Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

Het kan aan mij liggen maar ik kom er even niet uit… als je in het Engels speelt en bij de spits positie “AF” staat, wat is dan de Nederlandse vertaling daarvan?

-diepe spits

- doelgerichte aanvaller

- druk zettende spits 

of nog anders?

en op de vleugels de “IF” , is dat de naar binnenkomende vleugelsspeler?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

827e69c7c8e18164434ca0ba603b35d3.png

Zei ik al dat dit jaar een overgangsjaar zou worden? Geen Tre Fiori en geen Tre Penne en dat was te merken. Dit is de stand na de groepsfase. Slechts 5,643 punten en alle andere 6 clubs al volledig uitgeschakeld. Alleen wij zijn nog over. We zakken verder terug naar de 9e plaats want Portugal en Nederland zullen ons ook voorbij gaan.

Dat we zouden zakken had ik wel verwacht maar niet dat dat zo hard zou gaan. De vraag of 4 clubs in de CL overkill was? Het antwoord is natuurlijk een volmondig ja. Echter heb ik ook wel weer zin om over een aantal seizoenen weer in de achtervolging te gaan. Zie het als een stap terug doen om 2 stappen weer vooruit te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei larrie:

Het kan aan mij liggen maar ik kom er even niet uit… als je in het Engels speelt en bij de spits positie “AF” staat, wat is dan de Nederlandse vertaling daarvan?

-diepe spits

- doelgerichte aanvaller

- druk zettende spits 

of nog anders?

Diepe spits

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-12-2023 om 22:35 zei MisterX:

image.png.439a78ea99a1a55ccb7ddad482a2c819.png

De loting zit niet bepaald mee in de CL :cry:

Dan maar hopen op enige punten tegen de rest:

image.png.330d1061ccd82fb6e2a188ae6ce0484d.png

Nieuw jaar, nieuwe kansen:

image.png.6da611b9ad336b5bf903681be32a33c3.png

Ik weet alleen niet heel goed wat ik precies van deze loting moet vinden. Minder echt grote namen, maar aan de andere kant hadden we vorig jaar een makkelijker trio onderaan waar tegen ik wel punten kon pakken. Die zijn er niet deze keer... 

Ik denk niet dat ik een plekje in de top 24 kan bemachtigen met deze loting... De Denen zou ik mogelijk kunnen winnen, maar de rest? Dat wordt best een flinke uitdaging... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei larrie:

-diepe spits

- doelgerichte aanvaller

- druk zettende spits 

of nog anders?

Om de vertalingen even compleet voor je te maken:

Diepe spits = Advanced Forward zoals Neva al aangaf

Doelgerichte aanvaller = Targetforward/Targetman (weet even niet precies hoe die tegenwoordig heet)

Druk zettende spits = Pressing Forward

Hangende spits = Deep Lying Forward

Valse 9 = False 9

Trequarista = Trequarista

Afmaker = Poacher

IF = Inside forward = Hangende Vleugelspits

IW = Inverted Winger = Naar binnenkomen vleugelspits

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word wel echt schijtziek van die ontwikkeling van spelers. FM held @De Raam heeft meermaals meegekeken en tips gegeven. Maar een speler die alles speelt in de KKD en dat ook zijn niveau is zou lekker moeten stijgen. Gemiddeld ook een 7,3 dus maakt ook impact. Alleen maar pijltjes naar beneden. Vind het echt extreem deze FM. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nja. Ik denk dat het hardcoded is dat spelers niet eindeloos kunnen doorgroeien. Want dan krijg je op een gegeven moment teveel topspelers. Zo een Bardghi of Nypam beginnen met zeer goede stats voor hun leeftijd. Als de groei tot hun 26e zou doorzetten, dan krijg je teveel 20jes bij hun attributen. Ik let daar ook steeds minder op. Voor mij zijn een paar attributen belangrijk voor desbetreffende posities en de rest kan me vrij weinig boeien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei ElPrincipito:

Ik word wel echt schijtziek van die ontwikkeling van spelers. FM held @De Raam heeft meermaals meegekeken en tips gegeven. Maar een speler die alles speelt in de KKD en dat ook zijn niveau is zou lekker moeten stijgen. Gemiddeld ook een 7,3 dus maakt ook impact. Alleen maar pijltjes naar beneden. Vind het echt extreem deze FM. 

Heb hetzelfde hoor. Vreselijk irritant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei ElPrincipito:

Alleen maar pijltjes naar beneden.

Daar zou ik niet teveel naar kijken. Zag dit topic op het SI forum daarover.

Komt er op neer dat je je geen zorgen hoeft te maken over de oranje pijltjes en vooral naar de ontwikkeling van attributen over een langere periode moet kijken (spelerprofiel > development > progress)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Becks:

Daar zou ik niet teveel naar kijken. Zag dit topic op het SI forum daarover.

Komt er op neer dat je je geen zorgen hoeft te maken over de oranje pijltjes en vooral naar de ontwikkeling van attributen over een langere periode moet kijken (spelerprofiel > development > progress)

Bedankt. Maar ik word hier echt gek van. NA een half seizoen zal je toch denken dat er wat verbetering in attributen zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei ElPrincipito:

Bedankt. Maar ik word hier echt gek van. NA een half seizoen zal je toch denken dat er wat verbetering in attributen zit. 

Kan dus ook goed het geval zijn, aangezien die oranje pijltjes een momentopname zijn en gaat om tienden (0,1) van de eigenschap.

Heb je van een speler de eigenschap aan het begin van het seizoen en na een half seizoen vergeleken?

Kijk, dit is eentje van mij:

image.png.1569ec93d02b879956024079c3c034de.png

Pakken we één eigenschap eruit: dribbling. 

Progress over 6 maanden van jul 2024 tot jan 2025

image.thumb.png.285502e21cd88fdbd7d69e5ecc7d8e3b.png

jul 2024 - 17
jan 2025 - 17

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElPrincipito:

Hoe oud zijn die spelers?

Hoe goed zijn jouw faciliteiten en training(sterren)?

Ontwikkeling van spelers is FM24 zeker trager dan eerdere FMs.

Qua ontwikkeling van spelers schijnt er in FM24 ook "late developer" te bestaan. Enerzijds zijn er dus spelers die een vertrouwde ontwikkelingscurve hebben en anderzijds spelers die na de normale leeftijd om nog te ontwikkelen kunnen groeien. 

bewerkt door Rrrood
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei ElPrincipito:

@Becks Bijvoorbeeld Brobbey. 

Alles gespeeld, gemiddeld een 7.24 en 22 doelpunten in 27 wedstrijden. Die zal dan wel zijn gestegen in de attributen he? 

Dus niet.... En zo heb ik echt een hele lading aan spelers. 

Schermafbeelding2023-12-20om14_29_54.thumb.png.5390ef42179bb5c3a763d9aa23cd7e96.png

Deze screen zegt niet zoveel. Klik eens op een eigenschap en vergelijk dan twee punten op de tijdlijn er boven met elkaar.

bewerkt door Becks
Link naar opmerking
Deel via andere websites