Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

Volgens mij heb ik in deze wedstrijd alleen maar de juiste keuzes gemaakt, totaal niet verwacht...

image.png.2c72223a90f465cb276e7575173a1d9f.png

Onze jeugdteams gaan ook wel lekker op de tactiek. Het B Team is actief op het tweede niveau en heeft de start ook niet gemist:

image.png.f25a3abc6a547c79224da3640dfcd01f.png

De eerste wedstrijd van de Onder 23 is ook veelbelovend:

image.png.336b886e71aa23b0705fe75b0bf381ce.png

bewerkt door De Raam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Monty:

image.thumb.png.e0f81193a4c2f693bfd2a25baa976e6a.png

De eerste Champions League finale is een feit. :< Wirtz presteert het om in dezelfde minuut een goal af te laten keuren en er een te scoren (technisch gezien dan) :D Slijtage slag tot de max maar we mogen het Real Madrid lastig gaan maken.

Gefeliciteerd, lekker zeg pik. Succes in de finale, je kan het!! :cheer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei MisterX:

Weet iemand hoe het zit met home grown spelers als je ze verhuurd.

Als dus iemand 3 jaar bij ons onder contract staat voor 21 jaar, maar daarvan een tijdje verhuurd is, geldt die periode nog steeds voor de home grown situatie?

Oeh ik reageer hier even op omdat ik hier ook erg benieuwd naar ben. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MisterX:

Weet iemand hoe het zit met home grown spelers als je ze verhuurd.

Als dus iemand 3 jaar bij ons onder contract staat voor 21 jaar, maar daarvan een tijdje verhuurd is, geldt die periode nog steeds voor de home grown situatie?

6 minuten geleden zei Monty:

Oeh ik reageer hier even op omdat ik hier ook erg benieuwd naar ben. :D 

Geldt alleen als de desbetreffende speler in het land blijft waar jouw club is. 

Dus geen probleem als de speler tussen 18-21 voor een andere club speelt, zolang de club maar ook in "jouw" land ligt.

bewerkt door Rrrood
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan bovenstaande bevestigen, je verliest dan alleen wel de Homegrown Club status. 

+ je hebt tijd tot iemands 22ste verjaardag dus het gehele 21ste levensjaar telt nog mee.

Voor verhuur aan Aston Villa (ander land)

image.png.093e30e618e787c6c672801330f33546.png

Na verhuur

image.png.c00745f09201848e429d0e32bfeb4d54.png

In Portugal hoef je niet continu in het land te zijn om de nation status te krijgen. 

bewerkt door De Raam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Rrrood:

Geldt alleen als de desbetreffende speler in het land blijft waar jouw club is. 

Dus geen probleem als de speler tussen 18-21 voor een andere club speelt, zolang de club maar ook in "jouw" land ligt.

Je hebt natuurlijk opgeleid in land, en opgeleid bij club.

Volgens mij gaat jouw antwoord nu alleen over opgeleid in land, toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei MisterX:

8 minuten geleden zei De Raam:

Ik kan bovenstaande bevestigen, je verliest dan alleen wel de Homegrown Club status. 

+ je hebt tijd tot iemands 22ste verjaardag dus het gehele 21ste levensjaar telt nog mee.

Voor verhuur aan Aston Villa (ander land)

image.png.093e30e618e787c6c672801330f33546.png

Na verhuur

image.png.c00745f09201848e429d0e32bfeb4d54.png

In Portugal hoef je niet continu in het land te zijn om de nation status te krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MisterX:

Uiteraard.

Opgeleid bij club zegt het al: dan blijft hij altijd bij de club. Dat zou ik alleen aanraden bij voldoende mogelijkheden op speeltijd. Speeltijd is ontzettend belangrijk voor de ontwikkeling vd speler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Rrrood:

Uiteraard.

Opgeleid bij club zegt het al: dan blijft hij altijd bij de club. Dat zou ik alleen aanraden bij voldoende mogelijkheden op speeltijd. Speeltijd is ontzettend belangrijk voor de ontwikkeling vd speler.

Voor de CL selectie heb ik ook opgeleid bij club nodig. Ik zit nu in de situatie dat ik eigenlijk niets achter de hand heb en dus maar 17 spelers kan inschrijven. Door blessures etc. heb ik al eens met 3 spelers op de bank gespeeld. Ik heb zelfs al eens mijn keeper als veldspeler op moeten stellen.

Het duurt een aantal jaren om genoeg spelers op te kunnen leiden om dit probleem te tackelen. Ik kan dus alleen niet iedereen uitlenen, om daarna dus ze als opgeleid bij club terug te krijgen. Ondanks dat ze gewoon bij mijn club in dienst waren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MisterX:

Voor de CL selectie heb ik ook opgeleid bij club nodig. Ik zit nu in de situatie dat ik eigenlijk niets achter de hand heb en dus maar 17 spelers kan inschrijven. Door blessures etc. heb ik al eens met 3 spelers op de bank gespeeld. Ik heb zelfs al eens mijn keeper als veldspeler op moeten stellen.

Het duurt een aantal jaren om genoeg spelers op te kunnen leiden om dit probleem te tackelen. Ik kan dus alleen niet iedereen uitlenen, om daarna dus ze als opgeleid bij club terug te krijgen. Ondanks dat ze gewoon bij mijn club in dienst waren. 

Ja dat is een afweging die je moet maken, maar dat probleem heb je niet met spelers uit jouw youth intake of als je ze koopt wanneer ze 16 of 17 zijn (wat vaak wel lastig is).

Wat ik zelf vaak doe, is een 18 jarige wonderkid voor bijna elke positie bij de club houden als rotatieoptie of cover. Dan krijgen ze toch genoeg speeltijd tijdens het seizoen en home grown at club. Dus ik koop vooral 18 en jonger qua wonderkids.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MisterX:

Ik zou als ik jou was even de Podcast aflevering van morgen luisteren :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Rrrood:

Ja dat is een afweging die je moet maken, maar dat probleem heb je niet met spelers uit jouw youth intake of als je ze koopt wanneer ze 16 of 17 zijn (wat vaak wel lastig is).

Wat ik zelf vaak doe, is een 18 jarige wonderkid voor bijna elke positie bij de club houden als rotatieoptie of cover. Dan krijgen ze toch genoeg speeltijd tijdens het seizoen en home grown at club. Dus ik koop vooral 18 en jonger qua wonderkids.

Ik zit op dit moment nog met amateurspelers die ieder moment weggeplukt worden. Ik kan dus voor langere termijn nog helemaal niets gaan opbouwen. Je denkt toch niet dat ik dan een hele lading wonderkids heb ofzo? En de jeugdintake was een drama. Het hoogste cijfers was een 3 :cab: Dan kan ik bijna beter niemand op de bank hebben dat zo'n kneus :-D

Eind van dit seizoen hoop ik prof te worden en kan ik dus eindelijk jeugdspelers met talent gaan aantrekken die dan 3 jaar later zelf opgeleide spelers zijn. Maar ja, dan moet ik dus wel even weten of ik die kan verhuren in die tussen tijd of juist niet mag verhuren.

Ik weet hoe ik er op lange termijn voor kan zorgen dat ik een hele lading van zelfopgeleide spelers heb, maar daarmee kan ik dus pas starten zodra ik de profstatus heb gekregen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites