Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic tactieken

Fantasy

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei bas huijsmans:

Dus ik hoef niets te maken voor je?

Dat heb ik nooit gezegd. 

Je zegt net ik niet lees ik zeg net zelf dit;

''in ieder geval met hulp van anderen hahaha hier op dit forum/topic dus''

Jij bent toch iemand hier op dit forum, last time I checked en niet compleet vreemden in steamworkshop:DW::classic_blink:

Dus JUIST WEL JA EEN VAN JULLIE.

En dus ook jaa natuurlijk ook jou

Ongeloofelijk....

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kyrill:

Dat heb ik nooit gezegd. 

Je zegt net ik niet lees ik zeg net zelf dit;

''in ieder geval met hulp van anderen hahaha hier op dit forum/topic dus''

Jij bent toch iemand hier op dit forum, last time I checked en niet compleet vreemden in steamworkshop:DW::classic_blink:

Dus JUIST WEL JA EEN VAN JULLIE.

En dus ook jaa natuurlijk ook jou

Ongeloofelijk....

Maar als ik dan een tactiek voor je maak, dan doe je er niets zelf aan. Probeer nou eerst de de spelprincipes die je zelf hebt te vertalen richting een FM tactiek met de punten die ik je aangaf. Dan kom je zo ongeveer uit op de basistactiek van De Raam. Mocht je dan tegen problemen aanlopen die je zelf niet kan tackelen. Vraag het dan weer hier en dan helpen wij je weer verder. Zo doe je het echt zelf met hulp van ons, in plaats van dat wij een tactiek voor maken waarvan je dan zelf niet helemaal weet hoe die werkt. Dan is het namelijk lastig om er details in aan te passen. Probeer daarnaast vooral met rollen te werken waarvan je weet hoe ze precies werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij onderstaand helpen verklaren?

Beide tactieken werken in een zeker zin enorm goed.

Ik wissel van de 3-3-1-3 naar de 4-3-3 om de +- 5 wedstrijden, 

En momenteel de volgende resultaten met Peterborough.

League One: Wedstrijden 40. Winst :33. Gelijk :7. Verlies: 0.

FA Cup: 4e ronde Peterborough 0 : 1 Liverpool (Semi B team, maar toch domineerde ik aantal schoten en balbezit).

Carabao Cup: Kwart finale: Southampton 2 : 1 Peterborough.

(4e ronde: Peterborough 2 : 0 Brentford. !!!)

Bristol Street Motors Trophy: Finalist (moet nog gespeeld worden.

Al komt nu de grote maar, mijn wedstrijden verlopen doorgaans als volgt;

Ofwel 1 of 2 goals in de eerste helft en nog 1 of 2 goals erbij in de 2e helft.

Ofwel 3+ (Opvallend genoeg vaak 4) goals in de eerste helft en de 2e helft is een compleet drama zoals de screenshot.

Van 9/6 kans met 90% passing en 71% balbezit naar;

19/7 kansen met 91% passing en 71% balbezit.

Daarbij, de 1e helft is dan altijd key highlight na key highlight.

De 2e helft... Moet blij zijn als ik er 3 maximaal van mijn team te zien krijg.

Nu heb ik niks om over te zeuren...

Maar het valt me enorm op. Plus het is frustrerend. 

Daarnaast nog 2 opmerkelijke gegevens waarbij ik de spelers maar niet in de positie krijg waar ik ze wil hebben.

- Ongeacht welke taktiek en of ik balanced t/m Attacking speel, de Inside wingers (AML/AMR) staan steevast 2m van mijn spits vandaan, mits ik ze een vrije rol geef. Dan kunnen ze redelijk op de verticale lijn van de 16 staan.

- De DM/CM staan ook vrijwel altijd in de 16, ongeacht support rollen.

Ongeacht de rol van de DL/DR of WBL/WBR in stel, ze staan standaard op de AML/AMR positie (vandaar de 3-3-1-3 bedacht om iig 3 man achter de bal te hebben bij counters). Enkel bij inverted Wingback niet, dan staan ze op de MC positie.

- 1x in de 7e minuut kreeg de AMR een rode kaart, de AML naar de AMC positie (+vrije rol) verhuisd en ineens staat iedereen waar ze behoren te staan... En win ik alsnog 3-0 tegen de nummer 10 SBL1.

Iemand enig idee wat hier mis gaat?

Match.png

Tactics.png

bewerkt door Twisted84
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei bas huijsmans:

En heb je zelf wat in elkaar gezet @Kyrill of heb je nog een tactiek nodig?

He! Ik ben tot nu toe bezig met wat @De Raam had neergezet. En  daar ben ik blij mee, dankjewel voor je vraag!

De resultaten met Roda zijn tot dusver;

1-2 verlies van Sparta

1-2 winst bij ADO

En net 2-1 winst op Den Bosch thuis, de nummer 2!! En we staan zelf 12e.

En met Arsenal tot dusver;

1-1 bij Liverpool

3-1 winst op Spurs

0-1 winst bij Juventus in de CL

2-0 winst op Spurs in de CL.

Ik heb nu letterlijk bij Arsenal een eigen 424 met dm en cm nog, deze van De Raam en die 433dm wide van Becks.

Dus ik ben voorlopig voorzien bedankt iedereen @De Raam @Nom de Guerre @Dansmeister

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Dansmeister:

Mij zeggen de resultaten niet zoveel Kareltje. Gaat mij meer om de ideeen die je terug wil zien. Zie je dat terug? Lijkt mij best moeilijk terug te zien met je eigen 4-2-4. 

Ik zie het eerlijk gezegd bij beide taktiek zkr terug ja. Links en rechts boetoe's komen in beide formaties regelmatig mee terug verdedigen /jagen en bal terug veroveren. We brengen bal snel naar 16/goal van de tegenstander. En ik speelde natuurlijk jarenlang 424 met twee cm's, nu heb ik al weet ik hoelang dm en cm. Dm ondersteunt 4 mans defensie en ook de cm vlak boven hem staat. Die CM kan bal naar voren naar spitsen, wingers spelen of terug naar iemand in de defensie of backs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje: ik heb een tactiek van FM23 overgenomen. Daar kunnen mijn middenvelders  ‘meer druk zetten’. Op FM24 kunnen middenvelders dat niet meer. Echter als ik de FM23 tactiek gebruik kunnen ze dat wel. Hoeveel invloed heeft dat op een tactiek?

bewerkt door JesseNL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei JesseNL:

Vraagje: ik heb een tactiek van FM23 overgenomen. Daar kunnen mijn middenvelders  ‘meer druk zetten’. Op FM24 kun middenvelders dat niet meer. Echter als ik de FM23 tactiek gebruik kunnen ze dat wel. Hoeveel invloed heeft dat op een tactiek?

Welke rollen hebben ze? En ook de teaminstructies hebben invloed op het wel of niet kunnen toevoegen, zou je die ook willen posten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei JesseNL:

Vraagje: ik heb een tactiek van FM23 overgenomen. Daar kunnen mijn middenvelders  ‘meer druk zetten’. Op FM24 kunnen middenvelders dat niet meer. Echter als ik de FM23 tactiek gebruik kunnen ze dat wel. Hoeveel invloed heeft dat op een tactiek?

Als je de team instructies even op minder 'druk zetten' zet, dan kan je bij de persoonlijke instructies het aanzetten en dan vervolgens de team instructies weer op meer 'druk zetten' zetten. Op die manier staat het wel bij de posities apart aangevinkt. Of het ook daadwerkelijk wat toe voegt op die manier weet ik dan weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei JesseNL:

Fx0KGwE.png

xncb0BR.png

Wat @bas huijsmans al zegt.

Doordat je zonder balbezit 'Vaker' aan hebt staan, kun je bij je SvV's de pressing niet verhogen. Dat ligt ook aan de rol, want bij je CM's kan het wel.

Zet je bij teaminstructies de pressing eentje lager, dan kun je het ook bij je SvV's toevoegen als instructie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie heeft voor mij een goede tactiek voor FC Groningen?   Het liefst in formatie 4-4-2 of 4-2-4.   Ik speel nu zelf met 4-2-4 ik scoor veel maar krijg ook heel veel doelpunten tegen… heb nu uit 30 wedstrijden 85 doelpunten voor en 51 goals tegen.  

bewerkt door MKLVMOND
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen met het in elkaar zetten van een niet alledaagse tactiek. 

Ik vind het leuk om iedere fm een tactiek te maken die je eigenlijk nooit of niet snel tegen zal komen. Dit is ke deze fm helaas nog niet gelukt ondanks de vele pogingen. Nu hoop ik hier iemand zijn hulp te krijgen hierbij. 

Op gebied van formatie enzo heb ik nog niks in gedachten per se. Hier sta ik in van alles open.

Wil je samen met mij gaan kijken naar deze tactiek dan mag je mij een pm sturen!

bewerkt door chrisje1993
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze taktiek wil/ga ik hier nu posten, voor wie het ook wil gaan gebruiken! In de CL 0-1 ermee bij PSG gewonnen! En net 5-2 thuis winst op City terwijl we na 11 minuten bij 1-0 voorsprong met 10 man verder moesten , en dan nog 4x scoren met man minder, heerlijk :D Gaat om de 523 taktiek/formatie.

En als ''afscheid'' forum binnenkort ga verloren ook screen van hoe mijn 424 dm cm tegenwoordig is. Die loopt vooral thuis als een trein met gigantisch veel goals, maar uit niet altijd even goed.

out of possesion 523 taktiek.png

in transition 523 taktiek.png

in possesion.png

taktiek 523 screen 1.png

Arsenal-City 5-2.png

PSG-Arsenal 0-1.png

424 dm en cm 13 sep 2031.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-5-2024 om 22:23 zei MKLVMOND:

Wie heeft voor mij een goede tactiek voor FC Groningen?   Het liefst in formatie 4-4-2 of 4-2-4.   Ik speel nu zelf met 4-2-4 ik scoor veel maar krijg ook heel veel doelpunten tegen… heb nu uit 30 wedstrijden 85 doelpunten voor en 51 goals tegen.  

heb je al iets ontvangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In FM 23 had ik onderstaande Tactiek.

image.png.3bca43533d2f603e27ed153e14eb2965.png

In Fm 24 werkt hij ook na behoren.

Alleen vallen mij een paar punten op:

- als ik voorsta (maakt niet uit hoeveel) krijg ik toch meestal een tegendoelpunt.

De 0 houden heb ik niet vaak.

- Mijn spelers komen heel vaak te laat voor de 2de bal, dus de dekking is heel veraf van de man.

- ik heb een lage defensielijn, maar toch komen er steek passen doorheen (snap dat je die niet altijd kan onderscheppen)

- ik verloor bijv. bij PEC Zwolle met 7-3 terwijl ik het beste van het spel had (hun scoorde, wij niet)

- meestal ga ik rond de 60-70ste naar positief/gebalanceerd

Wat kan ik hier tegen doen?

bewerkt door MarF_RJC
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei MarF_RJC:

In FM 23 had ik onderstaande Tactiek.

image.png.3bca43533d2f603e27ed153e14eb2965.png

In Fm 24 werkt hij ook na behoren.

Alleen vallen mij een paar punten op:

- als ik voorsta (maakt niet uit hoeveel) krijg ik toch meestal een tegendoelpunt.

De 0 houden heb ik niet vaak.

- Mijn spelers komen heel vaak te laat voor de 2de bal, dus de dekking is heel veraf van de man.

- ik heb een lage defensielijn, maar toch komen er steek passen doorheen (snap dat je die niet altijd kan onderscheppen)

- ik verloor bijv. bij PEC Zwolle met 7-3 terwijl ik het beste van het spel had (hun scoorde, wij niet)

- meestal ga ik rond de 60-70ste naar positief/gebalanceerd

Wat kan ik hier tegen doen?

Wat mij opvalt (en ik ben zeker geen tactisch wonder) is dat je veel bewegende spelers hebt centraal op het middenveld waardoor er gaten kunnen vallen en er veel ruimte ligt voor de tegenstander in de omschakeling. Jouw backs zijn aanvallend dus staan vaak hoger op het veld, jouw DYM loopt ook vooruit in de aanval en in de omschakeling gaat de BWM jagen op de bal. Hierdoor heb je geen slot op de deur of iemand die in positie blijft staan. Zou zelf dan de BWM omwisselen voor een statische speler zoals een SVD op verdedigen of een andere rol die op z'n positie blijft staan (ken niet alle Nederlandse namen van de rollen namelijk maar in het Engels heet die Anchor. 

Je hebt in mijn beleving ook veel teaminstructies. Probeer eens met wat minder. De over elkaar heengaan kan ook averechts werken omdat dit het spel kan vertragen. Weet ook niet of vroege voorzetten heel handig is met aanvallende vleugelverdedigers. Tevens zou ik schietkansen benutten uitzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Mordurette:

Wat mij opvalt (en ik ben zeker geen tactisch wonder) is dat je veel bewegende spelers hebt centraal op het middenveld waardoor er gaten kunnen vallen en er veel ruimte ligt voor de tegenstander in de omschakeling. Jouw backs zijn aanvallend dus staan vaak hoger op het veld, jouw DYM loopt ook vooruit in de aanval en in de omschakeling gaat de BWM jagen op de bal. Hierdoor heb je geen slot op de deur of iemand die in positie blijft staan. Zou zelf dan de BWM omwisselen voor een statische speler zoals een SVD op verdedigen of een andere rol die op z'n positie blijft staan (ken niet alle Nederlandse namen van de rollen namelijk maar in het Engels heet die Anchor. 

Je hebt in mijn beleving ook veel teaminstructies. Probeer eens met wat minder. De over elkaar heengaan kan ook averechts werken omdat dit het spel kan vertragen. Weet ook niet of vroege voorzetten heel handig is met aanvallende vleugelverdedigers. Tevens zou ik schietkansen benutten uitzetten.

thnx! dan ga ik daar eens mee aan de slag..

Link naar opmerking
Deel via andere websites