Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

Kan dat wel vragen. Is dat jouw club ofzo?

Uhm, met welk niveau is het een beetje te vergelijken? Jupiler League?

Is Boluspor normaal een middenmotor?

Is het voetbal een beetje goed?

En als jij of iemand anders meer weet hoor ik het graag!

Qua voetbal is het net als Jupiler League inderdaad, heel erg fysiek en slecht voetbal. Faciliteiten ook die erg tegenvallen. Qua geld en spelers is het net als de Eredivisie, spelers als Thiago Bezerra kunnen makkelijk mee in linkerrijtje van Eredivisie. Boluspor is de laatste jaren inderdaad een middenmoter met ambitie, maar toch lukt het ze niet.

Competitie is niet te voorspellen, Adanaspor vorig jaar degradatie kandidaat staat nu 1ste terwijl degradant Erciyes één na laatste staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Meest niet belangrijke nieuws eigenlijk maar wat heeft Fener zich weer misdragen he ongelofelijk, als er 1 ploeg de laatste jaren is vernederd zijn wij het wel. Maar ik ben blij dat wij de klasse hebben om gewoon normaal te doen.

En tja, aanslag Ankara waar de vader van Umut is overleden. En vandaag Istanbul. Je suis Turkiye.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht werd de 6e speelronde gespeeld. Even een overzicht:

logo100.png

Speelronde 5:

Bolivia - Colombia 2-3

Ecuador - Paraguay 2-2

Chile - Argentina 1-2

Perú - Venezuela 2-2

Brasil - Uruguay 2-2

Speelronde 6

Colombia - Ecuador 3-1

Uruguay - Perú 1-0

Argentina - Bolivia 2-0

Venezuela - Chile 1-4

Paraguay - Brasil 2-2

Dat brengt de volgende stand:

11b4sj5.png

Conclusie:

Voor Ecuador, Colombia en Brazilië gaat het nog erg lastig worden. Van die drie verwacht ik wel dat Brazilië door gaat, maar het zou wel eens een coinflip kunnen worden tussen Colombia en Ecuador. Ecuador heeft nu even wat pech gehad in de wedstrijd tegen Paraguay, terwijl de vorm bij Colombia nog verre van goed is en ze hun overwinning uit bij Bolivia met moeite over de streep hebben kunnen trekken. Uruguay lijkt mij een zekerheid, net als het goed herstelde Argentinië. Beide landen winnen hun wedstrijden nu en dat zonder zelf goed te spelen. Enige onzekerheid is wellicht Chili. Er is een nieuwe trainer (Pizzi) en ondanks dat hij ook aanvallend wil spelen, merk je toch dat hij tactisch een andere opvatting heeft. Er was vannacht een groot gat tussen verdediging en middenveld, waardoor ballen vaak verloren werden bij het inspelen van Gutierrez, wat je voorheen onder Sampaoli niet zag. Misschien is het een te vroege conclusie, want het middenveld was niet compleet (Aránguiz en Diaz ontbraken), maar dat zullen we in de volgende wedstrijden gaan merken. Ik gok op een plek 3/4 kwalificatie.

De overige landen (Paraguay, Perú, Bolivia en Venezuela) zijn gewoon nu al kansloos. Paraguay doet nu nog leuk mee, maar dat zullen ze niet gaan volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van wat ik gelezen had, was het de bedoeling om Ricardo Oliveira te gebruiken als targetman. Dit omdat de Paraguayanen behoorlijk groot en defensief zijn. Zelf is Brazilië in defensief opzicht zo lek als een mandje en het is een wonder dat tegenstanders niet veel meer tegen ze scoren dan er tot op heden gedaan werd. Thiago Silva wordt bijvoorbeeld niet gebruikt, vanwege een conflict met Dunga, die Dunga zelf omschrijft als "niet goed genoeg voor het elftal". Diezelfde Dunga die die pruik wel in de verdediging laat spelen, waar die duidelijk geen kaas van gegeten heeft. Als je dan Diego Alves, Marquinhos en Oscar niet gebruikt maar Allison Becker, Gil en Renato Augusto wel, lijkt het net alsof hij ontslagen wil worden.

Ik geef dit gepruts nog 4 speelronden. Als Brazilië dan niet op een veilige plek staat, is Dunga weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nou sowieso niet zo goed snap bij dat Brazilië, waarom ze steeds weer terugvallen op dezelfde trainers, Dunga die er op het WK2010 niks van bakt, wordt ontslagen na enorme kritieken, maar 5 of 6 jaar later mag die weer terug. Zelfde geldt een beetje voor Scolari, alhoewel hij natuurlijk wel de laatste is geweest die Brazilië naar de laatste wereldtitel loodste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nou sowieso niet zo goed snap bij dat Brazilië, waarom ze steeds weer terugvallen op dezelfde trainers, Dunga die er op het WK2010 niks van bakt, wordt ontslagen na enorme kritieken, maar 5 of 6 jaar later mag die weer terug. Zelfde geldt een beetje voor Scolari, alhoewel hij natuurlijk wel de laatste is geweest die Brazilië naar de laatste wereldtitel loodste.

Ben geen expert, maar ik kan me weinig Braziliaanse trainers herinneren die in Europa succes gehad hebben. Kan me voorstellen dat het lastig is om iemand te vinden die overwicht heeft op een groep vol Europese vedetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens PJ, maar daarbij komt dan ook nog dat ze in de Latijnse cultuur hun sporthelden vereren tot in de eeuwigheid. Trainers worden aangesteld, omdat ze ooit een grote speler zijn geweest, of omdat ze ooit een goed resultaat behaald hebben. Kijk maar naar Maradona bij Argentinië en inderdaad Dunga bij Brazilië. En een buitenlandse trainer aanstellen is eigenlijk geen optie met de voetbalcultuur die zij hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dunga is inderdaad een lieveling bij de bond. Maar Copa America was ook gepruts hé, volgens mij vlogen ze tegen Paraguay eruit? Echt 0 inspiratie in dat hele elftal. Ik zat met mijn zwager uit Brazilie die pot te kijken, die dacht echt van wtf wie zijn deze spelers. :-D

Braziliaanse volk is ook helemaal klaar met die Hulk trouwens. A) Ze kennen hem niet, nooit gespeeld in Braziliaanse comp. dus weinig krediet B) Als ze hem zien spelen bij het nationaal elftal, speelt hij altijd slecht.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dunga is inderdaad een lieveling bij de bond. Maar Copa America was ook gepruts hé, volgens mij vlogen ze tegen Paraguay eruit? Echt 0 inspiratie in dat hele elftal. Ik zat met mijn zwager uit Brazilie die pot te kijken, die dacht echt van wtf wie zijn deze spelers. :-D

Braziliaanse volk is ook helemaal klaar met die Hulk trouwens. A) Ze kennen hem niet, nooit gespeeld in Braziliaanse comp. dus weinig krediet B) Als ze hem zien spelen bij het nationaal elftal, speelt hij altijd slecht.

Toch heb ik dat vaker met nationale elftallen dat de beste spelers van hun club bij hun land minder presteren. Ik krijg vaak het vermoeden dat dit oa komt doordat ze niet wekelijks met elkaar samenspelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heb ik dat vaker met nationale elftallen dat de beste spelers van hun club bij hun land minder presteren. Ik krijg vaak het vermoeden dat dit oa komt doordat ze niet wekelijks met elkaar samenspelen.

Maar dan kan je alsnog wel fatsoenlijk een bal aannemen. Pass naar Hulk is standaard balverlies, of hij gaat weer kansloos schieten van 30 meter. Rotte appels moeten er gewoon uit en zolang Dunga blijft gaat dat niet gebeuren. Hoe vaak is die Robinho wel niet weer opgeroepen. Dat je zo'n Pato oproept snap ik nog wel, spitspositie is mager bezet. Maar van die kansloze wingers zoals Robinho (komt bij hun vanaf links, of zwervend rondom spits) en nog teren op middenvelders boven de 30. Man man man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan kan je alsnog wel fatsoenlijk een bal aannemen. Pass naar Hulk is standaard balverlies, of hij gaat weer kansloos schieten van 30 meter. Rotte appels moeten er gewoon uit en zolang Dunga blijft gaat dat niet gebeuren. Hoe vaak is die Robinho wel niet weer opgeroepen. Dat je zo'n Pato oproept snap ik nog wel, spitspositie is mager bezet. Maar van die kansloze wingers zoals Robinho (komt bij hun vanaf links, of zwervend rondom spits) en nog teren op middenvelders boven de 30. Man man man.

Hmm ja daar heb je gelijk in, maar ja misschien heeft dat wel te maken met de druk die er op je schouders ligt, omdat je voor je land MOET presteren en daardoor dit soort gedoe krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het heel slecht hoor. Heb de 2e helft niet echt gezien, maar 1e helft was het gwn echt slecht. Hakan Calhanoglu en Oguzhan tegelijkertijd op het veld werkt niet, want dan moet één van de twee altijd op de flank. Beide zijn daar heeeel slecht. Had je ook nog Ozan die slecht speelde, had enkel oog op de bal bij het tegendoelpunt en geen oog voor de man die hij moest houden en uiteindelijk ook scoorde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De druk op Brazilië was tijdens het WK het aller ergste. Zelf nog niet eerder van dichtbij een ploeg gezien dat zowat leek dicht te klappen van een toernooi in eigen land. Ook het huilen bij het volkslied al. Man dat was gewoon oprecht zielig.

Het Brazilië op de Copa America was ook niet best nee. Volgens mij gingen ze er af tegen Paraguay op penalty's dacht ik. Aan de andere kant maar goed ook, want die hadden wellicht een pak slaag gekregen van Argentinië.

Wat betreft Hulk, heeft hij uberhaupt ergens wel eens gepresteerd dan? Ik zie hem af en toe een paar leuke wedstrijden spelen, toevallig ook deze CL editie, maar ik als ik hem bij Brazilië zie, schaam je je ogen uit je kop bijna.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2de helft was prima.

Vergis je niet in Oostenrijk he, hebben een uitstekende kwalificatie gespeeld. Eens met Hakan - Oguzhan trouwens, maar ja wie heb jij daar liever? Volkan Sen vind ik vooral een heerlijke invaller en mooi om achter de hand te hebben. Tore is de eerste paar wedstrijden geschorst.

Trouwens doping gevonden bij Gokhan :cab: [MENTION=11666]Ozan[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volkan Sen werd heel erg gemist in die eerste helft. Ik zou altijd Töre of Volkan Sen laten spelen, momenteel sowieso Volkan.

Gokhan gebruikte gewoon pijnstillers, is niks aan de hand. Quote van de uitleg van Fenerbahce:

Futbolcumuza yapılan ağrı kesici tıbbi uygulama tamamen tedavi amaçlı olup, performans arttırıcı her hangi bir etkisi de bulunmamaktadır. Süreç sonucunda doping amaçlı yasaklı bir madde kullanımının olmadığı kesin ve açık bir şekilde ortaya çıkacaktır.
Link naar opmerking
Deel via andere websites