Fantasy Geplaatst 7 oktober 2023 Share Geplaatst 7 oktober 2023 (bewerkt) Hier kun je discussiëren over alles wat met tactieken te maken heeft. Daarnaast hebben we deze sites nog als tips: Citaat Football tactics and formations - ShareMyTactics.com - voor de weergave van een speelstijl met looplijntjes https://www.fotor.com/ - voor het bewerken van screenshots, als je houdt van mooie lijntjes en dergelijke, spelers highlighten en dergelijke https://tactical-board.com/ - voor de weergave van een speelstijl, maar je kunt er ook korte animaties maken om speelpatronen of looplijnen verder te verduidelijken https://gyazo.com/ - prima geschikt om korte match clips mee op te nemen of een screenshot te maken ShareX - The best free and open source screenshot tool for Windows (getsharex.com) - zie bovenstaande omschrijving, maar dan met wat meer toeters en bellen, maar zonder automatische upload 8 januari bewerkt door neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 We gaan eens wat kutten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 3 minuten geleden zei Nom de Guerre: We gaan eens wat kutten Hoezo gebruik maken van rotaties... Zou je rechts niet een Winger zetten, icm naar binnen dribbelen werkt echt goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 6 minuten geleden zei De Raam: Zou je rechts niet een Winger zetten, icm naar binnen dribbelen werkt echt goed De IW dribbelt ook naar binnen, tenzij ik je verkeerd begrepen heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 12 minuten geleden zei Nom de Guerre: De IW dribbelt ook naar binnen, tenzij ik je verkeerd begrepen heb. De Winger heeft niet langer hardcoded dat die met de bal aan de buitenkant moet blijven. Hij blijft dus aan de zijlijn, tot hij de bal krijgt, wat langer en wijder dan een IW. Daarna doet ie vrijwel hetzelfde als een IW, ja, als je die instructie geselecteerd hebt natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Poging 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Messidona Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Ook ik probeer het spitsloos. Deze tactiek werkte bijzonder goed in FM23, in 24 funcioneert het toch ietsje anders maar de resultaten zijn er niet minder om. Vooral defensief veel kwetsbaarder, heb het gevoel dat ik mijn dynamische middenvelder moet vervangen door een defensievere rol. In FM23 kwam deze middenvelder niet zo vaak mee naar voor als in FM24. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 22 oktober 2023 Share Geplaatst 22 oktober 2023 Even een semi-strikerless proberen... Werkt best aardig, iets gevoelig voor counters nog... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 22 oktober 2023 Share Geplaatst 22 oktober 2023 1 uur geleden zei De Raam: Even een semi-strikerless proberen... Werkt best aardig, iets gevoelig voor counters nog... Nog één stap verwijderd van perfectie. Even serieus, de carrilero gaat wijder spelen en de SV klapt eroverheen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 22 oktober 2023 Share Geplaatst 22 oktober 2023 (bewerkt) 50 minuten geleden zei Nom de Guerre: Nog één stap verwijderd van perfectie. Eens, maar wilde twee aanvallers die de centrale verdedigers zouden bezig houden. Moet zeggen dat ze nog niet echt meelopen maar dat zorgt er dan weer voor dat ze in de AM strata vrijkomen. Een van hen speelt af en toe als poacher, als de defensieve lijn wat te hoog staat 50 minuten geleden zei Nom de Guerre: Even serieus, de carrilero gaat wijder spelen en de SV klapt eroverheen? Dat is het idee inderdaad. De aanvalsformatie wordt zo een 2-3-5. De IFB en CD vormen in balbezit de laatste linie. De Libero komt bijna tussen de Carrilero's te spelen. De linker wingback houdt het veld breed en de F9's hebben nog Stay Wider, waardoor ze wat verder naar buiten terugzakken. Geeft alle ruimte aan de Volante's! 22 oktober 2023 bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 22 oktober 2023 Share Geplaatst 22 oktober 2023 Ik speel momenteel op deze manier en het loopt als een trein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blauwbeer Geplaatst 22 oktober 2023 Share Geplaatst 22 oktober 2023 23 minuten geleden zei Lensherr: Ik speel momenteel op deze manier en het loopt als een trein. Wat zijn je Team Instructies (en eventueel Player Instructions?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 22 oktober 2023 Share Geplaatst 22 oktober 2023 3 minuten geleden zei Blauwbeer: Wat zijn je Team Instructies (en eventueel Player Instructions?) op links en rechsbuiten minder op doel trappen. Links en rechtsachter voorzetten naar targetman. Ingame als ik kansen weg geef zet ik harder duels aan en soms speel voor dode spelmomenten om terug het overwicht in de wedstrijd te krijgen. En soms gedisciplineerd als ik gevaarlijke kansen weg geef. @Blauwbeer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Tweaky tweaky. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 3 uur geleden zei Nom de Guerre: Tweaky tweaky. Hoe beweegt die HB in balbezit? Zakt hij uit tussen de BPD en de IFB (ervan uitgaande dat de L al ingeschoven is). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Nee, tussen de CWB en de BPD, maar omdat die IFB knijpt heb je wel een back three. De libero stoomt door naar het middenveld, terwijl de volante de AMC-zone in gaat. De MC klapt ook vaak over de SS heen, wel met optie move into channels, dus centrale clustering is het niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Ziet er goed uit @Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 54 minuten geleden zei Nom de Guerre: Nee, tussen de CWB en de BPD, maar omdat die IFB knijpt heb je wel een back three. De libero stoomt door naar het middenveld, terwijl de volante de AMC-zone in gaat. De MC klapt ook vaak over de SS heen, wel met optie move into channels, dus centrale clustering is het niet. Nice, eindelijk zakken ze ook uit naar de zijkant dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Dit is ook wel een goed topic met veel informatie over de zogenaamde "rotaties". Staat ook een veelbelovende comment in van een SI-medewerker: Citaat f you play a 4-2-3-1 with DM’s and one of them (LCDM) is a Segundo Volante for example, when he rotates up to the AMCL area your AMC will rotate horizontally to the AMCR area. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Ik heb geen zin in weer FM /IRL depressie's en frustratie's...... Deze taktiek heb ik al bij Brighton, maar ik win er thuis heel veel/vaak mee, alleen uitduels amper. Ga hem ook bij Arsenal gebruiken. Leef je uit, wat kan ik aanpassen/tweaken? Beloof niet eigenwijs ga doen, en het mee ga nemen/toepassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Ik zou eerst een spelmaker op het middenveld vervangen door een andere rol. Twee kapiteinen op een schip werkt toch minder dan met 1. Het zou kunnen werken, maar met 1 spelmaker werkt het toch beter merk ik vaak. Afhankelijk wat je van de CDM of je CAM verwacht welke je dan verandert. Denk ook dat je kwetsbaar bent voor lange ballen met Step up more, een hogere defensieve lijn en een middle block. Hoe zit het met counters tegen? Want ik kan me voorstellen dat je vaak maar 3 man achterin hebt staan en niet perse een restverdediging op je middenveld hebt? Zelf heb ik het ongeveer hetzelfde staan qua veldbezetting alleen speel ik met een DLP op defensief met een segundo volante op Support of aanvallend met daarvoor een AM op attack. Met een inverted wingback aan de kant van de Segundo Volante, maar geen idee of dat de beste oplossing is aangezien ik ook niet echt een tactisch genie ben zoals anderen hier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 5 minuten geleden zei bas huijsmans: Ik zou eerst een spelmaker op het middenveld vervangen door een andere rol. Twee kapiteinen op een schip werkt toch minder dan met 1. Het zou kunnen werken, maar met 1 spelmaker werkt het toch beter merk ik vaak. Afhankelijk wat je van de CDM of je CAM verwacht welke je dan verandert. Denk ook dat je kwetsbaar bent voor lange ballen met Step up more, een hogere defensieve lijn en een middle block. Hoe zit het met counters tegen? Want ik kan me voorstellen dat je vaak maar 3 man achterin hebt staan en niet perse een restverdediging op je middenveld hebt? Zelf heb ik het ongeveer hetzelfde staan qua veldbezetting alleen speel ik met een DLP op defensief met een segundo volante op Support of aanvallend met daarvoor een AM op attack. Met een inverted wingback aan de kant van de Segundo Volante, maar geen idee of dat de beste oplossing is aangezien ik ook niet echt een tactisch genie ben zoals anderen hier Dankjewel Bas, heel fijn, ik heb Step Up More gelijk al uitgezet, en mid-block en standard line of defence. Wat bedoel je precies met ''twee spelmakers/kapteinen'' ik heb alleen de CAM/10 als Advanced Playmaker, een Segundo Volante en Regista zijn toch geen spelmakers, of zie ik dat verkeerd? Heb het nu zo met op linsback een wingback defend en op rechtsback een complete wing back support. En ik heb nu eigenlijk alleen maar met de spits Hlozek de enige speler die op attacking staat.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 5 minuten geleden zei Kyrill: een Segundo Volante en Regista zijn toch geen spelmakers, of zie ik dat verkeerd? Of je het verkeerd ziet, ligt eraan of je de beschrijving van de Regista wel eens gelezen hebt Zo ja, dan heb je het verkeerd gezien, zo nee, dan zou ik daar beginnen haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 1 uur geleden zei bas huijsmans: Of je het verkeerd ziet, ligt eraan of je de beschrijving van de Regista wel eens gelezen hebt Zo ja, dan heb je het verkeerd gezien, zo nee, dan zou ik daar beginnen haha. Zei Nom laatst al, gaat mee naar voren en mee naar achteren Maakt niet echt meer uit heb de 10 in een SS veranderd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheRealOne Geplaatst 24 oktober 2023 Share Geplaatst 24 oktober 2023 (bewerkt) Even wat context; eerste keer dat ik me echt aan een eigen tactiek waag. Ik heb door het gebruik van gedownloade tactieks door de jaren heen (die ik hier en daar een beetje aanpas naar eigen smaak) wel een klein idee van wat de rollen ongeveer doen, maar daar blijft het bij. Twee wedstrijden mee gespeeld. Thuis tegen Venezia ging het vrij goed, aanvallend komen er veel kansen uit, maar niet alles is even gevaarlijk. Tweede wedstrijd was een uitwedstrijd, en ondanks dat ik die ook won, bleef Catanzaro maar kansen krijgen. Toen ik de mentaliteit rond de 60e minuut veranderde naar gebalanceerd, namen hun kansen wel wat af. De kansen van ze kwamen voort uit balverlies, waarna het in de omschakeling nogal open lag. Dit geeft FM zelf ook aan (kansen komen uit het midden, en door het verlies van balbezit) Aanvallend gaat het tot nu toe prima, alleen verdedigend is het nog niet zo stabiel. Als ik zo bij de teaminstructies kijk, dan zou ik als eerste denken aan het lager zetten van de defensieve lijn, of van counterpressie naar hergroeperen gaan. Of de mentaliteit naar positief/gebalanceerd zetten (ik ben dan wel bang dat ik aanvallend ook een stuk minder creëer). Vertraag het spel en afspelen aan de backs vind ik ook interessant ogen. Zitten er op het eerste oog (grote) red flags in de tactiek? En is mijn bovenstaande gedachtegang juist of zit ik er compleet naast? 24 oktober 2023 bewerkt door TheRealOne Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten