Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

urIYYPh.png

Het zijn geen premier league teams, weinig rijke teams. Bij Betis mijn input (denk ik), bij Sociedad hun goed seizoen, bij Real de titel en bij Osasuna wellicht door een domme transfer van mij omdat ik een middenvelder voor 20M gekocht heb van hun en die dan flopt :DW:. Denk niet dat die snel in degradatiegevaar gaan komen.

lA0Jbuu.png

Inkomsten van sponsorship, reflecteert een beetje hoe goed je het doet als team en dergelijke, maar ook de houdbaarheid van een team in eerste. Bijvoorbeeld Sevilla, Villareal, Bilbao en Sociedad vallen flink tegen imo. Osasuna en Celta vind ik dan weer veel.

biDRpCL.png

Salarissen per jaar. Op basis daarvan zou ik zeggen dat Sevilla meer een uitdaging is, want dat is behoorlijk hoog (hoewel eerder best of the rest).

Celta de Vigo en Osasuna lijken mij de gezondste ploegen op basis daarvan relatief gezien.

• Like 2

Wou even terug op FM23  met nieuwe pcgaan, maar na 2 wedstrijden in het seizoen al gequit.

Eerste game gelijkgespeeld omdat de speler die in de laatste friendly een penalty weg gaf, dat nu weer deed. en gewoon handball, niet eens een tackle.

Tweede game, spelen we tegen de ploeg die op speeldag 1 7-0 verloor. Natuurlijk raken we drie keer het doelhout en en heeft de keeper die er tegen de AI 7 binnenliet nu plotseling een rating van 8.0

Ik kreeg 4 schoten op doel tegen die 2 matchen en drie gingen erin. Mijn keeper is een "leading player for this division". Het is gewoon zo fucking voorspelbaar

Er is geen scripting zeggen ze. Dat gelooft nu toch geen mens. Ik kom binnen een jaar wel terug. Misschien.

Edited by AntiChrist7
  • Like 1

image.png.10caf07b9d33797f87911a5b15e38f12.png

Leuke oefenperiode. De meeste wedstrijden waren georganiseerd toen ik er was. Geen idee wat precies het niveau van de tegenstander is. Die 4e was door mijzelf georganiseerd. Volgens FM was dat een gelijkwaardige tegenstander :-D

Op naar de eerste competitiewedstrijd _O_

• Like 1

9 minuten geleden zei Joery:

Voor wie zouden jullie gaan? Zie in Larrieu toch een potentieel Ballon d'Or Winnaar denk ik :classic_huh:

Scherm­afbeelding 2023-12-09 om 23.36.52.png

Scherm­afbeelding 2023-12-09 om 23.36.37.png

Je geeft het antwoord zelf al. Bijna even goed en 3 jaar jonger. Daarnaast is het nog een voorbeeldige burger ook. Als zijn concentratie en felheid groeien, dan is het wachten totdat die de Ballon d'or wint denk ik

58 minuten geleden zei Joery:

Voor wie zouden jullie gaan? Zie in Larrieu toch een potentieel Ballon d'Or Winnaar denk ik :classic_huh:

Scherm­afbeelding 2023-12-09 om 23.36.52.png

Scherm­afbeelding 2023-12-09 om 23.36.37.png

Het ontloopt elkaar nauwelijks!

Maar omdat de Fransman 3 jaar jonger is en de Duitser nu al op veel hoger salaris zit, zou ik voor de Fransman van 20 jaar gaan :)

Hato met zijn 1e PL goal voor Arsenal_O_:cheer:

20231210114027_1.jpg

17 uur geleden zei AntiChrist7:

Wou even terug op FM23  met nieuwe pcgaan, maar na 2 wedstrijden in het seizoen al gequit.

Eerste game gelijkgespeeld omdat de speler die in de laatste friendly een penalty weg gaf, dat nu weer deed. en gewoon handball, niet eens een tackle.

Tweede game, spelen we tegen de ploeg die op speeldag 1 7-0 verloor. Natuurlijk raken we drie keer het doelhout en en heeft de keeper die er tegen de AI 7 binnenliet nu plotseling een rating van 8.0

Ik kreeg 4 schoten op doel tegen die 2 matchen en drie gingen erin. Mijn keeper is een "leading player for this division". Het is gewoon zo fucking voorspelbaar

Er is geen scripting zeggen ze. Dat gelooft nu toch geen mens. Ik kom binnen een jaar wel terug. Misschien.

Ik heb heel wat FM overgeslagen, omdat de match engine waardeloos bleef. FM24 toch maar aangeschaft om te kijken hoe en wat; het is misschien nog wel wat minder dan mijn laatste FM (17 blijkbaar).

Als je na al die jaren nogsteeds 3/4x het aantal xG moet gaan halen om net zoveel als de tegenstander te scoren, dan klopt het gewoon niet. Ik had hiervoor Icardi en nu Konate, beide spelers te goed voor de Turkse competitie, missen aan de lopende band. Verdedigers staan constant verkeerd en blijven lucht dekken tijdens een rustig opgebouwd aanval. Vrij lopende spelmakers krijgen niet de bal van een VC, die liever de bal in een keer naar een winger probeert te spelen. Kijk, ik win de wedstrijden echt meestal wel hoor, maar het lijkt alsof ik elke wedstrijd een berg moet beklimmen. Soms sta je dan na 20 minuten 3-0 voor en dan is het nog lastiger, want dan maakt het niet uit of je verdedigend of aanvallend speelt, de wedstrijd wordt een 3-3, waar de keeper van de tegenstander MotM wordt. 

Net ook 2-0 voor tegen Bayern, twee centrale verdedigers van Bayern schieten vanaf 25 meter raak (afstandsschoten 7 en 9) en dan verlies je 3-2, ook al heb je daarna tig kansen gehad. Best een armoedig spel.

Edited by Acquafresca

17 uur geleden zei MisterX:

image.png.3436767894db3bd90209aeb8cd17b0bb.png

Hoe worden deze seizoensvergelijkingen-odds gebaseerd? Toen ik een maand geleden begon, stond mijn club op 301 ergens onderaan. Nu zijn we een maand verder en ben ik de nummer 1 geworden met maar 1,44 als notering :-D

Ik heb de notering ondertussen nog verder omlaag gekregen naar 1,22. De nummer 2 staat ondertussen al op 21,00 :-D

Wie o wie zou er deze keer kampioen worden? :cheer:
Wel mooie grootspraak, nog voor de eerste competitiewedstrijd... 

• Like 1

Clubs verbeteren die werken met amateurcontracten is echt hilarisch. Je kunt al heel snel in een cirkel belanden die je alleen maar omhoog stuwt. Op het moment dat je betere spelers hebt, willen nog betere spelers ook weer komen. Dan beland je echt in een leuke cirkel:

1. Trek betere spelers aan.
  2. Ontsla je bestaan de spelers.
  3. Het niveau van je team is omhoog gegaan. Nu willen nog betere spelers komen, dus ga opnieuw naar stap 1.

Herhaal dit zo vaak je maar wilt.

Is het realistisch? Echt niet. Werkt het in de game? Extreem goed.

• Like 2

2 uur geleden zei MisterX:

Clubs verbeteren die werken met amateurcontracten is echt hilarisch. Je kunt al heel snel in een cirkel belanden die je alleen maar omhoog stuwt. Op het moment dat je betere spelers hebt, willen nog betere spelers ook weer komen. Dan beland je echt in een leuke cirkel:

1. Trek betere spelers aan.
  2. Ontsla je bestaan de spelers.
  3. Het niveau van je team is omhoog gegaan. Nu willen nog betere spelers komen, dus ga opnieuw naar stap 1.

Herhaal dit zo vaak je maar wilt.

Is het realistisch? Echt niet. Werkt het in de game? Extreem goed.

Amateurcontracten hebben ook een nadeel. Iedereen kan ten alle tijden je spelers wegkapen. En dan moet je zelf weer verplicht voor vervanging zorgen... Voor de winterstop begint zijn er al een speler of 10 weggekaapt :5

Edited by MisterX

21 uur geleden zei AntiChrist7:

Ik heb plots ook weer door waarom ik dit spel niet meer speel...