TheRealOne Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 Net voor de finale van de CL. Kut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Netzwerk Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 Quasi zeker van de play-offs in seizoen 2! Nog Bayer Leverkusen en Real Madrid. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 Ik heb gewoon een doelsaldo van +109 na 21 wedstrijden 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 (edited) Als jullie een spel opstarten, welke competities steken jullie er dan in. En worden de spelers geladen bij "alleen kijken"? Want ik merk dat als ik competities wegdoe voor game performance dat ik het gevoel te heb dat de database v/d spelers te klein is. En doe ik er te veel, dan gaat het te traag. Is "alleen kijken" voor bvb. Bulgaarse eerste klasse dan een optie? Of voor Braziliaanse, Colombiaanse en Argentijnse competities voor hun talenten en regens? En enig idee welke tactieken jullie ongeveer gebruiken voor lager gepositioneerde teams (in lagere divisies). Hoger lukt wel. Maar lager lukt mij niet in de laatste FMs. Nochtans al verschillende dingen geprobeerd (defensief, offensief, counter, balbezit). En eens je een losing streak hebt, kan je maar beter afsluiten want dan krijg je niet meer recht. Ik heb heel zelden in FM een Win-Loss-Win-Loss-Win-Loss reeks, ofwel verlies je ofwel win je continu. Edited December 10, 2023 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 10 minuten geleden zei Laki: Als jullie een spel opstarten, welke competities steken jullie er dan in. En worden de spelers geladen bij "alleen kijken"? Want ik merk dat als ik competities wegdoe voor game performance dat ik het gevoel te heb dat de database v/d spelers te klein is. En doe ik er te veel, dan gaat het te traag. Is "alleen kijken" voor bvb. Bulgaarse eerste klasse dan een optie? Of voor Braziliaanse, Colombiaanse en Argentijnse competities voor hun talenten en regens? En enig idee welke tactieken jullie ongeveer gebruiken voor lager gepositioneerde teams (in lagere divisies). Hoger lukt wel. Maar lager lukt mij niet in de laatste FMs. Nochtans al verschillende dingen geprobeerd (defensief, offensief, counter, balbezit). En eens je een losing streak hebt, kan je maar beter afsluiten want dan krijg je niet meer recht. Ik heb heel zelden in FM een Win-Loss-Win-Loss-Win-Loss reeks, ofwel verlies je ofwel win je continu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 Het gaat niet zo lekker met AZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 Niet alleen hebben we afgelopen seizoen de 4e plek geplakt. Het heeft er alle schijn van dat we deze voor een 2e seizoen op rij gaan vasthouden. Duitsland is namelijk uitgeschakeld. De enige die het mij nog lastig kan maken is Frankrijk maar ik moet gewoon de finale van de Europa League zien te halen en dan komt het wel goed 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias. Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 Was te verwachten natuurlijk. Hopelijk zorgt dit niet voor een neerwaartse spiraal nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 (edited) @Thomassje123 Ik ben ook begonnen in San Marino, maar dan in FM24. Het eerste seizoen zit er al op. Dus volgend jaar mogen we Europa in! Als jij nog bepaalde tips hebt, dan hoor ik dat natuurlijk graag! Ook al doe jij het in een andere FM. Edit: Wat een vetpot Edited December 10, 2023 by MisterX 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 6 minuten geleden zei MisterX: @Thomassje123 Ik ben ook begonnen in San Marino, maar dan in FM24. Het eerste seizoen zit er al op. Dus volgend jaar mogen we Europa in! Als jij nog bepaalde tips hebt, dan hoor ik dat natuurlijk graag! Ook al doe jij het in een andere FM. Edit: Wat een vetpot Veel geduld hebben eigenlijk, meer kan ik er niet over zeggen. In eerste instantie is het zoals elke ander save, jij probeert de grootste te worden en ver in Europa te komen. Na een seizoen of 10 kun je misschien gaan denken aan het verhuren van spelers aan andere clubs. De talentenlijst is hier voor heel belangrijk. In het begin zullen de andere clubs op het gebied van transfers niks doen dus alles komt op jou aan. Maak je team groot in Europa en je zal vanzelf stijgen op de coëfficiëntenlijst. De 15e plaats daar is het kantelpunt Succes! Spoiler Spelers uitlenen aan andere clubs Spoiler En kijk even hier naar, deze zijn in FM 24 nog steeds van toepassing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 1 uur geleden zei Thomassje123: Niet alleen hebben we afgelopen seizoen de 4e plek geplakt. Het heeft er alle schijn van dat we deze voor een 2e seizoen op rij gaan vasthouden. Duitsland is namelijk uitgeschakeld. De enige die het mij nog lastig kan maken is Frankrijk maar ik moet gewoon de finale van de Europa League zien te halen en dan komt het wel goed Job = done. 2 seizoenen achter elkaar 4 clubs in de CL 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 1 uur geleden zei Thomassje123: In eerste instantie is het zoals elke ander save, jij probeert de grootste te worden en ver in Europa te komen. Na een seizoen of 10 kun je misschien gaan denken aan het verhuren van spelers aan andere clubs. De talentenlijst is hier voor heel belangrijk. In het begin zullen de andere clubs op het gebied van transfers niks doen dus alles komt op jou aan. Maak je team groot in Europa en je zal vanzelf stijgen op de coëfficiëntenlijst. De 15e plaats daar is het kantelpunt Ik heb wel een aangepaste database gevonden die er voor zou moeten zorgen dat andere clubs wat actiever zijn op de transfermarkt, maar daardoor worden het wel allemaal vreemdelingenlegioenen. Ik heb een test-simulatie gedaan om te zien hoe het uit pakt, maar vervolgens zag ik dus allerlei spelers uit de meest obscure landen. Zuid Soedan, Nieuw-Caledonië, Guinee-Bissau, Salomonseilanden, Samoa, Sao Tomé en Principe, ... Allemaal landen die ik nu na 1 seizoen al tegen kom bij andere teams. Hopelijk zorgt dat wel dat de tegenstander een beetje mee komt. Al vermoed ik op basis van mijn eerste seizoen van niet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 (edited) 3 minuten geleden zei MisterX: Ik heb wel een aangepaste database gevonden die er voor zou moeten zorgen dat andere clubs wat actiever zijn op de transfermarkt, maar daardoor worden het wel allemaal vreemdelingenlegioenen. Ik heb een test-simulatie gedaan om te zien hoe het uit pakt, maar vervolgens zag ik dus allerlei spelers uit de meest obscure landen. Zuid Soedan, Nieuw-Caledonië, Guinee-Bissau, Salomonseilanden, Samoa, Sao Tomé en Principe, ... Allemaal landen die ik nu na 1 seizoen al tegen kom bij andere teams. Hopelijk zorgt dat wel dat de tegenstander een beetje mee komt. Al vermoed ik op basis van mijn eerste seizoen van niet... Dat is juist goed, dat was bij mij het grootste probleem. Bijna alleen maar binnenlandse transfers. Er is als het goed is een regel dat je 1 San Marinees altijd op het veld moet hebben. Bij mij in FM 22 moeten dat er zelfs 2 zijn Transfer AI is 1 van mijn meest irritante dingen in mijn save. In FM 24 zou deze beter moeten zijn. Daarom ben ik nu ook een beetje aan het speedrunnen in mijn game Edited December 10, 2023 by Thomassje123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 3 minuten geleden zei Thomassje123: Er is als het goed is een regel dat je 1 San Marinees altijd op het veld moet hebben. Bij mij in FM 22 moeten dat er zelfs 2 zijn De data update die ik heb gevonden is niet geheel realistisch en heeft op dit vlak enige vrijheid genomen door die regel niet in te bouwen. Clubs kunnen dus zo veel buitenlanders opstellen als ze willen. Ik vermoed alleen dat ik de eerste paar jaar enorm veel last ga krijgen van geen home grown spelers tijdens Europees voetbal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 2 minuten geleden zei MisterX: De data update die ik heb gevonden is niet geheel realistisch en heeft op dit vlak enige vrijheid genomen door die regel niet in te bouwen. Clubs kunnen dus zo veel buitenlanders opstellen als ze willen. Ik vermoed alleen dat ik de eerste paar jaar enorm veel last ga krijgen van geen home grown spelers tijdens Europees voetbal. Ik sta 4e met San Marino op de coëfficiëntenlijst. Niks daar aan is realistisch Nee zonder gein, gewoon spelen zoals jij het het leukst vind Ik heb die regel er juist in gehouden voor iets meer uitdaging. Soms heb ik wel eens last van die regel hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 16 minuten geleden zei Thomassje123: Ik sta 4e met San Marino op de coëfficiëntenlijst. Niks daar aan is realistisch Nee zonder gein, gewoon spelen zoals jij het het leukst vind Ik heb die regel er juist in gehouden voor iets meer uitdaging. Soms heb ik wel eens last van die regel hoor De data update had nog wat dingen veranderd. Eentje rondom tv geld in de toekomst. Dat zou nu meer mee moeten groeien door hoe het ingeregeld is. Vooral handig voor andere clubs, zodat die ook wat meer geld krijgen. Eenmaal in Europa is geld waarschijnlijk al snel geen issue meer voor mij, maar vast nog wel voor andere clubs. Ze hadden ook meteen alle clubs prof gemaakt. Dat leek me echter niet zo passend. Dus dat heb ik maar teruggedraaid. Laat alle clubs maar een voor een prof worden zodra de competitie groeit. Aan de reputatie van clubs ofzo is niets veranderd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 (edited) 3 uur geleden zei Thomassje123: Dat is inderdaad een video die mijn vraag exact beantwoordt. Die "advanced option" kende ik nog niet. Enorm helpvol. Ik ga morgen een nieuwe game starten en eens kijken of ik een goede balans vind, maar dat gaat ervoor zorgen dat ik niet elke league ga moeten selecteren om een deftige db te hebben. Dank je wel. Ik denk voor flavor dat je toch wel de grote 5 competities, Portugal, Griekenland, Belgie, Nederland en Turkije moet actief heb staan (en misschien Oostenrijk-Zwitserland-Schotland en DK/NO/ZW, misschien PO/CZ/RO afh. van of het dan al te veel is). Maar de rest kan ik dan eruit doen. Belangrijkste is inderdaad de competities waarin je speelt (tot beneden) in detail. Edited December 10, 2023 by Laki 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 1 minuut geleden zei Laki: Dat is inderdaad een video die mijn vraag exact beantwoordt. Die "advanced option" kende ik nog niet. Enorm helpvol. Ik ga morgen een nieuwe game starten en eens kijken of ik een goede balans vind, maar dat gaat ervoor zorgen dat ik niet elke league ga moeten selecteren om een deftige db te hebben. Dank je wel. Ik denk voor flavor dat je toch wel de grote 5 competities, Portugal, Griekenland, Belgie, Nederland en Turkije moet actief heb staan (en misschien Oostenrijk-Zwitserland-Schotland en DK/NO/ZW, misschien PO/CZ afh. van of het dan al te veel is). Maar de rest kan ik dan eruit doen. Belangrijkste is inderdaad de competities waarin je speelt (tot beneden) in detail. Belangrijkste is dat buiten Europa veel regens blijven spawnen en met dit gebeurt dat ook. Ik heb zelf alleen de competitie van San Marino en Italië aan staan. Lekker snel en ik heb alsnog een grote database net alsof ik alle competities aan heb gezet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 (edited) 5 minuten geleden zei Thomassje123: Belangrijkste is dat buiten Europa veel regens blijven spawnen en met dit gebeurt dat ook. Ik heb zelf alleen de competitie van San Marino en Italië aan staan. Lekker snel en ik heb alsnog een grote database net alsof ik alle competities aan heb gezet Ja, dat is heel handig. Nog een vraagje, omdat je enkel Italië en San Marino hebt aan staan. Zie je dan afbrokkeling van de competities die je niet hebt aanstaan bijvoorbeeld in Europa. Met San Marino is dat natuurlijk de bedoeling dat je beter wordt, maar zie je bijvoorbeeld Italie nog beter worden en de Serie A dominant worden of die clubs domineren in Europa? EDIT: Zie nu wel dat je de coefficientenlijst gepost hebt, maar toch een (kleine/ietwat) verbetering voor Italie te zien denk ik. Consequent beter dan Spanje bijvoorbeeld, en bijna dubbel zo goed als Frankrijk en Duitsland dat beiden naar Portugal-Nederland-Belgie niveau afzakken. Edited December 10, 2023 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 3 minuten geleden zei Laki: Ja, dat is heel handig. Nog een vraagje, omdat je enkel Italië en San Marino hebt aan staan. Zie je dan afbrokkeling van de competities die je niet hebt aanstaan bijvoorbeeld in Europa. Met San Marino is dat natuurlijk de bedoeling dat je beter wordt, maar zie je bijvoorbeeld Italie nog beter worden en de Serie A dominant worden of die clubs domineren in Europa? EDIT: Zie nu wel dat je de coefficientenlijst gepost hebt, maar toch een (kleine/ietwat) verbetering voor Italie te zien denk ik. Consequent beter dan Spanje bijvoorbeeld, en bijna dubbel zo goed als Frankrijk en Duitsland dat beiden naar Portugal-Nederland-Belgie niveau afzakken. Afbrokkeling zou ik niet zeggen. Wel is Italië sterker omdat ik die competitie aan heb staan, dat is haast wel zeker. Italië heb ik aan staan vanwege Victor San Marino De teloorgang van Duitsland en Nederland kan ik niet verklaren. Maar ik en de andere San Marinese clubs zijn echt gewoon heel sterk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 Trouwens ook gelezen dat de performance beter is op FM24 vergeleken met vorige versies en dat merk ik ook wel (zeker als ik al iets minder competities selecteer) gaat het erg vlot, dus wat dat betreft denk ik dat je dezelfde snelheid kan ervaren met meer competities dan enkel san marino en italie in de nieuwste FM. En met jouw tip dus zou het nog sneller moeten. Ik denk alleen met de Betis run dat het echt veel te veel was dat ik had aanstaan (bijna alles). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost December 10, 2023 Share Gepost December 10, 2023 2 minuten geleden zei Laki: Trouwens ook gelezen dat de performance beter is op FM24 vergeleken met vorige versies en dat merk ik ook wel (zeker als ik al iets minder competities selecteer) gaat het erg vlot, dus wat dat betreft denk ik dat je dezelfde snelheid kan ervaren met meer competities dan enkel san marino en italie in de nieuwste FM. En met jouw tip dus zou het nog sneller moeten. Ik denk alleen met de Betis run dat het echt veel te veel was dat ik had aanstaan (bijna alles). Speel met FM 22 dus kon de save niet meenemen naar FM 24 helaas. Daar baal ik wel van, dat had ik zeker gewild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thierryvane Gepost December 11, 2023 Share Gepost December 11, 2023 12 uur geleden zei La Pulga: Het gaat niet zo lekker met AZ Hoe ziet je elftal er inmiddels uit? Lukt het een beetje om kwalitatief goede Nederlanders te halen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcFR Gepost December 11, 2023 Share Gepost December 11, 2023 Heeft iemand enig idee hoe ik de gezichten van de spelers te zien krijg bij m'n opstelling in combinatie met de base skin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElPrincipito Gepost December 11, 2023 Share Gepost December 11, 2023 Merkte echt dat na de nieuwe patch mijn tactiek veel minder werkte. Waar ik voorheen altijd een XG van boven de 3 haalde en 5-0 geen uitzondering was won ik nu met pijn en moeite met 2-1. Bizar en raar. Nu een nieuwe tactiek gemaakt met 3-4-2-1 opstelling en de eerste pot gelijk weer met 5-0 gewonnen. Leuk als iets werkt al is dat nog te bezien voor de langere termijn. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts