Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Lensherr:

Voor een kleinere club is het altijd leuk om bruikbare newgens te ontwikkelen uit de eigen jeugd.

Ik kan niet anders dan het hiermee eens zijn! Dit is er zelfs nog één die aan de bovenkant zit, denk ik. De meeste voldoening haal ik altijd uit de 'drie-sterren-speler' die vervolgens na een paar jaar een uitstekende teamspeler blijkt te zijn. Van die nuttige jongens, altijd leuk om erbij te hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lensherr:

image.thumb.png.62fd4fb7d827c33e7172fe439b0c08f2.png

Voor een kleinere club is het altijd leuk om bruikbare newgens te ontwikkelen uit de eigen jeugd.

1 minuut geleden zei De Raam:

Ik kan niet anders dan het hiermee eens zijn! Dit is er zelfs nog één die aan de bovenkant zit, denk ik. De meeste voldoening haal ik altijd uit de 'drie-sterren-speler' die vervolgens na een paar jaar een uitstekende teamspeler blijkt te zijn. Van die nuttige jongens, altijd leuk om erbij te hebben. 

Zo begon deze speler ook voor mij. 1 of 2 seizoen 'verplicht' in de basis moeten zetten omdat het een van mijn enige spelers was die opgeleid was in Noord-Macedonie en onder de 21 (moet er altijd 1 van op het veld staan). Inmiddels al gewoon jarenlang de backup voor mijn links en rechtsback en aanvoerder.

image.thumb.png.521bb3ed4eff40091de8c4acb6d56628.png

Inmiddels ligt de focus hier ook meer en meer op. De enige aankopen die ik haast nog doe zijn 16/17 jarigen zodat zij ook deze status krijgen en dus wel echt nuttig zijn en leuk om op te leiden. Dit hoeven niet eens echt hele grote talenten te zijn voor mij, maar wel de potentie hebben om in de breedte een versterking te zijn. Wanneer basisspelers niet meer houdbaar zijn, dan vervang is ze waarschijnlijk wel gewoon weer met een wereldtopper/wonderkid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze nieuwe Nigeriaanse spits in Luxemburg direct in de prijzen gevallen. Overgenomen van het Tsjechische Sigma Olomouc voor 2,6 miljoen. Dacht check even die Manfred Westermann (wat een geile Duitse naam). KOEKOEK :< 

Schermafbeelding2024-05-11212312.thumb.png.37fb8eb770568c9f1c097ff2048e754a.png

Schermafbeelding2024-05-11212136.thumb.png.e5cfa8dbfa0b874b71e7c2ee8d06959f.png

Schermafbeelding2024-05-11212241.thumb.png.f01172a5e4af49b839c7fad377fcf669.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk zie ik het eens terug bij m'n Youth Intake, vier van mijn newgens zijn Model Citizen en ook nog eens een Driven persoonlijkheid en twee Professional. Natuurlijk ook een paar met een negatief karakter maar het feit dat ik paar talenten met positieve persoonlijkheden gekregen heb is enorm fijn omdat ik veel tijd stop in het aantrekken van jeugdcoaches met een sterk karakter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Efstathios Papaioannou - Seizoen 5 (2027-2028) 

Na twee goede seizoenen in Portugal werd ik door de financiële situatie bij Maritimo min of meer gedwongen om mijn aflopende contract niet te verlengen. De club verdiend veel en veel te weinig om stabiel mee te kunnen in de top 10 van de Liga Portugal Betclic. Na afloop van het seizoen ben ik dus zeer actief de banenmarkt in de gaten gaan houden. Ik wil het graag een beetje realistisch (en wat trager) houden, dus een eventuele stap naar een van de grote competities wil ik niet. En past daarnaast ook niet in de doelstellingen van de game (zie spoiler). 

Uiteindelijk kwamen er vier opties op mijn pad; 

• Rapid Boekarest (Liga 1 - Roemenië)
  • Rapid Wien (Admiral Bundesliga - Oostenrijk)
  • FC Magdeburg (2. Bundesliga - Duitsland)
  • Zaglebie Lubin (Estraklasa - Polen)

Van deze vier ging mijn persoonlijke voorkeur het meest uit naar één van beide Rapid clubs. In beide competities heb ik (voor zover ik weet) nog nooit een club geleid in FM. Rapid wist zich via de kampioensgroep te kronen tot kampioen en gaat dus voorrondes CL spelen. Rapid Wien werd 7e, maar wist via de 2e fase wel een plek in de Conference League af te dwingen. Bij Marítimo heb ik wel 2 trainersdiploma's mogen halen, waardoor we nu een Continental B license hebben. Maar het is nog steeds lastig inschatten bij welke clubs ik nu een kans maken. Om die reden golden Magdeburg (7e in de 2. Bundesliga en financieel best rijk) en Zaglebie Lubin als interessante back-ups. 

Wat het werd? Zie de screen hieronder :D

*Game doelstellingen in spoiler

Toon verborgen inhoud

Game 1 | Efstathios Papaioannou 

‘The Greek God’ 

Grieks oud voetballer op lokaal niveau, geboren in Malia op het eiland Kreta. Met een nationaal A trainers diploma op zak. 

Doelstellingen

• Manage één van de ‘big 3’ in Griekenland (Olympiakos - Panathinaikos - AEK Athene) 
  • Wordt minimaal 5x kampioen in de Griekse Super League
  • Win minimaal 4x de Griekse beker
  • Win minimaal 1x de Conference League
  • Win minimaal 1x de Europa League 
  • Win minimaal 1x de Champions League
  • Wordt de meest succesvolle Griekse manager in de historie (nationality - Hall of Fame) 

Subdoelstellingen

• Manage clubs in landen waarin je niet recentelijk in de afgelopen 2 edities van FM gespeeld hebt. 
  • Wordt de meest succesvolle manager van Griekenland (nation - Hall of Fame) 

Spoiler

yoHy4op.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke ontknoping :cab:

3603c1c03800b99294e8f11e5d827bf4.png

Ik speel nog tegen Lecce (17e), Napoli (4e) en Genoa (5e). Vrij pittig op Lecce na dus. Inter heeft drie laagvliegers als tegenstander, en Juventus heeft bijna hetzelfde programma als mij. Alleen Torino ipv Genoa.

edit;

;e

406b9ab9bde8e266e28f28599fabd4ac.png

bewerkt door TheRealOne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

New year, better ÖIS. Slechte woordspelingen daargelaten, we zijn weer kampioen. Nadat we vorig seizoen voor het eerst ongeslagen kampioen werden weten we dat kunstje te herhalen én te verbeteren. Waar we vorig jaar viermaal gelijkspeelden en konden steunen op een geweldige defensie (9 tegendoelpunten) was het dit jaar juist de aanval die de beste verdediging bleek. Ter contrast: vorig jaar scoorden we 73 keer, ditmaal sluiten we af met een doelsaldo van 111 voor en 16 tegen. Ook zorgen onze gelijke spelen tegen Hammarby en AIK ervoor dat we ons eigen puntenrecord nog wat verder aanscherpen: van 82 naar 86. 

Het is onze vijfde landstitel op rij. Nooit eerder werd een Zweedse club vaker dan vier keer op rij de beste van het land. Historisk! Toch is het niet eens de belangrijkste eer die we de club toebrengen. Het is immers de negentiende landstitel uit de clubgeschiedenis en dat betekent dat we aartsrivaal en stadgenoot IFK Göteborg (18) eindelijk voorbij steken! Toch zijn we ze in totaliteit niet helemaal voorbij; IFK mag door haar illustere jaren tachtig twee Europese prijzen in haar palmares opvoeren, wij nul. Daar ligt dan ook onze grote uitdaging voor de toekomst. 

Het Zweedse voetbal zit in de lift. Mijn Örgryte is dan wel heer en meester in eigen land, maar sinds afgelopen seizoen beginnen ook andere Zweedse clubs de coëfficiëntenpolonaise mee te doen door hun Europese prestaties. Het leverde voor het huidige CL seizoen zelfs een extra ticket op; enkel Engeland presteerde Europees beter in 2029-2030. Dit kwam deels doordat wij pas in verlenging een Champions League finale misliepen, maar evengoed door de Conference League winst van Malmö FF. Door een goal van uitgerekend Yorbe Vertessen werd Ajax in Lissabon verslagen. Het maakt dat Malmö nu niet enkel qua landstitels maar ook qua Europees eremetaal een extra prooi is voor mijn ploeg in de komende seizoenen. We lopen nog drie landstitels achter, maar de Europese horde blijft uiteraard het zwaarst te nemen :)

Ciki6r1.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een start! Nu al 6 punten voor op Inter en 5 op Juventus. Laten we hopen dat dit een jaar wordt waar ik veel puntjes kan bijschrijven :D Kon naar Real Madrid, wat wel een upgrade geweest zou zijn, maar ben hier nog flink aan het bouwen en ik moet Milan toch echt weer even aan een hoofdprijs helpen voor ik überhaupt een vertrek overweeg.

c6a9c00a2688dd41cb143595fc482ea1.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei La Pulga:

@Thierryvane

image.thumb.png.f48988383357e0a182097e33f5c6b696.png

Praat met je boy.

Is ie al 18? Meestal willen spelers voor hun 18e niet weg als ze dit zeggen. Als je op de dag van z'n verjaardag nog een bod doet, heb je hem meestal wel te pakken. 6 maart.

Op 12-5-2024 om 17:24 zei Mordurette:

Gaat best aardig als ik het zo lees 😀

O ja, gaat best aardig. Het duurde eventjes hoor, want de eerste seizoenen eindigde ik hoog in de degradatiegroep. Nu gaat het wel beter en in 2027/2028 strijd ik voor het eerst mee om de titel. Niet dat ik officieel landskampioen kan worden, maar je snapt wat ik bedoel. Aantrekkingskracht wordt iets groter, wat het halen van talenten mogelijk maakt. Vooralsnog heb ik nog niemand gehad die er langer dan twee seizoenen heeft gezeten (waar ik wat aan heb), maar ik neem aan dat ik eerst de club op moet bouwen en daarna pas het land.

Op 12-5-2024 om 17:29 zei Lensherr:

Conference League. Leukste Europese competitie van FM.

Ja, absoluut een leuke competitie. Heel dicht bij elkaar qua kanshebbers, dat maakt het wel gewoon super tof. Jammere is dat ik hem móét winnen om kwalificatie voor de Europa League voor elkaar te krijgen, want dat kan helaas niet via de competitie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei neva:

O ja, gaat best aardig. Het duurde eventjes hoor, want de eerste seizoenen eindigde ik hoog in de degradatiegroep. Nu gaat het wel beter en in 2027/2028 strijd ik voor het eerst mee om de titel. Niet dat ik officieel landskampioen kan worden, maar je snapt wat ik bedoel. Aantrekkingskracht wordt iets groter, wat het halen van talenten mogelijk maakt. Vooralsnog heb ik nog niemand gehad die er langer dan twee seizoenen heeft gezeten (waar ik wat aan heb), maar ik neem aan dat ik eerst de club op moet bouwen en daarna pas het land.

Hopen dat je ook leuke newgens in de intake krijgt die een rol van betekenis kunnen gaan spelen voor het land. Uiteindelijk had ik ook de club naar een hoger niveau getild voordat de spelers wilde komen die kans zouden maken op naturalisatie. Kunst is om op tijd de contracten dan open te breken dat andere clubs geen interesse meer hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites