Vitesse88 Geplaatst 30 augustus 2022 Share Geplaatst 30 augustus 2022 2 uur geleden zei Djurovski: Zit je bij uitwedstrijden al snel Ja, met een beetje pech nog langer zelfs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 september 2022 Share Geplaatst 2 september 2022 Gekke situatie weer met de VAR, waarbij ik wel benieuwd ben naar de uitleg. Leek nu in te grijpen om geel te geven? En dat mag niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarF_RJC Geplaatst 2 september 2022 Share Geplaatst 2 september 2022 Lindhout is het helemaal kwijt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 2 september 2022 Share Geplaatst 2 september 2022 12 minuten geleden zei 007mark: Gekke situatie weer met de VAR, waarbij ik wel benieuwd ben naar de uitleg. Leek nu in te grijpen om geel te geven? En dat mag niet. Het lijkt me dat niet zeker wist of het er binnen of erbuiten was. Lindhout kan dat dan bepalen op basis van de beelden en zijn eigen positie op het veld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 2 september 2022 Share Geplaatst 2 september 2022 Lindhout is trouwens wel een bewonderenswaardig slechte scheidsrechter, ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 september 2022 Share Geplaatst 2 september 2022 Dat idee had ik ook, maar waarom geeft Lindhout dan pas na zijn retourtje var-scherm een gele kaart? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 10 september 2022 Auteur Share Geplaatst 10 september 2022 Hoop dat het aanpakken van tijdrekken in de blessuretijd, zoals dat gedaan werd bij NEC - Fortuna de nieuwe standaard wordt! Gewoon iedere keer naar de kant seinen: een minuut erbij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 10 september 2022 Share Geplaatst 10 september 2022 9 minuten geleden zei MetalMichael: Hoop dat het aanpakken van tijdrekken in de blessuretijd, zoals dat gedaan werd bij NEC - Fortuna de nieuwe standaard wordt! Gewoon iedere keer naar de kant seinen: een minuut erbij. Eens, het vreemde vond ik alleen dat toen NEC de 1-1 maakte er dus nog 2 minuten werd doorgespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 19 januari 2023 Share Geplaatst 19 januari 2023 Nice item moet ik zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 24 januari 2023 Share Geplaatst 24 januari 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 6 maart 2023 Share Geplaatst 6 maart 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 6 maart 2023 Share Geplaatst 6 maart 2023 Altijd leuk om het zo vanuit de scheids te zien en ook de gesprekken met spelers te horen. Hopelijk blijven ze dit soort video's maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 6 maart 2023 Share Geplaatst 6 maart 2023 Ik vind het shot dat de scheidsrechter zijn tas uit zijn auto haalt altijd wel mooi om te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 maart 2023 Share Geplaatst 6 maart 2023 1 uur geleden zei 007mark: Meer van dit, erg tof, leuk en goed gedaan!! Ik hoop ook net als Tim' dat ze dit vaker gaan doen, erg de moeite waard! Sympathieke vent die Pol van Boekel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 8 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 8 maart 2023 (bewerkt) Citaat FC Groningen gaat in beroep tegen de schorsing van Isak Määttä. De Trots van het Noorden heeft bij de KNVB protest aangetekend tegen de rode kaart van de Noorse linkervleugelverdediger, die een tweede gele kaart kreeg voor vermeend onsportief gedrag. Scheidsrechter Joey Kooij gaf Määttä diens eerste gele prent voor tijdrekken. Vlak na rust schoot de Groningen-speler de bal in de buik van Feyenoorder Alireza Jahanbakhsh, waarna hij kon inrukken. Tegen twee gele kaarten kan in principe geen protest aangetekend worden, maar Groningen ziet kansen om de schorsing ongedaan te maken. Er is schriftelijk protest aangetekend bij de KNVB, weet Voetbal International. Even los van de discussie die eerder al gevoerd is over of het wel of geen (tweede) gele kaart was, ben ik wel benieuwd naar jullie mening over het volgende: Zou bij een rode kaart door 2x geel het feit dat je de wedstrijd niet hebt kunnen uitspelen in veel gevallen voldoende kunnen / moeten zijn? Dat er niet automatisch ook nog een wedstrijd schorsing aan vast hoeft te hangen? Zat er nav dit artikel over na te denken. Pluspunt zou kunnen zijn dat voor bijvoorbeeld tijdrekken van keepers eerder twee keer geel zou (kunnen) worden gegeven, aangezien de consequenties alleen voor die wedstrijd gelden, maar aan de andere kant is het pakken van een tweede gele aan het eind van de wedstrijd dan wellicht weer minder impactvol, waardoor spelers meer risico's gaan nemen in de blessuretijd. 8 maart 2023 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 8 maart 2023 Share Geplaatst 8 maart 2023 Ja wel interessante gedachte. Ergens wel eens dat het in ieder geval geen automatische schorsing hoeft te zijn. Dat dit ook gewoon later bepaald wordt, net als bij direct rood. Sowieso vind ik het verschil tussen direct rood en twee keer geel veel te groot. Namelijk dat je en (1) geen VAR hebt, en (2) in principe, geen beroep kunt aantekenen. Nu doet Groningen dus iets wat eigenlijk niet echt kan, maar daar zijn geen normale procedures voor, zoals bij een directe rode kaart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 8 maart 2023 Share Geplaatst 8 maart 2023 24 minuten geleden zei MetalMichael: Even los van de discussie die eerder al gevoerd is over of het wel of geen (tweede) gele kaart was, ben ik wel benieuwd naar jullie mening over het volgende: Zou bij een rode kaart door 2x geel het feit dat je de wedstrijd niet hebt kunnen uitspelen in veel gevallen voldoende kunnen / moeten zijn? Dat er niet automatisch ook nog een wedstrijd schorsing aan vast hoeft te hangen? Zat er nav dit artikel over na te denken. Pluspunt zou kunnen zijn dat voor bijvoorbeeld tijdrekken van keepers eerder twee keer geel zou (kunnen) worden gegeven, aangezien de consequenties alleen voor die wedstrijd gelden, maar aan de andere kant is het pakken van een tweede gele aan het eind van de wedstrijd dan wellicht weer minder impactvol, waardoor spelers meer risico's gaan nemen in de blessuretijd. Veel gevallen zou dat passen idd. Shirtje trekken of tijdrekken bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 8 maart 2023 Share Geplaatst 8 maart 2023 4 uur geleden zei rich ruzzian: Veel gevallen zou dat passen idd. Shirtje trekken of tijdrekken bijvoorbeeld. Grappig, daar vind ik dan juist wel van dat er consequenties moeten zijn. Dacht meer aan een tweede gele kaart voor een 'professionele overtreding'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 8 maart 2023 Share Geplaatst 8 maart 2023 3 minuten geleden zei Lenstra: Grappig, daar vind ik dan juist wel van dat er consequenties moeten zijn. Dacht meer aan een tweede gele kaart voor een 'professionele overtreding'. Shirtje trekken in bepaalde situaties kun je zien als shirtje als een professionele overtreding. Definieer dan eens professionele overtreding als je wil? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 8 maart 2023 Share Geplaatst 8 maart 2023 5 uur geleden zei rich ruzzian: Veel gevallen zou dat passen idd. Shirtje trekken of tijdrekken bijvoorbeeld. Als je daar geen schorsing meer voor geeft gaat dit toch juist veel meer gebeuren? Dan blijven de voordelen hetzelfde (kans op winst/resultaat) maar gaan de nadelen (een wedstrijd missen) juist omlaag. Denk dat het juist heel belangrijk is dat we spelers blijven schorsen bij een tweede gele kaart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 maart 2023 Share Geplaatst 9 maart 2023 Spelers die op scherp staan gaan juist bewust die kaart pakken als er geen schorsing volgt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 9 maart 2023 Share Geplaatst 9 maart 2023 15 uur geleden zei rich ruzzian: Shirtje trekken in bepaalde situaties kun je zien als shirtje als een professionele overtreding. Definieer dan eens professionele overtreding als je wil? Oh sorry, ik las 'm als shirtje uittrekken. Dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 9 maart 2023 Share Geplaatst 9 maart 2023 (bewerkt) Op 8-3-2023 om 12:48 zei MetalMichael: Even los van de discussie die eerder al gevoerd is over of het wel of geen (tweede) gele kaart was, ben ik wel benieuwd naar jullie mening over het volgende: Zou bij een rode kaart door 2x geel het feit dat je de wedstrijd niet hebt kunnen uitspelen in veel gevallen voldoende kunnen / moeten zijn? Dat er niet automatisch ook nog een wedstrijd schorsing aan vast hoeft te hangen? Zat er nav dit artikel over na te denken. Pluspunt zou kunnen zijn dat voor bijvoorbeeld tijdrekken van keepers eerder twee keer geel zou (kunnen) worden gegeven, aangezien de consequenties alleen voor die wedstrijd gelden, maar aan de andere kant is het pakken van een tweede gele aan het eind van de wedstrijd dan wellicht weer minder impactvol, waardoor spelers meer risico's gaan nemen in de blessuretijd. Snap deze gedachtegang niet helemaal; waarom zou er eerder twee keer geel aan een doelman gegeven kunnen worden bij jouw suggestie? Dat de scheids dan eerder geneigd is een tweede gele kaart te geven, omdat 'ie dan toch niet lang geschorst is? Want denk het geen dat scheidsrechters tegenhoudt een doelman twee keer geel te geven voor tijdrekken, juist te maken heeft met de poppenkast in het duel zelf. Zie dan vooral situaties voor bij een tweede gele kaart in de 85e+ minuut, waar een veldspeler op doel moet door het verbruik van de wissels. Dat de doelman dan het volgende duel wel/niet mist, zou een worst zijn voor de scheids. Daar heeft hij niets mee te maken. Tenminste; dat zou mijn gedachtegang zijn. Enfin, dit is een klein puntje uit je groter geheel. Deel het sentiment op zich wel. 9 maart 2023 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 maart 2023 Share Geplaatst 9 maart 2023 Op 8-3-2023 om 12:48 zei MetalMichael: Even los van de discussie die eerder al gevoerd is over of het wel of geen (tweede) gele kaart was, ben ik wel benieuwd naar jullie mening over het volgende: Zou bij een rode kaart door 2x geel het feit dat je de wedstrijd niet hebt kunnen uitspelen in veel gevallen voldoende kunnen / moeten zijn? Dat er niet automatisch ook nog een wedstrijd schorsing aan vast hoeft te hangen? Zat er nav dit artikel over na te denken. Pluspunt zou kunnen zijn dat voor bijvoorbeeld tijdrekken van keepers eerder twee keer geel zou (kunnen) worden gegeven, aangezien de consequenties alleen voor die wedstrijd gelden, maar aan de andere kant is het pakken van een tweede gele aan het eind van de wedstrijd dan wellicht weer minder impactvol, waardoor spelers meer risico's gaan nemen in de blessuretijd. Dat tijdrekken van keepers wordt alleen maar symbolisch aangepakt door de arbitrage... Ik heb geen actieve herinnering aan een keeper die 2e geel en rood kreeg voor tijdrekken, jij of iemand anders hier wel? En verder nee ik vind twee geel en rood niet genoeg straf, 1 wedstrijd schorsing is gewoon prima. En echte in 1x rode kaart zonder geel, kunnen beoordeeld worden in mijn ogen met 1, 2 wedstrijd schorsingen of meer, afhankelijk van hoe ernstig en gemeen het is en was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 9 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 9 maart 2023 4 uur geleden zei Sophomore: Dat de scheids dan eerder geneigd is een tweede gele kaart te geven, omdat 'ie dan toch niet lang geschorst is? Ja, precies dit. Dat het enkel effect heeft op de lopende wedstrijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten