Pino Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 1 minuut geleden zei Jespresso: Als je echt gelooft dat Oblak of Alisson zo'n bal niet pakt, heb je echt een ontiegelijke Ajax bril op. ik zie je domme lachsmiley wel tegemoet. Volgens mij heb jij een ontieglijke Feyenoordbril op. Die bal was ook voor een Oblak of Allisson onhoudbaar. Ik ben keeper geweest, dus ik kan dat denk ik beter inschatten dan jij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 Zojuist zei Pino: Volgens mij heb jij een ontieglijke Feyenoordbril op. Die bal was ook voor een Oblak of Allisson onhoudbaar. Ik ben keeper geweest, dus ik kan dat denk ik beter inschatten dan jij. Nee hoor ik ben gewoon realistisch en heb helemaal niets tegen Ajax. Ik ben gewoon van mening dat een echte topkeeper met meer explosiviteit en kracht deze bal gewoon over of naast tikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 2 minuten geleden zei Jespresso: Als je echt gelooft dat Oblak of Alisson zo'n bal niet pakt, heb je echt een ontiegelijke Ajax bril op. ik zie je domme lachsmiley wel tegemoet. Of jij laat je Feyenoord brilletje teveel spreken. Deze had geen enkele keeper gehad. Ja, wellicht eentje die 2.15 was geweest ofzo. Ik zal ook met argumenten aan komen dan, aangezien ik snap dat je met die smileys van Pino niet zoveel kunt: keeper moet een keuze maken. Lijn knuffelen kan uiteraard niet, want je zult vaak zat vanaf die kant een voorzet er uit moeten halen. Keeper gaat dus randje 5 meter staan ongeveer. Vervolgens schiet Ziyech uit een onmogelijk hoek een zwabberbal vrijwel onder de lat door. Dan ben je toch gezien als keeper? Ook Allison, neuer, en noem het allemaal op. Dit houdbaar noemen is een compleet gebrek aan voetbalinzicht imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 (bewerkt) 33 minuten geleden zei Pino: Volgens mij heb jij een ontieglijke Feyenoordbril op. Die bal was ook voor een Oblak of Allisson onhoudbaar. Ik ben keeper geweest, dus ik kan dat denk ik beter inschatten dan jij. HAHAJEENENNENEEN DIT ZEI DIE NIET @Jespresso als je """"""""kritiek""""""""" (je zegt enkel dat de bal van Ziyech niet onhoudbaar was, maar dat volk ziet dat al als kritiek zoals je merkt omdat je niet op de knietjes de goden bedankt voor het schepsel Hakim) op Ajax wil geven moet je hier niet zijn. Een select groepje (handje vol ongeveer) kan daar nog wel gepast mee omgaan, maar de rest niet. Ben het overigens wel met je eens. Het was totáál geen zwabberbal, zat enkel een lichte curve in en hij was niet eens heel erg in de hoek. Keeper stond ook geen randje van de 5 meter dus dat is geen argument. Met een beetje inzicht weet je dat je dit kunt verwachten van Ziyech en is het echt onnodig om zó dicht tegen je linkerpaal aan te gaan staan. Dan vraag je erom. Hij laat ruim 6.5 meter aan z'n rechterkant vrij. Dan sta je héél slecht gepositioneerd. Of een andere keeper de bal zou hebben vanuit die positie: geen idee, ik sluit het niet uit. Het lijkt (ik kan het niet met zekerheid zeggen, ook niet na 30x kijken) of hij er met een heel licht vingertopje aankomt. Denk echter dat het belangrijker is te stellen dat andere keepers géén aandelen in de linkerpaal zouden hebben. Maar ik zal deze screens wel van fr12.nl hebben dus objectief is het niet helemaal. 3 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 @Magikarp Excuses Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 (bewerkt) 46 minuten geleden zei Magikarp: HAHAJEENENNENEEN DIT ZEI DIE NIET @Jespresso als je """"""""kritiek""""""""" (je zegt enkel dat de bal van Ziyech niet onhoudbaar was, maar dat volk ziet dat al als kritiek zoals je merkt omdat je niet op de knietjes de goden bedankt voor het schepsel Hakim) op Ajax wil geven moet je hier niet zijn. Een select groepje (handje vol ongeveer) kan daar nog wel gepast mee omgaan, maar de rest niet. Ben het overigens wel met je eens. Het was totáál geen zwabberbal, zat enkel een lichte curve in en hij was niet eens heel erg in de hoek. Keeper stond ook geen randje van de 5 meter dus dat is geen argument. Met een beetje inzicht weet je dat je dit kunt verwachten van Ziyech en is het echt onnodig om zó dicht tegen je linkerpaal aan te gaan staan. Dan vraag je erom. Hij laat ruim 6.5 meter aan z'n rechterkant vrij. Dan sta je héél slecht gepositioneerd. Of een andere keeper de bal zou hebben vanuit die positie: geen idee, ik sluit het niet uit. Het lijkt (ik kan het niet met zekerheid zeggen, ook niet na 30x kijken) of hij er met een heel licht vingertopje aankomt. Denk echter dat het belangrijker is te stellen dat andere keepers géén aandelen in de linkerpaal zouden hebben. Maar ik zal deze screens wel van fr12.nl hebben dus objectief is het niet helemaal. Dat heet positie kiezen. Jij noemt dat slecht gepositioneerd, echter wordt je als keeper al vanaf het moment dat je op doel komt geleerd dat je de korte hoek altijd moet hebben. Dat hij daar dus een halve meter vanaf staat laat zien dat hij prima gepositioneerd staat. Prima dat je een punt wilt maken over hoe slecht cillessen was of over wie deze bal wel had gepakt, maar je haalt onzin argumenten aan. “ dat kan je verwachten van Ziyech” dat is toch een non argument? Ziyech maakt elke wedstrijd dit soort goals? Hij staat halverwege de 5 meter, nog beter dus. Dan stond die in elk geval niet te ver naar voren. ik blijf het zeggen: als je een wondergoal die strak onder de lat wordt gemaakt met curve af wil doen als een fout of houdbaar, dan is er iets niet helemaal goed in je pepernoot. 3 oktober 2019 bewerkt door Elsjorro1990 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 (bewerkt) Prima gepositioneerd inderdaad, lekker je hele goal open laten voor iemand die erom bekend staat naar binnen te komen en de bal in de lange hoek te schieten. Een halve meter is het niet eens. Hij hoeft niet in het midden te staan, maar hij staat nu zowat tegen de paal aan. Dat is niet goed gepositioneerd hoor zeker niet als je ziet dat ie er ook nog bijna aan komt, kwam net tekort. Als hij echt goed had gestaan, een half stapje naar rechts was al genoeg (zodat ie dus wel op ongeveer een halve meter tot een meter van de eerste paal zou staan), had ie hem gehad. Slecht gekeept dit. En leuk dat het zo aangeleerd wordt, maar tijden veranderen. Vroeger speelden ze ook met 10 aanvallers. Spelers weten dat de keepers de korte hoek hebben, dus zoeken ze de lange hoek. En dan krijg je dit dus, als je als keeper slecht staat en daar niet op anticipeert omdat je zo vastgeroest zit in 'het boekje uit 1998'. Je moet altijd op de hoogte zijn van wat je tegenstander kan en geneigd is te doen. Je rekent op de bal naar de verre hoek als je dit voor je ziet gebeuren. Je roept nog ff dat ie links is. Je hebt verdedigers die de route naar de korte hoek blokkeren. Er is 0 reden voor die keeper om zo dicht tegen zn paal aan te staan. 3 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 (bewerkt) 41 minuten geleden zei Magikarp: Prima gepositioneerd inderdaad, lekker je hele goal open laten voor iemand die erom bekend staat naar binnen te komen en de bal in de lange hoek te schieten. Een halve meter is het niet eens. Hij hoeft niet in het midden te staan, maar hij staat nu zowat tegen de paal aan. Dat is niet goed gepositioneerd hoor zeker niet als je ziet dat ie er ook nog bijna aan komt, kwam net tekort. Als hij echt goed had gestaan, een half stapje naar rechts was al genoeg (zodat ie dus wel op ongeveer een halve meter tot een meter van de eerste paal zou staan), had ie hem gehad. Slecht gekeept dit. En leuk dat het zo aangeleerd wordt, maar tijden veranderen. Vroeger speelden ze ook met 10 aanvallers. Spelers weten dat de keepers de korte hoek hebben, dus zoeken ze de lange hoek. En dan krijg je dit dus, als je als keeper slecht staat en daar niet op anticipeert omdat je zo vastgeroest zit in 'het boekje uit 1998'. Je moet altijd op de hoogte zijn van wat je tegenstander kan en geneigd is te doen. Je rekent op de bal naar de verre hoek als je dit voor je ziet gebeuren. Je roept nog ff dat ie links is. Je hebt verdedigers die de route naar de korte hoek blokkeren. Er is 0 reden voor die keeper om zo dicht tegen zn paal aan te staan. Je reageerd uit onderbuikgevoelens en aannames. Korte paal dekken is nog steeds de basis van zowat elke keeperstraining. Waarom? Omdat er maar weinig mensen zijn die een bal er dan omheen kunnen krullen. Dat dit Ziyech zijn ding is, zoals jij stelt, valt ook wel mee. Tenminste, als je doelt op een bal zowat strak in de kruising te schieten vanuit een moeilijke hoek. Let wel: als die bal iets lager was geweest had cillessen hem gewoon gehad. Dit past precies, omdat de bal precies op het juiste moment daalt. Juist jij had dit moeten snappen imo, ben je niet diegene die constant liep te hameren dat het niet om het resultaat ging maar het feit dat Ie verkeerde beslissingen maakte belangrijker was? Wat je nu probeert te doen is met een uitzonderlijke situatie ( want laten we eerlijk zijn, hij kan nog 100x zo schieten, die vliegt er niet weer zo in) aan te tonen dat cillessen hier fout gepositioneerd staat, terwijl hij in 99/100 gevallen hier de bal gewoon zou hebben. “ als die een half stapje naar rechts had gestaan” sorry, maar ik vind dat je doorgaans betere argumenten op de mat legt in discussies. “Als” hij meer naar rechts had gestaan en Ziyech pegelt hem er in de korte hoek er in, dan praten we allemaal van een fout, want korte hoek. Dat laatste stukje is ook weer een lekker non argument trouwen. “ spelers die de korte hoek afdekken”. Ja die staan toch potverdorie ook zijn linkerkant te dekken? Maar toch vliegt die bal er in. Man man man. 3 oktober 2019 bewerkt door Elsjorro1990 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 Het is natuurlijk ook allemaal heel makkelijk om achteraf te praten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 (bewerkt) 16 minuten geleden zei Elsjorro1990: Juist jij had dit moeten snappen imo, ben je niet diegene die constant liep te hameren dat het niet om het resultaat ging maar het feit dat Ie verkeerde beslissingen maakte belangrijker was? Wat je nu probeert te doen is met een uitzonderlijke situatie ( want laten we eerlijk zijn, hij kan nog 100x zo schieten, die vliegt er niet weer zo in) aan te tonen dat cillessen hier fout gepositioneerd staat, terwijl hij in 99/100 gevallen hier de bal gewoon zou hebben. Goed punt. Overigens zou hij niet 99/100 keer die bal hebben, denk eerder dat de bal niet op goal zou zijn. Toch vind ik dat je moet anticiperen op wat je tegenstander kan/geneigd is te doen. Nogmaals, hij hoeft niet klaar te staan in die andere hoek. Maar een halve stap naar rechts was genoeg. Hij staat nu echt tegen de eerste paal geplakt. Je kan ook naar links duiken om die bal te hebben als ie daar komt. Dan sta je niet goed of je bent onzeker. 14 minuten geleden zei Pino: Het is natuurlijk ook allemaal heel makkelijk om achteraf te praten. Dat net jij dat nou zegt. Mister Hindsight. Bij iedereen die vooraf dingen 'voorspelt' ben jij er als de kippen bij om achteraf nog ff te benadrukken dat ze het fout hadden. 3 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 1 minuut geleden zei Magikarp: Dat net jij dat nou zegt. Mister Hindsight. Bij iedereen die vooraf dingen 'voorspelt' ben jij er als de kippen bij om achteraf nog ff te benadrukken dat ze het fout hadden. Gelukkig doe jij dat nou nooit he..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 (bewerkt) Vast wel, maar daar tegenover staat ook dat ik vaak genoeg vooraf m'n nek uitsteek en dus meer 'recht van spreken' heb dan jij. Neem Hahn, Ié, Vermeer, Sinisterra, Bannis, Senesi om maar ff wat te noemen. Wordt ook lastig om dit soort dingen vooraf te bespreken. Maar ik zal er rekening mee houden dat ik voorafgaand aan elke wedstrijd ff alle scenario's langs ga, voor het geval dat. 3 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 30 minuten geleden zei Magikarp: Vast wel, maar daar tegenover staat ook dat ik vaak genoeg vooraf m'n nek uitsteek en dus meer 'recht van spreken' heb dan jij. Wat bedoel je hiermee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 34 minuten geleden zei Magikarp: Vast wel, maar daar tegenover staat ook dat ik vaak genoeg vooraf m'n nek uitsteek en dus meer 'recht van spreken' heb dan jij. Neem Hahn, Ié, Vermeer, Sinisterra, Bannis, Senesi om maar ff wat te noemen. Wordt ook lastig om dit soort dingen vooraf te bespreken. Maar ik zal er rekening mee houden dat ik voorafgaand aan elke wedstrijd ff alle scenario's langs ga, voor het geval dat. Eens, maar ik denk dat je in dit geval niet goed zit. Maar goed, let’s agree to disagree. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 (bewerkt) Korte hoek is dus gewoon complete onzin vanaf die afstand, het enige wat je nog kunt zeggen is dat hij gokte op de steekbal. Het is gewoon in alle opzichten, ook die ik niet eerder heb benoemd maar zijn aangevuld door @Magikarp, gewoon een houdbare bal of situatie. Sorry to burst your Ajax bubble 3 oktober 2019 bewerkt door Jespresso Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 Dit zijn gewoon twee fouten van Cillessen man. Die eerste al helemaal. En dan met argumenten komen als 'als de bal iets lager was had Cillessen hem gehad'. Ja zo kun je alle blunders goedpraten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 1 uur geleden zei Jespresso: Korte hoek is dus gewoon complete onzin vanaf die afstand, het enige wat je nog kunt zeggen is dat hij gokte op de steekbal. Het is gewoon in alle opzichten, ook die ik niet eerder heb benoemd maar zijn aangevuld door @Magikarp, gewoon een houdbare bal of situatie. Sorry to burst your Ajax bubble Met onze magi valt dan nog te discussiëren, jij komt helemaal met niks. Korte hoek is overigens nooit onzin, maar ik neem aan dat jij nooit 1 dag op doel gestaan hebt? Gewoon basisprincipes van een keeper hoor. Maar jullie anti- Ajax gezeur zit je in de weg. @Dysproz jij kunt beter ophouden. niemand neemt jou zo nog serieus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 6 minuten geleden zei Elsjorro1990: Met onze magi valt dan nog te discussiëren, jij komt helemaal met niks. Korte hoek is overigens nooit onzin, maar ik neem aan dat jij nooit 1 dag op doel gestaan hebt? Gewoon basisprincipes van een keeper hoor. Maar jullie anti- Ajax gezeur zit je in de weg. @Dysproz jij kunt beter ophouden. niemand neemt jou zo nog serieus. Nou volgens mij zijn er wel meer mensen met mij eens dat dit fouten van Cillessen zijn. Als jij dat niet wil zien, prima, maar ik denk dat je hier als eerste staat te roepen als Zoet of Vermeer zo'n goals tegen krijgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 @Elsjorro1990 Jij zegt alleen maar dat ik anti-Ajax ben maar dat ben ik helemaal niet, ik geniet gewoon van Ajax als ze goed spelen hoor. Ben een voetbalsupporter die toevallig voor Feyenoord is. Ik vind dat ome Cillesen gewoon niet vrijuit gaat en dat een betere keeper hem wel gewoon zou pakken, meer niet. Heb zelf wel eens gekeept, maar ben geen kenner nee. Ben wel een rechtspoot op links en moet zeggen dat de positionering van een keeper die zo staat mij wel in de verleiding zou brengen die bal in de verre hoek te leggen, al was dat helemaal niet mijn punt maar die van Magi. Dat van mij was veel oppervlakkiger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 Je kan denk ik Cillessen niet veel verwijten, wel denk ik dat de meeste topkeepers hem hadden gehad. Maar het is geen grote blunder ofzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 4 uur geleden zei Dysproz: Dit zijn gewoon twee fouten van Cillessen man. Eens. Topsport is hard, maar hier wordt je nu eenmaal op afgerekend. Tweede goal is bizar slecht ingeschoten en komt op een plek waar je 'em als keeper natuurlijk niet verwacht (recht door het midden). Maar ok, dan ben ik ook weer aan het zoeken naar verzachtende omstandigheden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 4 uur geleden zei Dysproz: Nou volgens mij zijn er wel meer mensen met mij eens dat dit fouten van Cillessen zijn. Als jij dat niet wil zien, prima, maar ik denk dat je hier als eerste staat te roepen als Zoet of Vermeer zo'n goals tegen krijgt. Onzin. Er zijn er 2 die het een houdbare bal vinden. Jij spreekt over een fout, wat natuurlijk bij voorbaat al kansloos is. Ik heb je genoeg argumenten gegeven om aan te tonen dat het onzin is wat je zegt. Als je dan toch wilt blijven vasthouden, dan is dat prima, maar heel dom. je gaat ook nauwelijks op de argumenten in, ja je haalt 1 stukje aan “ als de bal iets lager was geweest” en haalt daar de context weg. Lekker makkelijk. @Jespresso als jij vanaf daar de bal er met een Krul er in krijgt voetbal je niet 2e klasse. Nogmaals, en dan zal ik het maar weer uitleggen voordat dysproz oid weer de boel uit de context gaat halen: die bal gaat 99/100 keer of niet op doel, of iets lager. Dan heeft jaspertje hem dus alle andere keren, met deze positionering. Dit pastte tot op de millimeter. Iets meer omhoog en het is op de lat, iets meer naar beneden en jaspertje raakte hem. Ik snap niet zo goed hoe jullie dit niet in zien. Je gaat een uitzonderlijke goal aanhalen om een punt te maken, vind ik vreemd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 oktober 2019 Share Geplaatst 4 oktober 2019 Over die eerste goal, ik lees argumenten als 'strak onder de lat'. Cillessen staat vlak voor de lijn, dan moet je een bal 'strak onder de lat' gewoon kunnen pakken als keeper. Tenzij het argument is dat Cillessen niet bij de lat kan, maar dat lijkt me onzin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 4 oktober 2019 Share Geplaatst 4 oktober 2019 15 uur geleden zei Barteh: Maarja daarom speel je ook bij Valencia en niet een club als Ajax hè. Is verder toch helemaal geen schande. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 4 oktober 2019 Share Geplaatst 4 oktober 2019 @Elsjorro1990 Ik bedoelde slechts dat topkeepers zo'n bal pakken, meer niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten