Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Vrouwenvoetbal

himan

Aanbevolen berichten

Zojuist zei PJHoutman:

Ze gaat er echt met haar hand naartoe.

Heel minimaal. Je krijgt een 80% goal cadeau door zoiets lulligs waar vaak geen scoringsmogelijkheid uit komt. Dat vind ik lastig te behappen als kijker zijnde. Net als bijvoorbeeld de pingel die Liverpool kreeg tegen Tottenham in de CL finale een aantal jaar terug, al was die nog opzichtiger. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Michaelinho*:

Dat vind ik dus echt onzin. De hand zat er al toen ze de beweging inzette. Daarna schuift haar lijf op in de actie en valt die bal per ongeluk tegen de vingertoppen.

Dat is dus precies het criterium dat je moet hant(haha, hant)eren. Ze beweegt haar lichaam in de baan van het schot en daarmee blokkeert ze een schot op doel met haar hand/arm. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei PJHoutman:

Dat is dus precies het criterium dat je moet hant(haha, hant)eren. Ze beweegt haar lichaam in de baan van het schot en daarmee blokkeert ze een schot op doel met haar hand/arm. 

Snap dat dit de huidige regel is, maar ik blijf dat een belachelijke regel vinden. Er is geen enkele intentie om de bal met de hand te spelen, die hand kan er niet vanaf, dus ‘ongelukkig hands’ en geen penalty.

Weet wel dat die interpretatie altijd heel erg lastig blijft. Maar vind dat er sinds de VAR wel erg makkelijk penalty’s worden ‘weggegeven’ zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites