Fantasy Geplaatst 7 oktober 2023 Share Geplaatst 7 oktober 2023 Geen zin om een uitgebreide novelle te starten met jouw FM24-game, maar wil je nét iets meer delen dan die ene wedstrijd of regen? Show dan in dit topic je save door middel van screenshots of een klein verhaaltje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 Wat een seizoen, en wat een ploeg is Feyenoord in FM! Santi met de beslissende goal in de CL-finale, waar we Real Madrid op zijn Real's versloegen. 1 kans, 1 goal. Daarna lekker de deur dicht gehouden achterin. Een mooie beloning op een goede campagne, waarbij we doorgingen in poule met Newcastle (1 van verloren) en Atleti (1 keer gelijk). Vervolgens Bayern in eigen huis zoek gespeeld met 1-4. Daarna in eigen huis stand gehouden. Vervolgens 2x 2-1 gewonnen van Benfica. Daarna met een uitgerust elftal tegen een vermoeid Arsenal 4-1 gewonnen. In de return gingen we nog wel onderuit, maar in de finale deden we het onmogelijke. Wat een stunt. In de eredivisie iedereen dronken gespeeld. Go Ahead Eagles was de lastigste tegenstander en zij gaan bizar genoeg richting de CL. De bekerfinale was overigens peanuts tegen ADO Den Haag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 17 minuten geleden zei aron24: Wat een seizoen, en wat een ploeg is Feyenoord in FM! Santi met de beslissende goal in de CL-finale, waar we Real Madrid op zijn Real's versloegen. 1 kans, 1 goal. Daarna lekker de deur dicht gehouden achterin. Een mooie beloning op een goede campagne, waarbij we doorgingen in poule met Newcastle (1 van verloren) en Atleti (1 keer gelijk). Vervolgens Bayern in eigen huis zoek gespeeld met 1-4. Daarna in eigen huis stand gehouden. Vervolgens 2x 2-1 gewonnen van Benfica. Daarna met een uitgerust elftal tegen een vermoeid Arsenal 4-1 gewonnen. In de return gingen we nog wel onderuit, maar in de finale deden we het onmogelijke. Wat een stunt. In de eredivisie iedereen dronken gespeeld. Go Ahead Eagles was de lastigste tegenstander en zij gaan bizar genoeg richting de CL. De bekerfinale was overigens peanuts tegen ADO Den Haag. Vier prijzen in seizoen 1? 😯 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krabby Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 Hoe dan?! 😂 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigtukker Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 I call shenanigans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 Eerste seizoen met (uiteraard) FC Eindhoven, niet onaardig. Om het vervolgens in de playoffs steeds in eigen huis af te maken! Met grotendeels deze tactiek: Topspeler was zonder twijfel de Deense huurling August Priske, die inclusief playoffs en het beker avontuur (kwartfinale verloren van Feyenoord) maar liefst 43 goals wist te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brozai Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Aan de start van seizoen 4 staat er inmiddels een selectie om een gooi te doen naar de top-3. Jan Keizer(18) is een regen, niet mijn type verdediger, maar kon hem niet laten lopen in deze fase van de build Heb ik nog een CV op 15 jarige leeftijd overgenomen van Roda JC , Kevin Klooster. In december wordt hij 18, dan ga ik hem geleidelijk in de basis brengen en heb ik dus een zeer jong centraal duo. Verder nog een 16 jarige middenvelder uit eigen jeugd die dit jaar uit contract loopt, twee Turkse talenten waarvan een op uitleenbasis, een Zuid Koreaan op uitleenbasis (LCV) en Bosniër op uitleenbasis. Geleidelijk komt er een elftal dat in staat zal zijn om de Eredivisie te domineren, zeker als ik volgend seizoen een aantal miljoenentransfers uitgaand maak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brozai Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Na het kampioenschap met Dordrecht de overstap gemaakt naar Brighton, ze werden afgelopen jaar 15e in de Premier League. Leuke transfers gedaan en inmiddels 3e in de PL na 5 wedstrijden en 1e rondes EFL en FA cup al doorgekomen. En levert me dan eigenlijk de volgende squad-depth op. Zitten nog wel spelers bij voor de hoeveelheid Engelsen etc. maar die zullen niet veel spelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 Even een korte update over mijn save zodat dit topic weer wat leven krijgt. Na 5 seizoenen FC Kopenhagen waar afscheid werd genomen na het winnen van de Champions League, besloot mijn virtueel karakter om de overstap te maken naar het verrassend gedegradeerde Brighton. Die hadden voor het Championship-niveau ronkende namen zoals Evan Fergusson, Bart Verbruggen, Dominik Livakovic, Jonathan Tah, Mitoma, Retegui, Joao Pedro. Aan de start van de competitie bleef daar wel weinig nog van over. Weinig van die spelers hadden trek om een seizoen door te brengen op een lager niveau. De rebuild werd dus ingezet vanuit een 3-5-2 formatie. Talentvolle jongens zoals Andrzej Prejzs, Lyrwah Lund en "Big" Jonah Kusi - Asareh vonden zich bereid om het een trapje lager te komen proberen en met succes. Dit talent werd dan gekoppeld aan de ervaring van Matteo Guendouzi en Jadon Sancho. Een recept voor succes zo bleek. Begin Februari prijken we al 23 punten voorsprong op nummer 2 Watford, Bleken we in de Caraboa Cup te sterk voor Sunderland en Arsenal dat samen uitkomen in de Premier League. Helaas besloot de VAR er anders over en keurde een winnend doelpunt af in de slotminuten tegen Brentford, waar wij nadien verloren na een strafschoppenserie. In de FA Cup wisten we wederom een "giant" uit te schakelen. Op bezoek bij de Spurs bogen we een 2-0 achterstand om tot een gelijkspel in 10 dolle slotminuten. In de Replay gebeurde het tegenovergestelde. Wij kwamen op 2-0 voorsprong. Spurs knokte zich terug, maar wederom in de slotfase wisten we via een strafschop de winnende te verzilveren. In de volgende ronde ontmoeten we opnieuw sunderland. Niet onmogelijk. Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 2 uur geleden zei Lensherr: Even een korte update over mijn save zodat dit topic weer wat leven krijgt. Na 5 seizoenen FC Kopenhagen waar afscheid werd genomen na het winnen van de Champions League, besloot mijn virtueel karakter om de overstap te maken naar het verrassend gedegradeerde Brighton. Die hadden voor het Championship-niveau ronkende namen zoals Evan Fergusson, Bart Verbruggen, Dominik Livakovic, Jonathan Tah, Mitoma, Retegui, Joao Pedro. Aan de start van de competitie bleef daar wel weinig nog van over. Weinig van die spelers hadden trek om een seizoen door te brengen op een lager niveau. De rebuild werd dus ingezet vanuit een 3-5-2 formatie. Talentvolle jongens zoals Andrzej Prejzs, Lyrwah Lund en "Big" Jonah Kusi - Asareh vonden zich bereid om het een trapje lager te komen proberen en met succes. Dit talent werd dan gekoppeld aan de ervaring van Matteo Guendouzi en Jadon Sancho. Een recept voor succes zo bleek. Begin Februari prijken we al 23 punten voorsprong op nummer 2 Watford, Bleken we in de Caraboa Cup te sterk voor Sunderland en Arsenal dat samen uitkomen in de Premier League. Helaas besloot de VAR er anders over en keurde een winnend doelpunt af in de slotminuten tegen Brentford, waar wij nadien verloren na een strafschoppenserie. In de FA Cup wisten we wederom een "giant" uit te schakelen. Op bezoek bij de Spurs bogen we een 2-0 achterstand om tot een gelijkspel in 10 dolle slotminuten. In de Replay gebeurde het tegenovergestelde. Wij kwamen op 2-0 voorsprong. Spurs knokte zich terug, maar wederom in de slotfase wisten we via een strafschop de winnende te verzilveren. In de volgende ronde ontmoeten we opnieuw sunderland. Niet onmogelijk. Toon verborgen inhoud Toon verborgen inhoud Toon verborgen inhoud Toon verborgen inhoud Toon verborgen inhoud Heerlijk transfergeweld. Mooi kunnen bouwen aan een 'eigen' Brighton. Heb je een screentje van Retegui, Matar Sarr en Kusi-Asare voor me? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 30 minuten geleden zei Urbeto: Heerlijk transfergeweld. Mooi kunnen bouwen aan een 'eigen' Brighton. Heb je een screentje van Retegui, Matar Sarr en Kusi-Asare voor me? Retegui Spoiler Sar Spoiler Kusi-Asare Spoiler Die Kusi is mijn favorietje vanwege zijn sprongkracht en lengte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 4 minuten geleden zei Lensherr: Retegui Toon verborgen inhoud Sar Inhoud verbergen Kusi-Asare Inhoud verbergen Die Kusi is mijn favorietje vanwege zijn sprongkracht en lengte. Alledrie echt fijne spelers. Sarr volg ik al sinds hij bij Metz speelde, dus ik vind het leuk om te zien dat hij dit seizoen bij Spurs door begint te breken. Kusi-Asare geniet in dezen ook mijn specifieke aandacht. Ik ben afgelopen week een save begonnen met het Zweedse ÖIS, dus Kusi-Asare is een speler die daar, mocht ik lang blijven én succesvol zijn, niet mag ontbreken. Maar dat is wensdenken natuurlijk. Ik denk dat je met dit soort spelers fluitend terug naar de PL gaat promoveren. Lekker hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 (bewerkt) 34 minuten geleden zei Urbeto: Alledrie echt fijne spelers. Sarr volg ik al sinds hij bij Metz speelde, dus ik vind het leuk om te zien dat hij dit seizoen bij Spurs door begint te breken. Kusi-Asare geniet in dezen ook mijn specifieke aandacht. Ik ben afgelopen week een save begonnen met het Zweedse ÖIS, dus Kusi-Asare is een speler die daar, mocht ik lang blijven én succesvol zijn, niet mag ontbreken. Maar dat is wensdenken natuurlijk. Ik denk dat je met dit soort spelers fluitend terug naar de PL gaat promoveren. Lekker hoor. Spoiler Die is al binnen Ik hou van dat soort types zoals Kusi in FM. Bij Kopenhagen had ik even Andreas Cornelius. In Scandinavië en in de Balkan vind je dat soort aanvallers wel sneller. Uldrikis bij Cambuur en Almasi bij Banik Ostrava zijn ook van die spelers. Post maar vaak updates over je save in Zweden. Die competitie vind ik super leuk! Als ik op Twitch naar FM kijk en iemand in Scandinavië zie spelen ben ik meteen een volger. 17 november 2023 bewerkt door Lensherr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 1 uur geleden zei Lensherr: Toon verborgen inhoud Die is al binnen Ik hou van dat soort types zoals Kusi in FM. Bij Kopenhagen had ik even Andreas Cornelius. In Scandinavië en in de Balkan vind je dat soort aanvallers wel sneller. Uldrikis bij Cambuur en Almasi bij Banik Ostrava zijn ook van die spelers. Post maar vaak updates over je save in Zweden. Die competitie vind ik super leuk! Als ik op Twitch naar FM kijk en iemand in Scandinavië zie spelen ben ik meteen een volger. Kijk aan, dat is razend overtuigend kampioen. Netjes. Andreas Cornelius is voor altijd een legende door hoe goed hij kon worden in, ik denk, FM12 of FM13. Hij was toen een standaardaankoop voor me. Ik zal mijn avontuur bij ÖIS even introduceren wanneer het eerste seizoen erop zit (en dat is al bijna). Ik woon nu in Zweden, dus het was voor mij niet lang twijfelen om hier te starten voor mijn main save. De Allsvenskan is een erg leuke competitie - of moet ik urgoda zeggen? - en ik hoop er dan ook snel te geraken vanuit de Superettan. Ik wilde eigenlijk met lokale trots IK Sirius beginnen, maar ik denk dat de uitdaging daar te snel als sneeuw voor de Zweedse zon verdwijnt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MKLVMOND Geplaatst 26 november 2023 Share Geplaatst 26 november 2023 (bewerkt) Seizoen 1 2023-2024 Keuken Kampioen divisie FC Groningen Eerste seizoenshelft gehad, weinig versterkingen gehaald. mijn doel is promotie naar de Eredivisie te halen met FC Groningen. Dit is mijn eerste FM carriere weer sinds FM2020. Dit seizoen gebruik ik ook een beetje om weer uit te zoeken hoe alles werkt. Mijn tactiek: Ik speel 4-3-3 verdedigend, ik ben zelf nog wel wat zoekend naar een juiste tactiek maar voorlopig werkt dit, Ik krijg nog wel veel tegen goals tegen voor mijn gevoel. Mijn bepalende spelers zijn onder andere: Jorgensen Irandust Hove Blokzijl en Balker Graag ontvang ik een tip op mijn tactiek zodat verdedigend beter gaat worden. Spoiler Ranglijst: 1e seizoen helft staan we 3 punten los op nummer 2 Willem ll. Met best veel doelpunten voor hebben we ook al 22 tegen.. Spoiler statistieken: Nicolai jorgensen 2e in de topscoorderlijst met 11 doelpunten, Irandust staat gedeelte 1e met 9 assists. Spoiler wedstrijden: De oefencampagne hebben we veel spelers, tactieken en formaties gebruikt en zijn we niet zo goed doorgekomen.. enige winstpartijen zijn ook tegen Amateur clubs uit de regio... In de competitie lijken we dus onze draai gevonden te hebben.. en alleen verlies partijen tegen FC Den Bosch en FC Emmen Spoiler KNVB Beker: Spoiler transfers: Aan Transfers hebben we dit jaar niet veel gedaan, Alleen Jorgensen en kecojevic zijn er bij gekomen, Jorgensen voor de spits positie en Kecojevic als centrale verdediger. Jorgensen heeft zijn vaste basis plaats te pakken en is topscoorder van de club, alleen kecojevic heeft zijn draai nog niet helemaal gevonden en begint af en toe in de basis.. Voor de rest is alleen Wouter Prins vanuit de jeugd vertrokken naar Roda JC Kerkrade. Spoiler Beloften competitie: ons 2e selectie lijkt het erg goed te doen in de beloften competitie, samen met jong feyenoord staan ze boven aan en staan ze ook 5 punten los op de rest. Spoiler FC Groningen 018 Ons Jeugdelftal is in de 2e Divisie van onder 18 ongeslagen kampioen en mag zich in 2e helft van het jaar zich gaan laten zien in de Eredivisie 018 Spoiler 018 eredivisie Spoiler Mocht iemand nog tips hebben voor mijn tactiek hoor ik het graag! Spoiler 26 november 2023 bewerkt door MKLVMOND Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 27 november 2023 Share Geplaatst 27 november 2023 Heb in mijn Newcastle Game echt een snelle ombouw van de selectie gedaan Was ook wel nodig want er liep veel dood hout rond en zoals in de screen hieronder te zien waren er veel spelers ongelukkig of konden ze niet eens ingeschreven worden vanwege het teveel aan buitenlanders en te weinig in Engeland opgeleide spelers. Jongens als Konaté, Kadioglu, Joelinton en Pepe vertegenwoordigden veel geld zonder dat er iets mee gedaan kon worden. Selectie 12 december 2027 Spoiler Flink inkopen en verkopen dus, terwijl er ook meteen gepresteerd moest worden op het veld. Newcastle stond in het rechterrijtje en dragende spelers wilden weg om in de CL te kunnen spelen. In de winterstop konden we onze eerste slagen al slaan. Met Curtis Jones, Nathan Aké en Tariq Lamptey werden er enkele klasse spelers gehaald die opgeleid zijn in Engeland en de selectie direct sterker maken. Er werd ook flink uitgegeven voor toekomstige toppers. Young is jong en een toptalent, Rodriguez een goede opvulling, Güler een topper die er ook meteen staat en Anto Smith en Tipple, die in de winter alvast werd gekocht voor de zomer, zijn potentiële internationals. Uitgaand was het vooral spelers lozen en hopen op Saudi-Arabië. Zij zorgden ervoor dat we flink konden cashen en dus het geld kregen waarmee we onze selectie naar mijn hand konden zetten. Uitgaande transfers winter 2027 Spoiler Op de laatste speelronde wisten we de 4e plek te veroveren en na een vrij gemakkelijk parcours werd ook de Europa Conference League toegevoegd aan onze erelijst. Sportief ging het dus uitstekend en door de CL hebben we ook financieel de ruimte om te doen wat we willen doen. En dat is blijven doorselecteren. Met Leverington kwam er een absoluut toptalent over terwijl Nketiah, Harwood-Bellis, Patterson, Mainoo en Phillips gevestigde Engelse namen zijn die bij ons de bank mogen warmhouden. Voor Yattara en Nianzou legden we flinke bedragen neer, zij zijn absolute topversterkingen voor ons. Timber is onze nieuwe rechtsback en neem ik net als Yattara dus over van mijn vorige club. Uitgaand valt vooral de transfer van Ugarte op. Zo'n bedrag kunnen we gewoon niet weigeren en met Yattara hebben we al een betere speler voor op zijn plek. Cakir was eerste keeper maar het zelfopgeleide talent Henderson neemt zijn plek in, voor Pau Torres en Frimpong hebben we vervangers gevonden en ook Pellegrini en Thuram waren overbodig. Selectie 12 juli 2028 Een heerlijk team (al zeg ik het zelf). Van de originele basisspelers zijn er nog best wel wat overgebleven. Zij zijn aangevuld met jonge én gevestigde namen, terwijl er op de bank veel Engelse spelers zitten. Het moge duidelijk zijn dat Young, Smith en Tipple kansen krijgen om zich in de basis te spelen het komende seizoen. Een korte introductie van de newgens die bij mij een rol spelen of gaan spelen in de toekomst. Henderson is een topkeeper die alleen nog maar beter kan worden. Eigen jeugd en Engels international. Yattara is een geweldenaar die ik naar PSV haalde en nu dus meenam naar Newcastle. Nog steeds maar 21 maar al wel 3 volledige seizoenen gespeeld in de Ligue 1 en Eredivisie. Vanzelfsprekend Frans international. Paul Young zal op termijn de plek van Guimaraes overnemen. Is nu nog een soort Yattara light. Technisch goed, mentaal uitstekend en fysiek prima. Anto Smith kan op meerdere posities uit de voeten en is dus voor zowel Pino als Guler een back-up/concurrent. In de spits hebben we al 2 toppers maar ik denk dat Tipple dit seizoen zich al in de basis gaat spelen. Screens talenten Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 27 november 2023 Share Geplaatst 27 november 2023 (bewerkt) KÍ Klaksvík - Seizoen 1 Transfers seizoen 1 Transfers in Transfers uit Competitie - Betri Deildin menn Een seizoen zonder nederlaag in de competitie. Aangezien we maar achttien competitie wedstrijden spelen is dat niet echt heel opmerkelijk te noemen aangezien KI Klaksvik de beste kern van de competitie heeft. Bekervoetbal - Løgmanssteypið Europees voetbal In de voorronde van de Champions League wonnen we alles behalve in de laatste wedstrijd wanneer het moest verloren we met 1-3 van Galatasaray. Logische uitslag maar toch deed het pijn. 14 miljoen euro door men neus geboord. Gelukkig hadden we met de voorronde van de Europa League nog een vangnet. In die voorronde van de Europa League moesten we nog één horde zien te overleven. Aris Limmasol. De Cyprioten gingen vrij gemakkelijk voor de bijl. In de groep werden we gekoppeld aan PSV, AS Roma en SC Freiburg. Moeilijke opgave om ook maar een punt te halen, maar who knows? Een puntje was ons niet gegund ook al waren we soms enorm dichtbij. We verloren een paar keer heel nipt. Wie weet zal het volgend seizoen wel beter gaan. Bij de newgens was onderstaande jongen de beste van de klas: Nu uitkijken naar volgend seizoen! 27 november 2023 bewerkt door Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MKLVMOND Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 FC Groningen seizoen 2023-2024 Mijn transfers Spoiler Mijn tactiek Spoiler Keuken Kampioen Divisie eindstand In mijn eerste seizoen bij FC Groningen, heb ik de club gelijk weer naar het hoogste niveau gebracht. Met 100 Goals voor hebben we net niet de 100 punten kunnen bereiken. Het was een succes vol seizoen! Spoiler KNVB Beker In de KNVB Beker zijn we tot de finale gekomen. We hadden heel veel gelijk met de loting waardoor we gemakkelijk in de finale kwamen! helaas bleek Feyenoord als nog te sterk te zijn in de laatste minuten van de finale. Spoiler Talent van het jaar Paulos Abraham Paulos Abraham kende een weergaloze seizoen. Hij was dit seizoen onmisbaar en werd elke week beter en beter. In de winterstop stond Jorgensen met 11 doelpunten boven aan de topscoorderlijst waar abraham er nog maar 3 had staan. uiteindelijk heeft Abraham jorgensen nog ingehaald in de lijst! Hopelijk kunnen we abraham nog vast houden voor volgend seizoen in de Eredivisie! Spoiler Speler van het jaar Paulos Abraham Spoiler Statiestieken Paulos Abraham Spoiler FC Groningen B Mijn 2e elftal kende een goed seizoen.. helaas kwamen we net te kort voor het kampioenschap door een sterk feyenoord. Spoiler FC Groningen 018 Mijn onder 18 kende een uitstekend seizoen! De talenten zijn in de eerste helft van het seizoen ongelsagen kampioen geworden in de 2e divisie, promoveerde naar de eredivisie waar de talenten van Groningen daar ook de 1e plek wist te behalen! In de onderlinge strijd met Feyenoord was onze 018 met maar liefst 1-5 te sterk en is uiteindelijk Kampioen van Nederland 018 geworden! verwachtingen zijn ook dat er een paar spelers van 018 door gaat stromen naar het 1e elftal! Stand 2e divisie Spoiler Stand eredivisie 018 Spoiler Kampioenswedstrijd 018 Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 2 december 2023 Share Geplaatst 2 december 2023 FC Versailles 78 De volgers van de podcast zullen er wel al over gehoord hebben, maar ik ga hier ook even mijn save samenvatten. Seizoen 1 In het eerste seizoen ging het moeizaam, en hing mijn toekomst bij de club al aan een zijden draadje. Uiteindelijk werden we 10de. In de beker overleefden we 3 rondes, om dan tegen een competitiegenoot te sneuvelen. Seizoen 2 In het 2de seizoen kwamen er een hoop nieuwe spelers, in de hoop beter te doen dan in het teleurstellende openingsseizoen. Uiteindelijk bleek dit de juiste keuze. Van in het begin werd meteen duidelijk dat we gingen meedingen naar de promotieplekken. Uiteindelijke eindigden we op een 3de plek. In de promotie play off namen we de maat van Ajaccio. In de beker overleefden we wederom 3 rondes, om erna te sneuvelen tegen Saint Etienne. Onze ultieme gelijkmaker in de laatste minuut van de blessuretijd werd nog afgekeurd. Bij de nieuwkomers in de ploeg bleken vooral Barka, en doelman Bloch, essentieel voor het succes. Spoiler Seizoen 3 Ons 1ste seizoen in de Ligue 2. En opnieuw moest er wel wat versterking gehaald worden voor dit seizoen. De belangrijkste namen hierin waren die van de jonge talentvolle Franse doelman Lavallée. En van back Raolisoa. Op het einde van het seizoen werd ook Michut gehaald nadat deze bijna een seizoen lang transfervrij was, en eindelijk wou tekenen. In de competitie ging het moeizaam, en werd het een seizoen lang vechten tegen de degradatie. Uiteindelijk wisten we ons te redden. In de beker sneuvelden we in de 3de wedstrijd die we moesten spelen. Spoiler Seizoen 4 Het 2de seizoen in de Ligue 2 moest een beter seizoen worden. En dus werd er extra kwaliteit gehaald, en werd er ook gezorgd voor een bredere kern, waardoor we wat meer wisselmogelijkheden hadden. Flankspeler Conteh bleek een voltreffer. En ook verdediger Lechuer, en topschutter Kamergi hadden een belangrijk aandeel in het succes. Er werden ook wat newgens aangetrokken, hiervan blonken Rivadeneira, en Rios uit. Al kwam die laatste slechts op huurbasis over. Met deze sterkere, en bredere kern zorgden we voor een stunt, en werden we 2de, en dwongen zo de rechstreekse promotie af! In de beker overleefden we wederom 2 rondes, om daarna weer te sneuvelen. Spoiler Seizoen 5 Ons debuutseizoen op het hoogste niveau. De verwachting was een seizoen lang vechten tegen de degradatie. Uiteindelijk werd er geflirt met de onderste regionen, maar er werd op het juiste moment voor een tactische ommekeer gezorgd. Mijn grote dank hiervoor gaat uit naar @Bogatyr zijn tactiek. Die ik ben beginnen gebruiken in een cruciale periode in het seizoen. Uiteindelijk liep het hierna zo goed dat ik ei zo na nog de kwalificaties voor Europees voetbal kon afdwingen. In de beker was er geen succes, en werden we voor het 2de jaar op rij uitgeschakeld door Brest. Belangrijke transfers waren dit jaar de Fransmannen Aradj, en Touré. En de huur van newgens spits Trancoso. Spoiler In de eerste 3 seizoenen van de save werd er voornamelijk gekeken naar versterkingen op de korte termijn, ongeacht leeftijd, nationaliteit, ... . In seizoen 4 begonnen we wat meer te denken aan een DNA voor de club. In seizoen 5 werd er zo ook al wat meer toekomstgericht gekocht, en in seizoen 6 (dat nu bezig is) werd hierop verder gegaan. Het DNA (hoe ik het team wil zien) van mijn Versailles, zal vooral bestaan uit een grote groep Fransen in de kern. Hierbij een groep Afrikanen, omdat Afrikaanse spelers nu eenmaal vaak hun weg naar Frankrijk vinden. En tot slot mag een groep Belgen, als link met de manager, ook niet ontbreken. Na het huidige seizoen kom ik met een nieuwe update, en daar zal dan ook de huidige kern wat toegelicht worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Na 5 seizoenen bij het Deense FC Kopenhagen maakten we de overstap naar het gedegradeerde Brighton & Hove Albion. Bij de Deense grootmacht wisten we 5 landstitels, 4 Deense bekers en 1 Champions League te bemachtigen en als Bondscoach één WK-titel met Denemarken in 2026. Seizoen 1: Het eerste seizoen met The Seagulls stond in het teken van de rebuild. Ik kwam aan en had bij de start van de voorbereiding bijna een volledige selectie ter beschikking die ook actief was in de Premier League. Bij de start van de competitie was er nog geen vuiltje aan de lucht. enkel Evan Ferguson bleek ons als grote naam te verlaten. Helaas bleef van de basisploeg van de 1ste speeldag, 4 speeldagen later niet meer van over. Iedere sterkhouder wou het gezonken schip ondanks een uitstekende start toch nog verlaten. Er werden maar liefst 7 basisspelers binnengehaald tijdens die korte periode met succes zo bleek. Brighton bleek een serieuze maat te groot voor de Championship en records werden verpulverd. Naast de titel werd ook nog een finale-plek behaald tegen Chelsea in de FA Cup. Dit was ook een teken dat de selectie tot veel in staat was. Spoiler Spoiler Seizoen 2 Het eerste seizoen in de Premier League en hier wisten we meteen boven onze kwaliteiten te presteren. Prognose was 12de, maar we wisten tot op de laatste speeldag mee te doen voor een ticket in de Champions League. Helaas verloren we tegen degradant Leeds Utd en werd het de Europa League. Een 5de plek, vooraf droomden we hier van in de Premier League als promovendus. Wederom verloren de dit seizoen de finale in FA Cup tegen Chelsea. Ditmaal door een gelijkmaker in de 116de minuut om vervolgens tijdens de strafschoppen te kort te komen. Spoiler Spoiler Seizoen 3 Het seizoen van de bevestiging en of we onze goede resultaten konden bevestigen! We wisten de eerste landstitel voor deze club te behalen en in de Europa League behaalden we een halve finale met ons B-elftal. Omdat we ons vooral wilde focussen op de Premier League. In de FA Cup werden we helaas meteen uitgeschakeld. De EFL Cup werd dit keer wel gewonnen wederom in een finale tegen Chelsea. Spoiler Spoiler Spoiler Seizoen 4 In de competitie meer puntenverlies, maar toch wisten we onze landstitel te verlengen. Dit keer moest ik meer rouleren in de competitie omdat ik de Champions League zeer belangrijk vond. Het was deze club haar eerste deelname en dit wisten we meteen te winnen. We kenden een relatief gemakkelijk programma in de groepsfase om nadien OPNIEUW Chelsea te ontmoeten in een finale. Deze wisten we in de verlengingen te kloppen. De FA Cup werd dit keer ook met strafschoppen gewonnen van Liverpool net als de Community Shield. Ook tegen Liverpool. Bij deze zit het avontuur in Brighton er op en gaan we in de save kijken of er leuke uitdagingen vrij komen. Spoiler Spoiler Spoiler Mijn beste spelers per linie Doelman: Ik heb in deze 4 seizoenen 5 doelmannen gehad, maar de laatste Guillaume Restes is misschien wel de beste doelman die ik ooit gehad heb in een FM-editie. De Fransman is in het begin van het spel actief bij Toulouse en heeft voor ons echt wel gemaakte doelpunten uit doel geranseld. Spoiler Verdediger: In de verdediging ga ik voor deze newgen genaamd Lyrwah Lund. Hij speelde voornamelijk als wijde centrale verdediger in mijn 3-5-2. Zeer mobiele verdediger die in nood ook links als op het middenveld uit de voeten kon. Spoiler Middenvelder: Wellicht al jaren één van mijn FM-favorieten en dat is de Nederlander Ryan Gravenberch. Toen ik hem in mijn 3de seizoen kon kopen voor 15 miljoen twijfelde ik geen seconde. Inter wou hem niet meer en hij kende het Engelse voetbal door zijn passage bij Liverpool. Spoiler Aanvaller: Het is niet de beste aanvaller die ik in mijn rangen heb momenteel, maar wel de meest beslissende. Jonah Kusi-Asare is voor mij de aanvaller van deze periode. In mijn eerste seizoen aangekomen als invaller voor 27 miljoen. Een boomlange spits die als je hem inbracht ook altijd op kon rekenen. Het aantal belangrijke doelpunten dat die man heeft gemaakt is niet op enkele handen te tellen. Ontpopte zich tot basisspeler in de Premier League en eindigde ook één seizoen als topschutter. Ik was bij Kopenhagen zo lang op zoek naar een goede bonkige spits en ik heb spijt dat ik hem in die periode niet gekocht had. Spoiler Dat was dus even een korte samenvatting over mijn periode bij Brighton. Deze save gaat normaal gezien nog verder dus ben benieuwd waar we zullen terecht komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Lekker man @Lensherr, benieuwd waar je nu gaat landen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 (bewerkt) Mijn (kind-of) Journeyman Save van deze FM editie begint in Zweden. Gestart bij Syrianska FC in de 2e Divisie Södra Svaeland. Het eerst seizoen was een zware exercitie, met een spelersgroep die op bepaalde plekken kwaliteit tekort kwam en waar na een paar nederlagen ineens geen vertrouwen meer in zat, en geen enkele financiële armslag om iets aan de squad te doen. Transferbudget en Loonbudget zat geen enkele rek in. Ondertussen pompte het bestuur keer op keer nodeloos geld in de clubkas, maar een verruiming van de budgetten was onbespreekbaar. Uiteindelijk met een slechte reeks wedstrijden op het eind 8e geworden (van de 14), wat niet voldeed aan de doelstelling (linkerrijtje). Echter, het zat zó dicht op elkaar dat ik met 3 punten meer, zomaar 4e zou zijn geworden. Met veel geluk wilde de club mijn contract toch nog verlengen, waardoor er nu ineens ruimte is gekomen voor een rebuild van de squad. Ineens is er transferbudget (wat ik deels naar het scoutbudget en deels naar het spelersbudget heb overgeheveld) en kon ik dus transfervrije jongens binnen gaan hengelen. Met dertien nieuwe namen in de groep (en minstens zoveel spelers die ik uit hun contract heb laten lopen) komen we uiteindelijk tot de volgende selectie waarmee we in seizoen 2 een gooi naar promotie gaan doen.... *Karagounis wordt hoogstwaarschijnlijk nog uitgeleend, en Gassama mag nog vertrekken als iemand 'm wil hebben. Een veel beter gebalanceerde groep qua kwaliteiten dit jaar, ik ga er een 433 DM Wide Route One mee spelen. 5 december 2023 bewerkt door Niejo101 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 10 december 2023 Share Geplaatst 10 december 2023 Seizoen 2 met Syrianska FC Verliep iets soepeler dan de eerste jaargang. We schoten uit de startblokken en konden halverwege de eerste seizoenshelft al voorzichtig uitspreken dat we tot op het eind om de titel mee wilden gaan vechten. Door in eigen huis bijna alles te winnen, is dat dan ook gelukt. De titel werd op de voorlaatste speeldag officieus gewonnen door concurrent Nacka te verslaan en op 3 punten te zetten, met een wereld aan verschil wb doelsaldo. De week erop werd nog aan de sportieve plicht voldaan, waardoor Nacka alsnog de playoffs in mocht. Qua spelers zijn het vooral de nieuwe namen Lindström en Brandqvist die heerlijk hebben gedraaid. Het overgrote deel van de selectie mag van mij blijven om volgend jaar inde Division 1 Södra indruk te maken, maar enkele spelers die dat dit jaar al niet waar konden maken mogen verkassen, en voor hen ga ik op zoek naar nieuwe sterkhouders voor een niveautje hoger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SLeePo Geplaatst 11 december 2023 Share Geplaatst 11 december 2023 VVV Venlo eind seizoen 3 Nadat wij in het eerste seizoen de KKD wonnen mochten wij aantreden in de eredivisie. Na matig, zeg maar slecht begin, 1 punt uit 3 wedstrijden, ging het langzaamaan beter. Na de 5-2 nederlaag tegen Ajax, gingen wij vlammen. Dit resulteerde in een 3e plek in de competitie en dus voorronde CL. Seizoen 3 begon met transfers. Als beloning kreeg ik van het bestuur een negatief transferbudget van 2 miljoen. Om mij echt te versterken moest ik creatief zijn. En dat waren wij. Nadat ik eind seizoen 2 al Yorbe Vertessen en Peter Vindahl transfervrij had aangetrokken, kwamen daar nog de nodige spelers bij. Hugo Siquet speelde bijna alles, maar Freiburg was van mening dat hij niet op de juiste plek speelde en haalde hem in de winter terug. Aankoop van het seizoen: Bart Ramselaar. Wat een geweldenaar is dit. Tegenvaller: Nestor Araujo, viel defensief ietwat tegen en haalde niet het niveau welke ik had verwacht. Om het seizoen te beginnen werden er ook oefen duels gespeeld. Deze werden allemaal winnend en met veel doelpunten afgesloten. Klaar om het seizoen te beginnen. Door onze 3e plek in de competitie hadden wij voorronde van de Champions League. De loting koppelde ons aan Celtic. Ik had er een hard hoofd in. Thuis werd nog een onverwachte overwinning geboekt, maar uit gingen wij kansloos ten onder. Hierdoor stroomde wij door naar de groepsfase van de Europa League. Hier zag ik meer kansen. De spelers zag die ook en kwamen zeer gemotiveerd voor de dag. WE overleefde de groepsfase door 3e te worden na 7 overwinningen in 8 wedstrijden, waaronder een 8-2 tegen Rennes en een 7-2 tegen Besiktas. In de 2e ronde troffen wij met Sporting CP niet de minste tegenstander, maar wederom een thuis overwinning zorgen ervoor dat Torino de volgende tegenstander werd. Hier werd het succes behaald in de uitwedstrijden, waarna een gelijkspel thuis voldoende was. Volgende ronde troffen wij AC Milan, toch net een maatje te groot, getuige ook de uitslagen. Halve finale was helaas het eindstation in de Europa League. In de nederlandse beker, waarin wij vorig jaar verrassend de finale haalde, werden wij helaas door een goal in de verlenging door Ajax uitgeschakeld in de kwart finale. Komend jaar een nieuwe kans. En dan de competitie. Vorig jaar werden wij 3e en ik wilde minimaal europees voetbal halen, zonder play offs te hoeven spelen, dus plek 4 moest minimaal behaald worden. Lang leek het erop dat Feyenoord (wat een onwijs sterk team is) voor de 4e keer op rij kampioen ging worden. Echter zorgde een ijzersterke slotfase voor een waar sprookje. Een sprookje dat de naam VVV-Venlo heet. Op de laatste speeldag konden wij bij een overwinning tegen Fortuna (Dat het ook niet onverdienstelijk deed in de eredivisie) kampioen worden. Spelers waren gebrand en met een 8-0 overwinning werd het kampioenschap binnen gehaald. Niets anders dan hulde voor deze geweldige spelers. Wat een puike prestatie hebben zij neer gezet. Ik wil een paar spelers eruit lichten. Peter Vindahl speelde praktisch alles dit seizoen, wat een geweldige keeper. Vertessen met zijn 28 goals en 14 assist een grote bijdrage aan dit succes. Petkovic, ons 16 jarig talent. Zijn ontwikkeling werd bekroond met een 3e plek in de Next Gen top 50. Bart Ramselaar, wat een geweldenaar. Als je hem nodig had, stond hij er. Hij zorgde er vaak voor dat een overwinning over de streep werd getrokken. Thijme Verheijen wie vaak onzichtbaar was, maar er net zo vaak met kop en schouders bovenuit stak. Voor komend seizoen wil ik natuurlijk mijn titel verlengen, maar ook de beker winnen. De Champions League is mooi, maar succes zal hier uitblijven verwacht ik, Met ruim 8 miljoen transferbudget moet ik mij wel kunnen versterken, maar er zal ook verkocht gaan/ moeten worden willen wij echt vooruit gaan. Ook talenten zoals Elvis Plakalo, Diego Cubelic (beide pas bij de club) en vooral Jan de Vries zullen zich verder gaan ontwikkelen. Met 102 goals (151 in totaal) in de eredivisie gaat het scoren goed. Echter zijn 44 tegengoals veel te veel voor een kampioen. Dat moeten er zeker de helft minder worden. Voor nu ligt de focus qua transfers dan ook op de defensie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Seizoen numero 3 bij Syrianska FC, en ik weet nog niet of er wel een vierde gaat komen. Al sinds ik getekened heb bij deze club, verdien ik €7.000,- Per Jaar. Nu zijn we voor het tweede jaar op rij kampioen geworden, met twee opeenvolgende promoties dus tot gevolg, Na het kampioenschap dit jaar in de Division 1 Norra, speelt de club volgend seizoen in de Superettan. Daar verdient de gemiddlede manager ongeveer 30k per jaar. Het bestuur bij Syrianska biedt me 10k en geen cent meer. Deze carriere wil ik me graag zoveel mogelijk houden aan de regels van Lollujo's Non League to Legend serie (youtube), wat zoveer mogelijk realiteitszin betekent. In het afgelopen seizoen eb ik mijn oren al laten hangen naar diverse beter betaalde banen in Zweden, maar na twee sollicitatiegesprekken is mij nog geen functie elders aangeboden. *verwachting voor aanvang van het seizoen was een 8e plaats....* Dus ja, wat gaan we doen. Laat ik mijn contract voor wat het is en ga ik op zoek naar een baan die beter betaalt? Ik heb competities ingeladen in croatie, turkije, griekenland en roemenie,... wellicht dat daar wat centen voor het poprapen liggen... Of blijf ik bij Syrianska voor een fooi? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten