Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Bogatyr:

Dat is mooi met zo'n clubje!

Op zich ook eens leuk ja. Heb nu de staf al serieus kunnen versterken en komend seizoen kijken om de selectie up te graden. Voorlopig staan we 3de in 2de klasse met nog 4 wedstrijden voor de boeg en met 5 punten achter op nr 2 die rechtstreeks mag promoveren. Ik zit trouwens in seizoen 2, ik was mijn carrière werkloos gestart als semi prof en dan in Maart 2024 aangenomen als manager van Lokeren-Temse en doelstelling toen was degradatie voorkomen, met een 11de plaats was dat gelukt met amper 5 wedstrijden te spelen. Dus hopen dat ik dit seizoen nog kan promoveren via Play-Offs  of anders moeten we volgend seizoen voor de titel in 2de gaan. :classic_smile:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei glennix:

Op zich ook eens leuk ja. Heb nu de staf al serieus kunnen versterken en komend seizoen kijken om de selectie up te graden. Voorlopig staan we 3de in 2de klasse met nog 4 wedstrijden voor de boeg en met 5 punten achter op nr 2 die rechtstreeks mag promoveren. Ik zit trouwens in seizoen 2, ik was mijn carrière werkloos gestart als semi prof en dan in Maart 2024 aangenomen als manager van Lokeren-Temse en doelstelling toen was degradatie voorkomen, met een 11de plaats was dat gelukt met amper 5 wedstrijden te spelen. Dus hopen dat ik dit seizoen nog kan promoveren via Play-Offs  of anders moeten we volgend seizoen voor de titel in 2de gaan. :classic_smile:

Leuke save! Benieuwd welke spelers je kan halen na de overname!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Steels:

Leuke save! Benieuwd welke spelers je kan halen na de overname!

Het valt wat tegen eerlijk gezegd, de spelers die ik voor ogen had willen niet komen. Maar de spelers die ik al gehaald heb zijn wel een meerwaarde maar voor de titel strijden gaat het dit seizoen niet worden gok ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een update van mijn save na een lange tijd. Zoals sommige al weten heb ik random landen uit laten kiezen door ChatGPT om mijn save te beginnen. Ik begon in Finland en heb na 2 succesvolle jaren de overstap gemaakt naar Estoril Praia, een laagvlieger in de Portugese league. Ik ben een vrij stabiele subtopper geworden en ben financieel enorm gegroeid in de tussentijd, hier een klein overzicht van de afgelopen jaren:

image.thumb.png.b1e57aed5128acbe81b64033c6bc8f2f.png

Afgelopen seizoen heb ik de supercup weten te winnen tegen Benfica, nadat ik van hun de bekerfinale had verloren in het voorgaande seizoen. 

image.thumb.png.d27d409f48372d818d96f57918819a3b.png

Ik moet zeggen dat ik veel financiele risico's neem d.m.v. dure spelers te kopen in de hoop dat ik ze later duur verkoop. Dat is bijna elk seizoen gelukt, alleen de laatste transferperiode viel wat tegen, waardoor onze portomonnee weer wat dunner word. Ons top punt op de balans was: 46.4 miljoen. Toen ik hier begon stond er 1 miljoen op de balans.

Ik heb veel mooie spelers gehad die inmiddels zijn uitgegroeid tot echte toppers:

Carlos Maca

Gekocht voor 1 miljoen in de winterse transferperiode. Hij mocht het seizoen afmaken bij zijn voormalige club en kwam daarna bij ons bij de club. En vanaf het eerste moment kon hij gelijk het niveau aan en is hij altijd basisspeler gebleven. Helaas wilde hij niet bijtekenen en kon ik voor hem niet het gewenste bedrag krijgen, dus heb ik hem het laatste jaar zijn contract laten uitdienen. Zo liep hij transfervrij de deur uit afgelopen seizoen:

Spoiler

image.thumb.png.cc883968afc1ed8eec315624f3e3b33c.png

Vítor Vieira

Toen ik bij de club kwam werd deze jongen vooral gezien als invaller. Ik zag hem meteen als basisspeler en dat vertrouwen betaalde hij op den duur terug. Hij werd steeds beter totdat hij niet meer te behouden was. Valencia boekte in januari 41.5 miljoen euro over en weg was ie. Jongen van de club, door ons opgeleid en het transferrecord verbroken.

Spoiler

image.thumb.png.96c41b5dc1d705d9900648f5161b6aa1.png

Adilson Correia 

Toen ik bij Ilves zat en Estoril Praia bood zich aan voor mij, twijfelde ik heel erg. Ze waren 16de geworden het voorgaande seizoen en op 2 punten na directe degradatie ontlopen. Tot ik het profiel van deze speler aanklikte, een top talent van nog maar 18 jaar, opgeleid door de club. Deze gaat mij geld opleveren en met dat geld ga ik de club groter kunnen maken was mijn gedachte. Zo gezegd, zo gedaan. Voor 20 miljoen ging hij naar Dortmund, mijn grootste transfer tot dan waadoor ik weer kon investeren in het elftal.

Spoiler

image.thumb.png.b3960933676a2b87a1a346b037b91637.png

EDIT: Deze meevaller kwam er nog even bij net.

Spoiler

image.thumb.png.b4481e2546401ad30b010f62fa5b9b27.png

Huidige situatie:

In de competitie gaat het weer als vanouds. Merk dat we soms nog moeite hebben door de vele wedstrijden op het progamma. Ook in de Europa League zijn we zo goed als door met 10 punten uit 6.

image.thumb.png.5a8e6f9638a086f4d61e2b20006dc7b2.png

image.thumb.png.4a6a9b70c02b126d2c1312dedf3c1786.png

Verder heb ik wat mooie aankoopjes gedaan hier en daar. De jeugdopleiding stelt jaar na jaar teleur, hier komt echt niks bruiksbaars uit. Na Correia en Vieirinha, had ik toch wel gehoopt dat ik zelf ook wat mooie talenten mocht verwelkomen, maar nee. Het moet echt van ons scoutingsnetwerk en mijn transfers komen. 

Wat nu?

Mijn doel is uiteindelijk de Champions League winnen met een van de 9 random landen die ChatGPT heeft geselecteerd. De landen waar ik de meeste kans zal hebben: Spanje, Portugal en Italië.

Mijn contract loopt na dit seizoen af en ik heb niet het idee dat ik met Estoril Praia heel snel de CL ga winnen. Dus ik twijfel heel erg om in Italië en Spanje bij subtoppers te gaan solliciteren of bij een van de top 3 clubs uit Portugal. Real Betis kwam vorig seizoen al aankloppen, maar die heb ik afgewezen. Die stonden op dat moment 17e, dus dat leek me iets te veel werk aan de winkel en met Estoril Praia speel ik al Europees elk jaar. Ben benieuwd of er nog wat op me af komt, anders zal ik actief verder moeten zoeken.

image.thumb.png.885d70f009bcfc1dca18a1b837e61d33.png

De mention zoals gevraagd: @Michaelinho*

bewerkt door LouisPSV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar is 'ie dan, de kroon op het werk! In mijn elfde seizoen voor de club slepen we de 23ste landstitel binnen. Hiermee streeft Örgryte IS ein-de-lijk recordkampioen Malmö FF voorbij. Nooit eerder ging het zo makkelijk als dit seizoen. We hebben diverse records uit de boeken geschoten. Een overzichtje:

• Nooit eerder won een ploeg al haar 30 wedstrijden in de competitie
  • Nooit eerder scoorde een ploeg 170 (!) doelpunten in één seizoen. Het vorige record was vorig jaar door ons op 129 gezet. Toen scoorden we 4,3 keer per wedstrijd, dit seizoen stokt de teller pas op 5,67 doelpunten per wedstrijd.
  • Ole Richter Nordberg Johansen - de man met de perfecte voetbalnaam - scoorde in 29 competitiewedstrijden liefst 48 (!) keer en schiet zo een 110 jaar oud record uit de boeken. Svarte-Filip Johansson scoorde in 1924 voor rivaal IFK Göteborg liefst 39 keer in 21 wedstrijden. Dit leek onaantastbaar, tot nu. 

Het betekent dat ik bijna klaar ben in deze save. Ik wil in januari nog het nieuwe stadion inluiden met een CL wedstrijd tegen Sparta Praag. Daarna is het tijd voor een nieuwe uitdaging; de rek is er immers wel uit in Zweden. Desalniettemin kijk ik terug op een uiterst succesvolle tijd waarin we 2 Champions Leagues, 2 UEFA Super Cups, 1 Wereldkampioenschap voor Clubs, 7 Svenska Cupen en 9 Zweedse landstitels in de wacht hebben gesleept. 

Tack för allt och vi ses snart!:mmm:

Eindstand seizoen 2034

QdH4aYU.png

Topscorers

ZBl6jb2.png

Het ultieme doel: Malmö FF voorbijstreven

UhJKOjx.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites