LosMerengues Geplaatst 3 mei 2016 Share Geplaatst 3 mei 2016 Misschien wel voor Dybala kiezen deze copa. Jonge gassie met veel bewijsdrang en zou zich graag dienend willen opstellen tov Messi. Kün beetje het VPersie syndroom bij Argentinië. Vind 'm bijna altijd matig daar, maar na zo'n zieke BPL seizoen weer kun je eigenlijk ook niet om hem heen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 3 mei 2016 Share Geplaatst 3 mei 2016 Hij word deze zomer nog 27.. dan gaan de jaartjes al tellen voor een middenvelder hoor. Deze mis ik even, het is geen turnen? Volgens mij waren de écht grote middenvelders van de afgelopen decennia op hun top vanaf hun 27e op zen jongst, dat noem ik een Pirlo, een Zidane, Redondo, Scholes, Xavi, Lampard.. vul maar aan.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc. Geplaatst 3 mei 2016 Share Geplaatst 3 mei 2016 Deze mis ik even, het is geen turnen? Volgens mij waren de écht grote middenvelders van de afgelopen decennia op hun top vanaf hun 27e op zen jongst, dat noem ik een Pirlo, een Zidane, Redondo, Scholes, Xavi, Lampard.. vul maar aan.. Bedankt, nu zit ik dus weer een uur filmpjes van hem te kijken. :whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 4 mei 2016 Share Geplaatst 4 mei 2016 Deze mis ik even, het is geen turnen? Volgens mij waren de écht grote middenvelders van de afgelopen decennia op hun top vanaf hun 27e op zen jongst, dat noem ik een Pirlo, een Zidane, Redondo, Scholes, Xavi, Lampard.. vul maar aan.. Allemaal controlerende/defensieve middenvelders op Zidane na. Bovendien komt een speler van het kaliber Pastore nooit in de buurt van die namen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 4 mei 2016 Share Geplaatst 4 mei 2016 Ja het is wel echt een schande dat je spelers oproept die in China bezig zijn. Helemaal als Brazilië zijnde. Ganso vind ik overigens wel meevallen, zou mij eerder kapot schamen voor een speler als Firmino en het ontbreken van Thiago Silva. Pure middelmaat en de ander de absolute top. Is het Braziliaanse voetbal ook niet gewoon doodziek met een totaal gebrek aan een fatsoenlijke organisatie, (jeugd)opleiding en trainingsregime (afgaande op commentaren van Neymar)? Het heeft van de traditionele voetballanden verreweg de meeste inwoners (2,5 x zoveel als huidig wereldkampioen Duitsland), maar er breekt belachelijk weinig door in Europa naar verhouding, ongetwijfeld ook ingenomen door die schimmige investeringsclubjes (spelersrechten in handen van 5 partijen en 8 zaakwaarnemers per speler) en spelers die sneller dan alle concurrerende landen voor veel geld kiezen zonder sportief niveau (Midden-Oosten, China etc) op een leeftijd dat je dat niet hoort te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 5 mei 2016 Share Geplaatst 5 mei 2016 In Brazilie speelt geld een grote rol, veel spelers komen uit arme gezinnen. Willian zijn vader verkocht bijv tweede hands auto onderdelen en dat soort shit. Jeugdopleidingen zijn er daar zat hoor. Fluminense en Santos hebben bijv. echt een goede opleidingen en meesterlijke spelers voortgebracht. Het is gewoon erg matig wat er allemaal doorbreekt, vergelijk het met de situatie in Nederland. Ganso zou de nieuwe Kaká worden enz. Er komen genoeg spelers ook aan, geloof dat er als een nieuwe bondscoach komt dat dit wel in orde komt. Ik zou bijv. Pellegrini wel wat vinden. Je hebt Marquinhos, Doria, Andreas Pereira, Casemiro, Danilo en nog wat jongens van Chelsea die er aan komen. Vooral Casemiro ben ik echt fan van geworden, die speel dit seizoen enorm goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 5 mei 2016 Share Geplaatst 5 mei 2016 Danilo komt eraan, het Braziliaanse voetbal is gered _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 5 mei 2016 Share Geplaatst 5 mei 2016 [MENTION=3816]Sanel[/MENTION]; geld heeft in Brazilië altijd een grote rol gespeeld. Waar dacht je dat al die technische voetballers vandaan kwamen? Van de straat. De straat is wat ze kennen en dat is wat ze groot heeft gemaakt, omdat het er voor gezorgd heeft dat ze hun techniek moesten gebruiken. Het meest pijnlijke is nog wel dat hun verdediging best wel heel goed is. Thiago Silva, Joao Miranda, Marcelo.. Dat zijn wel echt topverdedigers. Maar het grote probleem is de aanval, de creativiteit. Als Neymar het in zijn eentje moet fixen, is er iets goed mis. Dat je dan Danilo en Casemiro noemt, vind ik de plank misslaan. Precies wat [MENTION=13501]Viktor[/MENTION]; al zei, is het probleem. Teveel schimmige investeringsmaatschappijen die niet in het belang van de speler werken, maar in het belang van hun portemonnee. Vroeger had je niet zoveel zaakwaarnemers en werden de beslissingen met de familie gemaakt. Dan werden er nog vaak verstandige beslissingen gemaakt. Nu zijn het van die louche zaakwaarnemers die zo'n kind nog net niet bij de echo al contracteren en gaan ze naar landen als China, VS, van die Oostbloklanden, waar er nog meer corruptie plaats vindt. Doei talenten. Overigens was ook Neymar bijna daar aan onderdoor gegaan met contracten getekend bij investeringsmaatschappijen, maar door zijn talent is hij ontsnapt. Ganso is zo'n jongen die qua skills bij de top van de wereld zou horen, maar qua mentaal niet. Ook kapot gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 6 mei 2016 Share Geplaatst 6 mei 2016 Waarom post hier niemand meer? Houdt dit topic levend jongens! [MENTION=11666]Ozan[/MENTION]; [MENTION=3445]Magnifico[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=32707]Tombik[/MENTION]; [MENTION=27637]Flight[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Root Geplaatst 6 mei 2016 Share Geplaatst 6 mei 2016 Waarom post hier niemand meer? Houdt dit topic levend jongens! [MENTION=11666]Ozan[/MENTION]; [MENTION=3445]Magnifico[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=32707]Tombik[/MENTION]; [MENTION=27637]Flight[/MENTION]; Volg 't Turks voetbal minimaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 6 mei 2016 Share Geplaatst 6 mei 2016 Ok. 26 mei Turkse beker finale Galatasaray - Fenerbahce. Als wij nou in het weekend van BJK winnen krijgen wij dan de beker ;) Beker enorm belangrijk voor ons ivm schorsing Europees voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ozan Geplaatst 6 mei 2016 Share Geplaatst 6 mei 2016 Als jullie van BJK winnen zorg ik ervoor dat Aziz jullie de beker geeft :D Ik zeg al weken en ik blijf erachter, GS gaat sowieso niet verliezen van BJK en volgens mij zelfs winnen. Letsgooo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 6 mei 2016 Share Geplaatst 6 mei 2016 Is daarnaast Brazilië sowieso niet extreem afhankelijk van voetbalgeneraties? De eerste trio met Pele c.s. en daarna 1994-2002. In de andere toernooien is het ook vaak zat weinig bijzonder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 7 mei 2016 Share Geplaatst 7 mei 2016 Nouuuuuuu... Brazilië heeft eigenlijk tot voor kort altijd een geweldig elftal gehad. Van horen zeggen is het elftal van 82 dat er af ging tegen Italië het beste Brazilië ooit. Als je die namen ziet, spreekt dat dan ook veel meer tot de verbeelding dan een Fred. Ze hadden in ieder geval allemaal de technische bagage om iets uit te voeren. Iets wat deze selectie op enkele na niet heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaspeeer123 Geplaatst 7 mei 2016 Share Geplaatst 7 mei 2016 Momenteel Viking-Tromso aan het kijken. Leuke ontdekking gedaan de afgelopen weken bij Lillestrom. Fred Friday is de naam. 7 goals en 1 assist in 8 wedstrijden. :< Vorig jaar ook al 11 goals en 4 assists. Die gaat daar niet lang meer spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 8 mei 2016 Share Geplaatst 8 mei 2016 Ik ken die verhalen over 1982 ook (naast Oranje jaren 70 en Hongarije'54 zogenaamd de beste teams zonder wereldtitel). Maar als je er dan een reconstructieartikel over leest, was dat elftal buiten de technische vaardigheid ook gewoon een dramatische ploeg, vooral op tactisch en defensief vlak. Blind, naïef en ideeëloos aanvallend voetbal. Beetje erg geromantiseerd en overschat beeld van dat elftal, gezien kennelijk letterlijk alleen sambavoetbal. Maar je kunt niet ontkennen dat buiten die twee generaties het post-WOII Braziliaanse elftal zoveel aansprekende prestaties en namen heeft gehad. Vaak zat ook gewoon anoniem in 2e ronde of kwartfinale eruit gegaan. Minus dat elftal van 82 spreekt niemand daarover, gezien het gebrek aan bijzondere namen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 8 mei 2016 Share Geplaatst 8 mei 2016 [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Gutierrez is aan het revalideren in Chili, is het al zeker dat hij op tijd hersteld is voor Copa America? Ik zag dat hij vandaag mee deed tegen Vitesse, dus antwoord is gelukkig ja :). [MENTION=13501]Viktor[/MENTION]; ja goed, hoe ver ze gekomen zijn op toernooien is niet waar ik op doel. Het is meer dat Brazilie altijd elftallen gehad heeft die spelers leverden van top kwaliteit en dan voornamelijk aanvallend gezien. Als je dan nu ziet dat je naast Diego Costa en Neymar gewoon amper goede spelers hebt en je het moet doen met de Willian's en Oscar's van deze wereld, mag je gerust zeggen dat het Braziliaanse elftal echt zeer, maar dan ook zeer matig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 8 mei 2016 Share Geplaatst 8 mei 2016 Ja, maar echt veel goede individuele spelbepalende, Braziliaans spelers uit zulke periodes, die internationaal tot de verbeelding spreken, hebben ze ook lang niet altijd gehad natuurlijk. Dat het aantal goede spelers uit Brazilië op het moment vrij matig is voor een land van dat kaliber, lijkt me weinig discussie over mogelijk, ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ozan Geplaatst 9 mei 2016 Share Geplaatst 9 mei 2016 Donk :thumb: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 9 mei 2016 Share Geplaatst 9 mei 2016 Wat een gigantische miskoop. Heb het altijd al vanaf minuut 1 gezegd. Opgerot met hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 9 mei 2016 Share Geplaatst 9 mei 2016 Daarentegen Özyakup :love: als die straks geen basis staat bij Turkije weet ik het ook niet meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 9 mei 2016 Share Geplaatst 9 mei 2016 https://boxtoboxcentreback.wordpress.com/2016/05/02/357/ Uitgebreide analyse van San Lorenzo (wel in het Engels). Die coach schijnt nogal een fenomeen te zijn. Wellicht interessant voor [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; en [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 9 mei 2016 Share Geplaatst 9 mei 2016 Ik wist niet wie de nieuwe coach van San Lorenzo was, totdat ik zag staan dat het om de oud-coach van Palestino ging. Die heeft echt uitstekend werk verricht in Chili, met het beperkte materiaal wat ze hadden, tot kwalificatie naar de Copa Libertadores. Echt zeer indrukwekkend allemaal. Ik zal deze later nog even verder lezen. Dank je Hans :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 9 mei 2016 Share Geplaatst 9 mei 2016 En Visca:love: niet alleen vandaag hoor. Kan wel potten breken daar in Sevilla. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magnifico Geplaatst 9 mei 2016 Share Geplaatst 9 mei 2016 Gun het BJK wel, maar wat doet Fenerbahçe zich hier tekort zeg. Niet te geloven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten