Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic verhalen

De Raam

Op welke device lees jij meestal novelles?  

43 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke device lees jij meestal novelles?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even kort voorstellen. mijn naam is Tim en ik ben al een tijdje een fanatiek volger op het forum alleen hou ik mezelf altijd een beetje afzijdig met reageren / posten. De afgelopen weken ben ik weer erg fanatiek bezig met het lezen van de verschillende novelle en het triggerde me enorm om er zelf ook een te gaan starten. Omdat ik zelf geen groot van ben van LLM heb ik een challenge opgesteld voor mezelf die ik graag met jullie wil delen in een novelle. Alleen voor ik hier aan ga beginnen ben ik erg benieuwd of er interesse is in mijn challenge en of er misschien nog leuke toevoegingen zijn:

De Challenge: Road to Glory

Voor deze challenge heb ik inspiratie opgedaan door een youtuber een aantal jaren terug. Het doel is om in 25 jaar alle titels en bekertoernooien te winnen in de 5 grote competities (Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italie en spanje). Daarnaast moet de prijzenkast ook aangevuld worden met minimaal alle Europese prijzen. 

Hier blijf het niet bij. Bij de challenge is het ook de bedoeling om op internationaal gebied alle prijzen te pakken met een van de 5 grote landen. (Wereldkampioenschap, Europees kampioenschap en Nations League)

Deze challenge klinkt niet direct heel moeilijk want wanneer je een aantal jaar een club naar de top brengt, de Champions League wint en daarna alle topclubs in de competitie afgaat is de challenge zo behaalt. Daarom heb ik wat regels opgesteld.

De regels:

• Om het begin van de challenge wat lastiger te maken begin ik bij een club die niet actief is in Europa
  • De gehele 25 jaar moet dezelfde speelstijl worden gespeeld. In mijn geval wordt dat een 5-1-2-1-2. Dus wanneer je bij een nieuwe club terecht komt moet je de selectie laten wennen aan jouw speelstijl inplaats van dat er een tactiek wordt gemaakt op basis van de selectie.
  • Als manager mag je niet langer dan 5 jaar bij dezelfde club blijven. Wanneer je doelen in de 5 jaar niet behaald zijn moet een ontslag ingediend worden en moet er uitgekeken worden naar een andere club. Als extra regel mag deze club niet uit hetzelfde land komen.
  • Omdat ik geen fan ben van de grootmachten in Europa die honderden miljoenen uitgeven per jaar aan spelers en bijna elk jaar een negatief transferresultaat behalen mag ik niet meer uitgeven aan transfers dan dat er binnen komt. Zo blijft / wordt de club financieel gezond en kan er geld geïnvesteerd worden in de faciliteiten.
  • Nog een regel op het gebied van transfers is dat binnen de A-selectie minimaal 50% van de spelers uit het land moet komen van de club. Wanneer dit niet het geval is heb ik 2 transferperiodes om dit op te lossen.
  • Tenslotte is het niet toegestaan om gelijktijdig een clubteam en land te managen. op het hoogste niveau is dit namelijk niet heel realistisch. om de challenge zo realistisch mogelijk te maken heb ik deze regel toegevoegd.

mochten er nog leuke toevoegingen en tips zijn hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt als een leuke uitdaging in ieder geval! Mijn eerste reactie was dat het ook in 20 jaar moet kunnen maar als je ook nog eens op landenniveau alle prijzen wil pakken en een duobaan uitsluit lijkt 25 me wel prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste inschatting is dat dit voldoende uitdaging biedt. Helemaal als je kijkt wat je allemaal wilt winnen in die vijfentwintig jaar tijd en de manier waarop je dit wilt doen. Zeker aangezien je slechts een formatie wilt gebruiken, want geen idee of dat in alle landen even succesvol is.

Misschien is het qua uitdaging leuk op landen niveau nog de Copa America toevoegen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ElMarcos en @Marius  Beide bedankt voor het antwoord!

Ik ben blij dat jullie beide enthousiast zijn. De Copa America kan een mooi extra doel zijn. Eens kijken in de loop van tijd of dit in de novelle past. Aangezien je voor een EK en WK al minimaal 4 jaar kwijt bent om die te winnen, kan het moeilijk worden om binnen de 25 jaar nog ademruimte te vinden om ook bij een Zuid Amerikaans land aan de slag te gaan. Tenzij je daar natuurlijk ook het WK mee speelt maar dit valt niet helemaal binnen de challenge omdat ik dit graag met een van de 5 Europese top landen ga doen. Maar deze regel kan ook wat versoepeld worden natuurlijk:)

Verder is dit natuurlijk niet een uitdaging op het allerhoogste niveau binnen het Forum maar ik haal hier wel het meeste speelplezier uit. En met de zelfbedachte regels eromheen wordt het ook met een bepaalde visie gedaan.

Daarom heb ik besloten om mijn avontuur met jullie te gaan delen en probeer eind deze week te beginnen met een eerste post.

Wel verklap ik alvast met welke club ik dit avontuur wil gaan beginnen: De keuze is namelijk gevallen op Valencia CF. Hierover later meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was van plan om komende week een verhaal te starten over mijn Youth Only save. Zit ondertussen al 30 seizoenen ver gok ik, dus wat is wijsheid? Ben bang dat het snel eentonig wordt. Enig idee om dat tegen te gaan iemand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Zawisza:

Ik was van plan om komende week een verhaal te starten over mijn Youth Only save. Zit ondertussen al 30 seizoenen ver gok ik, dus wat is wijsheid? Ben bang dat het snel eentonig wordt. Enig idee om dat tegen te gaan iemand?

Over eentonigheid zou ik je niet al te veel zorgen maken. Genoeg voorbeelden hier van verhalen die steeds bij elke update eenzelfde structuur aanhouden en daarmee toch een interessant verhaal kunnen brengen.

Als je 30 seizoenen wil bespreken zou ik vooral aanraden om niet te snel er overheen te willen gaan, of niet te veel in detail te willen treden wanneer je grotere tijdslijnen belicht. Dan bestaat immers het risico dat je lezers niet meer helemaal mee zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak heel veel screenshots van FM. Velen hier , hebben novelle's, ze veel verder zijn, dan waarover ze updaten? Hoe doen jullie dat? Hoe vindt je je oude screens dan nog terug, als je er zoveel maakt? Ik update in feite dus, waar ik ook ben op dat moment. Maar in de toekomst, zou ik wel eens willen proberen, deze ''andere'' methode...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kyrill:

Ik maak heel veel screenshots van FM. Velen hier , hebben novelle's, ze veel verder zijn, dan waarover ze updaten? Hoe doen jullie dat? Hoe vindt je je oude screens dan nog terug, als je er zoveel maakt? Ik update in feite dus, waar ik ook ben op dat moment. Maar in de toekomst, zou ik wel eens willen proberen, deze ''andere'' methode...

Ik werk vooral vooruit, screens maken en opslaan in een bepaalde map op de computer.

image.thumb.png.d7c38cc785165a5e1b143c3e33ea0a04.png

Zoiets dus. Kan het nog mooier organiseren met mapjes etc maar daar ben ik te lui voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei La Pulga:

Ik werk vooral vooruit, screens maken en opslaan in een bepaalde map op de computer.

image.thumb.png.d7c38cc785165a5e1b143c3e33ea0a04.png

Zoiets dus. Kan het nog mooier organiseren met mapjes etc maar daar ben ik te lui voor.

Thnx (y):cheer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Kyrill:

Gyazo. Houdt ook een tijdlijn bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Weet niet hoeveel tijd jouw updates beslaan maar ik deed met mijn Twente novelle vorig jaar bijvoorbeeld elke maand opslaan, kon ik altijd terug om de juiste screens te maken. 

Of indelen in mapjes en nummeren ofzo ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Fantasy:

Ik werk zelf inderdaad met mappen, waar ik dan de screens van een specifieke update in opsla.

image.png.6222b399dcaea017c46f25c4ec18d4d7.png

Idem hier en dan geef ik de screenshots vaak ook nog een specifieke naam mee. Zodat ik goed overzicht houdt van wat ik al wel en vooral ook nog niet heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ElMarcos:

Idem hier en dan geef ik de screenshots vaak ook nog een specifieke naam mee. Zodat ik goed overzicht houdt van wat ik al wel en vooral ook nog niet heb.

Dat inderdaad. Zo dus bijvoorbeeld:

image.png.a9b55be9a8894e700d7633123166f336.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Glenn08:

Ik sloeg alles op in mapjes, maar maakte ook telkens een apart save bestandje van de periodes die ik wou gebruiken in een update. Zodat ik achteraf altijd kon gaan terugkijken.

Ik heb inderdaad ook per seizoen een nieuwe savefile gemaakt. Altijd handig om data terug te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites