Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Club gezocht

Fantasy

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei chrisje1993:

Ben het twijfelen tussen een paar clubs waar ik een save + novellen mee ga starten. Welke zou jullie voorkeur hebben van de onderstaande?

- Manchester United

- Sporting CP

- Olympique Lyon

- PSV

4 leuke opties in mijn ogen, dus ik zou allen volgen. Maar zelf spreekt Sporting CP mij het meest aan.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei chrisje1993:

Ben het twijfelen tussen een paar clubs waar ik een save + novellen mee ga starten. Welke zou jullie voorkeur hebben van de onderstaande?

- Manchester United

- Sporting CP

- Olympique Lyon

- PSV

Olympique Lyon lijkt me de grootste uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei De Raam:

Er zijn al Lyon en Man Utd novelles, weet niet of dat je verder nog uitmaakt. Heb zelf een geweldige save met Sporting dus kan die zeker aanraden! @chrisje1993

Lyon novellen heb ik niet gezien. Daarnaast speel ik in de FMOC ook met Sporting CP dus weet wel hoe leuk die kan zijn.

Zal ook Lyon of Sporting gaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Vlonkie:

Ik ben van plan om een carriere te starten als Zlatan. Bij welke club (met een aanzienlijk tb) zien jullie hem wel werken?

Manchester United als je echt een budget wilt maar AC Milaan heeft ie denk ik zijn mooiste jaartjes gekend. 

PSG kan natuurlijk ook maar 0 uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga binnenkort een nieuwe novelle starten, maar niet met een topclub. Land om in te spelen maakt niet uit. Club ook niet, maar ik heb wel grenzen :D . Ik heb wat databases gedownload dus bijzondere landen/clubs mogen ook. Kom maar door met de tips.

bewerkt door delichris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil, nu ik alles op clubniveau heb gewonnen met Hoek, toch beginnen aan een nieuwe save. Ik dacht er aan om zoveel mogelijk challenges in een game te proberen. Tot nu toe kwam ik tot 'building a nation' + 'great [klein land] challenge' + 'big brother' + 'nationalist' combinatie. Misschien nog 'geef de jeugd een kans' erbij en de 'alliteratie challenge' kan ik altijd tussendoor doen.

Iemand een idee voor een leuke club + land combi? Het noorden of het oosten van Europa lijkt me wel wat, maar ik sta open voor alle suggesties. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei TheRealOne:

Ik wil, nu ik alles op clubniveau heb gewonnen met Hoek, toch beginnen aan een nieuwe save. Ik dacht er aan om zoveel mogelijk challenges in een game te proberen. Tot nu toe kwam ik tot 'building a nation' + 'great [klein land] challenge' + 'big brother' + 'nationalist' combinatie. Misschien nog 'geef de jeugd een kans' erbij en de 'alliteratie challenge' kan ik altijd tussendoor doen.

Iemand een idee voor een leuke club + land combi? Het noorden of het oosten van Europa lijkt me wel wat, maar ik sta open voor alle suggesties. :)

Genoeg ploegen in Sofia (Bulgarije)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei TheRealOne:

Belgrado. Partizan en Rode Ster onttronen. Er zit talent in het land en in Belgrado is de keuze reuze.

FK Čukarički, OFK Beograd, FK Rad, FK Radnički, FK Voždovac, FK IMT bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk op zoek naar een gevallen grootmacht, of een club die in enkele jaren opgeklommen is. Liefst 2e / 3e / 4e niveau. Liefst ook een land wat buiten de top 10 valt.... Wil een long term save gaan doen om uiteindelijk de CL te winnen.

Voorbeeld: Stel je weet een club op 4e niveau in Noorwegen prima, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei znight:

Ik ben eigenlijk op zoek naar een gevallen grootmacht, of een club die in enkele jaren opgeklommen is. Liefst 2e / 3e / 4e niveau. Liefst ook een land wat buiten de top 10 valt.... Wil een long term save gaan doen om uiteindelijk de CL te winnen.

Even simpel kopieer en plakwerk hoor maar raadde dit net aan in het FM Café:

Pak een club die mee doet aan de Fenix Trophy. Allemaal amateurclubs aan het begin van de game, maar wel allemaal met een bijzonder verhaal. Voor de meesten is wel een extra database nodig, maar het is het waard. Zie mijn game vorig jaar met Brera image.gif.d966810c34de0fef0599c659a4b9fec0.gif. In sommige gevallen is het meteen te koppelen aan een Big Brother challenge of een Building a Nation. Door de link met een mooi achtergrond verhaal, het feit dat ze allemaal vrij actief zijn op social media en dat je de club echt helemaal moet opbouwen zorgt voor een schitterende save, gegarandeerd.

Teams die dit jaar mee doen:

Enfield Town FC (London, England)

Prague Raptors FC (Prague, Czech Republic)

KSK Beveren (Beveren, Belgium)

FC United of Manchester (Manchester, England)

FC Oslo (Oslo, Norway)

Venus Bucuresti (Bucarest, Romania)

Krakow Dragoons FC (Krakow, Poland)

BK Skjold (Copenaghen, Denmark)

Lewes FC (Lewes, England)

Gilla FC (Helsinki, Finland)

Vinsky FC (Paris, France)

Llantwit Major FC (Llantwit Major, Wales)

Teams die vorig jaar mee deden maar dit jaar niet meer:

Brera FC (Milan, Italy)

Afc DWS (Amsterdam, Netherlands)

FK Miljakovac (Belgrade, Serbia)

CD Cuenca-Mestallistes 1925 (Valencia, Spain)

16 teams die je van een lager niveau in het land kan opbouwen tot een topclub. In sommige gevallen kom je dan in een topcompetitie uit, maar in de meeste gevallen kan je daarna het land ook nog gaan uitbouwen in een Building a Nation of een Big Brother challenge koppelen aan de save. Heb je gegarandeerd voor vele seizoenen een mooie uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-1-2024 om 13:14 zei bas huijsmans:

Even simpel kopieer en plakwerk hoor maar raadde dit net aan in het FM Café:

Pak een club die mee doet aan de Fenix Trophy. Allemaal amateurclubs aan het begin van de game, maar wel allemaal met een bijzonder verhaal. Voor de meesten is wel een extra database nodig, maar het is het waard. Zie mijn game vorig jaar met Brera image.gif.d966810c34de0fef0599c659a4b9fec0.gif. In sommige gevallen is het meteen te koppelen aan een Big Brother challenge of een Building a Nation. Door de link met een mooi achtergrond verhaal, het feit dat ze allemaal vrij actief zijn op social media en dat je de club echt helemaal moet opbouwen zorgt voor een schitterende save, gegarandeerd.

Teams die dit jaar mee doen:

Enfield Town FC (London, England)

Prague Raptors FC (Prague, Czech Republic)

KSK Beveren (Beveren, Belgium)

FC United of Manchester (Manchester, England)

FC Oslo (Oslo, Norway)

Venus Bucuresti (Bucarest, Romania)

Krakow Dragoons FC (Krakow, Poland)

BK Skjold (Copenaghen, Denmark)

Lewes FC (Lewes, England)

Gilla FC (Helsinki, Finland)

Vinsky FC (Paris, France)

Llantwit Major FC (Llantwit Major, Wales)

Teams die vorig jaar mee deden maar dit jaar niet meer:

Brera FC (Milan, Italy)

Afc DWS (Amsterdam, Netherlands)

FK Miljakovac (Belgrade, Serbia)

CD Cuenca-Mestallistes 1925 (Valencia, Spain)

16 teams die je van een lager niveau in het land kan opbouwen tot een topclub. In sommige gevallen kom je dan in een topcompetitie uit, maar in de meeste gevallen kan je daarna het land ook nog gaan uitbouwen in een Building a Nation of een Big Brother challenge koppelen aan de save. Heb je gegarandeerd voor vele seizoenen een mooie uitdaging.

Dankjewel voor het idee!! Ik wil dit ook zeker een keer gaan proberen.

Voor nu zou ik liever een club zoeken welke "Standaard" in de FMI update zit. Mocht jij of iemand anders nog een idee hebben, schiet maar raak :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-1-2024 om 11:34 zei znight:

Dukla Praag! De club heeft liefst 11 landstitels (hetzij uit de periode van Tsjecho-Slowakije maar toch) in de kast staan. Van die glorie is echter anno 2024 weinig meer over. In het vorige decennium speelde Dukla nog wel een aantal jaar op het hoogste niveau, maar verder staan de afgelopen decennia vooral bol van financiële problemen, louche eigenaren en structureel wanbeleid. In 2023/2024 speelt Dukla Praag op het tweede niveau van Tsjechië. Het indrukwekkende stadion ligt er nog altijd prima bij en Praag is een mooie voetbalstad om in te wedijveren. In het de jaren vijftig, zestig, zeventig en tachtig was Dukla Praag een graag geziene club in Europa. Dat moet toch weer terug kunnen komen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Dukla Praag! De club heeft liefst 11 landstitels (hetzij uit de periode van Tsjecho-Slowakije maar toch) in de kast staan. Van die glorie is echter anno 2024 weinig meer over. In het vorige decennium speelde Dukla nog wel een aantal jaar op het hoogste niveau, maar verder staan de afgelopen decennia vooral bol van financiële problemen, louche eigenaren en structureel wanbeleid. In 2023/2024 speelt Dukla Praag op het tweede niveau van Tsjechië. Het indrukwekkende stadion ligt er nog altijd prima bij en Praag is een mooie voetbalstad om in te wedijveren. In het de jaren vijftig, zestig, zeventig en tachtig was Dukla Praag een graag geziene club in Europa. Dat moet toch weer terug kunnen komen? 

Dat gaan we doen. Top idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Urbeto:

Kun jij niet de 5 keuzes van MU gaan schrijven? Elke maand een lijstje met 5 clubs ;) Je hebt er altijd van die lekkere achtergrond verhalen bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei De Raam:

Kun jij niet de 5 keuzes van MU gaan schrijven? Elke maand een lijstje met 5 clubs ;) Je hebt er altijd van die lekkere achtergrond verhalen bij!

Dat lijkt me in beginsel best leuk, dit soort achtergrondverhalen zijn voor mij de hele drijfveer van FM, maar mijn onregelmatige persoonlijke agenda maakt het toch lastig om op vaste basis bepaalde stukken te schrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-1-2024 om 23:14 zei Urbeto:

Dat lijkt me in beginsel best leuk, dit soort achtergrondverhalen zijn voor mij de hele drijfveer van FM, maar mijn onregelmatige persoonlijke agenda maakt het toch lastig om op vaste basis bepaalde stukken te schrijven. 

Je zou een echte aanwinst zijn wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben op zoek naar een leuke uitdaging naast mijn FC Gifu game. Met deze Japanse club in 7 jaar uitgegroeid van derde divisionist tot landskampioen. Daarnaast 6 andere nationale prijzen gewonnen. Merk bij mezelf dat het plezier iets minder wordt naarmate de newgens het langzaam overnemen. Wil met deze game wel op een wat langzamer tempo doorspelen om de Aziatische Champions League te winnen. Tot nu toe is het bij een verloren finale gebleven. 

Wat ik het leukste vind aan Football Manager is het op middellange termijn (5-10 jaar) opbouwen van een club. Het liefst begin ik op het derde niveau of lager. Ik heb de lichtelijk autistische neiging om van mezelf werkloos te moeten beginnen. Tips zijn welkom, het mag gezien bovenstaande zowel een club als competitie zijn, het is immers de vraag of de club snel vrijkomt. Alvast bedankt mede-FM’ers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites