Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Coëfficiëntenupdates van 007mark

007mark

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Noudke:

Heb je nog geluk dat het geen 4-3 wordt door wéér zo’n domme actie. Is er nou echt zo’n gebrek bij Vitesse aan voetbalintelligentie? Want de aanval lijkt technisch wel echt enorm op orde.

Ik denk dat het concentratieverlies was na de 3-3. Bero is sowieso een debiel :-D Vitesse had deze pot over de streep moeten trekken. Begrijp ook niet zo waarom die gozer de pingel zo hard inschoot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Vitesse88:

Ik denk dat het concentratieverlies was na de 3-3. Bero is sowieso een debiel :-D Vitesse had deze pot over de streep moeten trekken. Begrijp ook niet zo waarom die gozer de pingel zo hard inschoot. 

Spanning denk ik. Zijn de afwezigen bij jullie volgende week aanwezig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Noudke:

Spanning denk ik. Zijn de afwezigen bij jullie volgende week aanwezig?

Rasmussen sowieso niet (na de interlands denken ze). Doekhi twijfel. Openda iig terug van z’n schorsing. Maar geen Doekhi en Rasmussen, dat scheelt echt enorm veel. Hoop eigenlijk op Cornelisse ipv Hajek of Oroz. Bazoer trouwens echt veruit de beste man van het veld (met Tronstad).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de neutrale toeschouwer was het een heel leuke wedstrijd. Veel doelpunten, mooie doelpunten, veel strijd, veel kaarten, enkele mooie acties, zeer vermakelijk.

Jammer dat Cornelisse niet speelde inderdaad. Wel mooi dat Tannane scoorde. Hopelijk komt hij weer op niveau en blijft hij nog een jaar te bewonderen in Nederland. Gbobo ook weer een paar heerlijke acties. Als die jongen wat constanter kan worden gaan ze daar veel plezier aan beleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige keer werd het door penalty's heel laat. Vanavond eigenlijk ook, omdat Santa Clara pas om 23.30 aftrapt. Deze onthoud ik jullie even, want er zijn ook grenzen. Morgen komt die dus nog erbij.

6. Portugal - 43.466 (+0.500)

Benfica - PSV 2-1

Paços de Ferreira - Tottenham Hotspur 1-0

Santa Clara - Partizan Belgrado 2-1

Tot nu toe een perfecte score en Benfica een eerste stap opweg naar bonuspunten gezet. Morgen dus nog even een update betreffende Santa Clara. Voorlopig komt er wel al een derde punt bij.

7. Nederland - 33.000 (+0.300)

Benfica - PSV 2-1

Celtic - AZ 2-0

Anderlecht - Vitesse 3-3

Feyenoord - IF Elfsborg 5-0

PSV en AZ wisten niet te winnen van concurrerende landen, maar de ploegen op donderdag maakte het toch redelijk goed. Zoals eerder gezegd zijn deze eigenlijk het belangrijkst, omdat het zorgt voor een shitload aan wedstrijden extra tot de winterstop.

8. Schotland - 31.200 (+0.500)

Glasgow Rangers - Alashkert 1-0

Celtic - AZ 2-0

LASK Linz - St. Johnstone 1-1

FK Qarabag - Aberdeen 1-0

Alle overgebleven ploegen uit Schotland moesten weer aantreden en deden dat toch alleraardigst. Rangers wisten ondanks een rode kaart te winnen van Alashkert en Celtic zette een grote stap richting de EL door AZ te verslaan. Beide clubs zouden dus zomaar in een redelijk sterk bezette EL terecht kunnen komen. St. Johnstone en Aberdeen moeten ervoor zorgen dat Schotland 18 of 24 poulewedstrijden moeten spelen, maar overtuigden niet. Eigenlijk het belangrijkst om volgende week naar te kijken.

9. Rusland - 30.682 (+0.000)

Zoals Johan Cruijff ooit zei: "Als je geen ploegen hebt die in actie komen, kun je ook geen punten pakken". En laat dat nou net het geval zijn. De vrouwen van Lokomotiv kwamen wel in actie in de CL-voorronden. Nu mag dat sowieso al niet meegeteld worden, maar ze gingen ook met 3-1 onderuit tegen PSV. 

10. Oostenrijk - 30.050 (+0.700)

RB Salzburg - Brondby IF 2-1

Rapid Wien - Zorya Luhansk 3-0

Mura - Sturm Graz 1-3

LASK Linz - St. Johnstone 1-1

Drie Oostenrijkse ploegen mochten beginnen met een thuiswedstrijd en dat leverde prima resultaten op. Salzburg was enigszins gelukkig met een goal in de laatste minuut, maar vooral Rapid Wien wist te overtuigen. LASK zal het in Schotland moeten gaan afmaken, maar is voor Nederland in feite om het even wat er gebeurt. Ondertussen wist Rapid Wien te winnen van het Sloveense Mura, en kan zich zeer waarschijnlijk opmaken voor een plek in de EL-groep.

11. Oekraïne - 29.300 (+0.200)

AS Monaco - Shakhtar Donestk 0-1

Rapid Wien - Zorya Luhansk 3-0

Verrassende overwinning in Frankrijk in mijn ogen voor Shakhtar. Erg netjes gedaan en een stap dichterbij de bonuspuntjes. Zorya kan het eigenlijk wel vergeten en zal waarschijnlijk doorstromen naar de UCL.

Fun Fact
- Het onuitspreekbare Raków Częstochowa houdt al 5 wedstrijden de 0 in de Conference League. Eerst tegen Suduva (tweemaal 0-0, winnen na penalty), daarna tegen Rubin Kazan (tweemaal 0-0 en winnen in verlenging) en winnen vanavond verrassend met 1-0 van AA Gent. Kent iemand deze ploeg? Ik niet in ieder geval.

- Turkije is inmiddels ook ingehaald door Tsjechië en zakt naar plek 18.

- Feyenoord en AZ (mocht laatstgenoemde ook in de UCL komen) gaan zeer waarschijnlijk in Pot 2 belanden bij de loting van de groepsfase Conference League.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei 007mark:

Santa Clara heeft overigens ook gewonnen. Portugal nadert daarmee Frankrijk tot 0.032 punten.

Hopelijk doet Tottenham nog even hun sportieve daad volgende week. Heeft Portugal tenminste een team minder. Verder hebben we volgende week nog best kans om in te lopen op Frankrijk. Monaco dat met een 1-0 achterstand naar Donetsk moet, dan kun je als Nederland zijnde én met twee keer zoveel teams punten pakken in de laatste play-off wedstrijden volgende week én evenveel bonuspunten pakken voor kwalificatie in de Champions League.

Wedstrijden volgende week van Frankrijk, Portugal en Nederland:

Dinsdag:

PSV Eindhoven (Ned) - SL Benfica (Por)  21:00

Woensdag:

Shakhtar Donetsk (Oek) - AS Monaco (Fra)  21:00

Donderdag:

Rosenborg FK (Noo) - Stade Rennais (Fra)  19:00

IF Elfsborg (Zwe) - Feyenoord (Ned) 19:00

Vitesse (Ned) - RSC Anderlecht (Bel)  19:00

AZ Alkmaar (Ned) - Celtic (Sco)  20:15

Tottenham Hotspur (Eng) - Paços de Ferreira (Por)  20:45

Partizan Belgrado (Ser) - Santa Clara (Por)  21:00

bewerkt door Noudke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja het lijkt goed, maar dat is het niet zolang alle Portugese/Franse teams winnen. Dus het blijft allemaal een beetje op deze plaats hangen. Daarnaast vermoed ik zo dat PSG zomaar de halve finale van de CL kan halen en ik zie het Ajax ook nog niet zo goed doen dit seizoen. Uiteindelijk is het oké, maar niet goed genoeg, tenzij Feyenoord de Conference League wint.

bewerkt door himan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei himan:

Mja het lijkt goed, maar dat is het niet zolang alle Portugese/Franse teams winnen. Dus het blijft allemaal een beetje op deze plaats hangen. Daarnaast vermoed ik zo dat PSG zomaar de halve finale van de CL kan halen en ik zie het Ajax ook nog niet zo goed doen dit seizoen. Uiteindelijk is het oké, maar niet goed genoeg, tenzij Feyenoord de Conference League wint.

Normaal zou ik hetzelfde zeggen, maar vorig seizoen heeft Paris ook de halve finale van de CL gehaald. Toen heeft Frankrijk 1.3 punt minder gehaald dan Nederland. En om nou te zeggen dat Nederland vorig seizoen zo’n topjaar had. Dus er is nog veel mogelijk naar mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja, toen haalde Ajax de kwartfinale van de EL. En ook alleen Lille zat bij de laatste 32 in de EL. Het 'probleem' is, dat de Franse clubs natuurlijk veel vaker net wat verder kunnen komen en vorig jaar voor hun een slecht jaar was. Als Nederland een slecht jaar heeft dan lag Feyenoord er al weer uit tegen Drita en heb je 3 clubs die overzomeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei E2E:

Mooi topic hoor Mark. 

In theorie kan PSV in de EL misschien wel meer punten halen voor Nederland dan in de CL. Die vier bonuspuntjes lopen ze denk ik wel in. 

Zelfde geld voor AZ in conference league denk ik.

Belangrijkste voor nu is eigenlijk Vitesse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-8-2021 om 10:49 zei Noudke:

Dinsdag:

PSV Eindhoven (Ned) - SL Benfica (Por)*  0-0

Woensdag:

Shakhtar Donetsk (Oek)* - AS Monaco (Fra)  2-2

Donderdag:

Rosenborg FK (Noo) - Stade Rennais (Fra)  19:00

IF Elfsborg (Zwe) - Feyenoord (Ned) 19:00

Vitesse (Ned) - RSC Anderlecht (Bel)  19:00

AZ Alkmaar (Ned) - Celtic (Sco)  20:15

Tottenham Hotspur (Eng) - Paços de Ferreira (Por)  20:45

Partizan Belgrado (Ser) - Santa Clara (Por)  21:00

Best nerveus voor vanavond toch. Het beste uiteraard alle drie overwinningen, maar ik hoop wel stiekem dat AZ net te kort komt. Maken in de Conference League echt meer kans dan in de Europa League.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Noudke:

Best nerveus voor vanavond toch. Het beste uiteraard alle drie overwinningen, maar ik hoop wel stiekem dat AZ net te kort komt. Maken in de Conference League echt meer kans dan in de Europa League.

3e plek in de groepsfase en je stroomt in in de Conference League, dat is ook niet verkeerd. Wel zuur dat je dan nog een tussenronde speelt tegen een nummer 2 uit de groepsfase, maar ik kan me voorstellen dat 1e worden in de Conference League ook niet even makkelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rogier.:

3e plek in de groepsfase en je stroomt in in de Conference League, dat is ook niet verkeerd. Wel zuur dat je dan nog een tussenronde speelt tegen een nummer 2 uit de groepsfase, maar ik kan me voorstellen dat 1e worden in de Conference League ook niet even makkelijk is.

Het gaat er ook aan liggen wat de potindeling nog wordt bij de Conference League, maar als je als AZ zijnde bij Pot 2 van de Conference League komt, geef ik ze meer kans op top-2 in de ECL dan top-3 in de EL. Bovendien kunnen ze in de groepsfase van de ECL dan ook meer coëfficiëntenpunten pakken dan in de groepsfase van de EL.

Hoe werkt het eigenlijk met clubs die een ronde overslaan? Krijgen die extra coëfficiëntenpunten of hebben ze gewoon een ronde minder om punten te pakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Noudke:

Het gaat er ook aan liggen wat de potindeling nog wordt bij de Conference League, maar als je als AZ zijnde bij Pot 2 van de Conference League komt, geef ik ze meer kans op top-2 in de ECL dan top-3 in de EL. Bovendien kunnen ze in de groepsfase van de ECL dan ook meer coëfficiëntenpunten pakken dan in de groepsfase van de EL.

Hoe werkt het eigenlijk met clubs die een ronde overslaan? Krijgen die extra coëfficiëntenpunten of hebben ze gewoon een ronde minder om punten te pakken?

Op 11-8-2021 om 10:26 zei 007mark:

Excuus, er is het een en ander veranderd. Er zijn namelijk nu 3 competities en groepswinnaars slaan een ronde over in de EL en UCL. Hier een overzicht van de (bonus)punten:

Punten.thumb.png.12201496c0bf395ef767bf9ab154fa94.png

Krijgen dus wel bonuspunten voor het worden van groepswinnaar (of runner-up).

Link naar opmerking
Deel via andere websites