Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

Zit ondertussen in m'n 15e seizoen, en een redelijk gedeelte van de spelers die ik in de beginfase van de game gehad heb zijn ondertussen met pensioen. Even door de hele lijst aan spelers doorgescrolled, en toch nog wat ex-spelers gevonden die toegevoegde waardes zijn voor de staf :D

image.png.f5adbc1b04ccbc7a1a9e51004c000c17.png

edit; En dit zijn ook altijd leuke berichten :D

image.png.552b395e3dfea622112e104bd29d9c45.png

bewerkt door TheRealOne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei TheRealOne:

Zit ondertussen in m'n 15e seizoen, en een redelijk gedeelte van de spelers die ik in de beginfase van de game gehad heb zijn ondertussen met pensioen. Even door de hele lijst aan spelers doorgescrolled, en toch nog wat ex-spelers gevonden die toegevoegde waardes zijn voor de staf

image.png.f5adbc1b04ccbc7a1a9e51004c000c17.png

edit; En dit zijn ook altijd leuke berichten

image.png.552b395e3dfea622112e104bd29d9c45.png

Hoe deed jij het de eerste seizoenen met Hoek qua inkomende transfers? Ik merk nu echt - begin seizoen 5 met Vitesse - dat er gewoon geen goede Nederlanders haalbaar zijn. Ik kom op 't niveau Danjuma/Kluivert uit. De echte top met De Ligt/Frenkie/Xavi Simons willen niet komen en alles daaronder is eigenlijk kut. Kortom: welkom vreemdelingenlegioen. Heb nu alleen Owusu-Oduro, Wieffer (bank), Naci (in belangstelling van meerdere clubs) & verder wat jonge regens. Hilgers en Rensch zojuist verkocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-12-2023 om 14:44 zei Copywriter:

Ik heb een xml file voor je er bij gedaan. Je moet deze even bewerken met een teksteditor (Mac)  of kladblok (Windows) om jouw gegevens te veranderen. "ElPrincipito"  verander je in de naam van je foto. Het id r-2002066364 verander je in je eigen id welke je terug kan vinden in het spel wanneer je jouw managerprofiel pagina opent. 

De xml file en je foto stop je in een map die je een willekeurige naam geeft en plaats in je graphics map. 

config.xml 659 B · 3 downloads

Is er weer wat veranderd na de patch van dit weekend/gisteren? 

Hij werkt niet meer. Heb het R nummer veranderd gezien een nieuwe game maar ik krijg nu geen foto te zien? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Thierryvane:

Hoe deed jij het de eerste seizoenen met Hoek qua inkomende transfers? Ik merk nu echt - begin seizoen 5 met Vitesse - dat er gewoon geen goede Nederlanders haalbaar zijn. Ik kom op 't niveau Danjuma/Kluivert uit. De echte top met De Ligt/Frenkie/Xavi Simons willen niet komen en alles daaronder is eigenlijk kut. Kortom: welkom vreemdelingenlegioen. Heb nu alleen Owusu-Oduro, Wieffer (bank), Naci (in belangstelling van meerdere clubs) & verder wat jonge regens. Hilgers en Rensch zojuist verkocht.

Op het begin waren veel Nederlandse spelers direct een aanwinst, omdat ik daarvoor op amateur niveau zat. Veel transfervrije talenten die niet waren doorgebroken bij de topclubs opgehaald (Misehouy, Mastoras, Rambocus o.a.). Nu loop ik een beetje tegen hetzelfde probleem aan als jou. De grote talenten die een toevoeging zouden zijn, moeten meestal 50 miljoen of meer kosten (zitten bij de concurenten, en als je informeert verhogen ze de prijs vaak naar een miljoen of 70, omdat ze niet aan de concurrent willen verkopen). Zelfs voor een groot talent wat bij Willem II voetbalde moest ik bijna 20 miljoen voor neerleggen. 

Ik probeer nu daarom alle Nederlanders die uit de jeugd komen en ook maar een beetje kunnen voetballen te behouden en te ontwikkelen. Normaal is mijn regel dat wanneer een speler weg wil, ik 'm laat gaan. Maar m'n Nederlandse zelfopgeleide spelers mogen niet weg ;c Of ik verkoop ze door met een terugkoopprijs erbij, als het om wat mindere talenten gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Hebben meer mensen last om de spits ECHT aan het scoren te krijgen?

Ik nu al in een game of 3 dat ik het niet voor elkaar krijg om een spits richting de 30 competitiegoals te krijgen. 

Niet echt, al is dat mijn vooruitgeschoven spelmaker.

image.thumb.png.e40c871937b334138f396bc29fab6ca7.png

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ElPrincipito:

Is er weer wat veranderd na de patch van dit weekend/gisteren? 

Hij werkt niet meer. Heb het R nummer veranderd gezien een nieuwe game maar ik krijg nu geen foto te zien? 

Ik heb het spel nog niet aan gehad want ik heb nachtdienst en dan weinig fut.  Als i tijd heb zal ik er even naar kijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er een mod waarmee het WK voor clubs blijft zoals het is met 7 deelnemers in december? Vind dat nieuwe format niet heel fijn. Kan er op internet en in de workshop helaas alleen eentje vinden voor FM22. Zo nee, is het makkelijk om dit zelf aan te passen? Waarbij een kleine kanttekening wel is dat ik nog nooit met de pre game editor heb gewerkt en ik niet extreem handig ben met dat soort dingen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine vraag; hoe kun je staf aannemen voor je eigen 2e elftal als het een 'sattelietclub' betreft? Standard 2 speelt een klasse lager. Ze hebben heel weinig trainers en dat is zonde. Bij FM20 lukte het mij nooit dit aan te passen. Kan dat wel nu met FM24? als ik verantwoordelijk ben kan ik gen vacature uitzetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Hebben meer mensen last om de spits ECHT aan het scoren te krijgen?

Ik nu al in een game of 3 dat ik het niet voor elkaar krijg om een spits richting de 30 competitiegoals te krijgen. 

Nee niet echt eigenlijk.

Dit is Santi vorig seizoen e5dc45017e65bc0e5dc7273800ff34f5.png
https://gyazo.com/e5dc45017e65bc0e5dc7273800ff34f5

En dit is huidige seizoen

dc200d2e089a1b4afdabb3806fbbdd00.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei ElPrincipito:

Held. Ik heb het nu een aantal keer geprobeerd maar ik zie niets. Er veranderd dus wel wat maar hij pakt niet de afbeelding. 

Bij mij is er niet veranderd zie printscreen. Heb je een check gedaan of de id overeenkomen met de id in het spel?

Als voorbeeld mijn regen heeft als id r-2002072572 en de png afbeelding die ik gebruik r-2002072572.png.

De xml regel zou er dan als volgt uit moeten zien:

<record from="r-2002072572" to="graphics/pictures/person/r-2002072572/portrait"/>

Veel gemaakte fouten zijn:

Afbeelding van de speler is jpg ipv png alleen png werkt

Afbeelding is PNG met hoofdletters, alleen png kleine letters werkt in het spel

Er ontbreekt iets in de xml file, als er bijv maar 1 haakje ontbreekt werkt het niet. 

Schermafbeelding2023-12-13om14_12_00.thumb.png.b415957e95b3e998247dddf21cab537d.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Kyrill:

Bij mij janken spelers meer in FM in mijn inbox/meetings dan dat ze janken op het veld:cab::mrgy:

Hoe heb je je selectie opgebouwd qua elftalstatus van de spelers? Met de vele grote namen die jij aantrekt kan ik me voorstellen dat er wel wat op de bank zitten die verwachten basis te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei bas huijsmans:

Hoe heb je je selectie opgebouwd qua elftalstatus van de spelers? Met de vele grote namen die jij aantrekt kan ik me voorstellen dat er wel wat op de bank zitten die verwachten basis te zijn

Hahahaha ja dat had ik toen nog niet gemeld, dat is precies het geval ja haha.

Ik heb schijt ik heb oa  Evan Ferguson de nummer 3 beste speler in de wereld, in mijn save Important Player afgepakt haha :D

Bayern en PSG willen hem al bijna 3 jaar hebben.

Ik heb het nu zo staan(nadat ik gisteren of vandaag al flink wat mensen lagere status heb gegeven) & Mijn dynamics erbij:

Ik heb nu dus zelfs Bastoni die helaas maar zelden 4 CA is, maar wel sinds seizoen 1 voor 218 miljoen gekocht(en nog steeds mijn duurste aankoop nog altijd) status van Impact Sub gegeven, zegt genoeg rigoreus heb aangepast. Sanusi is on loan van Newcastle die kan ik niet van Important Player afhalen.

20231213161823_1.jpg

20231213161836_1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites