Djurovski Geplaatst 29 januari 2023 Share Geplaatst 29 januari 2023 (bewerkt) 37 jaar , na de MAVO snel het leger in en daarna alleen maar gewerkt. Spijt er van , nee hoor absoluut niet maar is dit alles? En waarom zou ik nog langer in land willen zijn waar het kabinet hun eigen burgers niet als prioriteit heeft staan? Ik heb een aantal jaar training gegeven aan de jeugd. Van mini f tot aan de E , maar zonder echte papieren kom je in veel landen nergens. Toch zou ik graag verder gaan in de voetbal wereld. Maar om dit via de KNVB te doen ben je weer jaren verder. Dus dan maar op de internationale banenmarkt rond struinen. En viel het oog op Antiqua en Barbuda. Een eilandstaatje in de Caribische zee behorend tot de kleine Antillen. Bijna alle clubs op alle drie de niveaus zochten een manager. Ik nam brutaal de kans om drie clubs op het hoogste niveau mijn diensten aan te bieden. Aston Villa , Blue Jays en Five Islands FC. Dat betekende dus het vliegtuig pakken en na een lange vlucht lande ik op het V.C. Bird International Airport zo'n acht kilometer verwijderd van de hoofdstad Saint John's. Het sollicitatie gesprek was bij de voorzitter thuis. Die woont in Five Islands Village. Een dorpje van 337 inwoners wat op een schiereilandje ligt. Het dorp is vernoemd naar de 5 rotsen die uit het water steken bij Five Islands Harbour. En ligt een paar kilometer van de hoofdstad af. De club zelf speelt in het nationale stadion in de hoofdstad. Het gesprek liep voorspoedig en voor ik het wist was het contract ondertekend. De doelstelling is niet degraderen. Of dat gaat lukken met deze selectie? Ik hoop het want geld voor versterkingen is er niet. Het salarisbudget is al 300 over de max heen dus ook transfervrije spelers zullen een uitdaging worden. Geïnspireerd door @Titan en @MNie begon het toch te kriebelen om ook eens in obscure landjes te gaan ronddolen. Er zal ook gewerkt met een bepaalde lijst aan jullie om die te raden. Al weet ik niet zeker of ik alle landen heb om het ook echt te kunnen voltooien. Betekend dit dan het einde van mijn Eupen game? Nee hoor ook daar zal ik met en met gewoon doorspelen Dinsdag at 18:56 bewerkt door Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 29 januari 2023 Share Geplaatst 29 januari 2023 Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 29 januari 2023 Share Geplaatst 29 januari 2023 Veel succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 29 januari 2023 Share Geplaatst 29 januari 2023 Heel veel plezier en succes! Ik vermoed dat je lijst wel eens iets alfabetisch kan hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 januari 2023 Share Geplaatst 29 januari 2023 Leuke uitdaging, succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 29 januari 2023 Share Geplaatst 29 januari 2023 Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 31 januari 2023 Share Geplaatst 31 januari 2023 Leuk hoor! Dit volg ik met bovengemiddelde interesse Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 februari 2023 Auteur Share Geplaatst 3 februari 2023 Antiqua & Barbuda is het dus geworden. Een land bestaande uit drie eilanden. Op 1 november 1981 werd het onafhankelijk van Engeland maar valt nog wel altijd onder het Gemenebest van Naties waar Koning Charles de baas van is. Het land zelf bestaat uit drie eilanden. Antiqua het grootste eiland waar ook de hoofdstad Saint John's zich bevind en waar ik dus nu woon en werkzaam ben. Antiqua heeft zo'n 80000 inwoners. Het eiland heeft een aantal bekende inwoners (gehad) waaronder Giorgio Armani , Silvio Berlusconi , Richard Branson en Eric Clapton en nu dus ook Berry Doldersum. Ene Jess zal Mount Obama nog wel bezoeken in de toekomst. Barbuda is een eiland met ongeveer 1600 inwoners. Waarvan de meeste in de hoofdstad Codrington wonen. De natuur is nog altijd ongerept en vogelaars kunnen hier veel plezier beleven. Na een zware orkaan in 2017 werden de inwoners naar Antiqua gehaald en was het eiland even onbewoonbaar. Veel inwoners keerden later toch weer terug. Het laatste eiland is eigenlijk een rots van zo'n 1,3 km2 groot genaamd Redonda. Inmiddels woont er niemand meer maar vroeger was het grote bron van Guano en woonden er meer dan 100 mijnwerkers op de rots. Na het begin van de eerste wereldoorlog werd het eiland verlaten en namen verwilderde geiten en ratten het eiland over. Het werd een kale woestenij en werd gezien als een verloren eiland. In 2016 werden de nog 60 geiten met de hand gevangen en werden ruim 6000 ratten vergiftigd het eiland werd weer groener en bepaalde inheemse diersoorten namen weer toe. Tja harstikke leuk zulke info maar ik ben hier om mijn carrière als manager te starten qua transfers bleef het rustig. Er kwam een nieuwe doelman en twee spelers namen de omgekeerde weg ondanks dat ze gewoon basis speler waren. Zeer logisch om dan te tekenen voor een ploeg op het tweede niveau. Prince Sanders is dus onze nieuwe doelman. De hoogste competitie bestaat uit 16 ploegen en wij spelen drie maal tegen elkaar. 45 wedstrijden dus. Geen bekercompetitie dus een lang seizoen voor de boeg. Inmiddels zitten wij op 1/3 en hoe is dat gegaan? Nog geen wedstrijd verloren dus wat betreft doe ik het prima. Puntverlies bij Aston Villa en de Rangers van Otto betekend wel dat wij niet 1e staan. Mijn doelstelling om verder te hoppen betekend een prijs te pakken. Welke dat is boeit me geen sikkepit ( geit , Redonda etc ) Maar aangezien ik op het hoogste niveau zonder beker speel is alleen de titel dus genoeg. Twee verliespunten is het gat. Dat we de Hoppers hebben vernederd doet mij wel goed en hopelijk kunnen we nu al voor de titel meespelen. Het wordt geen ABC challenge. Hoewel ik de insteek snap. Met de landen Barbados , Bahamas , Seychellen en Gambia geef ik de laatste hint voor ik het kenbaar maak in de volgende Update @MNie Thnx @Oerlie thnx @19CH98 Thnx en nee dat is niet het geval @Marius Thnx komt goed @chrisje1993 thnx @Titan Top heb een ander lijstje maar het idee is geweldig @KayDeManaager @Satioz @keano77 thnx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 3 februari 2023 Share Geplaatst 3 februari 2023 Een prima start van het seizoen. Als de lijst niet alfabetisch is dan weet ik het voor nu nog niet. Denk dat ik dan iets meer hints nodig heb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 3 februari 2023 Share Geplaatst 3 februari 2023 Ik weet het, maar ik zeg het niet ;). Goed gestart! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 4 februari 2023 Share Geplaatst 4 februari 2023 Een prima start op de eilanden; hier kan nog veel gebeuren in de tweede seizoenshelft. Tegelijkertijd kijk ik alvast een beetje af hoe het moet, voor als ik straks zelf in deze competitie beland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 februari 2023 Share Geplaatst 4 februari 2023 Nog altijd ongeslagen dus daar valt niets op aan te merken. Verrassend eigenlijk dat er nog een club boven je staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 februari 2023 Auteur Share Geplaatst 5 februari 2023 (bewerkt) Inmiddels is de maand januari bijna om en zitten we op 2/3 van de competitie. In januari ging ook de transfermarkt open en wist ik toch een aantal spelers te halen. Als amateur kon ik ze niet halen omdat ze dan een bonus wouden voor hun aanwezigheid. Meer dan ik mocht betalen van de voorzitter. Gelukkig mag ik ook parttime contracten aanbieden en voor weinig geld ( zo'n 110 euro in de maand ) wouden ze wel komen. Voor het salarisbudget is dat niet handig maar aangezien de voorzitter niet wil betalen voor mijn studie is het mijn doel om hier zo snel mogelijk weg te zijn. En dat kan dus alleen met de titel. Wie zijn dan de nieuwe spelers. Verwacht geen toppers hoor. Aaron Richards was basisspeler bij competitie genoot SAP. Voordeel van Aaron is dat hij op alle posities achterin kan spelen en dus een toegevoegde waarde in de selectie is. Ook qua leeftijd gaan we zo wat omhoog al weet ik niet of dat op dit niveau van enige invloed is. Spoiler Fernando Williams hebben wij transfervrij opgepikt en dat zegt misschien gezien zijn leeftijd en sterren wel genoeg. Echter heb ik zeer weinig middenvelders in mijn selectie. Mentaal is het wel een goede speler die weet kan hij de pubers een beetje aansturen in de kleedkamer. Spoiler James Browne moet voor de concurrentie zorgen op de linkerflank. Met zijn snelheid is hij sowieso een gevaar voor de meeste verdedigers. Al heeft James ook direct concurrentie erbij gekregen. Spoiler Mervyn Thomas kan namelijk ook prima op de linkerflank spelen. Is wel wat minder snel maar heeft weer het geluk dat hij ook aan de rechterkant kan spelen en zal zeker zijn minuten krijgen. Spoiler Ik heb twee spitsen die het goed doen en Ryan Canning heb ik een speler erbij gehaald die kan invallen indien nodig. Ryan kan niet veel maar is snel en kan afwerken. Ideaal voor hier. Spoiler Klagen mogen wij eigenlijk niet over de tweede serie van 15 wedstrijden. Waar wij er eerst vier gelijk speelden waren het er nu nog maar twee. Toch was ik des duivels na de wedstrijd tegen hekkensluiter Willikies. Doelman Prince Sanders ging twee keer zeer opzichtig in de fout. Bij de eerste treffer kwam hij uit terwijl het niet nodig was en stond daardoor verkeerd opgesteld. Bij de 2-2 kwam hij uit en in plaats van de bal over de zijlijn te rossen schiet hij hem zo bij de tegenstander in de voet. En zo sta je van 2-0 op 2-2 in de laatste 10 minuten. Natuurlijk hadden wij de kansen beter moeten afmaken maar heb besloten op Sanders op de tribune te zetten en verder te gaan met de twee doelmannen van 16. De 14-1 is natuurlijk een absurde uitslag maar de rangers van Otto stonden al na 25 minuten met negen man te voetballen. En dat hebben wij uitstekend uitgespeeld. Ook wisten wij te winnen van Hoppers onze grote concurrent. Hoppers staat echter nog altijd maar twee punten achter ons. Dus kunnen ons weinig mistappen permitteren in de laatste 15 wedstrijden. Hoe kan het dat Hoppers zo goed volgt? Ze hebben een 37 jarige Cubaan in de spits die best redelijk kan ballen alleen niet al te snel is. Verder staan er achterin twee Cubanen van 44 en 41 jaar oud. Niet erg snel zeg maar gerust zeer traag maar wel fysiek sterk en kunnen een man uitschakelen. En met zulke spelers win je veel wedstrijden in de Digicel/Red Stripe premier division. Ik geef jullie nog 1 hint om te kijken of jullie kunnen raden welke lijst ik wil gaan volgen. Mijn reis zou als alles goed gaat eindigen in China. @19CH98 We mogen zeker niet klagen maar Hoppers geeft veel tegenstand. Er staat nog een hint in de laatste zin @chrisje1993 Hahaha mooi had het jouw inderdaad al gezegd. Ja de start is prima @Titan We spelen drie keer tegen elkaar.... Leuk hoor ( not ) maar goed zulke formaten zal ik nog wel vaker tegenkomen gok ik. Verwacht qua niveau niet te veel voor onze Jess. Hoogste punt is hier wel grappig maar dat ontdek je zelf wel. @Marius De grotere clubs hebben best een leuk salarisbudget gok ik zo. Hoppers heeft een stel Cubanen die voor 3 tot 4000 in de maand lopen te ballen. @KayDeManaager @Satioz @MNie thnx @Oerlie @keano77 5 februari 2023 bewerkt door Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 5 februari 2023 Share Geplaatst 5 februari 2023 Scoren is in ieder geval geen probleem voor je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 5 februari 2023 Share Geplaatst 5 februari 2023 0 nederlagen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vis Geplaatst 5 februari 2023 Share Geplaatst 5 februari 2023 Leuk man van die dubieuze landjes :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 5 februari 2023 Share Geplaatst 5 februari 2023 Een hele goede serie aan wedstrijden gespeeld en daardoor de koppositie overgenomen. PS: Mijn gok is nu dat het te maken heeft met inwonersaantallen nu je in China gaat eindigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 februari 2023 Share Geplaatst 6 februari 2023 Hoppers volgt - verrassend genoeg - nog steeds erg goed maar je hebt ze in een onderling duel wel een flinke bolwassing gegeven, dus dat moet vast goed komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 februari 2023 Auteur Share Geplaatst 9 februari 2023 https://imgur.com/6cYyaCI @19CH98 zat in de buurt met zijn gok qua inwoners. Maar Antiqua & Barbuda staan op de 196e plaats van de 238 dus nee dat is niet het juiste antwoord. Ik had al een kleine hint gegeven in de openingspost met dat ik in het leger heb gezeten. Ik ga een lijst bij langs beginnend met het land met de minste actieve militairen en mij zo omhoog werken naar het land met de meeste actieve militairen. En met actieve soldaten worden de reserves etc niet mee geteld dus het is niet direct een land met de meeste ( inzetbare ) militairen. Antiqua & Barmuda hebben 170 actieve militairen. En zullen een bestorming van welk ander land dan ook snel verliezen. Er zijn geen reserves en geen para militairen actief. Het leuke is dat ik dan echt van hot naar her ga. Hoe dat ingame gaat uitpakken is nog ff de vraag maar dat zien we ter zijne tijd wel. Vandaag iig de laatste 15 wedstrijden van het seizoen. Mag ik dit eilandenstaatje al na 1 seizoen verlaten of niet? Er was natuurlijk ook nog de intake van de nieuwe jeugdspelers. Allemaal super grote talenten als je het moet geloven maar op dit moment had ik er niet veel aan. Of ze ooit hun potentieel zouden gaan halen , ik heb er een hard hoofd in. Er kwam wel een wat snellere verdediger op de proppen maar die blaas je direct omver... Niet echt bevorderlijk. Sean Bent was zijn naam. Ook kwam er een keeper uit Hongarije aangevaren. Totaal geen binding met het land. Ook geen dubbele nationaliteit dus hoe hij hier is aangespoeld ik heb geen enkel idee. Gabor Sitku is zijn naam voor de mensen die het wat boeit. Dan de resterende wedstrijden. Opvallend is toch weer dat punt verlies tegen Willikies. Leuke was wel dat ze de week erop met 4-1 winnen van de Hoppers. Dus voetballen kunnen ze wel alleen lang niet elke week. Met zo weinig punt verlies kan het toch niet anders dan dat we kampioen zijn? De fans zijn blij die mochten sinds 1977 weer eens juichen. Met zo'n heerlijk doelsaldo hebben wij toch ook zeker de topscoorder in huis? Nee niet eens haha. Komen een treffer te kort voor Richards. Maar goed op zijn 16e al 48 treffers maken dit wordt een grote naam hoor ( op bepaalde eilanden hooguit ) Mijn doel is iig bereikt en diende dan ook mijn ontslag in zodat ik makkelijker aan nieuwe baan kan komen hopelijk @chrisje1993 Dat was zeker geen probleem. @MNie En dat hebben we weten vol te houden. Hoewel dat hier ook niet zo gek moeilijk was @Vis Absoluut leuk om te doen. Hoewel er ook veel frustratie momenten voorbij komen hoor @19CH98 en de titel weten te pakken @Marius Hoppers liet het op het eind afweten waardoor we toch nog ruimschoots kampioen wisten te worden @KayDeManaager @Satioz thnx @Titan @Oerlie @keano77 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 9 februari 2023 Share Geplaatst 9 februari 2023 Originele invalshoek gekozen voor deze novelle! De start is in elk geval goed met een ongeslagen kampioenschap! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 9 februari 2023 Share Geplaatst 9 februari 2023 Wat een voorsprong uiteindelijk nog. Zo mag je meteen weer door! De invalshoek is op zijn minst origineel gevonden natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 3 maart 2023 Nadat ik mijn ontslag had ingediend bij Five Islands pakte ik het vliegtuig naar de Seychellen. En dat was we toch wel een reisje hoor. Direct vliegen ging niet dus met diverse overstaps kwam ik dan toch aan op het Eiland Mahe waar ook de hoofdstad Victoria ligt. De Seychellen bestaan uit 115 eilandjes maar is het kleinste land van Afrika en ook 1 van de kleinste landen ter wereld. 90 % van de inwoners wonen op het eiland Mahe. Dus de overige 114 zijn zo goed als onbewoond. De vlag van de Seychallen is wel erg gaaf overigens. Het is een combinatie van de Oekraïense en de Hongaarse vlag in 1. De Seychellen liggen ten noorden van Madagaskar. En hebben bijna 3x zoveel soldaten als Antiqua & Barbuda. Nog steeds geen aantallen waar menig bende van schrikt maar goed. 470 soldaten moeten de 115 eilanden dus beschermer. Succes hoor sta je daar met 3 man op een eiland. Maar goed de Vikingen nooit zo ver zijn gekomen. Het land moet het vooral hebben van het toerisme. En lokaal gezegde zeg dat het hof van Eden hier ooit heeft gelegen. Een aantal clubs op het hoogste niveau had nog geen trainer dus besloot ik daar te solliciteren. Het niveau is hier lager dan op Antiqua dus waarom zou ik dan op het tweede niveau beginnen. Al snel werd ik uitgenodigd voor een gesprek en al snel was het contract ondertekend. Hoewel contract. Alles is hier op amateur niveau Red Star Defense Force FC is mijn nieuwe werkgever. Een mooie naam zeker voor deze novelle. De club komt uit Anse aux Pins 1 van de 26 districten van de Seychellen maar spelen ( zoals vele clubs ) hun wedstrijden in het Stade Linite waar 10000 mensen in kunnen. Niet dat Red Star door dit aantal wordt gesteund want we hebben wel 25 seizoenkaarten verkocht. Maar het stadion is ook het nationale stadion en ligt aan de kust in de hoofdstad. Mooie is als je de bal eens flink het stadion uittrapt deze in de zee beland De ploeg wist twee keer kampioen te worden ( 1998 en 2001 ) en werden afgelopen seizoen 7e en daarom moest te trainer wieberen. En staan er 6 bekers in de prijzenkast. Dus mocht de titel niet lukken is 1 van de twee bekers ook nog een reddingsboei voor mij. Want zonder inkomen wil ik hier niet te lang blijven. Gelukkig regelt de club wel de kost en inwoning en gezien de omgeving is een jaartje hier vertoeven geen hel op aarde. De selectie ziet er niet al te slecht uit. Maar aangezien iedereen hier amateur is zal er nog wel wat verschuivingen plaats vinden neem ik aan. @19CH98 Klopt. Wou wel iets doen wat nog niet gedaan was ( hoewel dit soort verhalen natuurlijk wel op verschillende manieren gedaan worden ) Vond dit met mijn verleden wel een leuke invalshoek. Plus dat de lijst geen logische volgorde heeft maakt het wel leuk en misschien ook wel zeer uitdagend. Heb er veel zin iig @Marius Ja uiteindelijk werd de titel nog vrij gemakkelijk gehaald. En zit ik nu wederom op een eiland maar wel heel ander continent. @Vis @Satioz @Glenn08 @KayDeManaager @MNie thnx @chrisje1993 @Titan @Oerlie @keano77 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 3 maart 2023 Share Geplaatst 3 maart 2023 Succes in de Seychellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 4 maart 2023 Share Geplaatst 4 maart 2023 Veel succes daar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 4 maart 2023 Share Geplaatst 4 maart 2023 Veel succes! Ben benieuwd of je hier ook weer snel weg kan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten