaller Pepi voor de 1-1. Diep in blessurtetijd ging de bal op de stip en zorgde Tillman dat de drie punten gewoon naar ons gaan. Maar het was wel even zweten zeg

Isxn4B1.png

HjWwgjK.png

Na deze wedstrijd wisten wij het contract met Tillman te verlengen. En dus de clausule van 35 miljoen er uit te slopen. Waar ik zeer tevreden mee ben. Vervolgens spelen wij in Leeuwarden tegen Cambuur en daar weten wij zonder veel problemen te winnen met 0-3. Leite zet ons op voorsprong door een kopbal uit een corner en via Gudmondsson en Mijatovic word de eindstand bereikt. 

GsniDNm.png

Tot slot spelen wij tegen het tegenvallende Twente dit seizoen en de Tukkers konden ons geen moment in de problemen brengen. In de 38e minuten komen wij op 1-0 door een kopbal van Mijatovic op aangeven van Gudmondsson. Zeven minuten na rust is het Pranckus die ons vanaf 11 meter op 2-0 zet. Even later is het Kasius die scoort nadat Pranckus de bal op de lat had gekopt. En Hiddink zet de 4-0 op het bord uit een mooie vrije trap. 

TsTsM0V.png

src92z1.png

Met alleen maar overwinningen mogen we zeker niet klagen. En kunnen we dus spreken over een heerlijke maand

SGpUrQ5.png

De titel lijkt nog maar een kwestie van tijd terwijl de traditionele top 3 inmiddels terug is behalve gerekend te hebben op ons. Onderin lijkt Volendam wel klaar te zijn en moet Twente wederom rekening houden met een degradatie. Ook Helmond moet na twee jaren er serieus rekening mee houden

aJS4dVB.png

In de beker nemen we het op tegen ADO den Haag in de finale. Op papier een makkelijke tegenstander maar juist in de beker hebben wij het vrij lastig dit seizoen. Toch zou dit geen probleem mogen zijn normaal gesproken.

BfqYCB4.png

Tesic is uitgeroepen tot de beste nxt gen van dit jaar en daar zijn we maar al te trots op zeker aangezien de nummer 2 gewoon uit onze eigen jeugd komt namelijk Mike Hiddink. 

@MNie Een trekker op stoom is niet te stuiten

@Marius We scoren er lekker op los. De beker  is verhaal apart dit jaar en in de CL zijn we door weinig te klagen dus

@delichris Afrekenen met ADO en die dubbel is er

@Daz We blijven heerlijk presteren. Rennes was spannend maar hebben ze verslagen

@Boyzone @Satioz @KayDeManaager 

@ElMarcos @rich ruzzian @Vlonkie @Rykjvk1 

@Rykjvk1 @Cervantes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites