Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Super League

cimbomcu

Super League  

48 leden hebben gestemd

1. 1. De Super League moet er komen

Aanbevolen berichten

Nul passie. Je lult echt maar wat, er is echt geen geldig argument om het te betitelen als Amerikanisering. Daar zou zoiets ook niet gebeuren, sport en nationalisme en cultuur gaan juist daar hand in hand.

Dit is ook gewoon typisch voetbal. Het geld loopt al tijdenlang crimineel hoog op in het voetbal. Steeds meer clubs worden gefinancieerd door oliegeld. De UEFA en de FIFA zullen er nu vast vanalles van vinden, maar die gaan ook allesbehalve vrijuit. WK's toewijzen aan Qatar. Steekpenningen en corruptie in de organisaties zelf. Super cup in landen die niks met voetbal te maken hebben, maar veel geld opleveren. Noem het maar op. Voetbal is gewoon een geldzieke sport. En vooral in Europa. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Zeus:

Ja, dus?

Komt vooral van Perez ook dit he. En Agnelli. Helemaal Zuid-Europees dit. Brr.

Eerste idee was al sinds medio 1998 vanuit Italië idd, klopt. Maar neemt niet weg opzet best wel Amerikaans achtig is idd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Chiemel:

Leuk zo'n Super League, maar hoe denken die hun geld daarmee binnen te slepen dan? Gaan hier nou echt veel mensen naar kijken? Alleen nieuwe generaties mogelijk, maar iedereen die CL gewend is niet lijkt mij. 

Europa is niet belangrijk. Gaat om Azie vooral waar ze met veel meer zijn en die gaan al die potjes wel zitten kijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei rich ruzzian:

Europa is niet belangrijk. Gaat om Azie vooral waar ze met veel meer zijn en die gaan al die potjes wel zitten kijken. 

Ja, die hoeven op woensdag om 15:00 lokale tijd niet te werken denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Zeus:

Nul passie. Je lult echt maar wat, er is echt geen geldig argument om het te betitelen als Amerikanisering. Daar zou zoiets ook niet gebeuren, sport en nationalisme en cultuur gaan juist daar hand in hand.

Dit is ook gewoon typisch voetbal. Het geld loopt al tijdenlang crimineel hoog op in het voetbal. Steeds meer clubs worden gefinancieerd door oliegeld. De UEFA en de FIFA zullen er nu vast vanalles van vinden, maar die gaan ook allesbehalve vrijuit. WK's toewijzen aan Qatar. Steekpenningen en corruptie in de organisaties zelf. Super cup in landen die niks met voetbal te maken hebben, maar veel geld opleveren. Noem het maar op. Voetbal is gewoon een geldzieke sport. En vooral in Europa. 

Dat er geen passie is klopt inderdaad niet, persoonlijk volg ik een beetje de NHL en de NBA, en er is wel degelijk passie.

Zeggen dat er geen enkel argument is om dit te bestempelen als Amerikanisering is dan ook weer niet waar.

Het format van gesloten competities zonder degradatie en promotie is vooral prominent in de USA, plus het feit dat de helft van de eigenaars Amerikanen zijn...

Je kan niet ontkennen dat er wel degelijk invloeden zijn, want nergens anders ter wereld wordt dit competitieformat zo stelselmatig toegepast.

Persoonlijk ben ik absoluut geen fan, sprookjesverhalen zoals Leicester City die de Premier League wint zijn dan wel extreem zeldzaam, het is de kans daarop dat de fans van zo'n club gepassioneerd houdt. Net daarom vind ik het vreemd dat City en Chelsea hieraan meedoen, zij waren zelf nog niet al te lang geleden kleinere clubs die nooit zouden mogen meedoen aan zo'n competitie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Lazy:

Perez: If players are banned from the World Cup we will create our own World Cup. It's not a big deal... 

?

Het erge is nog dat hij waarschijnlijk nog gelijk heeft ook. Denk dat wij als diehard fans er anders in staan maar 99% van de menigte wil op een WK gewoon de beste spelers niet, no matter what. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei 19CH98:

Het erge is nog dat hij waarschijnlijk nog gelijk heeft ook. Denk dat wij als diehard fans er anders in staan maar 99% van de menigte wil op een WK gewoon de beste spelers niet, no matter what. 

Met hoeveel landen dan? Hoe stel  je een Nederlands Elftal op met die 12 tot 15 clubs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei 19CH98:

Met welke spelers? Als deelnemers aan de Super League niet mogen starten in de Wereldbeker dan mogen deelnemers aan de alternatieve wereldbeker dat ook niet. Ok, de beste spelers zitten dan bij die clubs, maar je kan geen volledig elftal opstellen van 99% van de landen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de aanname gedaan dat de andere spelers wel gewoon mee mogen doen aan het Super League WK.

Nog los van dat spelers weren een poging is om als zwakkere de overhand te houden/krijgen (zie: PDC vs BDO in het darts) zal een WK met sterspelers waarschijnlijk zo commercieel interessant zijn dat de verdiensten op het WK met super league spelers zoveel hoger liggen dan het "tradionele" WK dat je daarmee aan die spelers ook laat zien dat ze ook naar de Super League moeten komen. Nogmaals: Ik zie heel veel overeenkomsten met de strijd van de PDC (toen nog WDC) tegen de BDO.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei 19CH98:

Ik had de aanname gedaan dat de andere spelers wel gewoon mee mogen doen aan het Super League WK.

Nog los van dat spelers weren een poging is om als zwakkere de overhand te houden/krijgen (zie: PDC vs BDO in het darts) zal een WK met sterspelers waarschijnlijk zo commercieel interessant zijn dat de verdiensten op het WK met super league spelers zoveel hoger liggen dan het "tradionele" WK dat je daarmee aan die spelers ook laat zien dat ze ook naar de Super League moeten komen. Nogmaals: Ik zie heel veel overeenkomsten met de strijd van de PDC (toen nog WDC) tegen de BDO.  

Er zijn tal van vergelijkingen te maken. Ook in de vechtsport kom je dit tegen. Het is ook vrij normaal dat sommige sporten zich afzetten tegen de bonden. Nare is alleen dat er slechts een handjevol beter van worden in plaats van naar het grotere plaatje te kijken. Zelfs met iets stoms als Football Manager vs PES. PES heeft de alleen rechten op Juventus, dus zitten die niet in FM/FIFA. Bedienen ze daar voetbal en gaming fans mee? Absoluut niet. En dit is vergelijkbaar en ik vrees dat het uiteindelijk die kant op gaat, net als wat jij zegt bij het darten. Je krijgt dan twee stromingen aan competities en dat is absoluut niet goed voor de fans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lazy:

Er zijn tal van vergelijkingen te maken. Ook in de vechtsport kom je dit tegen. Het is ook vrij normaal dat sommige sporten zich afzetten tegen de bonden. Nare is alleen dat er slechts een handjevol beter van worden in plaats van naar het grotere plaatje te kijken. Zelfs met iets stoms als Football Manager vs PES. PES heeft de alleen rechten op Juventus, dus zitten die niet in FM/FIFA. Bedienen ze daar voetbal en gaming fans mee? Absoluut niet. En dit is vergelijkbaar en ik vrees dat het uiteindelijk die kant op gaat, net als wat jij zegt bij het darten. Je krijgt dan twee stromingen aan competities en dat is absoluut niet goed voor de fans.

Ik ben het volledig met je eens dat het er slechts een handjevol clubs beter van gaan worden. Maar ik denk niet dat het tegen te houden is. Als er op een woensdagavond Sevilla - Everton is in de CL of ManUnited - Real in de nieuwe Super League dan verwacht ik dat die tweede wedstrijd zoveel meer geld genereert dat deze ontwikkeling niet tegen te houden is. Niet dat ik er blij mee ben maar ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar iets de Super League in de weg gaat staan. Dan kan je beter als topclub mee over springen dan alleen achterblijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben trouwens wel echt benieuwd wat dit gaat betekenen voor de transfermarkt. Wat gaan de grote jongens doen? Willen Neymar etc nu wel naar een andere club omdat ze dan tegen grotere clubs kunnen blijven spelen? Of willen jongens als KdB etc. weg en naar andere clubs.

Dit wordt echt interessant. Maar super league is in mijn ogen de doodsteek voor het Europese voetbal en gelijk het mondiale voetbal. Wat Spurs, Chelsea en Arsenal daar te zoeken hebben is voor mij een raadsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei 19CH98:

Als er op een woensdagavond Sevilla - Everton is in de CL of ManUnited - Real in de nieuwe Super League dan verwacht ik dat die tweede wedstrijd zoveel meer geld genereert dat deze ontwikkeling niet tegen te houden is. 

Nu is dat inderdaad nog zo, omdat het een event is. Zulke wedstrijden zijn een zeldzaamheid, en dan genieten we er van.

Wanneer je elk jaar meerdere malen die affiche hebt, zonder enig concreet sportief belang (want degradatie of promotie is niet mogelijk) dan denk ik dat er eerder naar Sevilla-Everton gekeken zal worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites