007mark Geplaatst 15 augustus Auteur Share Geplaatst 15 augustus 5. Frankrijk: 57.950 (+0.071) Fenerbahçe SK - LOSC Lille - 1-1 De stand na 120 minuten telt altijd in terugwedstrijden, dus daarmee heeft Lille door de goal in de verlenging ook punten afgedwongen voor Frankrijk. Ze zullen in de play-offs nu gaan spelen tegen Slavia Praag. Dit gaat om een plek in de League Phase van de CL en dus ook om belangrijke bonuspunten. 6. Nederland: 54.566 (+0.083) FC Twente - RB Salzburg 3-3 Ajax - Panathinaikos 0-1 Heel positief gezien is Nederland ingelopen op Frankrijk, zij het minimaal. Een late gelijkmaker van FC Twente zorgde namelijk voor iets minder dan een tiende punt. Hierdoor zijn ze wel uitgeschakeld in de CL en gaan er geen bonuspunten behaald worden voor het bereiken van de CL League Phase. Een plek in de EL valt hun dus ten deel. Ajax maakte het enorm spannend en wist aan het langste eind te trekken. Halen nu geen punten binnen, maar alsnog wel heel belangrijk. Immers hoeven ze geen play-off voor de UCL te spelen en is het risico om helemaal geen Europees voetbal te spelen t/m de winter dus weg. Nederland zal het echte Europese seizoen dus met 5 clubs aanvangen. Een onderonsje met Pools kampioen Jagiellonia Bialystok gaat uitmaken in welke competitie Ajax terecht komt. 7. Portugal: 49.916 (+0.400) Servette - SC Braga 1-2 Vitória S.C. - FC Zürich 2-0 Een foutloze avond voor het Portugese voetbal. Na een gelijkspel wist Braga het al vroeg te beslissen tegen Servette en ook Vítoria houdt zicht op Europees voetbal. SC Braga gaat nu spelen tegen Rapid Wien, maar weet in ieder geval al zeker dat ze overzomeren. Voor hun heel fijn dat ze vandaag wonnen, anders hadden ze dus tegen Chelsea gemoeten in de UCL play-off. Voor Vítoria is dat nog afwachten, want die spelen in de play-off van de UCL tegen Zrjinski Mostar. Niet de meest in het oog springende tegenstander, maar misschien kunnen ze Nederland een handje helpen. Voorlopig is Portugal namelijk het best scorende land in het seizoen 24/25. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus Als Ajax het niet gered had, was dat echt een catastrofe geweest Godzijdank liep het goed af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 22 augustus Auteur Share Geplaatst 22 augustus (bewerkt) 5. Frankrijk: 58.236 (+0.286) Lille OSC - Slavia Praag 2-0 RC Lens - Panathinakos 2-1 Een foutloze midweek voor het Franse voetbal. Lille won relatief haar wedstrijd afgelopen dinsdag, zonder al te veel kansen weg te geven. RC Lens had het iets moeilijker. Kwamen voor, pakten daarna al snel een rode kaart, alvorens alsnog de 2-0 te maken. Doordat de Grieken, die een treedje lager spelen na het verlies tegen Ajax, nog iets terug deden, mogen we nog hopen op een exit van RC Lens uit Europees voetbal. Al acht ik de kans persoonlijk klein. 6. Nederland: 54.733 (+0.167) Jagiellonia Bialystok - Ajax 1-4 Een uitstekend begin van de enige Nederlandse ploeg die deze week in actie kwam. Mogen er toch wel vanuit gaan dat de League Phase van de Europa League behaald is, en dat Ajax zich bij AZ en FC Twente gaat voegen. Komend jaar dus géén Nederlande ploeg in de Conference League. De competitie waar de afgelopen seizoenen toch redelijk wat succes (en punten!) werd vergaard. 7. Portugal: 50.316 (+0.400) SC Braga - Rapid Wien 2-1 Vitória S.C. - Zrjinski Mostar 3-0 Gister wist Vitória al erg goede zaken te doen in de Conference League. Tegen de Bosniërs werd het maarliefst 3-0, waardoor de kans toch vrij groot is dat Portugal voor het eerst sinds de oprichting van de UCL een ploeg in de groepsfase daar heeft zitten. Afgelopen jaren waren de voorrondes namelijk vaak het eindstation van de mindere Portugese ploegen. Ook een van de redenen dat Nederland inmiddels de 6e plek heeft veroverd. Vandaag speelde SC Braga nog in de EL. Leken al in de 2e minuut in het zadel te worden geholpen, door een rode kaart van Rapid Wien. Desondanks kwamen de Oostenrijkers nog wel op voorsprong. Toch trok Braga aan het langste eind en gaan ze met het beste uitgangspunt richting Wenen. 30 augustus bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 29 augustus Share Geplaatst 29 augustus Lens is uitgeschakeld, ik denk dat we het met Go Ahead in de conf. League hadden gehaald. Nu wordt het nog ingewikkeld, tenzij de Franse teams er echt helemaal niets van gaan bakken, wat helemaal niet zo gek ik, want zeker Brest in de Champions League lijkt me toch een groot vraagteken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 29 augustus Share Geplaatst 29 augustus 1 uur geleden zei himan: Lens is uitgeschakeld, ik denk dat we het met Go Ahead in de conf. League hadden gehaald. Nu wordt het nog ingewikkeld, tenzij de Franse teams er echt helemaal niets van gaan bakken, wat helemaal niet zo gek ik, want zeker Brest in de Champions League lijkt me toch een groot vraagteken. Zet de prestatie van Ajax toch weer in perspectief Niet slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 29 augustus Share Geplaatst 29 augustus 15 minuten geleden zei Rogier.: Zet de prestatie van Ajax toch weer in perspectief Niet slecht. Nou ja, als ze de finale van de EL halen, dan gaan we een heel eind komen natuurlijk. Overwinning op Pana is heel aardig inderdaad, dat zijn niet helemaal koekenbakkers. Het is vooral interessant wat er nu gebeurt, aangezien coefficienten er nu eigenlijk niet meer toe doen in de lotingen, wat meer in het voordeel zou moeten zijn voor mindere teams, zoals Twente. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 30 augustus Auteur Share Geplaatst 30 augustus 5. Frankrijk: 59.093 Slavia Praag - Lille OSC 2-1 Panathinakos - RC Lens 2-0 6. Nederland: 54.900 Ajax - Jagiellonia Bialystok 3-0 7. Portugal: 50.616 Rapid Wien - SC Braga 2-2 Zrjinski Mostar - Vitória S.C. 0-4 Even een korte update deze keer. Lille verloor, maar plaatst zich wel voor de CL League Phase en pakt de bijbehorende bonuspunten nog. Goed nieuws kwam wel uit Griekenland, waar RC Lens werd uitgeschakeld en dus geen Europees voetbal meer speelt. Betekent dat we 6 uit 7 ploegen voor Frankrijk terug gaan zien in de lotingen en 5 uit 6 voor Nederland. Deze zullen in een andere update (zondag) besproken worden. Ajax was dus foutloos en mag zich melden in de Europa League. SC Braga leek een treetje lager te moeten gaan richting de Conference League, na een 2-0 achterstand. Toch herstelden ze dat nog en haalde een puntje binnen. Vítoria was wederom foutloos. Portugal kan met 5 uit 5 dit jaar dus serieus gaan inlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 september Auteur Share Geplaatst 1 september (bewerkt) Zal jullie een hoop typwerk en lotingen van 16 verschillende clubs deze keer besparen. Maar vond een interessante tweet op X van de voorspelde eindstanden in de 3 competities: https://x.com/FootRankings/status/1830288760699044281 Op basis van teamsterke en de lotingen, komen we dus hier op uit: Champions League 15. Paris Saint Germain 16. PSV 21. Sporting CP 22. AS Monaco 23. Benfica 25. Lille OSC 26. Feyenoord 27. Stade Brestois Europa League 7. FC Porto 11. OGC Nice 12. Olympique Lyon 19 Ajax 22. SC Braga 25. FC Twente 27. AZ Alkmaar Conference League 10. Vítoria SC Goed, ik zie echt wel dingen die ik niet snel zie gebeuren (Atalanta 5e, Besiktas 31e in de EL). Maar mocht dit scenario wel uitspelen, dan is er slechts één van de teams direct zeker va nde 8e finales. Dat is dan FC Porto in de Europa League. Frankrijk zou direct 2 teams geëlimineerd zien worden en Nederland zelfs 3. Enkel PSV en Ajax zouden dan verder gaan richting de tussenronde. 1 september bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 2 september Share Geplaatst 2 september De Nederlandse en Franse clubs worden wel op het randje van uitschakeling voorspeld dus er is genoeg mogelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 2 september Share Geplaatst 2 september 54 minuten geleden zei Erwin.: De Nederlandse en Franse clubs worden wel op het randje van uitschakeling voorspeld dus er is genoeg mogelijk. Het gaat realistisch gezien wel vooral om de Portugese teams. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 2 september Share Geplaatst 2 september Portugal loopt dus aardig in. Helemaal met het feit dat er geen Nederlandse club in de “ makkelijkste “ Europese competitie te vinden is. Tellen uitslagen in de conference league even zwaar mee als in de Europa league en C.L.? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 2 september Share Geplaatst 2 september 31 minuten geleden zei putdus: Portugal loopt dus aardig in. Helemaal met het feit dat er geen Nederlandse club in de “ makkelijkste “ Europese competitie te vinden is. Tellen uitslagen in de conference league even zwaar mee als in de Europa league en C.L.? Ja maar daar zijn minder wedstrijden. Dus relatief gezien niet helemaal gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 september Auteur Share Geplaatst 3 september Inmiddels zijn ook de statistiekenbureaus erover uit dat Portugal dit jaar Nederland weer gaat inhalen: Verder zie ik hier wat vragen over de punten voor overwinningen/gelijke spelen in de verschillende toernooien. Het klopt dat een overwinning (2) en een gelijkspel (1) nog steeds evenveel punten opleveren in de drie Europese toernooien. Toch zijn er dit seizoen wel degelijk verschillen te benoemen, die de hogere competities aantrekkelijker maken: 8 wedstrijden in de CL en EL, ten opzichte van 6 in de UCL Het bonuspuntensysteem, waar doorgaan beter wordt beloond naarmate de competitie beter is aangeschreven. Hiervoor verwijs ik jullie door naar onderstaand tabelletje: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 4 september Share Geplaatst 4 september Ik denk dat het voor Nederland ook nadelig is dat je na de groepsfase niet meer kan afzakken naar de league eronder. Ja je speelt nu meer wedstrijden in de league waar je zit, maar daar is de kans ook groter dat je ze niet wint. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 4 september Share Geplaatst 4 september 1 uur geleden zei Erwin.: Ik denk dat het voor Nederland ook nadelig is dat je na de groepsfase niet meer kan afzakken naar de league eronder. Ja je speelt nu meer wedstrijden in de league waar je zit, maar daar is de kans ook groter dat je ze niet wint. Daarom heb ik al eerder een keer aangegeven dat met deze opzet de kans verdampt op een Europese finale. De enige kans is eigenlijk voor de ploeg die een voorronde zou verliezen. Maar Ajax, Feyenoord en PSV plaatsen zich normaal gesproken voor CL, AZ en Twente voor de EL en de zesde ploeg voor de ECL. En eigenlijk krijg je komend jaar gelijk keihard de rekening voor het feit dat het verschil tussen top 5 en de rest te groot is. Als je de conference league ziet, dan is dat gewoon een competitie waar je met een Nederlandse ploeg uit de top 5 gewoon minimaal kwartfinale moet halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 4 september Share Geplaatst 4 september 2 uur geleden zei Kelvin: Daarom heb ik al eerder een keer aangegeven dat met deze opzet de kans verdampt op een Europese finale. De enige kans is eigenlijk voor de ploeg die een voorronde zou verliezen. Maar Ajax, Feyenoord en PSV plaatsen zich normaal gesproken voor CL, AZ en Twente voor de EL en de zesde ploeg voor de ECL. En eigenlijk krijg je komend jaar gelijk keihard de rekening voor het feit dat het verschil tussen top 5 en de rest te groot is. Als je de conference league ziet, dan is dat gewoon een competitie waar je met een Nederlandse ploeg uit de top 5 gewoon minimaal kwartfinale moet halen. Hoezo zouden AZ en Twente zich sowieso plaatsen voor de EL. Zij zijn niet geplaatst in alle voorrondes en treffen dan zelfs in EL voorronde sterke teams. Zelfde als dat de nummer 3 zich niet per se plaatst voor de CL. Volgend seizoen is het denk ik juist reëler dat je twee teams in de ECL hebt. Benfica - Feyenoord zal ook voor de punten een sleutelduel gaan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 4 september Share Geplaatst 4 september 39 minuten geleden zei timpy00: Hoezo zouden AZ en Twente zich sowieso plaatsen voor de EL. Zij zijn niet geplaatst in alle voorrondes en treffen dan zelfs in EL voorronde sterke teams. Zelfde als dat de nummer 3 zich niet per se plaatst voor de CL. Volgend seizoen is het denk ik juist reëler dat je twee teams in de ECL hebt. Benfica - Feyenoord zal ook voor de punten een sleutelduel gaan worden. AZ is als nr. 4 nu ook direct geplaatst. Voor de rest zeg ik niet veel anders, de enige kans op een lang Europees seizoen zijn de nummers 3 en 5 als zij hun voorronde verliezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 4 september Share Geplaatst 4 september 56 minuten geleden zei Kelvin: AZ is als nr. 4 nu ook direct geplaatst. Voor de rest zeg ik niet veel anders, de enige kans op een lang Europees seizoen zijn de nummers 3 en 5 als zij hun voorronde verliezen. Of enigszins gunstig loten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 19 september Auteur Share Geplaatst 19 september 5. Frankrijk: 59.950 (+0.857) Paris Saint Germain - Girona FC 1-0 AS Monaco - FC Barcelona 2-1 Stade Brest - Sturm Graz 2-1 Sporting Portugal - LOSC Lille 2-0 Waar een overwinning van PSG misschien wel werd verwacht, kwam de grote verrassing wellicht uit Monaco. Op eigen veld wisten ze namelijk van grootmacht Barcelona te winnen, mede dankzij een vroege rode kaart van de Catalanen. Stade Brest, waar weinig van verwacht zal worden, is ook begonnen met een driepunter. Enkel Lille verloor, van een andere concurrerend land. 6. Nederland: 54.900 (+0.000) Juventus - PSV 3-1 Feyenoord - Bayer Leverkusen 0-4 Coëfficientenmalaise zag ik al ergens voorbij komen, en die term recycle ik hier. Toepasselijke benaming voor deze start in de Champions League. PSV wist geen vuist te maken en was een maatje te kort tegen Juventus. Feyenoord in de eigen Kuip, die normaal een onneembare vesting is, ook overlopen door een veel sterker Leverkusen. Eigenlijk al wat een beetje voorspeld was; onze topploegen zijn goed in de kleinere Europese competities, maar komen hier normaal gesproken te kort. En op deze manier kan het snel gaan om het 2e CL-ticket weer kwijt te raken. 7. Portugal: 51.416 (+0.800) Sporting Portugal - LOSC Lille 2-0 Rode Ster - SL Benfica 1-2 Inmiddels komt Portugal dus dichterbij door 2 overwinningen. Deze week ook niet direct de indrukwekkende tegenstanders die de Nederlandse ploegen misschien wel hadden, maar ze zijn in ieder geval wel foutloos. Is toch makkelijker voetballen in de volgende speelronden, wetende dat je al 3 punten achter de naam hebt. En ja, ik realiseer mij dat dit een enorme open deur is die ik intrap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 19 september Share Geplaatst 19 september (bewerkt) Lekker begin! Maar goed als je zo speelt tegen B-teams, die je het eigenlijk op zijn minst moeilijk moet maken, dan lijkt het me een goed idee om wat meer teams in de Europa League te hebben. 19 september bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september Portugal zal er wel voorbij gaan. Zie Neverland weinig punten halen dit jaar. Maar dat was te verwachten met Feyenoord in de CL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september Wie laat zich nu weer kennen en post de samenvatting van de 0-4 of 6-0? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september 12 minuten geleden zei Beppu: Wie laat zich nu weer kennen en post de samenvatting van de 0-4 of 6-0? Nou vooruit, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september 1 uur geleden zei Kelvin: Nou vooruit, Ik kan me de 10-0 nog wel herinneren, maar deze is ook wel slecht. Ook niet in het Beenen tijdperk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september 3 uur geleden zei putdus: Neverland Is goed Peter Pandus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten