Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Champions League 24/25

Satyr

Aanbevolen berichten

Ik vind de nieuwe opzet wel top. Teams die normaal ook amper een punt halen doen dat nog steeds. Best wel veel teams spelen wel om in die top 24 te komen. Ik schat zo'n team of 30. Daarbij willen die topteams echt wel graag in de top 8 komen, hierdoor spelen wel alle teams tot en met de laatste dag ergens om.

In die groepsfase konden de top teams de eerste 4 potjes winnen en dan op halve kracht spelen omdat ze er toch al waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 1,6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik had vooral graag gezien dat ze hadden gezegd. 

CL:

1 - 8: Direct door
9- 24: Play-off
25 - 32: Naar de EL play-off

33 - 36: Klaar

EL:
1-8: Direct door
9 - 16: Play-off
17 - 24: Naar de ECL play-off
25 - 36: Klaar

ECL:
17 - 32: Klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kelvin:

Ik had vooral graag gezien dat ze hadden gezegd. 

CL:

1 - 8: Direct door
9- 24: Play-off
25 - 32: Naar de EL play-off

33 - 36: Klaar

EL:
17 - 24: Naar de ECL play-off
25 - 36: Klaar

ECL:
17 - 32: Klaar

Mooi systeem. Stel dat eens voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Erwin.:

Ik vind het tot nu toe wel top. Grootste vooruitgang is dat het voor jezelf als club niet heel veel meer uitmaakt in welke pot je terecht komt, aangezien je 2 wedstrijden speelt tegen elke pot. Dat geeft meer kansen aan de net iets kleinere clubs.

Ik kan de gepubliceerde onderzoeken hier naar niet meer terugvinden, maar voor zover ik weet verandert het nieuwe format gemiddeld genomen niks aan de kansen voor kleinere clubs om door te gaan. Maar, omdat je niet meer ontzettend afhankelijk bent van de loting (pech/geluk met de groep), is die kans om door te gaan beter verspreid over de clubs, en gaat het vooral over presteren en gaan ook daadwerkelijk de betere ploegen door, i.p.v. de ploegen met een goede loting en mogelijk wat geluk in 1 of 2 wedstrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar er wordt toch nog altijd geloot? Als je pech hebt dan haal je uit pot 2 juventus/leverkussen en arsenal, als je geluk hebt shaktar en club brugge. en voor pot 4 kon je balen dat je monaco en aston villa kreeg ipv bratislava en sturm graz.

Dus vind het nogal moeilijk kwantificeerbaar dat je minder afhankelijk bent van een goeie loting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei AntiChrist7:

Maar er wordt toch nog altijd geloot? Als je pech hebt dan haal je uit pot 2 juventus/leverkussen en arsenal, als je geluk hebt shaktar en club brugge. en voor pot 4 kon je balen dat je monaco en aston villa kreeg ipv bratislava en sturm graz.

Dus vind het nogal moeilijk kwantificeerbaar dat je minder afhankelijk bent van een goeie loting

Dit is juist kwantificeerbaar, want de kans op zo'n 'kutloting' is door de meerdere tegenstanders veel kleiner. Je kan na een kutloting van tevoren uit tekenen dat je het niet gaat redden, maar met een loting met 8 tegenstanders is dat natuurlijk een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Rogier.:

Dit is juist kwantificeerbaar, want de kans op zo'n 'kutloting' is door de meerdere tegenstanders veel kleiner. Je kan na een kutloting van tevoren uit tekenen dat je het niet gaat redden, maar met een loting met 8 tegenstanders is dat natuurlijk een ander verhaal.

Maar daar staat toch tegenover, wat hierboven al is aangehaald, dat een onverwachte overwinning minder waard is omdat je toch meer punten moet halen/meer wedstrijden moet spelen?

Het is inderdaad wel eerlijker omdat je uit elke pot 2 tegenstanders hebt, maar er kan wel veel verschil zitten tussen twee ploegen uit dezelfde pot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei AntiChrist7:

Maar daar staat toch tegenover, wat hierboven al is aangehaald, dat een onverwachte overwinning minder waard is omdat je toch meer punten moet halen/meer wedstrijden moet spelen?

Dat klopt, en daarom is de kans op doorgaan niet per se groter of kleiner. Maar gaat het meer om daadwerkelijke kwaliteit van de teams dan om een gunstige loting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei joostmakaay:

In mijn ogen zijn vooral de twee wedstrijden na de winterstop het probleem, als het wat minder gaat in de eerste zes potten, kun je in de winter transferperiode voor 100 miljoen aan spelers aantrekken om het in die laatste twee wedstrijden te compenseren.

Die spelers mogen ze niet inschrijven in de CL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Die spelers mogen ze niet inschrijven in de CL.

Hmm heeft ChatGPT me voor de gek gehouden dan.

Citaat

For the UEFA Champions League (CL) in the winter transfer window, players signed in January can indeed be eligible to play in the knockout rounds, including any remaining games in the group stages or last “poule” (pool/group) games, as long as they meet UEFA’s registration rules.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei 007mark:

Opvallend trouwens dat er wederom maar 1 gelijkspel is vanavond. Volgens mijn theorie die ik eerder postte (denk ik coëfficiententopic), zou dat er voor moeten zorgen dat de treshold om in de top-24 te komen, hoger gaat worden dan vooraf gedacht. 10 in plaats van 9 punten.

Inderdaad, na de resultaten van gister:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Inderdaad, na de resultaten van gister:

Dan heeft Feyenoord dus "genoeg" aan 4 punten uit nog 4 duels en PSV 5 punten. Als dat niet lukt,kan je alleen maar concluderen dat je te kort komt,zkr omdat je als Feyenoord zijnd al 6/9 had ma 3 duels...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Dan heeft Feyenoord dus "genoeg" aan 4 punten uit nog 4 duels en PSV 5 punten. Als dat niet lukt,kan je alleen maar concluderen dat je te kort komt,zkr omdat je als Feyenoord zijnd al 6/9 had ma 3 duels...

Wat doet het moment in de competitiefase waarop je je punten pakt ertoe? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Urbeto:

Wat doet het moment in de competitiefase waarop je je punten pakt ertoe? 

Dat het erg zonde zou zijn,als je niet 10 punten of meer pakt, juist omdat je 60% daarvan na 3/8 wedstrijden al binnen hebt en had 🤷

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Kyrill:

Dat het erg zonde zou zijn,als je niet 10 punten of meer pakt, juist omdat je 60% daarvan na 3/8 wedstrijden al binnen hebt en had 🤷

Dat doet er toch niet toe? Misschien heeft Feyenoord in de eerste drie matchen tegen Jan, Piet en Pol gespeeld en komen de echt kleppers pas in de laatste 5 wedstrijden. De volgorde van het punten behalen is dus irrelevant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Kyrill:

Wat andere ook al aangeven.

Feyenoord krijgt nu: City (uit), Sparta Praag (thuis), Bayern (thuis) en Lille (uit). Daarin moeten ze 4 punten halen, maar mijn inschatting is ook dat dat het maximale is met dat programma.

PSV krijgt nu: Shakhtar (thuis), Brest (uit), Crvena Zvezda (uit) en Liverpool (thuis) die moeten minimaal 5 punten halen en lijken mij daar iets meer kans op te maken dan dat Feyenoord er 5 haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Aaron21:

Dat doet er toch niet toe? Misschien heeft Feyenoord in de eerste drie matchen tegen Jan, Piet en Pol gespeeld en komen de echt kleppers pas in de laatste 5 wedstrijden. De volgorde van het punten behalen is dus irrelevant.

Maar dat hebben ze dus niet hé met Leverkusen goh, vorig seizoen ongeslagen kampioen werd van Duitsland, en voor het eerst ooit kampioen....

Benfica uit winst, waar in de voorbereiding nog 5-0 uit bij verloren en Girona.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Maar dat hebben ze dus niet hé met Leverkusen goh, vorig seizoen ongeslagen kampioen werd van Duitsland, en voor het eerst ooit kampioen....

Benfica uit winst, waar in de voorbereiding nog 5-0 uit bij verloren en Girona.

Je praat weer om het punt heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Aaron21:

Je praat weer om het punt heen.

Nee jij komt weer met onzin argumenten, ik draai niet om ''punt'' heen. Want ik had al aangegeven het er voor mij wel toe doet ;);)

@timpy00 Lille kan ook niet alles maar blijven winnen hé, ze staan in de Franse competie dan ook ''slechts'' 4e, dus dat overpresteren in de CL, net als dat van Brest tot dusver, gaat echt stoppen op geven moment.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kyrill:

Nee jij komt weer met onzin argumenten, ik draai niet om ''punt'' heen. Want ik had al aangegeven het er voor mij wel toe doet ;);)

@timpy00 Lille kan ook niet alles maar blijven winnen hé, ze staan in de Franse competie dan ook ''slechts'' 4e, dus dat overpresteren in de CL, net als dat van Brest tot dusver, gaat echt stoppen op geven moment.

Dan nog steeds is Lille-uit een bijzonder lastige wedstrijd. En misschien denkt timpy dat een van die vier haalbare punten bij Lille behaald kan worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Arles:

Dan nog steeds is Lille-uit een bijzonder lastige wedstrijd. En misschien denkt timpy dat een van die vier haalbare punten bij Lille behaald kan worden?

Maar Sparta Praag thuis is niet bijzonder lastig of wel....

Dus dan is 1/9 uit 3 uitduels genoeg en zowel City als Bayern, zijn nou niet bepaald in vorm hé, goh. Zowel in binnnenland niet(City) en CL, als CL Bayern... Niks is onmogelijk hé

Of jij zag van te voren wel aankomen dat Feyenoord 1-3 bij Benfica zou winnen? Ik niet iig... En misschien blijkt 9 punten wel genoeg om tussenronde te halen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites