Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Laat mij luisteren naar..

Erwin.

Aanbevolen berichten

Op 1-5-2020 om 12:40 zei 007mark:

Eerder geef je aan dat Boef zeker buiten de boot gaat vallen, maar ben benieuwd of dit voor de hele Nederlandse hiphopscene geldt? Anders zou ik jou net als @Zeus willen uitdagen om het album Snowsniper van S10 een kans te geven. Luister zelf de laatste tijd best veel naar haar.

Benieuwd ook naar de mening van mensen die hier wel eens in het hip-hop topic komen: @Steels @Rensationeel. @Sophomore Misschien meer van de buitenlandse artiesten, maar ben benieuwd.

Sorry man vind het echt verschrikkelijk.

Hieronder mijn recommendatie als je wat hiphop wilt ontdekken, wat nu helemaal heerlijk is in het mooie weer.

Pete Rock & CL Smooth - The Main Ingredient. Album uit 1994, dus in het tijdperk van de 'golden era' van hiphop. Heerlijke soulvolle en jazzy, zomerse beats van Pete Rock en 'cleane' raps van vooral CL Smooth, en een beetje van Pete Rock. Old school, zonder gedateerd te klinken. Speelduur is wel ietwat lang (76 min)

bewerkt door Rensationeel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pete Rock & CL Smooth _O_ Vind die S10 ook niks, sorry Mark. Als je HipHop wilt proberen raad ik A Tribe Called Quest aan. 

Voor de liefhebbers, probeer WadAap eens. Is een oude bekende van me, heeft nog in het voorprogramma van Talib Kweli gestaan. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sam Fender is zeker een aanrader! Zijn cover van Back To Black is ook echt heerlijk (staat op Spotify). Luister het liefste naar All Is On My Side van hem trouwens, staat niet op het album.

Op 2-5-2020 om 13:13 zei Steels:

Laatst dit ontdekt..nog fans?

IDLES, Shame, Heavy Lungs. Zitten wel meer bands in dat rijtje. Zit nu bijvoorbeeld Talk Show te luisteren, kan je ook wel richting die kant scharen. Kan er wel van genieten op z'n tijd!

bewerkt door StanleyW
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben best fan geworden van Sea Girls. Nog niet heel groot (zeker in Nederland niet), maar een paar heerlijke catchy nummers. Zoals één van hun laatste nummers ook zegt; Ready For More!

Live overigens ook een heerlijk bandje.

bewerkt door StanleyW
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei StanleyW:

Voor (oa) de Sam Fender-fans; The Howl & The Hum heeft hun eerste album uitgebracht. Heerlijk bandje, ook live heel sterk. Buiten het album is Godmanchester Chinese Bridge van hun echt een heerlijk nummer, vooral live heel meeslepend.

Thanks, zal eens kijken. Geloof dat ik gister al iets voorbij zag komen op XITE en toen de naam van de band al niet herkende. Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-6-2020 om 09:34 zei StanleyW:

Voor (oa) de Sam Fender-fans; The Howl & The Hum heeft hun eerste album uitgebracht. Heerlijk bandje, ook live heel sterk. Buiten het album is Godmanchester Chinese Bridge van hun echt een heerlijk nummer, vooral live heel meeslepend.

Voor de liefhebbers; https://www.paradiso.nl/nl/programma/the-howl-the-hum/77412/

17 uur geleden zei 007mark:

@Erwin. @StanleyW @Christian. @Zeus @Chiemel @ElPrincipito @Richarð.

Nieuwe album van Ocean Alley zouden jullie wellicht eens moeten proberen. Lonely Diamond heet de plaat.

Klinkt goed inderdaad, thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites