Tim Windt Geplaatst 26 mei 2023 Share Geplaatst 26 mei 2023 De prijzen weer binnen gehengeld. En door! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 26 mei 2023 Share Geplaatst 26 mei 2023 De verwachte dubbel natuurlijk ... wat anders?! Op naar de volgende! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 mei 2023 Auteur Share Geplaatst 26 mei 2023 Mijn doel was nadat ik ontslag had genomen op de Bahama's om voor de 1e keer in Europa aan de slag te gaan. Luxemburg officieel Groothertogdom Luxemburg was het volgende land op de lijst. Met 900 actieve militairen hebben ze er 40 meer dan de Bahama's. Op Malta na is Luxemburg het kleinste land binnen de EU Ingesloten tussen België Frankrijk en Duitsland heeft Luxemburg zo'n 600000 inwoners. De hoofdstad is vernoemd naar het land. De vlag lijkt veel op die va Nederland maar de blauwe kleur is lichter. Ondanks het vrij klein land is waren en wel vier speelbare divisies. Op het 3e niveau een best wel grote naam namelijk Avenir Beggen Meervoudig kampioen en dus actief op het 3e niveau maar kunnen nog promoveren. Die gaan de trainer niet ontslaan. Op het tweede niveau was niet veel leuks beschikbaar. Op het hoogste niveau gingen er vier ploegen direct uit. Waaronder Yellow Boys. Het makkelijkst zou dus zijn om 1 van de degradanten onder mijn hoede te nemen. Maar mijn oog was naar de nummer 12 gericht. Redden ze het nu wel of niet? Via de play off. Hebben het dan gewoon over de record kampioen van Luxemburg. Een ploeg die het jaar ervoor dus op het tweede niveau speelden en nu het moeten redden via de play off. Wat ze uiteindelijk wel redden. Maar de trainer werd ontslagen en daardoor werd deze club mijn doel. Niet de makkelijkste uitdaging maar blijf liever op het hoogste niveau actief. Dan maar wat langer in een land Jeunesse d'Esch is dus mijn nieuwe werkgever, Gedeeld recordkampioen inmiddels maar wel de eerste club met 28 titels en die is nog niet verbroken. Bijna hadden ze 29 titels maar werden ze tweede in 2023 maar daarna zakte de club hard. Voor snel succes had ik voor Yellow Boys gekozen maar zie hier meer uitdaging in. Succes is wat deze club ademt en wat ik terug wil brengen. Of we dat binnen een jaar kunnen brengen ik gok van niet maar een gevallen club terug te brengen past wel in mijn visie. Matthew wat denk je van Luxemburg? Coach denk je echt dat in die kou ga spelen? Kom maar eens met een goed bod dan want handschoenen sjaal en winterjassen zijn niet goedkoop. Matthew komt dus niet naar Luxemburg helaas. @19CH98 Deze gaat waarschijnlijk lastiger worden @delichris Luxemburg dus @Tim Windt Luxemburg dus @Marius Mogen naar Luxemburg @Satioz Thnx @Tim' @MNie @Vis @Keeza @Satioz @Huipio @Oerlie @Vis @KayDeManaager @chrisje1993 @Titan @keano77 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 mei 2023 Share Geplaatst 27 mei 2023 Misschien net een tikkeltje minder aantrekkelijk qua bestemming De naam van de club lijkt me in ieder geval één van de bekendste uit het Hertogdom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 27 mei 2023 Share Geplaatst 27 mei 2023 Een (voor Luxemburgse begrippen) grote naam die met je in zee wilt. Het lijkt erop dat je status als kampioenenmaker ook in Europa bekend is geworden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 27 mei 2023 Share Geplaatst 27 mei 2023 Succes in Luxemburg. Benieuwd wat je kan bereiken met deze club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 27 mei 2023 Share Geplaatst 27 mei 2023 Leuk contrast met de Bahama's om nu in Europa aan de slag te gaan. Je prijzenkast is inmiddels goed gevuld dus elke club in een klein land weet wel welk CV ze moeten accepteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 mei 2023 Auteur Share Geplaatst 28 mei 2023 In Luxemburg had ik niet de luxe als in Gambia en de Bahama's om eerst uitgebreid te lanterfanten en het land te bekijken. Hier is het wel een normale competitie ( tot aan de winter in ieder geval ) Gelukkig is het land niet zo groot. Het past namelijk 16x in Nederland en Nederland is al klein. Met Duits kom je al een heel eind in Luxemburg , Waar ook Frans veelvuldig wordt gesproken. De binnenstad van de hoofdstad ook Luxemburg genaamd staat op de UNESCO werelderfgoed lijst. Leuke stad trouwens. De keuken is niet heel bijzonder maar ben gelukkig geen moeilijke eter. Zelf woon ik nu gewoon in de stad van de club , de club die trouwens 1 van de oudste van het land is. Esch-sur-Alzette is qua inwoners trouwens de tweede stad van het land met ruim 30000 inwoners. Ligt in het zuiden van het land en dankt zijn ontwikkeling aan de staal en ijzer industrie. Heeft stedenbanden met o.a. Luik , Sint-Gillis , Rotterdam en Keulen. Helaas staat komend seizoen de derby met Fola Esch niet op het programma aangezien die wel gedegradeerd zijn. Wij spelen onze wedstrijden in het Stade de la Frontiere wat plaats bied aan 5400 man. En zijn 10 interlands in gespeeld al was de laatste al in 2003. Goed er was dus een transferbudget en salarisbudget dus ging ik de transfermarkt op Aardig wat nieuwe spelers dus. Drie er van ga ik aan jullie voorstellen. De eerste heeft niet lang bij Western Warriors gespeeld aangezien die pas eind april na mijn vorige club had gehaald en besloot hem mee te nemen naar IJsland. Snaepor Haukur Eldjarn moet laten zien of hij mee kan op dit niveau. Spoiler Ook de volgende naam zal jullie misschien nog wel wat zeggen. Ik haalde hem in de winterstop in Gambia en ondanks zijn jonge leeftijd was hij daar al een belangrijke speler. Hopelijk kan hij dat in Luxemburg ook worden. Sheriff Keita dus. Spoiler En de laatste speler die ik benoem zal misschien vooral bekend zijn bij de die hard volgers uit België. Gaat om de flankspeler Dolly Menga die uit de jeugd van Standard Luik komt en ook nog voor Lierse heeft gespeeld. Na Lierse ging hij vooral clubhoppen in andere landen en keerde terug bij MCS Liege voordat hij nu bij ons speelt. Spoiler Dit is de selectie waar wij het mee gaan doen. Voorin hebben wij de meeste kwaliteit en ondanks het bestuur en de fans liever defensief voetbal willen zien gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren. Hoewel ik het antwoord al wist kon ik het niet laten om te solliciteren voor de functie van bondscoach van Nederland. Om de tactiek goed onder de knie te krijgen besloot ik veel oefenwedstrijden te spelen. Tegen wel is waar ploegen die wel enige naamsbekendheid hebben maar wel op een lager niveau spelen. Toch ben ik zeer tevreden over de oefencampagne. We lijken klaar voor de competitiestart. @Marius Het is zeker even wennen na al die heerlijke landen qua weer. Maar toch heeft Luxemburg ook wel iets hoor. En kan al wel verklappen dat de twee volgende landen weer echte pareltjes zijn. De club is niet voor niets recordkampioen dus niet vreemd dat de naam een licht belletje doet rinkelen @19CH98 Ik was ook best verwonderd dat deze club mij de kans bood. Verwachte op een lager level te moeten instromen. Misschien dat de titels voor zich spreken @delichris Daar ben ik zo zeer benieuwd na @Tim' Dit wordt geen t-shirt en korte broek langs de lijn helaas. Had zelf nog niet verwacht om hier op het hoogste niveau aan de slag te mogen. Maar misschien dat een titel op de Seychellen wel doorslaggevend is in Luxemburg haha @Satioz Thnx @Tim Windt @MNie @Vis @Keeza @Satioz @Huipio @Oerlie @Vis @KayDeManaager @chrisje1993 @Titan @keano77 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 28 mei 2023 Share Geplaatst 28 mei 2023 Veel transfers gedaan en nu er een team van maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 28 mei 2023 Share Geplaatst 28 mei 2023 Volgens mij is dit ook weer een competitie waar de teams redelijk dicht bij elkaar liggen, dus waar je best een goede kans maakt op de titel. Hopelijk helpt die CV-technisch ook om je nog een extra zetje te geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 28 mei 2023 Share Geplaatst 28 mei 2023 Als je de vorm van de voorbereiding door kan zetten wordt het opnieuw snel verhuizen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 30 mei 2023 Share Geplaatst 30 mei 2023 Leuke clubkeuze en zo op het oog goed gehandeld op de transfermarkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 31 mei 2023 Auteur Share Geplaatst 31 mei 2023 In het eerste half jaar was het direct al spannend. Want ondanks ( goede resultaten ) kwam er onderstaand bericht. Een lokale zakenman wou uiteindelijk de club overnemen dat is uiteindelijk gelukt. Gelukkig voor mij betekende het niet gek veel. Wat bij de vorige clubs niet lukte. En in eerste instantie ook niet hier is de nieuwe voorzitter wel lief voor mij. Ik mag weer verder studeren. Van de eigen jeugd hoeven we weinig te verwachten in het nieuwe jaar. Een van de meest bijzondere wedstrijden in mijn FM carriere was een bekerpotje tegen US Hostert uitkomend op het hoogste niveau. Kwamen snel op 0-1. 0-2 werd afgekeurd door de Var Hostert komt op 1-1. 1-2 wordt weer afgekeurd door de VAR. Dan staan we na een uur spelen ineens met 3-1 achter. Besluit de nummer 10 te vervangen voor een tweede spits en dan gebeurd er dit het laatste half uur Bizar anders kan ik het niet verwoorden. In de competitie begonnen we zeer sterk met 9 overwinningen op rij. In de laatste zes wedstrijden speelden we wel vier keer gelijk maar zijn wel tegen de huidige topteams dus echt ontevreden kan ik niet zijn. Zeker niet omdat de ploeg bijna gedegradeerd was vorig seizoen. We hebben de start dus niet gemist in het 1e halve jaar. Momenteel staan we zes punten voor. En staan er dus goed voor. Echter laat de laatste wedstrijden wel zien en sowieso dat we weinig wedstrijden echt overtuigend winnen. Of Luxemburg ook een 1 jarig verblijf wordt is dus nog maar sterk de vraag maar hebben er qua transfers wel opgegokt. Al vind ik ook dat we zeer knap presteren en ook wel benieuwd ben na continentaal voetbal al zou dat weer met een uitgeklede ploeg zijn waarschijnlijk. Een spannend half jaar gaan we tegemoet. @delichris De start is zeer bemoedigend @Tim' Gezien de grote namen die het lastig hebben ( Avenir Beggen en wij in het verleden en nu Racing Luxemburg ) kun je wel eens gelijk hebben en ook de resultaten zeggen eigenlijk genoeg. Winnen veel wedstrijden maar echt overtuigend is het niet meestal. Maakt de competitie wel leuk en mag gelukkig weer eens studeren dus dat helpt sowieso. @19CH98 We starten sterk maar er weinig niveau verschil dus of we een prijs pakken ik weet het nog niet @Tim Windt Voor makkelijk succes had ik een andere club gekozen maar als de record kampioen langs komt hoef je niet te twijfelen @Keeza @Satioz Thnx @Marius MNie @Vis @Keeza @Satioz @Huipio @Oerlie @Vis @KayDeManaager @chrisje1993 @Titan @keano77 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 1 juni 2023 Share Geplaatst 1 juni 2023 Lekkere resultaten hoor en je hebt een klein gaatje geslagen. Mooi dat je mag blijven na de overname. De jeugd is jammer, maar misschien als je zolang blijft dat het in de toekomst beter wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 1 juni 2023 Share Geplaatst 1 juni 2023 Je speelt gelijk tegen de directe achtervolgers en verder win je zo ongeveer alles. Dit kan zomaar eens een kort en bondig avontuur worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 1 juni 2023 Share Geplaatst 1 juni 2023 Opnieuw zet je een club direct naar je hand! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 juni 2023 Share Geplaatst 1 juni 2023 De prestaties zijn er weer meteen. Je zal dus ook Luxemburg waarschijnlijk snel kunnen gaan uitwuiven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 1 juni 2023 Share Geplaatst 1 juni 2023 Halverwege sta je er zeer goed voor, ga zo door! Daarnaast denk ik niet dat je je zorgen moet gaan maken om de jeugd, voordat die volwassen zijn ben jij alweer verdwenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 juni 2023 Auteur Share Geplaatst 5 juni 2023 Halverwege seizoen 6 en voor het eerst actief in Europa. Voor velen van ons toch de bakermat van het spelletje. Daarom voor tussendoor even een ander soort update. Door mijn reis in vele mooie exotische bestemmingen ligt het voetval in Europa toch een beetje in de vergetelheid. Hoe is het voetbal in de belangrijkste competities gegaan zonder er aandacht aan hebben besteed en we beginnen met de belangrijkste Europese competitie de Champions League. Manchester City is een grootmacht in Europa met vijf CL finales waarvan ze er maar liefst vier van te wisten te winnen. Wat wel verrassend is dat de overige finalisten keer op keer anders waren. Real liet iig zien waarom zij de record kampioen in de CL zijn. Een niveautje lager is het al een stuk spannender Vijf verschillende winnaars. Acht finalisten. Het Arsenal van @Kyrill stond driemaal in de finale maar wist hem geen enkele keer te winnen. Italië was zeer succesvol met vier winnaars. Met twee verschillende winnaars uit Milaan blijft het ook daar strijdbaar. Dan de competitie die niet door elk team en land en supporter even serieus wordt genomen maar in mijn ogen meer betekend dan de vroegere Europa Cup II. Met negen verschillende finalisten van de tien. Real Sociedad wist hem dan wel twee keer te winnen is dit ook een zeer divers toernooi geweest. Ook best verrassende clubs wat betekend dat dit een toernooi is waar je als kleinere club toch wat kunt bereiken. Ook leuk voor de FM'er dus. Ook zijn er al twee WK's geweest In Qatar werd Frankrijk niet verrassend kampioen maar was de finalist Polen dit wel. Vier jaar later is de kampioen Oostenrijk wel zeer verrassend. Brazilië werd tweemaal 3e en ook dat is best knap toch? Manchester City is dus de grootmacht in Europa maar zijn ze dit ook in de Premier League? Ja dat zijn ze dus. Samen met Liverpool die 1x de titel wist te winnen en de overige seizoenen tweede werden. Europees weet Liverpool echter dus geen potten te breken in tegenstelling tot City. Arsenal die in de Europa League dus drie maal de finale wist te halen weet de top 3 in Engeland nog niet te aanvallen. In Spanje is het stuivertje wisselen tussen Real en Barca. Atletico is een goede 3e. Sociedad werd verrassend 3e maar weet Europees wel hun mannetje te staan. In Frankrijk is het PSG wat de klok slaat maar Europees tellen ze dus niet mee. Lyon en Monaco tellen weer nationaal mee. Waar Marseille Europees dan zich even liet zien. Nantes en Lille deden brutaal even mee Bij onze oosterburen is het nog alrijd Bayern die de baas is. Dortmund doet leuk mee maar laat het keer op keer afweten als het er echt om gaat. Leipzig en Frankfurt lijken zich te mengen in de top. Maar of ze Europees ook mee kunnen spelen is de grote vraag Gezien afgelopen weekend heb ik nu wel wat medelijden met @Glenn08. Zo dichtbij maar steeds net niet. Anderlecht en Brugge verdelen het netjes en Antwerpen wist het eindelijk weer eens te worden. Tot slot nog Nederland Helaas voor @Arezo is het toch Ajax wat de klok slaat. Samen met het @neva van PSV doen ze beide leuk mee maar de topploeg in Nederland is toch die uit 020 @delichris De bedoeling is het dat het bij 1 jaar blijft. De jeugd is leuk maar voorlopig niet belangrijk @Tim' Laten we het hopen @Tim Windt My way or the highway @Marius Ik twijfel wel voor het eerst een land waar ik wel langer zou willen blijven @19CH98 Tja de jeugd is de toekomst maar blijkbaar niet hier. Zal er hopelijk geen last van hebben @Satioz Thnx @Keeza @MNie @Vis @Huipio @Oerlie @chrisje1993 @KayDeManaager @Titan @keano77 @ElMarcos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 juni 2023 Share Geplaatst 5 juni 2023 In veel competities wordt het beeld van de kampioenen zo langzamerhand toch wat eentoning. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 5 juni 2023 Share Geplaatst 5 juni 2023 Wat een leuk overzicht man, maar het is wel een soort doemscenario voor het echte voetbal. Een select groepje grijpt de kans en wint alles. Alleen Oostenrijk is nog een soort David die Goliath weet te verslaan blijkbaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 Een leuk overzicht hoor met een aantal verrassingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 Mooi overzicht! De verrassingen blijven op zich beperkt, op de WK's na dan, maar we weten allemaal hoe vaak die verrassend uitdraaien in FM. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 6 juni 2023 Share Geplaatst 6 juni 2023 Mooi overzicht! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 juni 2023 Auteur Share Geplaatst 6 juni 2023 In een eerdere update konden jullie al lezen dat ik niet de nieuwe bondscoach werd van Nederland wat niet geheel onlogisch was. Echter waren er meer landen beschikbaar en heb inmiddels een duo baan. Vorig seizoen was ik er nog actief als club coach en nu mag ik het nationale elftal proberen tot succesen te leiden. Kan maar moeilijk wennen aan de verschrikkelijke temperaturen in Luxemburg dus zo af en toe de zon opzoeken is niet verkeerd. De vorige bondscoach heeft ontslag genomen nadat hij aangenomen werd bij Future Titans en geen zin had in een combi baan. Ik mag beginnen in de Nations League groep B waar we onderaan staan met twee nederlagen. In een groep met Nicaraqua , Martinique en de Dominicaanse Republiek verwacht ik niet veel succes in de eerste wedstrijden. De oplettende volger zal een aantal namen wel herkennen. Tre Barry , Kristoff Davies , Nathan Field , William Holland en Jamie Lisek waren of zijn spelers van Western Warriors mijn vorige club. Qua niveau komen ze niet in de buurt van de betere spelers van onze tegenstanders. Maar hopelijk kunnen we voor een verrassing zorgen. De media was het iig al wel met deze selectie. Geen goede start. De tactiek die het zo goed deed op de Bahama's lijkt niet direct te werken bij het nationale elftal. Maar eerlijk is eerlijk als je deze tegenstanders neerzet bij de overige poules hebben wij het ook echt niet getroffen. Maar goed er is zeker werk aan de winkel. Tegen de Dominicaanse Republiek spelen wij toch met dezelfde 11 Voor wij er erg in hadden was de wedstrijd al gespeeld. Achterin is het gewoon een gatenkaas helaas. Hierna kwamen we wel beter in het spel en wisten we de eer nog te redden. Gelukkig kijkt de bond niet naar dit toernooi. Dit niveau kunnen wij gewoon nog niet aan aan helaas. Celis een speler met Amerikaans paspoort maakte zijn debuut en ook Holland mag zich international noemen. Ondanks de twee nederlagen stijgen we wel een plaatje op de wereld ranglijst @ElMarcos helaas wel inderdaad. Hopelijk veranderd dat nog de komende jaren @Tim' Fijn dat het gewaardeerd wordt. Laten we hopen dat deze toekomst zeer fictief blijft maar ben er bang voor eerlijk gezegd. Oostenrijk was wel een echte verrassing toen ik dat zag haha @delichris Thnx @Marius Wk's en FM zijn wel een ding inderdaad. Wel leuk om te zien @Tim Windt Thnx @Satioz @neva Thnx @Keeza @MNie @Vis @Huipio @Oerlie @chrisje1993 @KayDeManaager @Titan @keano77 @19CH98 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten