Glenn08 Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei 5 uur geleden zei Arezo: Begonnen met PSG. Niet voor de uitdaging maar omdat ik gewoon een keer met de beste spelers in FM wil spelen met (bijna) onuitputtelijke mogelijkheden qua geld dankzij mijn homeboys Tanim bin Hamad al Thani en Nasser Al- Khelaifi. Ik mag Tan en Nas zeggen tegen deze draqqueens. Heb mezelf als doel gesteld om zoveel mogelijk met Fransen te gaan spelen. Mentaal nogal een uitdaging omdat ik over het algemeen een teringhekel aan Fransen heb. Omdat ik nu weet hoe je moet knippen en plakken met paint wil ik graag beginnen met de keepers. Donnarumma zijn contract gaat niet verlengd worden omdat hij niet Frans is. Ik heb Giulllaume Restes op het oog als zijn vervanger. Ik vind 12 miljoen per jaar ook een beetje veel voor iemand die alleen de ballen moet tegenhouden en het spel voort moet zetten. Restes gaat me een miljoentje of 100 kosten, maar is in potentie beter dan die lange lul met zijn grote neus. @Glenn08 @Fantasy @neva @Titan @La Pulga @Vreven @Tim' @Aaron21 @Bogatyr @Gert @Nom de Guerre @ReneLeBlanc @Jotew @Thierryvane en iedereen die ik nu vergeet. Nooit veranderen Paul, echt nooit veranderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 22 uur geleden zei Arezo: iedereen die ik nu vergeet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SLeePo Geplaatst 14 mei Share Geplaatst 14 mei Wrexham AFC einde seizoen 3 Nadat ik eerder al kampioen werd in de League Two en League One, stond dit jaar de Championship op het programma. Doelstelling was om degradatie te voorkomen, al waren de bookmakers ervan overtuigd dat wij laatste zouden worden. Later zullen we zien of ze gelijk hadden. Een nieuw seizoen begint met Transfers. Zo ook nu. Ik ben geen bigspender, ook omdat het TB het niet toeliet. Wij hebben gericht gezocht en uiteindelijk alleen maar transfervrije spelers aangetrokken, op 1 na die werd namelijk gehuurd. Ik ligt er een paar uit: Przemyslaw Placheta kon gratis weg bij Swansea, die kans kon ik niet laten lopen. Jamal Lewis: Links achter was een zorgen kindje, met Jamal Lewis haarfijn opgevangen. Rasmus Falk: Zal zowel als CM als VCM spelen, multifunctioneel. Andres Romero: Transfer van het jaar in mijn ogen, talent volle Venezuelaan. Antef Tsoungui: Heeft een verleden bij Feyenoord, kan linksachter, centraal achterin, als VCM, erg handig om erbij te hebben. Aan uitgaande niet noemenswaardig. Joe Williams voor 2.6 miljoen inclusief bonussen verkocht aan QPR, is transfervrij gekomen. Ricardo Kishna voor 4.4 miljoen inclusief bonussen verkocht aan Bachilleres in Mexico, ook transfervrij gekomen. Voorbereiding De voorbereiding is kort, ik hecht er niet echt waarde aan. De nederlaag tegen Gladbach had erger gekund, dus was positief. EFL Cup De FA cup heeft voor mij meer waarde. Echter haalde wij voor het eerst de 2e ronde. Als je een beetje mazzel hebt met de loting kom je ver. Newcastle bleek echter een brug te ver te zijn als is een 2-1 nederlaag uit ook niet heel erg. FA Cup DE belangrijkste beker in mijn ogen. In mijn eerste jaar haalde ik al de halve finale, terwijl ik vorig jaar er al vrij vroeg uitlag. Dit jaar zat de loting weer enigzins mee, wat resulteerde in een halve finale plaats. Wij waren een beetje het Feyenoord van de FA Cup met alleen maar thuis wedstrijden. Tottenham bleek te sterk voor ons, wat uiteindelijk ook de latere winnaar betekende. Ook hier had de uitslag slechter kunnen zijn. Championsship Zoals al eerder gezegd, voorspelde de bookmakers ons niet veel soeps, namelijk een troostelose laatste plaats. Halverwege het seizoen konden wij degradatie al veilig stellen en deden wij nog volop mee op de titel. De titel werd in de allerlaatste speelronde in een onderlinge duel in ons voordeel beslecht, waardoor wij voor de 3e keer op rij de titel pakken en eveneens voor de 3e keer op rij promoveren. Komend seizoen dus Premier League. Echter zal dit wel echt een zware dobber worden en moeten we hopen om niet meteen terug te degraderen. Statistieken Paul Mullin verdiend echt een standbeeld, voor het 3e jaar op rij wordt het team topscoorder met 24 doelpunten, mede door een lange blessure niet alles kunnen spelen. Ook de prestatie van Placheta wil ik eruit lichten. 48 wedstrijden stond hij in de basis en hij scoorde er 15 en bereide er zelf 17 voor Willen wij kans maken in de Premier League moet er stevig ingekocht gaan worden. Yari Verschaeren is er in ieder geval een van die ons komt versterken, transfervrij. Ook zal er gekeken worden naar de staf om daar een upgrade te doen, evenals de jeugdaccommodatie. We zullen het ook nu weer moeten hebben van transfervrije koopjes, want met 37 miljoen is het TB beperkt voor de Premier League. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 mei Share Geplaatst 15 mei @SLeePo lekker bezig maat, super zeg!! Dit is mijn Arsenal begin seizoen 9. Ik heb dubbelrol met sinds kort ook bondscoach van Engeland, waar ik Peter Bosz opvolgde, die in 2030 wereldkampioen werd, na de finale van het WK, na verlenging van Ierland gewonnen te hebben. Ik ben tot nu toe in deze save 4x kampioen geworden, maar helaas nog 0x de CL gewonnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 17 mei Share Geplaatst 17 mei (bewerkt) Twee jaar later is het dan eindelijk zover: de Champions League gaat voor het eerst in de geschiedenis naar een ploeg uit Luxemburg, namelijk FC Vinesca Ehnen. "What do you think of Tottenham? Shit! What do you think of shit? Tottenham!" Hieronder ons Champions League avontuur, de eindstand in de BGL Ligue, een eenvoudige bekerfinale met veel wisselspelers en enkele hoofdrolspelers kort uitgelicht. Zhang Xiao: Bij gebrek aan goede Luxemburgse keepers staat nu al twee jaar deze piepjonge Chinees onder de lat. Komt uit eigen jeugd dus gokken op een tweede paspoort (398 dagen resterend). Een bijzonder kleine verschijning met zijn 1 meter 78. Damjan Bezjak: Deze Sloveen kwam afgelopen zomer voor 1,6 miljoen over van NK Olimpija. In zijn eerste jaar goed voor 6 goals en 22 assists in 27 competitiewedstrijden. En dat als rechtsback. Fabrice Quentin: Kwam gratis over van PSG 2. Onze vaste RCV. Staat helaas in belangstelling van meerdere clubs waaronder FC Porto, Lille, Ajax, Feyenoord en Sevilla. Gezien onze nog altijd relatief lage reputatie moeilijk te behouden. Jonah Tisdell: De ontdekking van @Jorikheijn. Een Liberiaan uit de jeugd van het Tsjechische Banik Ostrava. Heeft 8,5 miljoen gekost op zijn achttiende verjaardag. Nick Morton: Al vijf seizoenen lang onze vedette op het middenveld. Ooit gratis overgenomen van het jeugdelftal van Manchester City. Absurd veel doelpunten en assists achter zijn naam. Cardo Kabongo: Ons Franse renpaard op de back. Kan zowel links als rechts. In het seizoen 2032/33 twee miljoen overgemaakt naar SM Caen. Een koopje. Inmiddels zit de hele wereld achter hem aan. Ashley Sumner: Overbodig bij Everton en dus mocht hij transfervrij vertrekken. Belangrijk met een assist in minuut 90+3 van de Champions League finale. Jammer dat hij nog altijd niet zijn debuut heeft mogen maken bij Engeland. Lawal Ajao: The Man, the myth, the legend. De teller staat inmiddels op 93 doelpunten uit 72 officiële wedstrijden. Net zijn contract weten te verlengen tot en met 2038. 17 mei bewerkt door Thierryvane Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 21 mei Share Geplaatst 21 mei Efstathios Papaioannou | The Greek God - Career | Seizoen 6 (2028-2029) Rapid Boekarest Na een zeer succesvol eerste seizoen, waarin we drie prijzen wonnen, was het doel om het dit jaar nog eens dunnetjes over te doen. Daarnaast zou het leuk zijn als we ook Europees een stap kunnen maken of in ieder geval de prestaties van vorig jaar kunnen evenaren. Ultieme doel voor de korte termijn is natuurlijk om in Griekenland bij één van de grote drie terecht te komen, maar dan moet daar wel een functie vrij komen Superliga Roemeense Beker Europees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 24 mei Share Geplaatst 24 mei Tot op heden is mijn huidige save een redelijk succesverhaal geweest. Op de twee seizoenen als promovendus (Ümraniyespor & Marítimo) na pakten we altijd een kampioenschap en wonnen we andere prijzen. Echter, mijn start bij AEK was natuurlijk ook anders. Toen we op 14 december 2029 aangesteld werden stond AEK ergens rond plek 12. Het primaire doel was om de Champions Group te halen. Resultaten Super League - Regular Season (vanaf mijn aanstelling) We begonnen goed aan onze nieuwe klus. Maar met name een frustrerend aantal gelijke spelen zorgde er voor dat we de Champions Group op een haar na misten. Echt super knullig en misschien wel het eerste echte smetje op deze carrière. Zoals je hieronder kan zien hadden we in de degradatiegroep helemaal niets te zoeken Eindstand Super League - Regular Season Resultaten Relegation Group Eindstand Relegation Group Eindstand Champions Group Beker Gelukkig voor ons wisten we wel de bekerfinale te halen. Dat was (blijkbaar) de 3e finale op rij. En winst zou betekenen dat we ons alsnog voor de Europa League zouden plaatsen. Dat lukte gelukkig glansrijk! Het werd de derde beker titel op rij voor AEK en de eerste voor mij. In mijn persoonlijke doelstellingen heb ik gezegd dat ik er minimaal 4 wil winnen, dus nog 3 te gaan! Europa League Dat we de kwartfinale van de Europa League haalden was meer geluk dan wijsheid. In de play-off ronde gingen via penalty's door naar volgende ronde door Olympiacos te verslaan. En vervolgens deden we dat zelfde kunstje nog een keer over tegen Sturm Graz in de 8e finale. Aston Villa bleek toch wel echt een maatje te groot. Voor degenen die geïnteresseerd zijn hoe het staat met de vorderingen voor de gestelde doelstellingen in deze game; - Manage één van de ‘big 3’ in Griekenland (Olympiakos - Panathinaikos - AEK Athene) - Wordt minimaal 5x kampioen in de - Griekse Super League - Win minimaal 4x de Griekse beker - Win minimaal 1x de Conference League - Win minimaal 1x de Europa League - Win minimaal 1x de Champions League - Wordt de meest succesvolle Griekse manager in de historie (nationality - Hall of Fame) - Manage clubs in landen waarin je niet recentelijk in de afgelopen 2 edities van FM gespeeld hebt. - Wordt de meest succesvolle manager van Griekenland (nation - Hall of Fame) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 25 mei Share Geplaatst 25 mei Maatje te groot voor het degradatiegroepje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 28 mei Share Geplaatst 28 mei Inmiddels aanbeland bij club 3 in mijn save. Vanaf januari 2024 tot en met medio 2026 ben ik werkzaam geweest bij Real. In alle drie de seizoenen waarin ik actief ben geweest bij hun heb ik promotie weten te behalen en daarmee verliet ik de club op het hoogste niveau. Na die succesvolle jaren kon ik nog steeds geen trainerscursus doen en ik dacht dit wel nodig te hebben om hogerop te komen. Dit bleek ook. Ondanks 2 kampioenschappen en een promotie op de lagere niveaus wou geen enkele club van de eerste niveaus mij hebben. Geen ervaringen met het strijden tegen degradatie en beschikbare managers met een betere reputatie waren (of in ieder geval papieren) waren de redenen dat ik afgewezen werd. Ik had eigenlijk maar 1 voorwaarde en dat was een club die wat te besteden had, zodat zij mijn trainerscursussen konden betalen (het blijft raar dat je dit niet uit eigen zak kan betalen en ik overleg met de club dus iets minder actief bent). Na een half jaar zonder club te hebben gezeten, twee sollicitaties gingen mis omdat ik een trainerscursus eiste, nam Vilar de Perdizes mij aan. Een club die er troosteloos voor stond op het laagste niveau. Ik wist het tij een beetje te keren door 13 punten te pakken in de tweede seizoenshelft, dit was echter niet genoeg om degradatie af te wenden. De laatste 5 teams degraderen namelijk. Zo werd ik ontslagen omdat het niveau hieronder niet speelbaar is in Portugal. Lang hoefde ik echter niet te treuren. Ik solliciteerde bij Vitoria de Setubal en werd direct aangenomen. Een club die niet per se het geld op dit moment heeft, maar wel winst heeft gemaakt over het afgelopen seizoen en qua financien oke is volgens FM. Wel weer het 4e niveau, maar wel een kanshebber voor promotie. Het seizoen was al afgelopen en de play offs voor promotie werden door de voorganger net gemist. Ik mag dus aan een nieuw team gaan bouwen die de favoriet is voor promotie. Toen ik een trainerscursus aanvroeg heb ik beloofd dat de overige trainers niet overwerkt zouden zijn. Daarvoor wouden ze het mij nog niet geven. Inmiddels is die belofte ingelost en wacht ik op het moment dat ik een nieuwe cursus kan aanvragen. Laten we hopen dat dit lukt en anders ben ik van plan om te blijven totdat ik het kan. Ik ga alleen Portugezen aantrekken zodat ik ook een gooi kan doen naar de Nationalist Challenge mocht ik toch besluiten om lang te blijven. To be continued Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 28 mei Share Geplaatst 28 mei 12 minuten geleden zei bas huijsmans: Vitoria de Setubal Zou daar voorlopig lekker blijven ook. Tot 2021(?) op het hoogste niveau actief maar kregen toen geen proflicentie meer waardoor ze nu zo laag staan. Volgens mij is er ook maar een handjevol clubs die meer jaren in de hoogste divisie hebben gespeeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 28 mei Share Geplaatst 28 mei 27 minuten geleden zei De Raam: Zou daar voorlopig lekker blijven ook. Tot 2021(?) op het hoogste niveau actief maar kregen toen geen proflicentie meer waardoor ze nu zo laag staan. Volgens mij is er ook maar een handjevol clubs die meer jaren in de hoogste divisie hebben gespeeld Zit ook wel met het idee te spelen inderdaad. Deze club opbouwen en dan verder gaan kijken. Misschien komt er een keer een aanbod langs dat ik niet kan weigeren van bijv. Braga ofzo maar ze hebben een leuke jeugd, ze hebben historie en een lekker tenue en logo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 28 mei Share Geplaatst 28 mei Gewoon proberen aan de slag te gaan bij Vitoria de Guimaraes, mooiste club van Portugal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reibleetsak Geplaatst 29 mei Share Geplaatst 29 mei (bewerkt) Willem II 1 Juli 2030 Historie Na 7 succesvolle seizoenen Willem II wordt het eens tijd om verder te kijken. Ik merk dat de afgelopen twee seizoenen alleen de CL wedstrijden me nog boeien en nog een seizoen eredivisie trekt me niet. Dus ik ga op zoek naar een andere uitdaging. In de CL zijn we niet verder gekomen dan de kwartfinale. Een greep uit mijn favoriete spelers: Milos Jovanovic Ioannis Soultatos (eigen jeugd) Valentin Filipovski Cristian Boldici Vertrekt helaas naar Man Utd. Was onhoudbaar geworden met nog maar een jaar contract. Vertrekt nu voor wat voelt als een prikkie (€75M). Nu maar eens kijken waar er een leuke job vrij is. 29 mei bewerkt door reibleetsak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SLeePo Geplaatst 30 mei Share Geplaatst 30 mei Seizoen 4 Wrexham Het allereerste seizoen ooit in de Premier League. Dat was ook de bookmakers niet ontgaan, want zij voorspelden de allerlaatste plaats, zeker ook gelet op de laagste commerciële inkomsten, als ook de laagste salarislast. Al met al hebben wij ook nu weer een vrij aardig seizoen gedraaid, minder dan andere, maar ook niet gek. Transfers Wij starten met de transfers, immers bepalen wij hiermee de sterkte van de selectie. Met 35 miljoen was er wat mogelijk, maar ook weer niet heel veel. Het doel was vrij eenvoudig: Talent kopen, ervaring zo goed als transfervrij halen. Dat is vrij aardig gelukt. Met Neco, Shaqueel, Petar (Nexgen plek 2) en Joakim (Nexgen plek 4) ben ik zeer erg in mijn nopjes. Ook Met de record transfer van Jacob Ambaek ben ik zeer tevreden. Hij zal rustig gebracht worden en komend seizoen meer minuten gaan maken. Aan uitgaande kant niet bezonders. Voorbereiding De voorbereiding kan ik kort over zijn: Erg slechts. Alleen de 3 laatste tegen de plaatselijke amateurs werden winnend afgesloten. Ik had er dan ook een erg hard hoofd in, om het seizoen te starten. Het gaat niet zo zeer om winnen, maar om fit te worden en ingespeeld te raken qua team. Dat is gelukt. EFL Cup Voor mij geen meerwaarde nu. In de tweede ronde vond ik mijn waterloop tegen een veel sterker Newcastle. FA Cup Deze beker heeft voor mij meer waarde. Al 2 keer de halve finale gehaald, maar tegen de echte toppers kom ik nog net te kort. Ook dit seizoen kwamen wij vrij ver, maar was de kwart finale het eindtoneel. Een vroege rode kaart maakte de wedstrijd tegen Liverpool nog lastiger. 2-1 was dan nog vrij positief. Premier League Zoals gezegd waren wij in ons allereerste seizoen ooit degradatiekandidaat nummer 1. Ondanks ons lage commerciële opbrengst en ook lagere salarislast, hebben wij toch wel een vrij aardige selectie op de been. Lang deden wij mee om de Europese plekken, maar in de laatste 6 wedstrijden (waarvan 4 tegen betere teams) bleek plek 9 het hoogst haalbare. Ik heb nog hoop op Europees voetbal omdat in de vorige 3 seizoen er 2 keer 9 teams Europa in gingen, ben bang dat het dit jaar helaas niet gaat gebeuren. De top 6 is gewoon echt te sterk voor ons, daar moeten we eerlijk in zijn, als was de 5-2 thuis overwinning op Arsenal wel heel erg lekker. Statistieken Wij speelde er vrij onzichtbaar en flets seizoen. Er waren geen echte uitblinkers. Noemenswaardig zijn de 19 doelpunten van Mullin, het aandeel van ons talent Petar Lucijan Karoglan en de passnauwkeurigheid van Sam Barnes, George Evans, Joakim Nilsson, oudgediende Eoghan O'Connell en Micah Hamilton, welke ruim boven de 90% ligt. . Met een kleine 60 miljoen aan TB zijn er meer mogelijkheden, al zijn de beste spelers natuurlijk wel weer duur. Ook nu blijft de strategie om talent te komen en ervaring zo goed als mogelijk transfervrij te halen. Joakim Nilsson wil naar een grotere club en als er minimaal 89 miljoen op tafelkomt, mag hij weg. Wij gaan het zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kawamoto Geplaatst 30 mei Share Geplaatst 30 mei De 100ste match van Nakata is een feit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 31 mei Share Geplaatst 31 mei (bewerkt) Efstathios Papaioannou | Season 9 | AEK Athens (Year 3) | 2031-2032 Het 9e seizoen in de game zit er op en we komen steeds dichterbij het behalen van een aantal nationale (Griekse) doelstelingen. Doelstellingen die ik mezelf gesteld heb voor deze game. Het overzicht daarvan vind je onderaan deze post. Stoiximan Super League Ik denk dat ik oprecht nog nooit zo'n bizar seizoen in mijn 20-jarige FM carrière heb mee gemaakt. We eindigen met 38 (!!) punten voorsprong op de nummer 2. Daarnaast eindigen we het seizoen ongeslagen, breken we een 3-tal records. Namelijk het aantal punten in een seizoen, het aantal overwinningen in een seizoen en het aantal gescoorde doelpunten in een seizoen. Kortom, bizar! Kypello Ellados (Griekse Beker) AEK won al 3 bekerfinales op rij, waarvan 2 onder mijn leiding. Met een seizoen als deze mochten we natuurlijk niet verliezen en dat deden we ook niet. Three down, one to go! Super League - Records Carrièreverloop Carrière verloop Seizoen Team Competitie Tier Jaargang Eindpositie Prijzen Opmerkingen 1. Ümraniyespor TTF 1. Lig Tier 1 2023-2024 1e TTF 1. Lig Promotie naar Top Tier 2. Ümraniyespor Super Lig Top Tier 2024-2025 11e Spor Toto Süper Lig Handhaving Spor Toto Süper Lig 3. Marítimo Liga Portugal 2 Tier 1 2025-2026 1e Liga Portugal 2 Promotie naar Top Tier 4. Marítimo Liga Portugal Top Tier 2026-2027 9e Handhaving 5. Rapid Bucuresti Superliga Top Tier 2027-2028 1e Supercup - Superliga - Romanian Cup Round of 16 Europa League 6. Rapid Bucuresti Superliga Top Tier 2028-2029 1e Supercup - Superliga - Romanian Cup Round of 16 Europa League 7. Slavia Prague Fortuna Liga Top Tier 2029-2030 1e* Vertrokken in december 2029 7. AEK Athens Stoiximan Super League Top Tier 2029-2030 7e / 1e* Greek Cup Ingestapt in december 2029 (11e plek) 1e in de relegation group Europa League voorronde gehaald met beker winst 8. AEK Athens Stoiximan Super League Top Tier 2030-2031 1e Stoiximan Super League - Greek Cup 9. AEK Athens Stoiximan Super League Top Tier 2031-2032 1e Stoiximan Super League - Greek Cup CL KO Play-off uitgeschakeld vs. Leipzig Record aantal punten in de Super League (98) Record aantal doelpunten in de Super League (105) Record aantal overwinningen in de Super League (31) 10. AEK Athens Stoiximan Super League Top Tier 2032-2033 Game doelstellingen Doelstellingen Carrière Doel Behaald? Opmerkingen - Manage één van de ‘big 3’ in Griekenland (Olympiakos - Panathinaikos - AEK Athene) - Wordt minimaal 5x kampioen in de - Griekse Super League 2x winst (2030-2031 / 2031-2032) - Win minimaal 4x de Griekse beker 3x winst (2029-2030 / 2030-2031 / 2031-2032) - Win minimaal 1x de Conference League - Win minimaal 1x de Europa League - Win minimaal 1x de Champions League - Wordt de meest succesvolle Griekse manager in de historie (nationality - Hall of Fame) Behaald op 20 april 2031 (614 punten). Een Griekse manager in top 10 nog werkzaam, maar zonder club - Manage clubs in landen waarin je niet recentelijk in de afgelopen 2 edities van FM gespeeld hebt. Focus voornamelijk op Zuid-Europa & Balkan (evt. Schotland) - Wordt de meest succesvolle manager van Griekenland (nation - Hall of Fame) 1 juni bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni Efstathios Papaioannou | Season 10 | AEK Athens (Year 4) | 2032-2033 Het 10e seizoen zit er inmiddels ook weer op en we hebben weer een prachtig seizoen achter de rug. Dit jaar konden we opnieuw een doelstelling afvinken als we de Griekse beker voor de 4e keer (op rij) weten te winnen. Stoiximan Super League Vorig seizoen was natuurlijk al bizar, maar ondanks 2 nederlagen is dit seizoen niet minder bizar. We behaalden hetzelfde aantal punten als vorig jaar, met meer goals voor, minder tegen en met één overwinning meer in het seizoen. Kypello Ellados (Griekse Beker) Hier kunnen we kort over zijn, doelstelling afgevinkt! Champions League Het meest bizarre dit seizoen was misschien nog wel onze deelname in Champions League. Wat een bizar seizoen Game doelstellingen Doelstellingen Carrière Doel Behaald? Opmerkingen - Manage één van de ‘big 3’ in Griekenland (Olympiakos - Panathinaikos - AEK Athene) - Wordt minimaal 5x kampioen in de - Griekse Super League 3x winst (2030-2031 / 2031-2032 / 2032-2033) - Win minimaal 4x de Griekse beker 4x winst (2029-2030 / 2030-2031 / 2031-2032 / 2032-2033) - Win minimaal 1x de Conference League - Win minimaal 1x de Europa League - Win minimaal 1x de Champions League - Wordt de meest succesvolle Griekse manager in de historie (nationality - Hall of Fame) Behaald op 20 april 2031 (614 punten). Een Griekse manager in top 10 nog werkzaam, maar zonder club - Manage clubs in landen waarin je niet recentelijk in de afgelopen 2 edities van FM gespeeld hebt. Focus voornamelijk op Zuid-Europa & Balkan (evt. Schotland) - Wordt de meest succesvolle manager van Griekenland (nation - Hall of Fame) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 juni Share Geplaatst 6 juni (bewerkt) Efstathios Papaioannou | Season 11 | AEK Athens (Year 5) | 2033-2034 Stoiximan Super League Dit seizoen was iets minder indrukwekkend, maar nog steeds zijn we vele malen beter dan onze concurrenten. Kypello Ellados (Griekse Beker) De 7e bekerwinst op rij voor de club. Mijn 5e Champions League 6 juni bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 11 juni Share Geplaatst 11 juni Mijn game begon als een journeyman volgens de regels. Starten zonder ervaring, zonder trainersdiploma's en als werkloze manager overal gaan solliciteren. Mijn game begon in januari van 2023. Niet lang na het starten van de game kreeg ik mijn eerste baan aangeboden bij Fukushima United in het land van de rijzende zon. Mijn nieuwe club kwam uit op het derde niveau van Japan, en had wel wat financiële slagkracht. Van die financiële slagkracht kon ik profiteren om een deftige selectie neer te zetten, ook mocht ik meteen op trainerscursus van de club. Ik rechtvaardigde het vertrouwen van de club in mij door meteen in ons eerste seizoen de promotie af te dwingen naar de J2. Wederom konden we profiteren van de uitstekende financiën en zodus waren we er weer in geslaagd om een deftige selectie neer te zetten. Ook werd ik op verdere trainerscursussen gestuurd. Het nieuwe seizoen startte voortvarend, en deze lijn trokken we 26 wedstrijden verder. Na 26 wedstrijden hadden we een voorsprong van 15 punten bijeen gesprokkeld op de nummer twee en leek promotie slechts een kwestie van tijd. De promotie zou ik echter zelf niet gaan meemaken. Ik trok mijn stoute schoenen aan en solliciteerde voor een baan bij topclub Kashima Antlers. Tegen de verwachtingen in kreeg ik de job aangeboden. Ik stapte in na 26 wedstrijden, de club stond op een teleurstellende veertiende! plek. We eindigden het seizoen nog op een vierde plek die jammer genoeg geen uitzicht gaf op een deelname aan de CL voor het nieuwe seizoen. In het huidige seizoen deden we echter wel mee met de CL, dus de ambitie was om deze te winnen. Wonder boven wonder wonnen we de CL ook meteen bij onze eerste poging, dus zat mijn Japanse missie er eigenlijk al op. Toch besloot ik het seizoen nog uit te doen, en werden we ook nog Japans landskampioen. Ook de bekerfinale werd gehaald, maar omdat deze stond pas in het nieuwe seizoen op het programma, en toen had ik de club al verlaten. Vanuit Japan trok ik naar Amerika. Meer bepaald naar St. Louis CITY de nieuwkomer in de MLS zag wel graten in mijn komst. Wederom kwam ik terecht in een financieel slagkrachtige club. Omdat ik al mijn diploma's al behaalde in Japan zal de financiële slagkracht dus volledig naar het uitbouwen van de selectie gaan. Dit gebeurde door de wat ingewikkelde regels niet zonder slag of stoot, maar dat we een deftige selectie bij elkaar brachten kunnen we zien in het feit dat we meteen in ons eerste seizoen elke prijs pakten in de MLS. Ook in het tweede seizoen deden we dat, en wonnen we ook weer bij onze eerste poging de CL! Missie wederom volbracht, en op naar een nieuw land en een nieuw continent! The Fiorentina years Vanuit de MLS trokken we in januari 2028 de grote plas over richting Europa. Fiorentina voelde wel wat voor mijn komst, en zelf zag ik het als de perfecte opstap richting een Europese topclub. Fiorentina stond voor mijn komst op een teleurstellende 16de plek. Omdat er wat huurspelers waren met een verplichte aankoopoptie na een x-aantal wedstrijden, en omdat er wat te oude dure spelers rondliepen besloot ik in de resterende wedstrijden om al wat jongeren in te passen. Want in Fiorentina loopt er heel wat jeugdig talent rond. Mijn aanpassingen resulteerden in goed voetbal en we werden een tijd lang onverslaanbaar. Uiteindelijk sloten we het seizoen af op een 7de plek, een plek die recht geeft op een ticket voor de Europa League. In ons tweede seizoen besloten we verder te werken aan het uitbouwen van de selectie. Er werd vooral gekeken naar jong talent, liefst met een Italiaans paspoort. Vanuit Amerika brachten we ook een oude bekende spits mee. Er werd vooral afscheid genomen van overbodige spelers, en ook enkele duren krachten mochten ons verlaten. Ook een niet te weigeren bod van €70 miljoen op de Italiaan Sottil werd aanvaard, ook al zou hij normaal gezien een basisplek kunnen claimen. Dat we in de transferperiodes de juiste keuzes maakten werd al snel duidelijk. In de beker bereikten we de halve finale waarin we sneuvelden tegen Lazio, en in de Europa League was Newcastle te sterk in de kwartfinale. Maar in de Serie A hadden we wel prijs! In het eerste volledige seizoen aan de leiding van Fiorentina was het meteen raak in de competitie! Zo mogen we dus de CL in, en om de traditie in ere te houden zouden we deze natuurlijk meteen moeten winnen. Maar dit zal moeilijker zijn dan op de andere continenten. Omdat we afgelopen seizoen al flink wat versterkingen aantrokken, is de inkomende activiteit wat minder. Meest spraakmakende transfer was die van de terugkeer van Federico Chiesa. Voor het overige was het vooral zaak om de selectie verder uit te bouwen met talentvolle jeugd. In de Serie A gingen we weer voor de hoofdprijs, en na een bloedstollende slotspeeldag trokken we uiteindelijk aan het langste eind. Milan speelde gelijk bij Torino, en wij wonnen onze partij tegen Roma waardoor we met een puntje voorsprong kampioen werden. In de beker werd dit jaar de finale bereikt, en in de finale versloegen we Napoli. De grootste verrassing kwam er echter op Europees vlak. Dankzij een gunstige loting lukte het ons om meteen de finale te bereiken! In de KO fase kwamen we uit tegen Bayern, Inter, Porto en Arsenal om tot slot in de finale te staan tegen FC Barcelona. In een bloedstollende finale trokken we na extra tijd aan het langste einde, en zo houden we de traditie in ere om meteen bij onze eerste poging de CL te winnen. Missie wederom geslaagd, dus over naar een nieuwe club en continent? Ik besloot om de uitkomst van het WK voor landenteams af te wachten, om te zien of er een leuk landenteam vrij kwam. Ik solliciteerde bij Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zwitserland, Duitsland, Argentinië en Brazilië. Uiteindelijk koos ik ervoor om bij Brazilië aan de slag te gaan, om daar dan ook een club te gaan managen. Ik nam hiervoor dus ontslag bij mijn Italiaanse werkgever, achteraf bleek dit toch niet de juiste zet. Dus besloot ik om voor de duobaan Fiorentina/Brazilië te gaan. Omdat het Italiaanse avontuur dus verder gaat zal ik in de komende dagen ook in het show je team een post plaatsen van het huidige Fiorentina. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 18 juni Share Geplaatst 18 juni NK Domzale Seizoen 1 Beker Een greep uit enkele talenten van de club: Luka Topalovic Nick Perc Lukas Hempt Jost Pisek Alen Bukovec Financiën De financiën zien er nog niet echt rooskleurig uit maar ik verwacht wel te kunnen cashen voor enkele talentjes zoals Topalovic, ook al houd ik die liever bij de club. Verlanglijstje Mijn verlanglijstje bestaat uit enkel Slovenen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er heel wat talent zit in Slovenië. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 18 juni Share Geplaatst 18 juni Altijd leuk zulke saves in redelijk obscure landen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 20 juni Share Geplaatst 20 juni NK Domzale Seizoen 2 Opnieuw gemakkelijk kampioen geworden. Jammer genoeg moet ik Topalovic gratis laten gaan (Frosinone). Niemand wou op hem bieden, en hij wou zelf zijn contract niet meer verlengen. Enorme domper, maar gelukkig ben ik al een aantal nieuwe pareltjes aan het opleiden. Verder kijk ik ook uit naar het ontslag van de Sloveense bondscoach Europees voetbal Jammer genoeg net de duimen moeten leggen tegen Young Boys Bern in de voorronde van de Champions League. Dan maar aantreden in de Europa League en dat was wel een klein succesje voor mijn eerste keer in een Europese Groepsfase sinds men aanstelling. Uiteindelijk verslagen door Rangers, maar ben wel trots dat ik wat verder ben geraakt. Beker Financiën Ondertussen zijn we gestaag aan het groeien op financieel vlak. We hebben ook de faciliteiten beter kunnen maken en die zien er als volgt uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 25 juni Share Geplaatst 25 juni NK Domzale Seizoen 3 We zijn opnieuw kampioen geworden en hebben de beker ook weer aan onze prijzenkast toegevoegd. Opvallend is hier de degradatie van NK Celje, toch wel een 'grote' club in Slovenië. Ze verloren de relegation-playoffs van mijn sattelietclub NK Roltek Dob. We stijgen ook weer in de lijst van competitiewinnaars, maar hebben nog een lange weg te gaan naar de recordkampioen, Maribor. Europees voetbal We hebben de Champions League behaald en we waren de revelatie van het seizoen! Meest bizarre uitslag was de 10-2 overwinning, thuis tegen AEK Athene. Daarna konden we stunten tegen Celtic, Lille, Lazio en Ajax. Tegen Liverpool was de kaars opgebrand, maar we mogen toch terugkijken op een schitterend parcour. Financiën Door de uitstekende Europese campagne zijn we in rooskleurig financieel vaarwater terechtgekomen. Ook krijgen we een transferbudget van 20 miljoen euro voor het vierde seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 30 juni Share Geplaatst 30 juni De meest verrassende keuzes, groeien meestal uit tot de beste ervaringen. Nooit had ik verwacht dat een save met het Tsjechische Sigma Olomouc mijn langslopende save van deze editie zou worden. Ik ben iemand die graag in het vertrouwde gebied rond de kerktoren speel en kwam op instagram een afbeelding tegen van het prachtige Andrûv Stadion. Verrassend of niet maar enkele dagen later stuurde ene @Bogatyr hetzelfde stadion door naar mij via instagram. Die verlichting, dat is iets speciaals. Misschien moet je hier maar eens een save mee starten zei hij. Ik had mij verdiept door middel van wikipedia in de geschiedenis van de club en geraakte meteen overtuigd. We gaan het doen. We gaan van SK Sigma Olomouc de grootste club van Tsjechië maken en de inhaalrace starten op Sparta Praag. Het prachtige decor waarin we zoveel seizoenen mochten vertoeven. We zijn momenteel aan ons 15de seizoen bezig en toch zijn het de eerste twee seizoenen die me eeuwig zullen bijblijven. We bouwden stap voor stap met zeer beperkte middelen aan een succesvolle selectie die moest meestrijden met de titel. Mijn gedachte was vooral: "Wie boven Sparta Praag kan eindigen zal wel kampioen worden". Mijn kennis over het Tsjechische voetbal is behoorlijk beperkt. We eindigden in ons eerste seizoen boven de meest succesvolle ploeg van het land. Toch werden we geen landskampioen. Nee, we eindigden op een derde plaats met twee uitstekende elftallen voor ons. Viktoria Plzen en Slavia Praag. Twee ploegen die maar drie nederlagen op de teller hadden staan. Dan weet je dat het als "kleinere" club een lastig verhaal zal worden om beter te doen. Niet getreurd want Europees voetbal werd veilig gesteld. Wat voor een Europees seizoen beleefden we ook in mijn tweede jaargang als coach van deze prachtige club. De Conference League werd vooral aangetreden met onze B-ploeg. De format en tegenstanders lieten dat ook grotendeels toe. Onze focus lag op het kampioenschap. Die werd ook gehaald en die tendens zou tot op heden altijd blijven duren. De start van een heuse Tsjechische powerhouse. Ook Europa maakte in dat tweede seizoen voor het eerst kennis met SK Sigma Olomouc. We haalden zowaar de Conference League finale. Het was welliswaar mijn eigen fout dat we deze verloren. Met een 2-0 voorsprong in de finale tegen RC Lens deed ik enkele slechte wijzigingen. Minuut 82 en 87 trokken de Fransmannen nog een gelijkspel over de streep. Een strafschoppenserie verzegelde het lot. SPilfiguur van dit seizoen was ongetwijfeld Tomas Chory. Die boomlange spits die momenteel op het EK enkele invalbeurten kreeg bij het Tsjechische nationale elftal. Mijn tactiek stond volledig op hem afgestemd met een karrevracht aan doelpunten als resultaat. Daarna was alles gewoon geschiedenis. We speelden elk jaar Champions League en konden ons financieel aardig versterken. Het was ieder seizoen wel een leegloop aan spelers. Het Europese voetbal zag ook wat er stond te gebeuren in dat onbekende Tsjechisch clubje. De eerste Champions League werd gewonnen in het seizoen 2029/2030, na een finale tegen het Italiaanse Inter. We hadden toen aardig wat Zuid-Amerikanen en we weten hier allemaal hoe goed die kunnen zijn. We zijn momenteel 23 november 2037 en sedert dat seizoen hebben we de meest begeerde Europese trofee maar één keer niet gewonnen. In het seizoen 2032/2033 gingen we er in de kwartfinale af tegen de uiteindelijke winnaar FC Barcelona. Ik herinner me dat seizoen nog als best frustrerend door de leegloop rond de winterstop. We hadden een jong elftal met heel wat heerlijke Newgens die gewoon niet te houden waren. Tot op heden hoopte ik op een nieuw stadion. Ondanks dat het huidige de oorzaak was om deze save te beginnen. Het zou altijd wel leuk zijn om eventjes een stadion neer te zetten dat je eigen naam draagt. Helaas wil het bestuur niet meewerken en blijft het vasthouden aan het huidige met 16.000 toeschouwers. Toch wel mager gezien onze Europese successen. Wat brengt de toekomst van deze save? Ik weet het nog niet. Met een schuin oog kijk ik richting Servië, Nederland, Mexico en Argentinië. Vooral omdat ik uit die regionen de leukste newgens zie verschijnen. Onze huidige selectie kent niet veel Tsjechen. Ik ga wel opzoek naar Tsjechisch talent en heb er wel behoorlijke in mijn selectie gehad. Velen daarvan maakten het zelfs tot Tsjechisch international. De meest bekende bestaande Tsjechische namen zijn vooral die van Adam Karabec, Tomas Chory, Lukas Sadilek, Samuel Grygar, Matej Syn, David Jurasek en de meest succesvolle van allemaal, tevens ook leider van de defensie in het jaar van onze eerste Champions League: Martin Vitik. Daarnaast maakten er ook enkele leuke Tsjechische Newgens deel uit van deze succesvolle geschiedenis van de club. Jan Machacek Spoiler Petr Langr Spoiler Ondrej Soukup Spoiler Petr Kovar Spoiler Jan Jakobovsky Spoiler Adam Novak Spoiler Clement Vautier Spoiler Tomas Köstl Spoiler Zoals je kan zien. We hebben door de jaren heen toch wel wat Leuke Tsjechische spelers zien passeren. Maar naast Tsjechen hadden we ook een Slowaakse centrale verdediger die ik toch wel even wou vermelden. Jozef Meszaros Spoiler Daarnaast zijn er natuurlijk heel wat buitenlanders en hebben we voornamelijk een grote passage gehad aan Argentijnen en Colombianen. Momenteel is het de beurt aan Mexicanen en Belgen. De grootste namen van bestaande spelers zijn Thiago Almada, Benoit Badiashile, Jonah Kussi-Asare, Nuno Mendes, Mamardashvilli en Marc Bernal. De bekendste Nederlanders die hier gepasseerd zijn, zijn ongetwijfeld Rainey Breinburg, Mees Hilgers, Perr Schuurs en doelman Van der Hart. Belgen die hier momenteel nog zitten zijn: Malick Fofana en twee Newgens. Daarnaast mikte ik ook heel die tijd op een job als bondscoach van Tsjechië. Helaas is het er nooit van gekomen. Tsjechië bleef zich maar vastklampen aan de huidige bondscoach die het allerminst goed deed. Uiteindelijk besloot ik dan toch om Argentinië naar een eerste Copa America en wereldtitel te loodsen sedert ene Lionel Messi was gestopt. Een 37-jarige Lautaro Martinez schoot ons naar beide titels. Gesteund door een ijzersterke selectie waarvan momenteel twee spelers in de top 10 ranglijst staan van de wereld. Uiteraard met heel wat spelers uit onze selectie. Deze bestond toen over heel wat Argentijnen. Vooral weggeplukt bij Boca Juniors en River Plate. Nadien kozen we voor het Perzische avontuur bij Iran. Voor het eerst mocht ik een Aziatisch team coachen. Een leuke passage met heel wat verfrissende tegenstanders. Ook daar wisten we de Asian Cup te winnen. Het elftal blonk niet uit van het talent, maar gelukkig verloor Japan onderweg. De kwalificatie voor het WK maakte ik nog deels mee tot dat ik besloot om de overstap te maken richting Colombia. Een Zuid-Amerikaans elftal vol met aanvallend talent, maar beduidend minder defensieve kwaliteiten. De selectie doet me beetje denken aan het huidige België. Aanvallers die het mooie weer maken aan de Europese top. Middenvelders die meedoen bij de Europese subtop en uiteindelijk verdedigers die nog in eigen land voetballen of sterkhouder zijn van Rode Ster Belgrado, met daarachter doelmannen van Europese top. Ik nam hier over met nog acht wedstrijden te gaan op de zesde plek. Uiteindelijk zijn we op de tweede plaats gestrand. Een kwalificatie zonder problemen dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 30 juni Share Geplaatst 30 juni Heel mooi avontuur tot nu toe, zou mooi zijn als je uiteindelijk Tsjechië wel een keer mag gaan leiden en dan Wereld Kampioen worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten